Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DewiFoto

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 14:46

Ik heb inderdaad al een toelichting gehad via PB van Suzanne F. Herbeoordeling ben ik ook niet van, en heb je ook niks aan in mijn ogen. Maar ik rij pas net M1 dus een toelichting kan soms heel fijn zijn. En heb super fijne tips gekregen, dus hier kan ik weer mee verder.

Toch leuk om te zien hoe veel je van elkaar kan leren een een topic als deze!

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 15:09

Echt super dat hier ook zo veel hulp zit! Ik heb ook contact via pb inmiddels :D

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 15:30

Voor mij tel je zeker niet alleen mee als je dikke punten rijdt. Ik kan ook ontzettend genieten van een proef waarbij ik niet op winst uit kom, maar waarin wel vriendelijk en met duidelijk plezier gereden wordt. Maar ook ik geef liever een 8 dan een 3.

Ik heb er een aantal B en L gekregen, maar mijn agenda staat vandaag dicht omdat mijn man jarig is. Ik bekijk ze dus morgen pas.

Ik sta er hetzelfde in, wil graag verduidelijken maar niet herbeoordelen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 15:42

ik ga nu de laatste 2 doen. Heerlijk in de tuin met een fijn uitzicht in de schaduw. Lekker glas groene icetea en een koek van de bakker. Wat wil je nog meer in je vakantie?

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 15:55

Ik heb me voor komend weekend opgegeven aangezien ik morgenavond terug kom van vakantie. Heb er weer 12 uur de B ontvangen maar dat wordt zondag dus

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 16:29

PSvanLot schreef:
ik ga nu de laatste 2 doen. Heerlijk in de tuin met een fijn uitzicht in de schaduw. Lekker glas groene icetea en een koek van de bakker. Wat wil je nog meer in je vakantie?

Klinkt als een beter idee dan jureren in een snikhete auto :D

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 16:34

Gisteren heb ik regulier gejureerd, toen zat ik een hokje, in een geïsoleerde binnenbaan. Daar was het gewoon heerlijk!

Eveline77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 16:39

Hier, mede door voorgaande discussie, twijfels om de overstap naar het L1 te maken.
Ik ben online begonnen met mijn 4 jarige en heb eigenlijk zonder problemen mijn punten gereden. Ik heb behalve online ook 4 proeven op vreemd terrein gereden en ik merk wel dat dit met mijn kijkfries wat ingewikkelder is. Desalniettemin ook daar gewoon winstpunten kunnen rijden.

Donderdag 7 mei 184.5 online
Donderdag 14 mei 190 online
Donderdag 21 mei 183.5 online
Donderdag 28 mei 195 online
Donderdag 4 juni 193 online
Donderdag 11 juni 183.5 online
Donderdag 18 juni 200 online

Is 189.9 gemiddeld over 7 proeven online

Vrijdag 19 juni 183.5 meetmoment
Vrijdag 19 juni 186 meetmoment
Zaterdag 18 juli 187.5 meetmoment
Zaterdag 18 juli 191.5 meetmoment

Is gemiddeld 187.1 over 4 proeven vreemd terrein

Omdat ze zo kijkerig is wil ik wel doorstarten en in het ritme blijven.

Rechtergalop moet echt nog wat beter maar de rest is, op gewone dagen, acceptabel.

Ik overweeg nu online vast L1 te starten en nog wat kilometers op vreemd terrein te maken in de B.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 17:38

Eveline77: aangezien ze nog jong is ben jij toch diegene die dat het beste kan beoordelen! Qua punten zou ik het doen. Maar met een 4 jarige heb je natuurlijk nog tijd zat en zou ik bekijken hoever ze lichamelijk en mentaal toe is aan een stapje meer :)

PSvanLot schreef:

Ik zou het niet weten haha. Klinkt heerlijk!

Fijn dat bokt weer geholpen heeft en leuk dat de juryleden nog lekker online door jureren :D

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 17:42

@eveline77. Er komt alleen een klein stukje wijken bij. Aan je punten te zien loopt zij verder prima. Stap B-L1 is niet zo groot.

Ik heb ook weer een groepje binnen. Lekker bij de ventilator dit weekend

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 18:05

Ik rji ook niet vaak dubbele punten, maar ga wel over v. Klasse. Ben ook geen dubbrle punten materiaal :+ rji ik niet goed geneog voor en loop ik te veel voor te klunzen, al helemaal in mijn proeven.
Daar kan een jury ook niets aan deon dat ik er zooitje van maak.

Bljif dat online mooie uitvinding vinden om zonder ook nog met je paard te moeten slepen toch proefje te kunnen rjiden, scheelt me berg energie.
Heb filmer gevonden voor weonsdag, ben bnieuwd, want ze moet nu gaan zoomen en biuten zie jee eigenlijk niets in het venster, dus wordt nog wat.

Momenteel probleempje met 1 kant galop, biuten achterbeen te traag en andere kant wil mevr. In galop nog wel eens mijn binnenbeen negeren en ik had van de week ineens weer een speedyconzales? Terwjil ze steeds beter terug te rjiden was. Nooit uitgeleerd...

