Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
caro29 schreef:Ik kon laatst ook een aantal achten kwijt.
Veel mensen maken de fout met middenstap om niet actief te blijven stappen en geen ruimte te geven aan de voorkant. Verder wordt er amper midden galop getoond. Als je duidelijk naar voren rijdt en terug rijdt krijg je sneller een 6 dan een 5. Merk wel dat lekker voorwaarts rijden meer wordt gewaardeerd. Goed nagefelijk is ook belangrijk zeker vanaf de L2.
Of iemand klaar is voor een niveau is soms lastig te beoordelen aan de hand van 1 proef. Ik beoordeel wat ik zie.
MyWishMax schreef:Grappig hoe dat dan verschilt, Linda. Ik heb maar een paar protocollen waar geen positieve noot opstaat. Het grootste deel juist wel. Soms alleen een compliment, soms iets positiefs en waar ik op moet letten, maar zelden geen positieve opmerking/alleen commentaar
caro29 schreef:Vergeet ook niet de mensen in het L en M die rustig in de verkeerde galop of overkruist doorgalopperen. Rijvaardigheid mist nog wel eens. Ik ben ruim 10 jaar jury en er zijn misschien 3 ruiters na de proef naar mij toegekomen voor een praatje. Ik geef echt liever hoge punten dan lage want dat is veel leuker om te jureren.
Laatst iemand in de L met 217. Was leuk jureren
PSvanLot schreef:Lielle schreef:Iemand van de hier aanwezige juryleden die gisteren L1 heeft beoordeeld en wellicht mij heeft gepunt? Dan zou ik graag wat vragen.
ik heb er vandaag 12 gekregen van gister. heb er nu 8 gehad, straks nog 4 doen
linda2008 schreef:Fetje dat is absoluut waarheid! Wij zijn druk bezig met het wijken en de rechtergalop. Eigenlijk gaat het heel goed, maar als het niet goed gaat, probeer ik het opnieuw. In zo’n proefje moet het ineens achter elkaar door, zonder herkansingen, en dan lukt het vaak niet (mede doordat het niet super goed bevestigd is nog)