[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MisticRider

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 13:18

Super knap hoor! Ik doe je het niet na.... hoe is het met die andere knappert van je?

Wij hebben het even wat rustiger aan gedaan, hij heeft een super druk cross seizoen gehad van de zomer en ik merkte in de training dat hij wat gespannen was. Daardoor even een soort van pauze gegeven (bestaande uit in de wei lopen, buiten rijden, oefenspringen, onderling springen en het bos in), hij heeft iig even 3 a 4 weken niks hoeven doen wat hij eigenlijk nog wel heel spannend of moeilijk vind.

Verder is ons eerste puntje in de M binnen *\o/* en gaan we vrijdag nog naar ponyrennen en zaterdag een proefgerichte clinic doen. Verder gaan we woensdag voor het eerst naar een nieuwe instructeur (mijn huidige instructrice gaat binnenkort met zwangerschapsverlof) en heb ik flink wat plannen gemaakt voor 2018!

Hebben jullie doelen voor het nieuwe jaar?

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 14:24

Gefeliciteerd met je M klassering MR!!

Ik had als doel voor 2018 om M2 startgerechtigd te zijn.
Voorlopig heb ik dat doel losgelaten. Nadat ik 5 weken geleden een heel ongelukkige val heb gemaakt van Don is al het vertrouwen weg, dus mijn nieuwe doel is weer ontspannen rijden en niet hyperventileren als hij schrikt en opzij springt.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 22:27

Today I proudly present, Hepsie!! M2 officieel geklassificeerd met wp!! Als onderdeurtje van 1.415 en dan ook nog een Fjord tussen de paarden met een ruiter van ehhhh.. 1.87.
(Vreugdedansje met kreupel lijf... tududutddduuddduu *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* )
En dat met race pantoffels aan in galop en echt geen perfecte proef en eigenlijk nog niet M2 klaar, man wat ben ik trots op die mini taxi!!!

Gordy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 13:28

Ik kom me ook melden hier! Morgen laatste wedstrijd in het L2 en vanaf volgend jaar tussen de paarden, leuk om te lezen dat er meer fjorden actief zijn! Knappe prestatie Sjolvir!

Even een fototje voor het beeld :)
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 13:29

Leuk!

Hier ook een fjord :D gisteren de M2 gewonnen *\o/*

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 14:23

Hier al een tijdje niet meer gestart.. mis het behoorlijk!

Pony wordt lekker rond en vindt de training na 20 min wel weer genoeg geweest :=

Afbeelding

Nu wel een hele leuke 3jarige aan het beleren waarmee ik hopelijk volgend zomer B mee kan gaan starten!

Afbeelding

Afbeelding

Gefeliciteerd Sjolvir en Yvank_!!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 16:15

Ukkiepuk:
Wat akelig! Wat is er precies gebeurd?
En lukt het een beetje: Weer wat vertrouwen krijgen?

De rest gefeliciteerd met de wp, de leuke nieuw te rijden pony en welkom in het topic Gordy!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 20:04

ukkiepuk schreef:
Gefeliciteerd met je M klassering MR!!

Ik had als doel voor 2018 om M2 startgerechtigd te zijn.
Voorlopig heb ik dat doel losgelaten. Nadat ik 5 weken geleden een heel ongelukkige val heb gemaakt van Don is al het vertrouwen weg, dus mijn nieuwe doel is weer ontspannen rijden en niet hyperventileren als hij schrikt en opzij springt.

Dat komt wel weer goed, maar gaat je echt wel wat tijd kosten, proberen dingen met hem te gaan doen waarin je hem wel vertrouwd.
(Weet wat ik zeg, ben keer van Toobs af gelvogen en heb er vervolgens 2 1/2 jaar over gedaan niet meer bang te zijn met hem dresuur te rijden (durfde wel te crossen en buiten te rijden, ja maf, maar waar) bij orndje dressuur ging ik echt bijan dood :+ :D :o )

Heps was ik echt blij mee, die had ik natuurlijk lompweg het M2 in geschopt als 1e wedstrijd, dus tja eh..... (en ze is echt nog niet M klaar).

