daffodil schreef:Ik vind de hele discussie over klaar zijn voor een klasse op zich wel een mooie, maar het is theorie. Want je paard kan nog zo goed alles thuis doen, ergens anders wordt het toch weer anders. Lesklantje van mij is heel mooi voorbeeld, rijdt of dubbel winst of in de 160. Alles of niets en dat ligt voor een groot deel aan haar en voor een klein deel aan haar pony. Het blijft een beetje een drukteschopper en als er dingen gebeuren waar hij van op tilt gaat, wordt het soms wel heel lastig. Maar goed, ze leert er steeds beter mee omgaan en op te lossen.
Zorgt er wel voor dat ze ook echt wel eens met 165 punten thuis komt en soms ook een jury die daar wat van zegt en daar hou ik niet zo van. Je beoordeelt wat er getoond wordt op dat moment, is dat niet goed dan is dat zo. Maar ga geen oordeel geven over het dier of over de rijkunsten van de persoon want het is een moment opname. Zeggen dat iemand niet in een klasse thuishoort mag je best denken maar dat is de verantwoordelijkheid van degene die start. En voor sommige mensen zijn de doelen anders, die gaan niet op pad om torenhoge punten te halen maar om al rijdend dingen op te lossen. Dingen die ze thuis makkelijker op kunnen lossen misschien.
Ik vind Roosje hier wel een mooi voorbeeld eigenlijk en vind haar beweegreden om te starten een hele mooie. Tuurlijk wil ze vooruit maar in haar tempo en als zij kiest om te blijven starten, is dat haar goed recht. En hopelijk beleeft zij daar plezier aan! Dat lijkt me een stuk belangrijker dan winstpunten verzamelen.
Op de vraag of ik zelf online start, was het maar waar maar mijn paard is met wedstrijdpensioen. Wordt gereden door 3 verzorgers die er veel meer lol aan beleven dan ik, dus ik rij op dit moment niet jammer genoeg. Zou echt heel graag weer heerlijk in de B overnieuw willen beginnen maar het zit er nu niet in.
True, toen ik net met mijn paard startte en in het begin in de 160 en 170 reed, werd er gezegd dat ik maar moest stoppen. What?! Vanwege vervoersproblemen zijn we heel zelden gestart dus van km's maken kwam het ook niet echt dus maar inmiddels zijn we wel mooi L1.