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 18:27

Mag je eigenlijk dubbele klasse rijden?
Dus online M2 en regulier M1 ofzo

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 18:34

kara schreef:
Mag je eigenlijk dubbele klasse rijden?
Dus online M2 en regulier M1 ofzo

Ja, totdat je 5 winstpunten in het M2 hebt. Dan mag je geen M1 meer starten.

Fetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 18:35

Urosa we wachten nu inderdaad op 2 :P . Op beeld zijn ze redelijk gelijk, in de zin van in beide proeven gingen een paar dingen iets beter en andere iets minder(wel verschillend per proef). Dus ik verwacht dat we nog wat ritme en oefening nodig hebben om alle goede onderdelen in een proef te stoppen. Wel had ik al af en toe de tijd om op mijn zit en houding te letten. In de B duurde dat een online event extra voor dat begon en bij mijn beste 2 proeven kon ik daar bijna de hele proef op letten. Dus dat was opzich al wel een goed teken denk ik.
Het is trouwens voor mij (en Esra) ook voor het eerst zelf L1, ik ging vroeger alleen mee om te lezen.
Ik kan dus ook niet wachten tot maandag en hopelijk heb ik dan de uitslag :D .

Eveline ik kan nog geen update geven over hoe bij mij de overstap is gegaan. Als je nog niet met wijken begonnen bent is het misschien wel lastig, maar als dat er al aardig op zit Lijkt me overstappen geen probleem. En het enkele passen in de galop verruimen komt er nog bij.
Als mijn Friese merrie kijkerig is helpt het vaak juist om haar iets meer aan het werk te zetten. Misschien dat dit bij jou ook helpt en in een L1 proefje moeten ze dingen sneller achterelkaar waardoor ze minder tijd heeft om te kijken.
Maar eerst online en dan op locatie is dan ook een fijne optie.

Wat leuk om te zien hoe fanatiek alle juryleden zijn om te helpen met extra uitleg bij de proefjes. _/-\o_ Dan zeggen ze dat paardrijden geen teamsport is maar zo maken jullie er samen een hele mooie sport van!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 19:37

Sjolvir: succes met je Z1 debuut, ben erg benieuwd! En beetje jammer als ze ineens van die nieuwe dingen uit de hoed toveren.

Fetje: klinkt wel of jullie echt lekker constructief bezig zijn! Hoop ook echt dat je snel de punten van in ieder geval de 23ste hebt!

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 01:33

Hier voorlopig geen wedstrijden meer,... Mijn paard werd afgelopen zondag aangereden door een auto. Mijn vriend met 60-70 km/h, op de motorkap, het asfalt op geslingerd en stond op 3 benen op. In een paard sec ging hij 3x dood. Maar wonder boven wonder is het nu zaterdag en leeft, eet en beweegt hij nog steeds. Zelfs de eerste dag zonder pijnstillers. We zijn er nog lang niet en ik ga ervan uit dat we maanden uit de running zullen zijn. Maar dat maakt niet uit. We leven beide nog. M'n reus is nog bij mij, of we ooit weer rijden is de vraag, maar we mogen nog van elkaar genieten. De wonden helen mooi, sneller dan gedacht. Hij staat er super relaxt bij in de weide. Alsof zondag niet bestaan heeft,... Wie weet galopperen we ooit weer door de bossen, wie weet ooit weer een proefje, wie weet,...

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 01:59

Wat ontzettemd heftig, Suzan. Hoe kwam je paard op de weg terecht? Heel veel beterschap, ik hoop dat het goede herstel voort blijft zetten.

_Gerdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 07:36

Wat een vreselijk ongeluk! Heel veel beterschap gewenst

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 07:44

Heel veel sterkte voor jullie alledrie. Hoe gaat het inmiddels met je vriend?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 08:45

Suzan, jeetje wat heftig, heel veel sterkte :(:)
Wat heeft je paard er precies aan overgehouden? Is er ook inwendig iets kapot?

Eveline, je hebt nog nooit onder 180 gereden. Ik denk dat je prima de overstap kunt maken als jij denkt dat je paard daar klaar voor is :j

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 09:16

Wat ontzettend heftig, Suzan_Bobar. Een wonder dat hij er nog is. Heel veel sterkte en hopen dat de revalidatie voorspoedig blijft gaan.

Fetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 09:55

Onee wat een nachtmerrie Suzan, heel veel sterkte!

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 10:18

Jeetje Suzan wat een nachtmerrie. Beterschap en sterkte.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 10:31

Wat een vreselijk ongeluk, nachtmerrie voor iedereen. Zoiets zet dingen als wedstrijden rijden wel in perspectief.. Heel veel sterkte en beterschap :(:)

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 10:50

Heel veel sterkte Suzan! Wat al eerder gezegd is als je zoiets mee maakt zet het online proefjes rijden wel in een heel ander perspectief. De liefde voor het paard is toch altijd 1
Heel veel sterkte en knuffels voor je grote vriend