Leuke jonge haf!

stuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 20:38

hallo ik meld me bij deze ook ;)
ik start sinds kort met een pony tussen de paarden.
me moeder had hem gekocht als les pony voor kinderen ,maar hij kon wel aardig leuk lopen dus dacht laat ik hem eens een keer meenemen we zien wel hoe ver hij komt. ;)
begonnen in de B na 9 wedstrijden zit hij in de L2 +4 winst en hij zat nooit buiten de top 3 +:)+
al trek je wel aardig wat bekijks met zn gevlekte dribbel tussen die mooie elegante dressuur benen :+
wel heeft elke jury wat leuks te zeggen over hem en 9 van de 10 keer zijn ze er helemaal weg van <3

Afbeelding

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 21:56

Wauw! Knappe Hepsie **\O/** gefeliciteerd met jullie M2 klassering!
Welkom Gordy, succes volgend jaar tussen de paarden.
Gefeliciteerd met jullie eerste plek Yvank_!
Leuke haf xLeoniee, ben benieuwd hoe jullie gaan scoren van de zomer.
Welkom Stuf, leuke bonte! Altijd opvallend in de ring.

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 22:03

Punz schreef:
Ukkiepuk:
Wat akelig! Wat is er precies gebeurd?
En lukt het een beetje: Weer wat vertrouwen krijgen?

Ik ben er tijdens de springles af gevallen en onder Don terecht gekomen. Hij heeft me in mijn gezicht geraakt met zijn achterbeen. Ik was bewusteloos en toen ik bij kwam in de war, dus omstanders hebben een ambulance gebeld. Toen zij arriveerden was ik wel weer helder. Ze hebben me gestabiliseerd afgevoerd, maar gelukkig had ik geen wervelletsel dus ik mocht al snel weer los en mobiliseren. Ik heb mijn neus gebroken en verder een grote schaafwond over mijn sleutelbeen, schouder en borstbeen gehad die gelukkig binnen een week vrijwel verdwenen was. Verder flink bont en blauw, maar gelukkig geen ernstigere klachten.
Na 4,5 week ben ik eerst op de (bomproef)pony van een vriendin gestapt en een paar dagen later op Don. Toch wel heel gespannen, maar de tweede keer ging heel goed. Afgelopen dinsdag schrok hij helaas heel erg van iemand die een strobaal pakte naast de bak. Hij sprong opzij en begon te rennen. Daarna nog geprobeerd langs dezelfde plek te rijden, maar hij bouwde teveel spanning op, dus toen hij even ontspande ben ik met trillende benen afgestapt. Zondag ga ik er weer op, hopelijk blijft hij rustig.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 22:26

Oeh, echt banketstaaf gevallen dus.
En dan die angst met het rijden.. Is het een optie om eerst een tijdje intensiever te lessen 2 a 3 keer per week, zodat je niet alleen hoeft te rijden, en iemand je er ahw doorheen kan praten.

Heeft mij na een banketstaaf val ( maar niets vergeleken met jouw val als ik dat zo lees) door schrikkende/fors bokkende pony erg goed geholpen.
Rijden onder begeleiding durfde ik toen al snel weer, en vervolgens stapje voor stapje ook weer alleen durven rijden. Maar die begeleiding had ik een tijdje echt wel nodig

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 01:27

Hoi, ik zou me hier ook graag willen melden. Wel met een twijfel gevalletje pony of niet pony haha. Hij is tussen de 156-158 cm.

Dit zijn wij:
Afbeelding

Dit is Xaffier een 9 jarige tinker ruin. We zijn inmiddel L1+20. Ik rij eigenlijk de klassen zo goed als uit. Dus we hebben niet zo lang meer voor we over moeten.

Gordy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 13:17

shelly21, ik heb jou volgens mij zien rijden in maart in exloo? Knappe man heb je!

Nou laatste wedstrijd bij de pony's gehad, geheel afgemaakt, maar nog 1 winstpunt gehaald, L2 + 7 nu, jammer, voor me gevoel waren dit me beste proeven ooit. Wel 2 maal eerste, getuigd hoe streng de beste heer was.

