Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 18:13

Marjolein schreef:
PSvanLot schreef:
Schei toch uit joh, als je zo gefrustreerd bent op je paard in de proef, wat doe je thuis dan?

En dan heb je nog mazzel dat de camera draait. Je vraagt je toch af hoe sommige de B uit zijn gekomen.

ja echt he.. vresselijk

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 18:34

Oh bah, wat naar. Zielig voor de paarden..

Wij hebben ook een proefje ingestuurd, zelf ben ik deze keer niet zo tevreden, teveel rommeltjes.. Een nieuwe poging doen wordt 'm niet meer, maar op live wedstrijd gaat het immers ook niet altijd goed.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 18:48

Wow, als je dat al doet met een camera erbij inderdaad, dan wil ik niet weten wat er gebeurt zonder camera. Sneu.

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 18:53

PSvanLot schreef:
Zo, ik ben hier een tijd niet geweest! Lekker vakantie en even wat andere dingen gedaan.

Vandaag weer 12 M1 proeven van 16 juli gedaan. Dat was niet al te best helaas. Een aantal goede paarden maar een impuls van 0 waardoor ook de aanleuning rommelig werd.

Heb een combinatie een 1 gegeven voor het achterwaarts. Als je je paard zo in zijn bek moet rukken om achterwaarts te krijgen verdien je ook niet meer. Dit heb ik ook afgestraft met een onvoldoende voor de rijvaardigheid en harmonie, effect van de hulpen en houding en zit. Schei toch uit joh, als je zo gefrustreerd bent op je paard in de proef, wat doe je thuis dan?

Als het regulier was geweest was ik ervoor uit mijn hokje gekomen.

Och jeetje wat een verschrikking....... wat goed dat je er ook daadwerkelijk wat van “gezegd” hebt!

Lielle

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 18:57

Net gefilmd, best tevreden. We hebben duidelijk meer proefroutine dan drie maanden terug, het gaat nu vooral om nog wat beter af te werken. We gaan tot eind augustus nog twee keer op pad plus nog een keer online, dan ff vakantie (hoop ik), in het najaar wat crossen en aan de slag voor het L2.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 21:13

Als ik zie hoe sommige paarden door de baan gaan, dan kan dat thuis niet veel beters beloven.

Heb nu weer een paar keer regulier gezeten en daar is het niveau over het algemeen toch een stuk hoger dan wat ik online te zien krijg.
Morgen zit ik ook weer regulier, alle niveaus door elkaar. Leuk!

wythlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 21:19

Starten de juryleden uit dit topic zelf ook online?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 21:30

PSvanLot schreef:
Als ik zie hoe sommige paarden door de baan gaan, dan kan dat thuis niet veel beters beloven.

Heb nu weer een paar keer regulier gezeten en daar is het niveau over het algemeen toch een stuk hoger dan wat ik online te zien krijg.

Zou dat dan toch te maken hebben met het feit dat mensen in eigen omgeving meer durven? Of juist dat meer mensen in eigen omgeving ineens wel durven te starten? Ik vind het wel zorgwekkend dat zoiets opvalt trouwens, dat is toch het laatste wat je wilt... :n

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 21:32

Heeft het niveau van de proefjes ook te maken met het filmen, niet kunnen zoomen? Of gewoon de rijerij?
Ik rij online niet anders dan regulier, alleen merk dat mijn punten online tegen vallen. Maar wel telkens van fantastisch paard op het protocol.

Ben benieuwd waar het aan ligt dat niveau online lager ligt, terwijl ik wel super punten voorbij hoor komen

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 21:36

PSvanLot schreef:

Punt jij wel hetzelfde online als regulier?

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 21:39

Ik merk wel dat de kwaliteit van filmpjes vaak mwah is. Dan moet je er wat van maken. Dan geef je sneller een 6 maar live had het hoger kunnen zijn. Donkere paarden in de schaduw is online slecht te beoordelen of felle zon. Regulier is dat veel beter te zien.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 21:50

kara schreef:
Heeft het niveau van de proefjes ook te maken met het filmen, niet kunnen zoomen? Of gewoon de rijerij?
Ik rij online niet anders dan regulier, alleen merk dat mijn punten online tegen vallen. Maar wel telkens van fantastisch paard op het protocol.

