Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 16:41

Eerste dressuurwedstrijd van het jaar is een feit! *\o/* Erg fijn kunnen rijden, wel een paar dure fouten (terugvallen uit galop en een bok/spanning bij het aangaloperen oa) maar over het algemeen prima gereden. Onwijs leuke reacties gehad van omstanders, maakt je toch wel erg trots op je pony.
2x 191,5 punt gereden. Erg blij met de duidelijk stijgende lijn, inmiddels L1+9 dus we gaan maar beginnen met de voorbreiding van de L2!
Afbeelding

DiscoDipp

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 16:46

Gefeliciteerd!! :D

Gaan jullie trouwens direct over bij 10/15 winst punten? Ik heb mezelf belooft om pas over te gaan als ik een stabiele lijn van 205/210 punten heb.

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 16:57

DiscoDipp schreef:

Gaan jullie trouwens direct over bij 10/15 winst punten? Ik heb mezelf belooft om pas over te gaan als ik een stabiele lijn van 205/210 punten heb.

Ik ga over wanneer ik denk klaar te zijn voor de volgende klasse. De B was duidelijk dat ik daar gewoon meteen weer uit ging zodra het kon. :j Nu met de L1 wil ik eerst een paar keer 190+ en sws een keer 195+ rijden voor ik over wil gaan. Maar goed ik ben ook wel van de spontane ideeen dus pin me er niet aan vast :')

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 17:55

FleurSandro schreef:
Eerste dressuurwedstrijd van het jaar is een feit! *\o/* Erg fijn kunnen rijden, wel een paar dure fouten (terugvallen uit galop en een bok/spanning bij het aangaloperen oa) maar over het algemeen prima gereden. Onwijs leuke reacties gehad van omstanders, maakt je toch wel erg trots op je pony.
2x 191,5 punt gereden. Erg blij met de duidelijk stijgende lijn, inmiddels L1+9 dus we gaan maar beginnen met de voorbreiding van de L2!
[ [url=m/R4GAb7.webp]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd!

Edit: Ik ga pas over als ik het gevoel heb dat we in het hogere niveau een degelijke proef neer kunnen zetten. Anders blijf ik thuis of in hetzelfde niveau doorgaan. Iets met perfectionisme ofs :')

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 19:05

Haha jaa perfectionisme heb ik ook een handje van :') Ik heb ook nooit het gevoel dat we er echt klaar voor zijn terwijl ze eigenlijk altijd wel goede punten loopt _O-

Vind het wel leuk om eens te horen hoe anderen daar over denken :)

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 19:24

DiscoDipp schreef:
Haha jaa perfectionisme heb ik ook een handje van :') Ik heb ook nooit het gevoel dat we er echt klaar voor zijn terwijl ze eigenlijk altijd wel goede punten loopt _O-

Vind het wel leuk om eens te horen hoe anderen daar over denken :)

Super herkenbaar ja :')

Thuis al voor het M aan het oefenen en tegelijkertijd: Hmm binnenkort L1 debuut, WAT ALS WE NIET KUNNEN WIJKEN???!??!? Terwijl dat thuis echt al wel goed gaat :') Heb soms medelijden met Peet, mijn ma en lieve vriendinnen :')

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 19:59

Gefeliciteerd Fleur!

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 20:09

Gefeliciteerd Fleur! Nette punten.

Ik ben nu B+11 en denk dat ik wel over ga, maar blijf nog even twijfelen :') ik wil er vooral een goed gevoel over hebben en hoef dus niet per se elke klasse tot 20/30 punten door te rijden

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 20:38

DiscoDipp schreef:

Vanuit de B ben ik meteen over gegaan. Reed netjes 190 en prijzdn, en was wel een beetje uitgekeken op die proeven ook.
Ik vind de wedstrijden ook wel duur om gewoon voor de extra te gaan. Dan train ik liever thuis even wat extra door dan punten halen die ik niet meer nodig heb.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 20:52

Ik vind het ook moeilijk om er een harde eis aan te geven. Van de B naar de L1 wilde ik wel als ik redelijk normaal langs juryhokjes kwam en daarna is het wat vager geworden. De oefeningen had ik altijd ruim op tijd voor elkaar, maar de algemene stukjes ontspanning en gedragenheid hielden mij tegen. Qua punten heb ik van alles gereden, volgens mij heb ik mijn laatste M1 proef zelfs geen winstpunt gereden :+
Desondanks in de M2 wel nette punten en klasseringen.

