Wereldbeker Las Vegas

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Aimee

Re: Wereldbeker Las Vegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 11:48

CGJ12 schreef:
Die leefden dus in zonde......... Ja
Branden in de hel is dan het perspectief.

Is weer duidelijk waar CGJ vandaan komt....

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 11:51

CGJ12 schreef:
amondi schreef:
Dus mensen, wij zijn allemaal stekeblind!!! Ze heeft helemaal geen fouten gemaakt en ook was ze nergens uit de muziek! De KNHS heeft dat beslist en wat de KNHS beweert is altijd waar.
En als het niet waar is dan toch

Dat KNHS verslag is dat van CvA, of doet die alleen de verslagen voor IdS?
Persoonlijk kan ik er altijd heel slecht tegen dat duidelijke fouten gewoon ontkend worden na een overwinning.

wat zijn dit nu weer voor een opmerkingen!?
als je zo slecht tegen berichtgeving kan, zorg dan dat je zelf bij iedere wedstrijd vooraan zit zodat je je eigen beoordeling hebt.

Anky heeft gewoon superaanvallend gereden en haar artistieke gedeelte is gewoon iets beter dan dat van Edward. Daarom heeft ze gewonnen. En het is natuurlijk superstoer dat Edward zó dichtbij komt en dat Lingh zó geweldig loopt. Maar Anky is gewoon net ietsje beter, dat blijkt wel weer.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 12:22

Ragne schreef:
Anky heeft gewoon superaanvallend gereden en haar artistieke gedeelte is gewoon iets beter dan dat van Edward. Daarom heeft ze gewonnen. En het is natuurlijk superstoer dat Edward zó dichtbij komt en dat Lingh zó geweldig loopt. Maar Anky is gewoon net ietsje beter, dat blijkt wel weer.

Dat Anky supper-aanvallend en goed heeft gereden geloof ik graag.
Maar ik vind het zo frappant dat de journalisten (en Anky zelf wellicht) een FOUTLOZE proef gezien hebben, maar dat vele anderen toch écht foutjes gezien hebben.........

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 12:27

ik vond om heel eerlijk te zijn Edward beter dan Anky

Kimble

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 12:30

Daar zijn de meningen dus weer erg over verdeeld, net zoals bij Indoor Brabant.
Ook ik vind dat Edward hier beter was. Maar ja ik vind Edward al snel beter dan iedereen! Knipoog

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 12:33

Anky is getrouwd met Sjef Lachen

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 12:36

Makkelijk gezegd hè vanaf de kant Knipoog !!

Natuurlijk heb ook ik gezien dat Anky te maken had met veel spanning!
Foutjes en fouten in het draf en galopgedeelte...
De stap zoals gewoonlijk vol spanning waarbij Anky volmondig BRAAF zegt en niet te vergeten de piaffe die uiteraard beter kan!!

Maar de druk op de combinatie wordt groot en Salinero kan daar nog niet goed mee omgaan!!

Daarnaast zijn de wissels een serieus probleem, niet voor Salinero's vermogen, maar door Salinero's spanning!!

De combinatie en vooral Salinero moet groeien!!

Maar om nou te zeggen dat Lingh beter was dan Salinero??

Lingh was spectaculairder dan Salinero, dat wel maar verder..... Knipoog

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 12:36

Ik heb alleen de uitslagen gehoord en ik vind het weer toppie dat Edward en Anky zo hoog zijn geeindigd Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 13:12

Ik vond Lingh correcter dan Salinero in bijv de passage/piaffe overgangen. De passage van Salinero is beter, maar de overgangen waren niet schoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 13:16

Ragne schreef:

Dan vraag ik me dus toch af hoe goed je hebt zitten kijken.

Na Amsterdam en Den Bosch waren er ook geluiden dat "men"vond dat Ed boven Anky had moeten eindigen. Daar was ik het toen niet mee eens.

Nav de proeven op tv afgelopen zondag vind ik dat wel. Lingh was technisch absoluut correcter dan Salinero.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 13:18

Kaja schreef:
Makkelijk gezegd hè vanaf de kant Knipoog !!

Natuurlijk heb ook ik gezien dat Anky te maken had met veel spanning!
Foutjes en fouten in het draf en galopgedeelte...
De stap zoals gewoonlijk vol spanning waarbij Anky volmondig BRAAF zegt en niet te vergeten de piaffe die uiteraard beter kan!!

Maar de druk op de combinatie wordt groot en Salinero kan daar nog niet goed mee omgaan!!

Daarnaast zijn de wissels een serieus probleem, niet voor Salinero's vermogen, maar door Salinero's spanning!!

De combinatie en vooral Salinero moet groeien!!

Maar om nou te zeggen dat Lingh beter was dan Salinero??

Lingh was spectaculairder dan Salinero, dat wel maar verder..... Knipoog

En dus, zou jij daar een wereldrecord aan willen geven? Cool
Ik zat idd lekker op mijn luie gat. En toch zou ik me achteraf schamen als jury, dat ik Brendina en Lingh onder Salinero had laten eindigen.

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 13:26

Zep schreef:
Ragne schreef:

Dan vraag ik me dus toch af hoe goed je hebt zitten kijken.

Na Amsterdam en Den Bosch waren er ook geluiden dat "men"vond dat Ed boven Anky had moeten eindigen. Daar was ik het toen niet mee eens.

Nav de proeven op tv afgelopen zondag vind ik dat wel. Lingh was technisch absoluut correcter dan Salinero.

dan vraag ik me af (no offence!) hoe goed je mijn reactie hebt gelezen. Ik zeg toch duidelijk dat het artistieke gedeelte beter is en zeg niets over het technische gedeelte. Ik vind Anky iets beter dan Edward, ook omdat ze er wat netter op zit! en daarover hoor ik hier niemand iets zeggen.