Ben benieuwd waar het aan ligt dat niveau online lager ligt, terwijl ik wel super punten voorbij hoor komen

Ik mag hopen met het rijden en niet met het niet kunnen zoomen.
Hier in de omgeving verschillende mensen die regulier 58% rijden en online vlot tegen de 65%. Ik heb deze filmpjes gezien en die zijn echt veel te ruig beoordeeld.

Af en toe heb ik er een uitschieter bijzitten omhoog, maar ik vind het veelal toch niet super helaas.
Vandaag had ik 12x M1, er is 24x schouderbinnenwaarts gereden. Ik heb zeker bij 10 opgeschreven: Paard zet achterhand naar buiten en komt met voorhand niet van hoefslag, een aantal keer, geen 3 sporen, nog wat keer geen lb en dan nog een aantal maal, teveel halsbuiging.

Idem aan de contragalop 8-10 gebroken lijn. Daar waren er verschillende die nog geen 3 meter uit de hoefslag konden blijven of in draf vielen.

Tja dan vraag ik me toch echt af wat ik zie...

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 21:50

estell__ schreef:
PSvanLot schreef:

Punt jij wel hetzelfde online als regulier?

uiteraard, daar is geen verschil in.

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 22:02

PSvanLot schreef:
Ik mag hopen met het rijden en niet met het niet kunnen zoomen.
Hier in de omgeving verschillende mensen die regulier 58% rijden en online vlot tegen de 65%. Ik heb deze filmpjes gezien en die zijn echt veel te ruig beoordeeld.

Nu begin ik wel een beetje benauwd te worden :)) ik scoor online rond de 65%, soms iets dr boven soms iets dr onder. Mag toch hopen dat het regulier geen 58% waard is. Dat zou echt een mentaal dingetje worden.

Ik twijfel heel erg of ik zondag regulier ga starten. Paard heeft een dingetje met de jury auto. Ging vandaag al wel beter dan maandag. Maar heb niet zo veel zin in de grote “Grandi-show”.

Ik merk dat ik er echt teleurgesteld over ben. Dacht hem helemaal goed voorbereid te hebben door hem mee te nemen naar ander terrein, hem al een heel stuk te desensibiliseren, proef ritme te geven..... hebben we dit dingetje weer haha.

Merk dat ik het gewoon even kwijt moet :)) weer terug ontopic en vergeet vooral deze klaagzang hahaha

Maar PSvanLot heb je dat veel terugkomend commentaar regulier ook niet? Heb wel is regelmatig geschreven en daar was ook vaak commentaar waar beter een stempel van gemaakt kon worden. Had een hoop schrijven gescheeld haha

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 22:04

Zeker heb je veel commentaar ook regulier, maar heb nu het gevoel dat mensen snel over gegaan zijn sinds april en die nu in een klasse zijn aangekomen waar ze nog helemaal niet klaar voor zijn.

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 22:04

PSvanLot schreef:
Zeker heb je veel commentaar ook regulier, maar heb nu het gevoel dat mensen snel over gegaan zijn sinds april en die nu in een klasse zijn aangekomen waar ze nog helemaal niet klaar voor zijn.

Aaah oké! Ja, dat geloof ik wel ja! Nu snap ik wat je bedoeld!
Thuis is het toch “veiliger” om over te gaan

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 22:10

Nou ja ik vraag me wel af waar dat dan aan ligt? Wellicht veel mensen die regulier niet meer starten maar nu met online toch een poging willen wagen? Of zou het online misschien toch minder goed uit de verf komen? Hoe kan het zijn dat je nu ineens zo veel “slechte proeven” voorbij ziet komen en regulier niet :? Toch gek...

Estell, ik zou gaan :j je kunt altijd nog afgroeten ;) maar dan heb je het je paard niet ontnomen. Dit soort gekke dingen zijn juist goed om op te zoeken, liever in het B/L dan ooit in het Z, dan wil je dan geneuzel niet meer ;) :P (makkelijk praten he vanaf de zijlijn hihi)

Edit; lees nu de toevoeging van PSLot, dat klinkt wel logisch. Thuis voelt toch veiliger om wat te testen (ik doe dat zelf nu)

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 22:14

linda2008 schreef:
Nou ja ik vraag me wel af waar dat dan aan ligt? Wellicht veel mensen die regulier niet meer starten maar nu met online toch een poging willen wagen? Of zou het online misschien toch minder goed uit de verf komen? Hoe kan het zijn dat je nu ineens zo veel “slechte proeven” voorbij ziet komen en regulier niet :? Toch gek...