Ik wil wel na promotie in de prijzen mee kunnen rijden en verder is het dus ingewikkelder. Ik zit nu in twijfel hoe goed in mijn eenvoudige wissels wil hebben voor ik naar de Z1 ga. Maar ik moet sowieso eens een keer een Z proef in een 20x60 rijden, dat zal ook wel veel duidelijkheid geven over de stand van zaken

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 10:34

Ik wil vooral stabiele proeven rijden, zit nu op 7 winstpunten in het M2 en natuurlijk kriebelt het Z al heel erg (mijn eerste keer Z) maar ik ben nu in de afgelopen 2/3 weken van 179 naar 196 naar 170 naar 180 gegaan dus we kunnen het wel maar wat meer stabiliteit in de punten zou wel fijn zijn :+

Bij de L1 ben ik ook overgegaan zodra ik 10 punten had, dat was bij ons echt een ramp. Volgens mij is het hoogste wat ik daar gereden heb 184 punten ofzo en in de eerste L2 had ik meteen 196. Iets met proeven die je wel of niet liggen :Y)

en in de prijzen vallen is leuk maar voor mij niet als doel om over te kunnen (ben bijv wel is 2e gewroden met 177 punten :') )

@Fleur gefeliciteerd!!
@Noisy idd heel mooi kleur jasje!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 10:53

Ik richt er wel op om over te gaan naar een nieuwe klasse zodra ik de punten bij elkaar heb. Wedstrijden rijden is al duur genoeg, dus dan ga ik over als het kan. Als er dan nog onderdelen zijn die nog niet helemaal lekker gaan dan blijf ik liever nog even thuis en ga op wedstrijd als ik thuis een redelijke proef kan neerzetten.

Maar goed, dat gezegd hebbende, ik ben op dit moment ook aan het 'experimenteren'. In de B was ik nog vooral aan het 'overleven' en reed ik op safe. Ik moest toen nog longeren voordat ik er op kon, losrijden niet te lang en tijdens de proef reed ik bijna met de handrem er op. Eerlijk gezegd waren we in de B vooral bezig met alles er omheen 'hoe gedraag je je als paard als je met je mensen op pad bent' en was het 'proefje rijden' een soort bijzaak.

Nu zijn alle randvoorwaarden prima en het is helder 'hoe je je als paard hoort te gedragen als je met je mensen op pad bent' dus ben ik in de L1 aan het kijken wat er gebeurd als ik bijvoorbeeld zonder zweep en sporen rij. Of alleen met zweep. Of als ik het tempo wat opschroef ( := ). Hij loopt graag iets te diep, dus dan kijk ik of ik hem wat hoger kan instellen. Soms pakt het goed uit en soms wat minder. De punten gaan op dit moment ook alle kanten op := . Ik laat hierdoor ook echt wel punten liggen, maar dat is dan maar zo (en tegen de tijd dat we ooit M starten weten we wel precies wat werkt en wat niet, hoop ik :+).

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-24 11:06

Ik heb heel kort over B gedaan want dat ging vanaf het begin prima, met meer dan 200 begonnen en daarna elke wedstrijd makkelijk winst en in de prijzen dus ik zag geen reden om te blijven hangen. Paard had daarvoor al wat ervaring met (spring)wedstrijden dus het stukje op pad gaan en nog steeds blijven luisteren viel best mee ;)

L1 daarentegen wil ik pas uit als schakelen in galop echt goed, maar dan serieus GOED gaat op vreemd terrein. En sws nageeflijkheid en ontspanning in galop. Puntentotaal vind ik stuk minder relevant gezien we altijd wat winst pakken op dubbeltellers (wijken en halsstrekken) die juist onze sterkste oefeningen zijn, maar ik wil gewoon geen kip zonder kop galop meer laten zien in het L2 :')

O ja en in springen ga ik over zodra ik 1) de punten heb 2) niet in mijn broek hoef te schijten bij het zien van een stevige vierkante 110cm okser := vooral dat tweede kan eventjes duren vrees ik :P

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 11:40

Ik ben ook gelijk met 10 punten over gegaan van de B naar de L1 en ik denk dat ik dat nu weer doe naar de L2 want meneer heeft te weinig te doen tijdens de proeven. Hoe drukker hij het heeft, hoe beter hij loopt. Dan heeft hij geen tijd om te koekeloeren :')
Ik moet wel zeggen dat ik in de training ook al wel een stuk verder ben. We trainen al voor de M1/2.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 12:07

Ik ben een zeikerd. Wil sowieso 65 procent consequent kunnen rijden, dus meerdere proeven en wedstrijden. En ik wil een goed gevoel hebben in de proeven. Dus zelfs als ik 200 punten rijd en allang over mag, maar ik nog niet fijn kan rijden in de proeven gaan we nog niet over.
Wil niet zeggen dat ik perse in die klasse wil blijven hangen, maar vind selectie en kampioenschappen leuk om te rijden, dus blijf dan toch starten.

