Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:38

urosa schreef:
Fetje :wave: leuk dat je komt melden en op deze manier ook lekker kunt starten. Snel de B doorgegaan en wat een super PR :wow: Ben benieuwd naar je punten voor de L1, hoe vond je die proef zelf gaan?

Die punten zag ik zelf ook niet aankomen. Het was ook nog onze laatste proef, dus snel ons volgende proefje omgezet naar L1, 2 dagen geoefend en toen maar gewoon geprobeerd. Het oefenen ging nog een beetje bagger, maar als het proefje te vaak oefenen dan kent ze hem te snel. Omdat het oefenen slecht ging ging het proefje zelf voor mijn gevoel best aardig omdat het beter ging dan de dag ervoor, maar ik heb alweer een waslijst aan verbeter punten gevonden. Die wordt ook alleen maar langer als ik hem vaker terug kijk, dus ik heb eigenlijk geen flauw idee 8)7

Kunnen jullie al een beetje inschatten wat voor punten je krijgt? Ik zit er aldoor toch behoorlijk naast, zowel bij mijn eigen proef als die van anderen op stal.

linda2008

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:42

Fetje, haha herkenbaar! Nee ik kan dat ook niet inschatten. Ik geef mezelf altijd te lage punten en andere te hoog... ik vind kennelijk altijd dat het bij andere wel goed gaat maar voor mezelf ben ik te kritisch. Alle commentaar op de protocollen kan ik dan weer wel altijd plaatsen, ik weet zelf heel goed wat ik NIET goed heb gedaan, maar ik zie minder wat ik wél goed heb gedaan :o beetje te streng denk ik :=

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:51

Net bij het uploaden kwam ik er achter dat m’n filmer het paspoort is vergeten te filmen. -O- Ik heb bij de opmerkingen mijn contactgegevens genoteerd met de mededeling dat ik het alsnog wel kan mailen (of ik stuur het filmpje van de vorige keer) maar ik ben bang dat ik hem gewoon terug krijg. Jammer!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 07:41

Goedemorgen allemaal, succes met refreshen weer vandaag :P :D

Niwla, oei dat is balen. Moet zeggen dat mijn filmers het ook vergaten, je hoort mij dus ook zeggen “paspoort” := hihi maar ik neem aan dat juryleden daar wel begrip voor hebben :j kun je nog opnieuw filmen?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 07:50

Fetje schreef:
urosa schreef:
Fetje :wave: leuk dat je komt melden en op deze manier ook lekker kunt starten. Snel de B doorgegaan en wat een super PR :wow: Ben benieuwd naar je punten voor de L1, hoe vond je die proef zelf gaan?

Die punten zag ik zelf ook niet aankomen. Het was ook nog onze laatste proef, dus snel ons volgende proefje omgezet naar L1, 2 dagen geoefend en toen maar gewoon geprobeerd. Het oefenen ging nog een beetje bagger, maar als het proefje te vaak oefenen dan kent ze hem te snel. Omdat het oefenen slecht ging ging het proefje zelf voor mijn gevoel best aardig omdat het beter ging dan de dag ervoor, maar ik heb alweer een waslijst aan verbeter punten gevonden. Die wordt ook alleen maar langer als ik hem vaker terug kijk, dus ik heb eigenlijk geen flauw idee 8)7

Kunnen jullie al een beetje inschatten wat voor punten je krijgt? Ik zit er aldoor toch behoorlijk naast, zowel bij mijn eigen proef als die van anderen op stal.

Komt vast goed! Toppers zijn jullie *\o/*

_Gerdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 08:09

Afbeelding
Vorige week dinsdag filmpje opgestuurd voor het event van 23 juli. Daar had ik gister de punten van terug. 187,5. Wel weinig toelichting op het protocol.
Gisteren opnieuw gefilmd voor 30 juli

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 08:11

Gerdien, jammer van weinig toelichting, maar toch een dikke wp, gefeliciteerd! Prachtig paard heb je!

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 08:16

Ik stuur mijn filmpje altijd eerst naar m’n instructeur zodat hij hem kan “checken”. Niet dat ik m vervolgens opnieuw opneem maar heb in t begin wel is gewoon niks opgestuurd omdat hij zei: naaah doe maar niet :))
Ik twijfel altijd en vind het altijd maar matig en niet goed genoeg terwijl ik andere inderdaad altijd te hoog inschat.

Balen Niwla, maar volgens mij zijn de juryleden best wel soepel als je het bij de omschrijving hebt gezet.

Linda: inderdaad het resfrehen kan bijna beginnen. Ik kan niet wachten tot het 9u is :))

Gefeliciteerd Gerdien! Ziet er netjes uit! En weinig toelichting is altijd jammer inderdaad!
Mijn laatste 2 juryleden lezen hier mee denk ik want had veel commentaar erop staan bij de hogere cijfers wat er beter moest voor een nog hoger cijfer, heel fijn! Maar heb ook wel protocollen terug gehad waar bijna niks op stond. Ach, zo is het bijna hetzelfde als de echte wedstrijden haha

_Gerdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 08:25

Dankjulliewel!