Estell, ik zou gaan :j je kunt altijd nog afgroeten ;) maar dan heb je het je paard niet ontnomen. Dit soort gekke dingen zijn juist goed om op te zoeken, liever in het B/L dan ooit in het Z, dan wil je dan geneuzel niet meer ;) :P (makkelijk praten he vanaf de zijlijn hihi)

Edit; lees nu de toevoeging van PSLot, dat klinkt wel logisch. Thuis voelt toch veiliger om wat te testen (ik doe dat zelf nu)

Punt is dus wel mocht t auto dingetje opspelen kan ik sowieso afgroeten haha. Ik vind dat dan altijd zo vervelend voor iedereen die ik geregeld heb.... ach heb zaterdag nog les. Misschien heeft m’n instructeur nog een inmens goed ingeving. En anders..... rij ik alleen rechtsom. Dat mag wel toch? :))

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 22:15

Ik heb het juist andersom. Heb 195 en 205 gehaald op wedstrijd maar kom nu online nauwelijks boven de 180 uit.
Op vreemd terrein loopt ze toch gewoon fijner.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 22:17

Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook online start om sneller een klasse door te zijn. Zodra ik op 10 zit ga ik over naar de volgende klasse.

Ik rij nu tussen de 59% en de 68% met onlineproeven. Ik denk dat de waarheid ergens in het midden ligt. Ik ga er vanuit dat ik op concours de eerste keren misschien geen winst rij. Het is toch weer een aantal jaar terug dat ik wedstrijden reed en ik verwacht dat het niet zo simpel gaat als thuis. Maar goed dat is misschien ook wel de charme van op wedstrijd gaan. Kijken of het op vreemd terrein net zo goed gaat als thuis.

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 22:18

Ik moet eerlijk bekennen ben thuis ook over gegaan naar het M1, ook ivm peilen waar we staan. Wil straks regulier gelijk Z2 starten, dus dit is gewoon oefening.
Vind het wel jammer dat mijn punten tegen vallen, ook zeker als er dan staat paard mag meer in oprichting in een M proef.
Ben ik juist blij dat ze juist mooier over de rug loopt, dus dat snap ik niet zo’n opmerking meer oprichting.

Vind het wel kwalijk dat men toch zo veel minder rijdt online, heb idd ook wat filmpjes online gezien en daarvan snapte ik de punten echt niet >200

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 22:19

linda2008 schreef:

Ho dat zeg ik niet, k zeg dat ik het niveau regulier hoger vindt. Niet dat ik geen slechte proeven zie regulier.
Dat ligt misschien ook wel aan de regio waar ik zit.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 22:36

Ik herken dat niet helemaal wat je zegt PSvanLot. Ik vond wel dat het niveau in het begin van de online proeven hoger lag dan nu. Ik denk zelf dat dat komt omdat in het begin de fanatieke ruiters reden en nu meer "alle" ruiters. De mengeling van goed/slecht vind ik nu weer in proportie met reguliere wedstrijden waar ik in het begin wel twijfelde of ik niet aan het sinterklazen was als ik mn puntenlijsten bekeek.
De mensen die ik weet die zowel online als regulier rijden rijden vergelijkbare punten.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 22:37

Estell, het is nooit voor niets ;) kilometers maken en het blijven nou eenmaal levende wezens ;) als je naar een vreemde locatie gaat weet je ook niet vooraf wat je aan gaat treffen :P lekker gaan en genieten! En lukt het niet, dan is het een goede oefening geweest.

PsLot, zo zie je maar, een paar voorbeelden melden zich al in het topic. Inclusief ikzelf! Mijn pony is nog revaliderende na een heftige koliekoperatie. Ze kreeg koliek toen mijn L1 debuut net gepland stond. Ik wilde ook peilen waar we stonden en ben thuis L1 gestart. Reguliere wedstrijd had ik wellicht eerst nog eens B gestart :o
De drempel is gewoon wat lager :j

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 22:39

wythlove schreef:
Starten de juryleden uit dit topic zelf ook online?

Ik start momenteel helemaal niet. Mijn paard is absoluut nog niet klaar voor de L, met name mentaal.