Voorlopig even een stop, eind februari/begin maart start ik weer, en dan dus tussen de paarden.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 13:34

Wauw knappe bontjes erbij hier in het topic!!

Ukkiepuk hou er echt rekening mee dat je dit wel even tijd gaat kosten, echt balen hoor.

Gordy tussen de paarden gaat wel llukken hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 13:46

Volgensmij start jij vlakbij mij gordy deed jij ook dressuurspektakel? Zie in je profiel dressuurspektakel staan maar dat is in dalen en niet emmen :)) emmen was 3 dagen starten! Dalen 2 dagen + finale.

Gordy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 14:31

Yvank_ schreef:
Volgensmij start jij vlakbij mij gordy deed jij ook dressuurspektakel? Zie in je profiel dressuurspektakel staan maar dat is in dalen en niet emmen :)) emmen was 3 dagen starten! Dalen 2 dagen + finale.

Klopt hoor, alleen in Emmen noemde ze het ook zo! Ik ben dus gestart in Emmen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 14:36

Ah oke :)

Wij in dalen dus :j beide dagen de M2 paarden gewonnen dus heel tevreden! Nu morgenavond kür.

Gordy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 14:40

Yvank_ schreef:
Ah oke :)

Wij in dalen dus :j beide dagen de M2 paarden gewonnen dus heel tevreden! Nu morgenavond kür.

Wat gaaf! Succes! :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 15:25

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 15:40

Gordy18 schreef:
shelly21, ik heb jou volgens mij zien rijden in maart in exloo? Knappe man heb je!

Nou laatste wedstrijd bij de pony's gehad, geheel afgemaakt, maar nog 1 winstpunt gehaald, L2 + 7 nu, jammer, voor me gevoel waren dit me beste proeven ooit. Wel 2 maal eerste, getuigd hoe streng de beste heer was.

Voorlopig even een stop, eind februari/begin maart start ik weer, en dan dus tussen de paarden.

Ja dat kan heel goed! Ik ben in maart in exloo geweest en in november. Wil er aankomend maart ook wel weer naar toe.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 15:48

Gefeliciteerd Sjolvir!Mooi in the pocket!

Knap gedaan Yvank, succes met de kür.

Verder braaf bijgelezen maar zelf weinig te melden.Zit er nog steeds zelf niet op, hoop na mijn volgende scan op 8/1 weer te mogen rijden.

Welkom aan alle nieuwe ponyfans!

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 12:09

Heb vorige week weer gestart denk wel een nadeel gehad te hebben met mijn pony voelde me wel klein tussen al die grote paarden had ook lage punten terwijl het eigenlijk best goed ging maar weet natuurlijk niet of het daar aan lag was erge strenge jury tenminste op protocol stonden dingen op waarvan ik dacht hallo ben nig maar B

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 14:46

ambre schreef:
Gefeliciteerd Sjolvir!Mooi in the pocket!

Knap gedaan Yvank, succes met de kür.

Verder braaf bijgelezen maar zelf weinig te melden.Zit er nog steeds zelf niet op, hoop na mijn volgende scan op 8/1 weer te mogen rijden.

Welkom aan alle nieuwe ponyfans!

Duim voor je dat je dan weer mag rijden EN dingen thuis enzo kan gaan doen!!!

Ik was blij dat ik vnadaag niet hoefde te rijden (ze hebben vrij) en omrgen ook niet, dan zijn ze uitbesteed, heerlijk!! Nou ja, zou ze graag willen kunnen doen, maar als je niet kan is het fijn dat je weet dat ze leuk op stap gaan met iemand die er ook lol in heeft (de kleine , bijrijder heeft les) de zwarte is gewoon de klos die wordt door mijn instructrice gereden :D :+

Ben nog steeds over the moon dat kliene beige dingetje gewoon M2 met winst is!
[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor!

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 14:51

Sjolvir ik vind je kleine ukkie echt heel gaaf!

Hier heeft Xaffier vandaag en morgen rust. Hij staat strak als er ook maar een knal is dat mocht ik gister al merken onder het zadel. Dus vandaag gaan we hem maar even weer scheren, dat is wel weer nodig.