Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 10:12

Fetje: sowieso is een nieuwe klasse toch even afwachten. Maar regel is vaak wel als je de klasse ervoor dikke punten rijdt de volgende klasse ook wel goed komt. Even niet meer proefje terug kijken dus haha

Ik kan het normaal wel redelijk inschatten. Maargoed het blijft een jury sport. Iedereen let toch op andere dingen. Knabstrupper die ik rijd is niet zo groot, wat compact en neerwaarts. Maar we rijden alles wel netjes. Nu had ik de laatste keer iemand die duidelijk wat meer het technisch goed rijden waardeert (200, en ze noemde dat ook op het protocol) maar ook eens iemand gehad die meer op het plaatje en de gangen let (182) voor twee proeven waar niet veel verschil inzat. Gemiddeld scoorden we over de 190. En uitschieters naar boven of naar beneden horen er (helaas voor de laatste :') ) toch bij. Ik stuur het filmpje altijd na inleveren naar mijn instructrice zodat ze ziet hoe het gegaan is. Maar niet om te checken of ik het in moet leveren, ook geen zin om vaker dan 1 dag op te moeten nemen haha en niet inleveren vind ik ook zonde. You never know. Tenzij het natuurlijk echt heel erg bagger ging met staken etc dat je bang moet zijn voor een verliespunt.

Niwla: fijn dat het geregeld is met het paspoort!

_Gerdien_ gave merrie heb je! Spiekte even in je profiel en ook mooi bloed! Rij dan wel een Knabstupper nu maar blijf wel KWPN fan ergens :') Gefeliciteerd met je dikke winstpunt, jammer van het weinige commentaar. Heb ik ook paar keer gehad.

Laura2008: Jammer zeg! Herken het gevoel. De teleurstelling moet even zakken, maar met zulke punten kun je echt wel op wedstrijd hoor! Je zei zelf ook nog dat het niet helemaal lekker ging en je niet verwachtte dat ze zo op vreemd terrein zou doen. Als er een andere jury had gekeken had je dan zomaar net wel winst kunnen hebben.

Estell_ mooie score! 2 winstpunten *\o/*

Kirstenhorse: succes met opnemen! Gaat vast goed komen :D

Kara: vervelend zeg! Lastig om wat over te zeggen zo zonder beeld. Vind het ook wel heftig gedrag. Wat zegt je instructrice/instructeur ervan?

Imaginaerum schreef:
Ik probeer altijd maar te denken dat je soms niet de punten krijgt die je verdient en soms niet de punten verdient die je krijgt.
Zolang je maar kritisch blijft op je eigen rijden en doortraint met respect voor je paard en een goede instructeur, dan komt het vast wel goed.

Precies, zo denk ik ook. Zelf ook ontzettend perfectionistisch, dus ik herken die onzekerheid ook wel :j

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 12:00

Ik doe voor de derde keer mee met de online events. De eerste keer had ik 178,5, de tweede keer 182 en nu ben ik de uitslag nog aan het afwachten van 23 juli. :)

Ik ben alleen wel heel bang dat mijn filmpje afgekeurd gaat worden. Ik ging expres vroeg in de ochtend rijden om de zon te voorkomen (en het zou die dag helemaal niet zonnig worden). Ging juist die ochtend de zon schijnen! Dus het beeld is soms wel wat lastig te beoordelen door de lichtinval.
Ik reed ook gewoon met mijn normale rijkleding. De volgende keer ga ik 's avonds rijden, en dan ga ik wel weer mijn pony knotten en netjes wedstrijdkleding aan. Ik vind dat toch wel netter voor de jury.

Ik vind het echt ontzettend leuk en heel goed van de KNHS dat ze dit alternatief bieden aan de leden. Het is voor mij echt een stok achter de deur om fanatieker te trainen.

edit: Had je niet eerder een nummer van de KNHS waarbij je via whatsapp kon vragen of je filmpje goed was aangekomen?

