Ik ben 19 en pony is 12. Ben op mijn 16e voor het eerst in de B gestart met een ervaren paard. Helaas ging ik toen verhuizen, waardoor het gewoon onmogelijk was om nog dat paard te blijven rijden (lang leven het OV in Noord Oost Groningen). Heb met haar 7 winstpunten in de B gereden en 1x onderling een L1 proefje gestart.
@GA, fijn dat de galop goed ging! Dapper dat je nu toch doorzet en niet meer stopt omdat je onzeker wordt.
@Saar88, gaaf zo'n ritje in de duinen. Heerlijk he zo'n rengalop!
@yfkelover, wat netjes naar je paard toe dat je haar laat staan als ze er moeite mee krijgt! Post je wel foto's van het veulentje?

@gea_thora, welkom!
@avalon_ Interessant die clinics! Ik heb helaas nog nooit zulke gedaan.
@lindamusters, Klinkt als een geslaagde les! In de binnenbak is het goed te doen he? Heb echt medelijden met de mensen die buiten moeten rijden met zulke wind.
@KirstenHorse, heerlijk dat ie zo fijn was! Hopelijk gaat je wedstrijd op 8 april goed.
@MyWishMax, wat naar! Wat heb je, als ik vragen mag?

Als je rekening moet houden met je gezondheid zou ik volgende week lekker 1x gaan en de week erna 2x. Je moet jezelf dan ook niet kapot rijden.
@GA, gave foto's!
@Loveskiara, heel herkenbaar hoor! Ik heb ook altijd een vreselijke springangst gehad en daarvoor ook een galopangst. Heeft lang geduurd voordat ik met mijn eerste pony durfde te galopperen.

Springen heb ik met haar nooit gedaan. Dat heb ik pas gedaan met het wedstrijdpaard dat ik reed. Ze was springgefokt, maar niet verder dan de B uitgebracht in springen. Wel een paard dat je gewoon op sleeptouw meenam over de sprong. Bij haar was het een kwestie van sturen en zitten blijven. Heeft me veel vertrouwen opgeleverd gelukkig en nu ben ik voor zowel galop als springen niet meer bang.
Wat een fijne manier van een onderlinge wedstrijd zeg! Zoiets zou ik ook wel willen.
Zullen we trouwens wel een beetje op elkaar blijven reageren? Zie vaste mensen alleen hun eigen verhaaltje droppen en niet reageren op anderen tenzij ze een vraag gesteld wordt.