Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
caro29 schreef:Vergeet ook niet de mensen in het L en M die rustig in de verkeerde galop of overkruist doorgalopperen. Rijvaardigheid mist nog wel eens.
wythlove schreef:Starten de juryleden uit dit topic zelf ook online?
estell__ schreef:Nu blijkt dat mijn paard kijkt op de juryauto (en niet een beetje) twijfel ik of ik dit nog thuis door moet trainen of het gewoon moet proberen.
De instelling van linda2008 om het gewoon te proberen vind ik geweldig ik weet alleen niet of ik dat zelf zou kunnen. Ik wil graag op wedstrijd als ik zeker weet (thuis) dat we er wat van kunnen maken. En tuurlijk soms kom je op concours onverwachte dingen tegen. Maar ik ben liever voorbereid
linda2008 schreef:estell__ schreef:Nu blijkt dat mijn paard kijkt op de juryauto (en niet een beetje) twijfel ik of ik dit nog thuis door moet trainen of het gewoon moet proberen.
De instelling van linda2008 om het gewoon te proberen vind ik geweldig ik weet alleen niet of ik dat zelf zou kunnen. Ik wil graag op wedstrijd als ik zeker weet (thuis) dat we er wat van kunnen maken. En tuurlijk soms kom je op concours onverwachte dingen tegen. Maar ik ben liever voorbereid
Maar sommige dingen kun je thuis nou eenmaal nooit écht nabootsen...Ik vind het anders worden als we inderdaad steeds onder 170 zouden rijden, maar ik hou wel in mijn achterhoofd dat ze heel jong is, niet lang zadelmak, nu ook nog eens revaliderende en ze moet nou eenmaal dingen gaan zien. Ik kan haar thuis doortrainen tot M niveau, dan zouden we inderdaad misschien makkelijker door het B en L rollen, maar dan ziet ze nog niks, leren wij nog niet met die spanning om te gaan, enz...
Suzanne F. schreef:Het niveau is over het algemeen sowieso triest op wat uitschieters na. En dan heb ik het vooral over de basis en niet eens over de niveauspecifieke punten. Zoveel paarden die in de M of het Z niet correct nageeflijk zijn, geen lengtebuiging tonen in de zijgangen en zelfs vaak echt op de voorhand lopen. Laat staan dat ze verzameling tonen, daar hebben ze helemaal nog nooit van gehoord. Soms heb ik echt met enorme verbazing zitten te kijken en dacht ik dat ik in Banana split zat. Ik verwachtte echt ergens een camera om de hoek en dan ineens: Grapje, je zit in Banana split. Maar nee, het was serieus. Als ik niet een klein beetje soepel was omgegaan met de punten hadden ze zeker op 2 verliespunten uitgekomen.
Ik vraag me altijd af: waar is de instructeur? Waar is de zelfreflectie? Waarom zegt niemand iets tegen deze amazone? Waarom zegt niemand dat dit niet kan? Moet ik nou degene zijn die de zeepbel uiteen moet spatten? Alsof ik dat leuk vind en voor mijn plezier doe, mensen de grond in trappen. Nee, ik geef veel liever positief commentaar en 3 winstpunten.
En als ze dan hun protocol terugkregen dan kreeg ik een vuile blik toegeworpen en dan liepen ze boos weg.
En dit was helaas geen uitzondering.
JeanneV schreef:Prima beoordeeld. De stap vormt maar een paar onderdelen in de M1. Maximaal 3 of 4. Zelfs al krijg je daar 1'en voor kun je nog met gemak op winst uitkomen.
estell__ schreef:Daarbij herken ik inderdaad ook dat ik in sommige gevallen het beeld niet prettig vind en ook in de hogere klasses. Iedereen moet denk ik vooral gewoon plezier uit zijn/haar sport halen op welke manier dan ook... het is inderdaad allemaal al duur zat!
Niwla schreef:Ik vind de discussie over wanneer starten wel interessant.Voor mij is online inderdaad even kijken waar ik sta, dat is toch fijner dan met publiek erbij. De eerste keer reed ik net geen winst, nu is het drie weken later en heb ik er weer een ingestuurd. Ik verwacht nog steeds geen winst deze keer, mijn bak was mega zwaar, maar het was wel weer een mooie oefening en het is fijn om een doel te hebben om naartoe te rijden.
estell__ schreef:Daarbij herken ik inderdaad ook dat ik in sommige gevallen het beeld niet prettig vind en ook in de hogere klasses. Iedereen moet denk ik vooral gewoon plezier uit zijn/haar sport halen op welke manier dan ook... het is inderdaad allemaal al duur zat!
Eens, maar onder 'iedereen' valt imo ook het paard.
Kirstenhorse, wat knap dat je dat met een manegepaard bereikt hebt al!
estell__ schreef:Dat is ook zo, maar als die het thuis al niet doet.... en daarbij rij jij ook prima punten volgens mij! En wedstrijdkilometers zijn zeker heel belangrijk. Maar dan moet je wel eerst voldoende controle hebben in onverwachte situaties haha. Dat is wel echt heel erg belangrijk.
Daarnaast hoop ik ook dat de online wedstrijden blijven bestaan naast regulier, al is het inderdaad maar als “opstart” naar de echte wedstrijden.
Daarbij herken ik inderdaad ook dat ik in sommige gevallen het beeld niet prettig vind en ook in de hogere klasses. Iedereen moet denk ik vooral gewoon plezier uit zijn/haar sport halen op welke manier dan ook... het is inderdaad allemaal al duur zat!
rien10 schreef:Suzanne F. schreef:Het niveau is over het algemeen sowieso triest op wat uitschieters na. En dan heb ik het vooral over de basis en niet eens over de niveauspecifieke punten. Zoveel paarden die in de M of het Z niet correct nageeflijk zijn, geen lengtebuiging tonen in de zijgangen en zelfs vaak echt op de voorhand lopen. Laat staan dat ze verzameling tonen, daar hebben ze helemaal nog nooit van gehoord. Soms heb ik echt met enorme verbazing zitten te kijken en dacht ik dat ik in Banana split zat. Ik verwachtte echt ergens een camera om de hoek en dan ineens: Grapje, je zit in Banana split. Maar nee, het was serieus. Als ik niet een klein beetje soepel was omgegaan met de punten hadden ze zeker op 2 verliespunten uitgekomen.
Ik vraag me altijd af: waar is de instructeur? Waar is de zelfreflectie? Waarom zegt niemand iets tegen deze amazone? Waarom zegt niemand dat dit niet kan? Moet ik nou degene zijn die de zeepbel uiteen moet spatten? Alsof ik dat leuk vind en voor mijn plezier doe, mensen de grond in trappen. Nee, ik geef veel liever positief commentaar en 3 winstpunten.
En als ze dan hun protocol terugkregen dan kreeg ik een vuile blik toegeworpen en dan liepen ze boos weg.
En dit was helaas geen uitzondering.
Ik ken iemand die winst reed in het M1 en een hele gang niet heeft laten zien. De stap. Paard liep alles wat stap had moeten zijn in telgang. Echt kamelen telgang. En dan winst rijden. Hoe dan? Jury met poep in haar ogen?