_Gerdien_

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 12:24

Urosa dank voor de complimenten. Jouw knabstrupper is ook prachtig!
Jammer dat de wynton merrie in je profiel is overleden, zag er erg getalenteerd uit.

Unleash, zou leuk zijn als de stijgende lijn doorzet

Ik ga weer in meeleesmodus. Iedereen succes met filmen of wachten op punten

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 12:36

_Gerdien_ ja doet doet nog steeds erg zeer, dat was echt mijn droompaard ;( Maar Karel verzacht de pijn gelukkig wel, ik rijd hem voor zijn eigenaren :) Jij ook nog veel succes!

Unleash: ja klopt, het gewone WA nummer is dat, en dan stuur je filmcheck plus combinatienummer. Leuk dat je ook meedoet. En dat zijn gewoon nette punten :D

Ik heb vanochtend ingeschreven voor het event van 20 augustus in de M1, die gaan we op andere locatie filmen zodat we voor de wedstrijd nog een keertje op pad zijn geweest. En met de KNHS gebeld om de events van 6 en 13 augustus om te zetten naar de M1. Net al even het voorbeeld proefje gekeken op paardrijden.nl Vooral even kwestie van morgen de middenstap oefenen vanuit het halthouden. En de hele grote volte in middengalop. Heb ik express niet eerder gedaan omdat ik anders bang was dat ie in het L2 al ging gasgeven :+ Is de eerste keer voor ons dus verwacht er niet zoveel van en zie het echt als een oefenrondje :D kan ook maar 1x trainen voor het event, had verwacht nog een keer L2 te moeten starten haha.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 12:39

Iedereen gefeliciteerd met zijn punten! Ik heb ze ook al binnen, had afgelopen zaterdag ingeleverd. 192,5 en dat terwijl ze bij de buren zoveel herrie aan het maken waren en er twee grove fouten inzaten!
Had mezelf gepunt op 187,5.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 12:44

Urosa, super joh, dat komt vast helemaal goed!!
En klopt hoor, het ging ook niet helemaal lekker. Het is vooral de verkeerde inschatting wat mijn teleurstelling veroorzaakte. Volgende keer ga ik gewoon niet meer terug kijken en gewoon helemaal geen inschatting proberen te maken :P

Unleash, hopelijk komen je punten van 23-7 snel binnen...

Queelens, gefeliciteerd!!! :D

Wij hebben 6aug ook ingeschreven :o we doen nog 1 poging :=
Deze week even door trainen, maandag of dinsdag nog een lesje zien af te spreken en dag erna filmen :j

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 12:49

Groot gelijk Linda, nog lekker meedoen nu het nog kan. Ik heb voor 13 augustus ingeschreven en hoop dat het lukt voor het laatste event van augustus nog mee te doen.
18 augustus heb ik hopelijk mijn E rijbewijs dus kunnen we in september voor het echhie op pad als die dat braaf gaat doen :)

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 13:43

That's the spirit Linda :D komt dan vast weer goed en ben je weer gemotiveerd om meer in te schrijven :') en het is heel herkenbaar hoor. Ik had ook echt veel last van mijn 179. Zelf kijk ik meestal de dag zelf nog wel terug. Maar maak dan geen inschatting. Stuur hem dan asap op, is het ook klaar en kijk dan daarna niet meer tot het protocol binnen is.

Queelens: gefeliciteerd! Mooie punten. Leuk dat je ook weer eentje op de planning hebt. En succes met je rijexamen. Heb die van mij sinds eind vorig jaar. Heel blij mee. Stond al zolang op mijn lijstje.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 13:49

Les lukte alleen morgenavond... dus ik heb mijn filmer heel lief moeten aankijken of die vrijdag voor zijn werk ons proefje wilt opnemen aangezien ik vrijdag ineens 31 graden zag staan :oo

Queelens, rijexamen, oh zo spannend! Ik heb hem vorig jaar gehaald en wat een verademing zeg! Geeft zo veel vrijheid :D