Ik stuur het filmpje ook door naar m’n instructeur. Dan ziet hij waar we tegenaan lopen in de proef en kunnen we daar gericht op oefenen.

Het online rijden is zo ontzettend leerzaam. Ik kijk dan met het protocol ernaast het filmpje terug. Dat is een extra leermoment tov live rijden.

Mijn merrie heeft een veulen gekregen in april. Anders was ik nog niet op wedstrijd geweest, maar nu al 3 WP gereden.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 08:39

estell__ schreef:
Linda: inderdaad het resfrehen kan bijna beginnen. Ik kan niet wachten tot het 9u is :))

Je kunt refreshen hoor.. ik heb mijn punten terug. Wel echt een mega teleurstelling!
Ik schat mezelf altijd te laag in, dit keer had ik zeker geen 190+ verwacht, maar wel net aan winst en dat is het helaas niet geworden met 176,5.... -O- Op alle goede onderdelen 0,5 / 1,0 punt minder, dan gaat het ook wel hard.

Mijn doel van online rijden was om te zien of we het niveau aankunnen om evt. half augustus op wedstrijd te kunnen. Dat vind ik nu met 191,5 en 176,5 wel erg lastig inschatten..... ;(

_Gerdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 08:47

Dat is inderdaad lastig. Het blijft jurysport..
Ga je nog opnieuw filmen? Misschien kan je er meer zinnigs over zeggen als je nog een filmpje instuurt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 08:50

Ik zag hier in de omgeving er online toch wel hoger gescoord werd dan in het echt omdat de situatie niet vergelijkbaar is. En ook online heb je soms er eens een sinterklaas jury is net als in het echt. En jurys die wat realistischer of zoals vaak genoemd strenger punten.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 08:55

Yvank_ schreef:
Ik zag hier in de omgeving er online toch wel hoger gescoord werd dan in het echt omdat de situatie niet vergelijkbaar is. En ook online heb je soms er eens een sinterklaas jury is net als in het echt. En jurys die wat realistischer of zoals vaak genoemd strenger punten.

Ik weet niet of dit aan mij gericht is? Maar ik noem niemand een sinterklaas jury of een strenge jury. Het zijn twee verschillende proeven dus je kunt dat nooit met elkaar vergelijken. Maar ik zeg wel dat ik dit keer mezelf dus te hoog had ingeschat terwijl ik mezelf normaliter te laag in schat en dat geeft een teleurstelling. (had mijn moeder vroeger tóch gelijk; "altijd uitgaan van het slechtste, dan kan het alleen maar meevallen" :P ) en wat ik jammer vind is dat ik dus niet weet of ik het niveau aan kan om op wedstrijd te gaan... Misschien moet ik de tip van Gerdien pakken en gewoon nog eenmaal meedoen. Dan kan ik het gemiddelde uit 3 zien...

Edit; voor mij zit geen verschil in thuis of uit wedstrijden rijden. Mijn pony heeft geen last van extra spanning op een andere locatie ofzo. Dus ik ga er niet van uit dat het op ander terrein ineens heel veel slechter zal zijn ;)

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 08:57

linda2008 schreef:
estell__ schreef:

Je kunt refreshen hoor.. ik heb mijn punten terug. Wel echt een mega teleurstelling!
Ik schat mezelf altijd te laag in, dit keer had ik zeker geen 190+ verwacht, maar wel net aan winst en dat is het helaas niet geworden met 176,5.... -O- Op alle goede onderdelen 0,5 / 1,0 punt minder, dan gaat het ook wel hard.

Mijn doel van online rijden was om te zien of we het niveau aankunnen om evt. half augustus op wedstrijd te kunnen. Dat vind ik nu met 191,5 en 176,5 wel erg lastig inschatten..... ;(

Oh wat ontzettend balen zeg.. echt mega klote. Zeker als je het helemaal niet had verwacht. Heb je nog een online event staan?

Wij hebben ook onze punten binnen 195 was deze proef goed voor

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 09:01

Wauw Estell, gefeliciteerd!!
Nou ik denk dat ik inderdaad dan nog maar 1x mee doe zodat ik een beter gemiddelde weet.
Maar ik hou niet zo van dit soort teleurstellingen dus mogelijk zeg ik alles wel af en blijven we voorlopig gewoon trainen.... ik ga er nog even over nadenken.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 09:03

Gerdien: knap paard heb je!

Ik merk hier bij mn vriendinnen dat ze online wel ongeveer hetzelfde scoorden dan op wedstrijd. Goed is gewoon goed, of je je online of echt rijdt. Ik zal het zien. Ga over 3 weken weer een echte wedstrijd rijden. Vera loopt dan meestal wel fijner dan thuis in de bak. De punten die ik nu heb gehad vond ik (hoewel soms iets teleurstellend) wel terecht en niet ineens veel hoger of lager.
Dus ik denk dat het best wel klopt. In het echt heb je er ook wel eens uitschieters tussen of punten die niet met je gevoel kloppen. Denk dat dat hier niet vaker is.