Mag nu over naar het Z, maar zolang de proeven nog niet simpeler gaan met goede cijfers voor de onderdelen specifiek van die klasse ga ik niet over. Want die oefeningen komen in volgende klasses weer terug.
Dus achterwaarts in het L2, sb en contra in het M1, keertwendingen en travers in het M2, appuymenten en eenvoudige wissels in Z1.
Dus het is en dubbele winst kunnen rijden, en fijn door de proeven komen en goede cijfers voor de oefeningen van dat niveau :') Dat heb ik tot nu toe nog niet gered met 10 winst, de percentages wel telkens, maar de rest niet.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 12:14

Ik hield eerder ook wel midden 190, consequent bij verschillende juryleden aan. Uitzonderingen kunnen natuurlijk een keer. En inderdaad vroeger werd er op de ponyclub altijd al gezegd: je moet een klasse vooruit kunnen rijden, en daar een winstpunt kunnen scoren. Dan werk je weer naar je ruime winstpunten/twee winstpunten toe.

Ik ben voorlopig alleen nog met mijn angst en vertrouwen bezig, dus de punten boeien nog niet. :')

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 13:49

Ik ben bij 10 winstpunten van de B naar de L1 en naar de L2 gegaan. En ook naar de M1. Starten is niet goedkoop, bovendien is het fijn als er veel gedaan moet worden in de proeven, dan heeft ponylief geen tijd om te gaan kijken naar van alles. En ik was ook wel klaar met de afgeronde klasse elke keer, en klaar voor de volgende klasse. Ik wilde graag M1 gestart hebben voor het zwangerschapsverlof van de pony, en dat is ook gelukt. Behalve de contra was ze ook wel M1 klaar. Hoge punten (als in >195) rij ik toch niet snel bij elkaar.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 13:57

Ik inderdaad ook zodra ik voldoende punten heb. Ik heb er nu 9 in de L1 dus zijn nu aan het trainen voor de L2. Ik blijf liever thuis om te trainen dan dat ik ga starten omdat ik consequent een bepaald aantal punten wil rijden.
Wel leuk om te lezen hoe iedereen er instaat.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 15:35

Ik heb in de L1 consequent winst gehad en steeds punten tussen de 186 en 198.
Maar nu in de L2 heb ik het wel wat moeilijker, heb al wel winst gereden, maar moet er wel echt aan rijden.
Heb ook het idee dat hij flink aan het puberen is.
Maar ach, ook dat gaat wel weer over.

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 18:26

Gefeliciteerd fleursandro, mooie punten!

Ik ga ook over als ik denk dat de volgende klasse kan.
We hebben nu iets van 15 wp in het L2. En dat is ook de klasse waarin we zijn begonnen.
Punten zijn erg wisselend bij ons. De ene keer rijden we 200 en de andere keer 185. Maar hij mocht in 4 wedstrijden al M1 dus dat vond ik voor hem iets te vlug aangezien hij nog nooit zo fanatiek dressuur heeft gelopen en het voor hem ook allemaal ‘nieuw’ is.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 19:00

Ik heb trouwens een pivo gehad voor mijn verjaardag alvast. Ga hem vanavond even testen, in de ideale wereld wil ik mijn proeven ermee gaan filmen. De mensen die mee gaan zijn normaal of aan het lezen of willen zelf kijken en niet filmen. Dus als ze alleen op opnemen hoeven te drukken is het geen probleem.

En sowieso trainingen en lessen, mijn moeder filmt nooit langer als een minuut of 2 of stopt als we eens gaan stappen pf halthouden waardoor je heel veel stukken mist :')

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 19:07

Oh wat gaaf! Dan kun je later ook alles terugkijken toch? Dat lijkt me ook wel een keer wat.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-24 19:16

Wat leuk inderdaad! Mbt niet al te handige cameramensen herken ik het ook heel erg :=

Met springen volgt mijn vriend soms alleen de hindernissen op volgorde zonder er op te letten of ik nou nog steeds in beeld ben :=

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 19:21

Annash schreef:
Oh wat gaaf! Dan kun je later ook alles terugkijken toch? Dat lijkt me ook wel een keer wat.

Ja, je filmt gewoon met telefoon. De pivo draait alleen en door middel van de app volgt die het paard. Of iets wat erip lijkt.

Fly_high heel herkenbaar :') of vroeger met videocamera verkeerd opnemen, dus uitzetten als ze willen filmen en opnemen als ze naar de grond wijzen....

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 19:23

Ik heb ook een pivo!
Tip, ga er eerst thuis mee aan de slag en zet hem niet te dicht bij de hoefslag want dan raakt hij je kwijt. Je moet namelijk geheel in beeld blijven.
Ik heb zo'n driepoot met flexibele pootjes, die kun je ook om een paal klemmen oid.
O, en zorg voor voldoende ruimte op je telefoon. Die zit namelijk zo vol met al die filmpjes :D