Urosa, haha ik hoop dat je gelijk hebt :P
Geen inschatting maken, gewoon direct insturen en niet meer naar kijken, ga ik doen! ;)

Fetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 13:51

We staan voor allemaal nog ingeschreven, mochten de punten nou heel erg tegenvallen schrijf ik me misschien nog voor een paar uit. Maar ik blijf zo wel mooi ritme houden en ik merkte in de B dat de zenuwen voor het rijden een stuk minder werden. Alhoewel deze voor de L1 gewoon weer terug zijn 8)7

Linda, wel balen een jury die nog strenger is dan dat je zelf bent. Maar als ik het zo lees ben je meestal strenger voor jezelf, dus dan was dit vast een uitzondering. Die van 6 August haalt dan vast mooi het gemiddelde weer omhoog +:)+ .

Urosa , ik zal proberen niet te veel te kijken :D . Morgenochtend nemen we de volgende op en moet het voorlopig nog alleen met mijn eigen feedback doen, dus dat maakt het iets lastiger. En super leuk en spannend dat je door naar M1 mag!

Unleash, we kunnen mooi nog even samen wachten op de punten van 23 juli want ik heb ze ook nog niet. Het wordt wel extra spannend met al die punten die binnenkomen.
Gefeliciteerd met alle mooie punten!

Queelens, wat spannend! Ik heb 2 week terug voor het eerst met Esra in de trailer gereden(wel eerst zonder geoefend). Wel met zweethanden maar voelde me ook ineens super stoer en dat de rest van de wereld maar aan de kant moest (naja vooral op ons wachten in de slome bochtjes).

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 14:09

Hier 194,5 terug. Grappig dat ik niet rekende op 2 wp en je toch teleurgesteld bent om die halve punt. Ik heb het voor het eerst nageteld. Wel blij ermee dat ik niet weer een 4 voor m'n stap heb. Dat zat toch wel in m'n hoofd.

Nu op naar zondag, volgens mij zag ik Estell_ ook op de startlijst staan.

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 14:20

Iedereen van harte gefeliciteerd wat een mooie punten komen er weer voorbij

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 14:26

Marjolein schreef:
Hier 194,5 terug. Grappig dat ik niet rekende op 2 wp en je toch teleurgesteld bent om die halve punt. Ik heb het voor het eerst nageteld. Wel blij ermee dat ik niet weer een 4 voor m'n stap heb. Dat zat toch wel in m'n hoofd.

Dat zou kunnen. Maar ik weet nog niet 100% zeker of ik ga. Ligt een beetje aan vanavond.

Gefeliciteerd iedereen met de goede punten.

En tegenvallende punten is áltijd balen. Ik heb er ook altijd wel een beetje “last” van, maar ik ben ook wel behoorlijk fanatiek moet ik eerlijk zeggen. Helpt ook niet echt mee haha.

tessie98xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 14:39

Vanmorgen de punten terug voor het event van 30 juli, super snel! (zondagavond ingestuurd). Helaas viel het resultaat behoorlijk tegen... :+ 166... ik hoopte met dit event mijn laatste punt in het L1 te halen, maar helaas. Niet helemaal eens met de gegeven punten, maar het kan niet altijd mee zitten. Pony loopt fijn de laatste tijd, alleen kent hij de proef volledig uit zijn hoofd :') dit is voornamelijk terug te zien in de galop stukken ... Maar goed, het kan niet altijd goed gaan. Zondag doen we mee aan een meetmoment en gaan we dat laatste punt in de L1 halen :j

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 15:08

Omdat deze 2 proeven voor mn gevoel zo goed gingen ben ik nu extra nieuwsgierig naar mn punten :') Normaal keek ik echt wel een paar keer per dag maar ik heb nu af en toe al dat ik denk van 'oeh laat ik nog eens kijken' 'oh dat deed ik 3 minuten geleden ook al' >;)