Balen Linda: kan altijd een keer gebeuren en de volgende keer weer goede punten. Als het nu 5 keer achter elkaar gebeurd dan kun je eens gaan bedenken dat het misschien niet zo goed is als je denkt maar misschien de volgende keer weer 190 en dan is dit weer vergeten. Even balen, de leerpunten eruit halen en weer verder oefenen :) succes!

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 09:17

Wat een mooie punten komen er voorbij!

Linda: lage punten zijn nooit heel leuk om te krijgen, maar al helemaal niet als je hoger had verwacht. Ik denk dat nog een proefje rijden wel een goed idee is. Dan kan je wat meer een beeld vormen dan van deze twee proeven.

Ik heb achtereenvolgend 184,5 186 202 en 195 gescoord In de L2. Daarvoor in december op mijn debuut 180,5 en 181. De 202 is echt een uitschieter en in de rest kan ik me vinden: een mooie stijgende lijn. Ik ben nu mijn leasepony van het land halen en wij gaan zo onze laatste online proef opnemen! Komende zondag een meetmoment en dan hopen we genoeg punten én een goed gevoel voor het M1 te hebben :D

Succes iedereen die gaat opnemen of aan het refreshen is haha

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 09:23

Ik heb achtereenvolgens 202-190-195-190-172 gehaald en allemaal identieke proeven

Helaas heeft het paard nu weer z’n vervelende streken naar boven laten komen, waardoor ik ten einde raad ben.
Hij steigert, hangt dan over de omheining, duikt onder de teugel door, gevaarlijk en gewoon niet leuk om te rijden.
Iemand advies?
(Dierenarts, tandarts,homeopaat,osteopaat heeft hij allemaal al gezien en kunnen niets vinden)

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 09:30

Ik deel de onzekerheid wel, wij hadden de laatste twee keren ook dat de punten wat tegenvielen (177/178) terwijl onze werkpunten juist verbeterd zijn (erg leuk om je oudere proeven te bewaren om te vergelijken met de recentere!). Ik probeer altijd maar te denken dat je soms niet de punten krijgt die je verdient en soms niet de punten verdient die je krijgt.
Zolang je maar kritisch blijft op je eigen rijden en doortraint met respect voor je paard en een goede instructeur, dan komt het vast wel goed.

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 09:41

Hoi! Is er hier iemand die even een blik wil werpen op mijn proef? Ik rijd in het donker met het licht aan en twijfel of hij beoordeelbaar is :)

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 09:48

Elke jury kijkt er weer anders naar. Laatste keer had ik een jury die geen 4tact zag in de stap. Ik vond niet dat ze slechter stapte dan in de andere proeven maar deze jury zag het en beoordeelde het zoals zij het zag. Het is en blijft een jury sport, maar ik vind dat als je 191 en 176 rijdt je echt wel op concours kan. Bedenk ook dat je tegen die tijd weer wat verbeterd bent en je ook veel leert van proeven rijden (op vreemd terrein).

Ik probeer niet teveel te refreshen...

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 09:51

Ach, ik heb zo'n 12 wedstrijden gehad, en mijn punten varieren van 160 tot 190, is idd echt maar net welke jury je treft en wat die graag wil zien.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 09:55

Horseloverl schreef:
Hoi! Is er hier iemand die even een blik wil werpen op mijn proef? Ik rijd in het donker met het licht aan en twijfel of hij beoordeelbaar is :)

Je kan hem altijd insturen. Als hij te slecht is krijg je hem weer terug.

En als je te veel twijfelt zou ik hem opnieuw opnemen met meer licht.

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 10:05

Lagere punten dan je verwacht is altijd lastig, maar maken we natuurlijk allemaal wel eens mee. Als je bij mij gereden zou hebben, mag je altijd naar me toe komen (of me mailen aan de hand van de adreslijst van de KNHS als het een onlineproef is). Ik geef graag uitleg waarom punten op een bepaalde manier uitgevallen zijn. Ik merk in de praktijk dat ruiters dit toch erg weinig doen, maar ik bijt niet :D

Ik heb net de 12 L1 proeven voor het event van morgen teruggestuurd. Ik geloof niet dat er een bokker tussen zat (tenminste aan de hand van de berichten hier). Mocht dat wel zo zijn, mag je me altijd een PB doen als je vragen hebt. Mijn jurynummer staat op het protocol en is 484914.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 10:07

Gefeliciteerd met je punten Estell!
Lastig inderdaad Linda, dat is wel een groot verschil.

Ik had gisteravond m’n proef opgestuurd zonder paspoort en net al mail van de KNHS dat ik foto’s van m’n paspoort mocht mailen en dat zij hem dan doorsturen naar de jury. +:)+

Ik ben wel benieuwd naar de punten. De bak was erg zwaar en daardoor moest ik hem flink vooruit rijden terwijl hij normaal heel heet is. Het voelde dus een beetje tam ofzo. We zien het wel!