Den Bosch ben ik ook met je eens, Edward verpestte het daar eigenlijk zelf door niet opnieuw eners te rijden en het hele galopgedeelte maar 'wat te doen'...Ik zie hem wel vrij vaak 'andere' lijnen rijden in zijn kür. Maar misschien wordt zijn nieuwe kür wat strakker en doen Anky en Edward echt niet meer voor elkaar onder. Knipoog

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 13:55

Gerrie schreef:
Spijkers op laag water zoeken kan ik ook bij die 'uitgestrekte draf' van Lingh...hij komt niet eens in de buurt van de voorvoeten laat staan eroverheen?!
Ik dacht al dat ik een brilletje nodig had ...
Maar 'wij' zullen het anders zien dan de verslaggevers ter plaatse..die wel meer gekleurde verslagen op papier zetten...

http://www.eurodressage.com/images/2005 ... entina.jpg

(p.s. hij wil hem niet laten zien als foto!!! argh!!)

Nee dit is een lekker meekomend achterbeen Haha!

amondi schreef:
En dus, zou jij daar een wereldrecord aan willen geven?
Ik zat idd lekker op mijn luie gat. En toch zou ik me achteraf schamen als jury, dat ik Brendina en Lingh onder Salinero had laten eindigen.

Zie foto --> en die zou jij boven Anky willen zien?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 14:10

Sorrie jij begrijpt me niet, ik heb het over het geheel, niet over 1 foto, 1 momentopname. Als je die ene galopsmisser van Salinero hier neer zet......

Kimble

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 14:14

Voor de mensen die nog een krant willen gaan kopen.
Anky staat in sportkrant van het AD. Redelijk stuk, vrij grote foto.
Telegraaf: Anky en Sjef op de voorpagina omdat ze getrouwd zijn. Klein stukje, leuk foto. Voorkant sportkrant staan Anky en Edward samen. Klein stukje, leuke foto. Verderop in sport groter stuk over Anky en een foto.
Ik heb maar even 2 kranten gehaald net in m'n pauze. Volgens een vriend van me stond er ook wat in de Spits en de Volkskrant, maar dat was niet noemens waardig. Ook geen foto's.

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 14:18

amondi schreef:
Sorrie jij begrijpt me niet, ik heb het over het geheel, niet over 1 foto, 1 momentopname. Als je die ene galopsmisser van Salinero hier neer zet......

altijd leuk op Bokt...

iedere foto is een momentopname!!

hier op Bokt wordt er alleen altijd suggestief gereageerd op foto's:
de ene keer is het een momentopname, en de andere keer wordt de combinatie juist op dat moment afgerekend... Koe

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 14:19

amondi schreef:

Ik kan me niet voorstellen dat Brentina op alle andere momenten in het het uistrekken het achterbeen wél in één keer meeneemt. Tuurlijk is het een momentopname, maar dit is geen fout zoals bv. die galopfout van Anky, maar puur een fout in de beweging van Brentina.

Verder vond ik het er allemaal wel erg correct uitzien bij Brentina, alleen wat stijfjes, iig heel wat minder schwung dan Lingh en Salinero (behalve het laatste stukje passage begon ie echt geweldig te lopen).

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 14:21

ja anky en sjef getrouwd hoorde het ook..
Maar ik vond Edward toch beter...en ik maakte ook het geluid in IB mee...dat edward beter was...
Maar 1 ding weet ik zeker...Edward word een 2e Anky...het publiek gaat uit zijn dak bij Edward...bij Anky ook wel maar bij Edward toch iets meer...

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 14:25

Citaat:
Las Vegas, NV – The judges may have awarded first and second to the Dutch favorites, Anky Van Grunsven and Edward Gal, but America’s sweetheart brought the house down at the 2005 FEI World Cup Dressage Final, presented by Offield Farms, April 23. McDonald and Brentina won the heart of the collective crowd—the only rider to get an instantaneous standing ovation that filled every corner of the sold-out stands.

Van de site van de USEF (amerikaanse KNHS)

Ehm die americanen zien ook alleen wat ze willen zien.
Ik meen me een gejuig en gejoel te herinneren toen edward zijn uitgestrekte draf reed. Tsja en 'onze ruiters' hebben geen 'meeklap' muziek.
Ach ja kan mezelf ook wel beschuldigen van een licht voorkeur voor de nederlanders Clown

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 14:50

Alweer een voorbeeld hoe 'vertekend' de verslaggeving vaak is Clown

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 16:08

amondi schreef:
En dus, zou jij daar een wereldrecord aan willen geven? Cool

Dan zou ik, als ik jou was, nog maar eens een scholingscursusje aanvragen!! Lingh kán ik me iets bij indenken, maar dat wil niet zeggen dat ik de combinatie beter vond dan Salinero/Anky, maar de amerikaanse kan zo leuk meekomen, meer niet!!

Nee overduidelijk liep ook Brentina beter tijdens de OS Athene 2004!
Dus niet alleen Salinero!!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 16:21

Kimble schreef:
Maar ja ik vind Edward al snel beter dan iedereen! Knipoog

Daar heb ik ook last van...

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 17:03

Andere bril Nerd Haha!

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 17:47

DunDijk schreef:
Kimble schreef:
Maar ja ik vind Edward al snel beter dan iedereen! Knipoog

Daar heb ik ook last van...

hier nog zo een Tong uitsteken

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 17:49

maare...wie heeft het springen nu gewonnen? http://www.scg-nl.nl/ hier staat michael wihtaker...dus volgens mij hij maar bij knhs.nl staat meredith Knipoog