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 15:25

Horseloverl schreef:
Hoi! Is er hier iemand die even een blik wil werpen op mijn proef? Ik rijd in het donker met het licht aan en twijfel of hij beoordeelbaar is :)

wil best kijken stuur maar door

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 15:26

*\o/*
Marjolein schreef:

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 15:27

die van mij is aan het uplode(Flower was wel met losrijden zo gespannen vreselijk... met proef was ze wisselend maar ben wel tevreden) nu duimen :D

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 15:27

lijk mij zo leuk als een jury van hier hem mag beoordelen

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 17:53

Zo, ik ben hier een tijd niet geweest! Lekker vakantie en even wat andere dingen gedaan.

Vandaag weer 12 M1 proeven van 16 juli gedaan. Dat was niet al te best helaas. Een aantal goede paarden maar een impuls van 0 waardoor ook de aanleuning rommelig werd.

Heb een combinatie een 1 gegeven voor het achterwaarts. Als je je paard zo in zijn bek moet rukken om achterwaarts te krijgen verdien je ook niet meer. Dit heb ik ook afgestraft met een onvoldoende voor de rijvaardigheid en harmonie, effect van de hulpen en houding en zit. Schei toch uit joh, als je zo gefrustreerd bent op je paard in de proef, wat doe je thuis dan?

Als het regulier was geweest was ik ervoor uit mijn hokje gekomen.

ginatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 18:01

PSvanLot schreef:
Zo, ik ben hier een tijd niet geweest! Lekker vakantie en even wat andere dingen gedaan.

Vandaag weer 12 M1 proeven van 16 juli gedaan. Dat was niet al te best helaas. Een aantal goede paarden maar een impuls van 0 waardoor ook de aanleuning rommelig werd.

Heb een combinatie een 1 gegeven voor het achterwaarts. Als je je paard zo in zijn bek moet rukken om achterwaarts te krijgen verdien je ook niet meer. Dit heb ik ook afgestraft met een onvoldoende voor de rijvaardigheid en harmonie, effect van de hulpen en houding en zit. Schei toch uit joh, als je zo gefrustreerd bent op je paard in de proef, wat doe je thuis dan?

Wow dat mensen dat doen is al beneden alles maar dan ook nog insturen? Om te janken gewoon. Lijkt me als jury ook moeilijk om naar te ‘moeten’ kijken, zeker als je de persoon er ook niet direct op kan aanspreken. Vervelend dat soort dingen, vooral voor het paard :(:)

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 18:04

PSvanLot schreef:
Schei toch uit joh, als je zo gefrustreerd bent op je paard in de proef, wat doe je thuis dan?

En dan heb je nog mazzel dat de camera draait. Je vraagt je toch af hoe sommige de B uit zijn gekomen.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 18:11

PSvanLot:jammer dat deze lichting niet zo best was. En van dat rukken in de mond is vreselijk. En dat rijd dan al M1...

Helmab fijn dat je tevreden bent!

Tessie98xx: zo, dat is wel behoorlijk lager dan je normaal rijd! Veel succes zondag en dat laatste punt komt vast goed :D

Marjolein:mooie punten! En ik had het ook met mijn 194,5 vorige week. Niet nageteld overigens en maakt nu ook niet meer uit haha. Veel succes zondag!

Fetje:komt vast goed met punten, en wel jammer dat je nu nog geen feedback hebt voor zo'n nieuwe klasse. Voor het volgende event komt dat vast goed!

Linda2008: leuk lessen morgen! En dan ben je er mooi optijd bij voor het volgende event haha.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 18:11

Bij mij is van de week iemand uitgesloten wegens onacceptabel gedrag naar pony/paard. Hoe gaan ze er dagelijks dan mee om?

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 18:12

PSvanLot schreef:

O jeetje was het echt zo erg(ja je ziet het wel veel(gelukkig doe mijn paard het zo makkelijk) snap ook soms niet hoe mensen aan punten komen om M te starten als ze zo rijden