MyWishMax schreef:Even wat anders, ik zie heel veel mensen reageren dat ze het zo fijn vinden dat ze nu terug kunnen kijken met protocol. Filmen jullie normale wedstrijden nooit? Ik juist wel, omdat het zo leerzaam is.
Dat probeer ik wel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MyWishMax schreef:Even wat anders, ik zie heel veel mensen reageren dat ze het zo fijn vinden dat ze nu terug kunnen kijken met protocol. Filmen jullie normale wedstrijden nooit? Ik juist wel, omdat het zo leerzaam is.
Sakura789 schreef:Online is laagdrempelig, relatief goedkoop starten, dus wellicht ook sneller als generale voordat je op wedstrijd overgaat naar een klasse. Normaal rij ik de proef ook even goed door voordat ik op wedstrijd ga. Nu nog handiger, want ik stuur de proef in, krijg ook nog commentaar die ik weer kan gebruiken om op pad te gaan.
Lielle schreef:Zo doe ik het dus ook, bevalt goed. Beoordeel ook zelf mijn proef vooraf (incl commentaar) zodat ik dat daarna naast het protocol van de jury kan leggen.
(en ik heb een excel filetje waarin ik alle protocollen opsla en daarna met pivot tables ga knutselen voor analyse, technofreakje)
xRoossie95 schreef:Maar vinden jullie als jury dan ook dat niet ik niet zou moeten starten? Mijn paard mist vaak nog impuls en is zeker niet nageeflijk. De laatste punten waren;
23-07-2020 B6 170.5
02-07-2020 B6 167.0
25-06-2020 B6 159.0
18-06-2020 B6 175.5
Maar ik vind het zelf onwijs leuk om te starten en ik merk dat ik dingen 100 keer moet doen voor ik ze minder spannend ga vinden. Maar bijvoorbeeld PSvanLot, vind je dan dat ik eigenlijk zou moeten wachten tot het plaatje wel mooi/af is? Of is het een uitzondering aangezien het in de B is?
Ben benieuwd hoe jullie er tegen aan kijken, want ik kijk alleen vanuit mezelf; ik vind het leuk om te starten, dus doe ik dat ongeacht de punten.
Lielle schreef:Sakura789 schreef:Online is laagdrempelig, relatief goedkoop starten, dus wellicht ook sneller als generale voordat je op wedstrijd overgaat naar een klasse. Normaal rij ik de proef ook even goed door voordat ik op wedstrijd ga. Nu nog handiger, want ik stuur de proef in, krijg ook nog commentaar die ik weer kan gebruiken om op pad te gaan.
Zo doe ik het dus ook, bevalt goed. Beoordeel ook zelf mijn proef vooraf (incl commentaar) zodat ik dat daarna naast het protocol van de jury kan leggen.
(en ik heb een excel filetje waarin ik alle protocollen opsla en daarna met pivot tables ga knutselen voor analyse, technofreakje)
helmab schreef:PSvanLot schreef:Zo, ik ben hier een tijd niet geweest! Lekker vakantie en even wat andere dingen gedaan.
Vandaag weer 12 M1 proeven van 16 juli gedaan. Dat was niet al te best helaas. Een aantal goede paarden maar een impuls van 0 waardoor ook de aanleuning rommelig werd.
Heb een combinatie een 1 gegeven voor het achterwaarts. Als je je paard zo in zijn bek moet rukken om achterwaarts te krijgen verdien je ook niet meer. Dit heb ik ook afgestraft met een onvoldoende voor de rijvaardigheid en harmonie, effect van de hulpen en houding en zit. Schei toch uit joh, als je zo gefrustreerd bent op je paard in de proef, wat doe je thuis dan?
Als het regulier was geweest was ik ervoor uit mijn hokje gekomen.
O jeetje was het echt zo erg(ja je ziet het wel veel(gelukkig doe mijn paard het zo makkelijk) snap ook soms niet hoe mensen aan punten komen om M te starten als ze zo rijden
Lielle schreef:gelukkig, meer mensen met deze afwijking.
Ik heb nu twee L1 proeven erin zitten, waar ik drie kolommen aan heb toegevoegd (soort oefening, gang, en buiging) zodat ik daarop kan filteren. Ik ben ook heel benieuws hoe het gaat werken met de nieuwe protocolllen, omdat daar al een aantal algemene dingen in zijn opgenomen.
Ik heb dus voor iedere proef een aparte tab (eerste plaatje) zodat ook de opmerkingen erbij staan. De punten neem ik dan over naar een 'raw data' tab (tweede plaatje), die ik gebruik voor de pivots. De metadata voor de proeven is dus een kwestie van kopieren van de vorige keer, en dan de scores erachter plakken.
[ [url=m/kXlhav.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/iKm4Le.png]Afbeelding[/url] ]
MyWishMax schreef:Zephyr, dat schakelen kan je juist heel fijn doen in de grijze gedeeltes van de proef, bijvoorbeeld in een hoek. Dat zijn natuurlijk maar hele kleine schakelingen, maar probeer juist in de proef er wel aan te blijven rijden. Natuurlijk wil je zo netjes mogelijk rijden en zitten, maar je kan beter wel een keer been geven want je krijgt echt niet meteen een onvoldoende voor effect van de hulpen bijvoorbeeld als je het wel doet. En misschien juist wel van een aantal 6en een 7, waardoor hele puntenaantal omhoog gaat.