Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Anoeska27 schreef:Het ligt echt heel erg aan de regio is mijn ervaring. Ik heb ruim 14 jaar in de regio Utrecht gejureerd waar ik bekend stond als zeer streng en er zelfs mensen gingen afgroeten als ze mij in het hokje zagen zitten. In de regio waar ik nu woon voel ik me soms net Sinterklaas, het niveau is echt een heel stuk hoger (er zitten natuurlijk ook wel een aantal topinstructeurs hier). Ik had er laatst eentje in de ring in het M met 219 punten,maar de opmerking over het schouderbinnenwaarts ervaar ik ook zo. Ik kan daar maar zelden een hoog cijfer voor kwijt. Evenals met travers trouwens.
Anoeska27 schreef:Het ligt echt heel erg aan de regio is mijn ervaring. Ik heb ruim 14 jaar in de regio Utrecht gejureerd waar ik bekend stond als zeer streng en er zelfs mensen gingen afgroeten als ze mij in het hokje zagen zitten. In de regio waar ik nu woon voel ik me soms net Sinterklaas, het niveau is echt een heel stuk hoger (er zitten natuurlijk ook wel een aantal topinstructeurs hier). Ik had er laatst eentje in de ring in het M met 219 punten,maar de opmerking over het schouderbinnenwaarts ervaar ik ook zo. Ik kan daar maar zelden een hoog cijfer voor kwijt. Evenals met travers trouwens.
Esplendido schreef:Anoeska27 schreef:Het ligt echt heel erg aan de regio is mijn ervaring. Ik heb ruim 14 jaar in de regio Utrecht gejureerd waar ik bekend stond als zeer streng en er zelfs mensen gingen afgroeten als ze mij in het hokje zagen zitten. In de regio waar ik nu woon voel ik me soms net Sinterklaas, het niveau is echt een heel stuk hoger (er zitten natuurlijk ook wel een aantal topinstructeurs hier). Ik had er laatst eentje in de ring in het M met 219 punten,maar de opmerking over het schouderbinnenwaarts ervaar ik ook zo. Ik kan daar maar zelden een hoog cijfer voor kwijt. Evenals met travers trouwens.
Dat herken ik wel. Ik heb eerst jaren in een hele sterke regio gereden en scoorde daar gewoon netjes, toen ik naar Utrecht verhuisde en daar ging rijden vlogen de punten me echter om de oren, ik vond dat verschil echt opvallend. Inmiddels is dat al wel bijna tien jaar geleden dus ik weet niet of Utrecht nog steeds een minder sterke regio is.
linda2008 schreef:En wanneer ben je écht nog niet klaar voor een klasse?
er zijn genoeg mensen die het prima vinden om slechts eens per zoveel wedstrijden een winstpuntje mee te pakken, of die het gewoon super leuk vinden ongeacht de uitslag, of die gewoon meer kilometers willen maken...
dus ik vind het lastig om te oordelen over wanneer je wel/niet klaar bent voor de volgende klasse
er zijn genoeg mensen die het prima vinden om slechts eens per zoveel wedstrijden een winstpuntje mee te pakken, of die het gewoon super leuk vinden ongeacht de uitslag, of die gewoon meer kilometers willen maken...
dus ik vind het lastig om te oordelen over wanneer je wel/niet klaar bent voor de volgende klasse
PSvanLot schreef:Het kan altijd een keer mis gaan, en dat is natuurlijk ook niet erg, maar een jury kan vaak echt wel zien of het rijtechnisch niet in orde is of dat het gewoon een keer de dag niet is.
PSvanLot schreef:linda2008 schreef:En wanneer ben je écht nog niet klaar voor een klasse?
Ik vind dat je echt niet klaar bent voor een klasse wanneer het geen fijn beeld geeft en het voor paard en/of ruiter geen voldoening geeft.
Als ik de proef met regelmaat 4en of lager moet geven voor de onderdelen die specifiek bij de klasse horen, dan vind ik de combinatie niet klaar voor de klasse waarin gereden wordt.
PSvanLot schreef:Ik vind dat je echt niet klaar bent voor een klasse wanneer het geen fijn beeld geeft en het voor paard en/of ruiter geen voldoening geeft.
Als ik de proef met regelmaat 4en of lager moet geven voor de onderdelen die specifiek bij de klasse horen, dan vind ik de combinatie niet klaar voor de klasse waarin gereden wordt.
Anoeska27 schreef:Als je (zeker vanaf de L2) de proef nog niet met juiste stelling, buiging en aanleuning kan rijden dan ben je niet klaar voor de volgende klasse. En natuurlijk mag een paard wel eens van de teugel komen, maar in de M wil ik geen contrastelling zien in hoeken en wendingen.
Lielle schreef:volgens mij staan de redenen die je hebt om op een wedstrijd te starten volkomen los van het feit of je klaar bent voor een bepaalde klasse = een bepaald niveau beheersen. Dat laatste is redelijk objectief vast te stellen en komt er voor mij op neer dat je toch tenminste boven de 165 (t/m M2) weet te scoren, als er niet iets heel bizars mis gaat.
linda2008 schreef:Ik vind het schrijnend om te horen. Ik mag ook écht hopen dat het mij nooit gaat overkomen, alsin dat mijn instructie dan tenminste wel ingrijpt en me verbied om op wedstrijd te gaan of dat een jury er eerlijk in is of wat dan ook... Maar anderzijds maken dit soort verhalen mij ook wel erg onzeker. Er zijn dus wel degelijk juryleden die denken "lieve help wat doet die hier?!"