[HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nikkietjuh

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 11:15

Ik heb toch echt wel even wat handigheid moeten krijgen in de proeven. Wat Yvonnen zegt is precies de spijker op zijn kop. Tijd om foutjes te corrigeren is er haast niet maar dat is wel vooral in de galop onderdelen. De draf oefeningen zijn veelal hetzelfde maar de verwachting is wel dat je daarin ook meer gedragenheid en oprichting kunt laten zien. Een appuyement zonder lengtebuiging kom je niet meer mee weg. Maar goed in zekere zin geldt natuurlijk voor elke overstap dat als je paard er goed aanstaat het allemaal goed te doen is. Oefening baart kunst en weten waar je heen moet scheelt een hoop.
In de lagere klasses wilde ik nog wel eens weggaan zonder het proefje thuis gereden te hebben. Dat doe ik nu echt niet meer.

Echt recente filmpjes heb ik zo niet. Maar we zijn niet zo spectaculair om naar te kijken hoor. :o Ik heb gewoon geluk dat ik een paard heb waarmee ik relatief makkelijk foutloos kan rijden. Maar spektakel hebben we niet.

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 10:33

Nu mag ik mij ook officieel melden als Z2 startgerechtig!
Afgelopen weekend het Z1 afgesloten met 222,5 en 217,5 terwijl we wat nieuwe dingen hebben uitgeprobeerd en wat natuurlijk niet helemaal goed uitpakte.

Over 11 dagen gaan we ons debuut in het Z2 al maken :j

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 15:35

Hallo ik val even binnen. In het Z1 topic kwam het idee om een clinic te organiseren. Ik heb dit op mij genomen maar qwa aanmeldingen zijn het er net niet genoeg. De clinic wordt gegeven door Jill huybregts op 18 nov Locatie is het zwarte paard in Emst.

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 16:29

Nee dat kan ik me goed voorstellen dat er nu geen tijd meer is om foutjes te maken, letterlijk en figuurlijk ;) . Ik moet zeggen dat ik van het weekend in ieder geval alvast een paar oefeningen achter elkaar heb gereden en dat viel eigenlijk toch wel mee ipv tegen, dus dat is weer een meevaller :) .

De wissels gingen vorige week redelijk goed en van het weekend heeft mevrouw besloten dat ze gaat bokken op de wissels, dus daar ben ik minder blij mee. Soms lijkt het wel een gebed zonder eind -O-

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 09:23

nikkietjuh dat zijn de beste paarden toch, waarbij het gewoon nette correcte proeven zijn. :)

miicchhellee heel gaaf! Ga je het ook laten filmen?

droversrun leuk he, merrie's. Wel balen zeg. Hopelijk gaan ze snel weer 'normaal'.

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 09:26

absque_dubio schreef:
nikkietjuh dat zijn de beste paarden toch, waarbij het gewoon nette correcte proeven zijn. :)

miicchhellee heel gaaf! Ga je het ook laten filmen?

droversrun leuk he, merrie's. Wel balen zeg. Hopelijk gaan ze snel weer 'normaal'.

Filmen is zeker de bedoeling! Hoop alleen dat ik het tegen die tijd durf te plaatsen haha!

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 09:31

Jawel Michelle, voor ons die nog moeten :D

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 09:37

Ik kan niet beloven dat ik een goed voorbeeld ben hoor!

Ik zal anders kijken of ik mijn kur op muziek op Z2/ZZL niveau kan uploaden :j

Edit
Hierbij het filmpje in een FB link, ik weet niet of hij openbaar te zien is, maar volgens mij wel
https://www.facebook.com/suzan.borro/vi ... 059903542/

nikkietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 11:30

Gefeliciteerd Michelle! Ziet eruit als een fijn paard. Dat Z2 zal wel goed komen.

Laura leuk idee. Voor mij is dat ruim anderhalf uur rijden dus dat sla ik even over.

Droversrun mooi dat het meeviel. Als je het een paar keer gereden hebt wordt het vanzelf logischer en makkelijker. Voor wat betreft de wissels, gewoon volhouden! Wij hebben ook alle mogelijke fases gehad, rennen, stoppen, bokken, stijgeren noem maar op. Uiteindelijk valt het kwartje.

Ik heb afgelopen weekend Z1 debuut gehad met het andere paard. Ze was al een tijd niet meegeweest i.v.m. vakantie en een lompe actie in de wei. Ze had wat spanning in de ring waardoor ik haar niet zo fijn gesloten onder me kon houden. Het verdiende nog niet de schoonheidsprijs en we hadden echt te veel fouten maar we hebben toch een puntje binnen gesleept. Nu nog maar even verder sleutelen. :+
Commaar is behandeld door de osteo. Geen gekke dingen gelukkig. Dus we kunnen weer lekker aan de gang.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 20:46

Hallo allemaal!

Mag ik mij voorzichtig komen melden?
Ik heb me zojuist ingeschreven voor ons Z2 debuut...

Ik rijd met Darco een nu 10 jarige van Sandreo. Ik ben hem 2,5 jaar geleden gaan rijden. Heeeeel voorzichtig en rustig opgebouwd (liep B/L niveau) want hij was enorm terughoudend, negatief, boos en is voor die tijd 2x bij een ruiter in training geweest om hem braaf te krijgen. Wat de reden is, is de reden, maar hij heeft het allemaal geweldig opgepakt, met standaard minimaal 2 wp per wedstrijd, mooie 11e plaats op de Hippiade in het L1. 1,5 jaar geleden in maart startte ik de laatste keer L2, begin april M1. Maar omdat ik had ontdekt dat ik zwanger was en mijn buik een soort alienachtig explosieve groei heeft, wist ik dat ik niet lang meer op wedstrijd kon. Heb hem eind april Z gestart met een nette 210 als resultaat. Ik heb tot augustus doorgereden, daarna is hij tot januari 2x door mijn instructrice gereden en 2x door diegene die het andere paard vd eigenaar rijdt.
Half januari heb ik hem overgenomen en zijn we rustig weer op gaan bouwen samen als team. In april zijn we weer de ring in gegaan, met mooie punten.
De eerste selectiewedstrijd (en 2e keer na ruim een jaar pauze) haalden we een 2e en 3e plaats met 65%! Superblij mee, een PR voor mij.
De 2e selectie, waren we zelfs 2e met 231 punten, en 9e met 209 :+

Hierna waren we vol in training voor de finale, regio en hopelijk Hippiade. Maar helaas, einde seizoen door een gebroken griffelbeentje.
We zijn nu weer lekker aan het rijden, hij doet het super, voelt super dus we hebben er zin in. De wissels doet hij eigenlijk al vanaf het begin best makkelijk, maar het is voor mij volledig nieuw, dus ik moet wel beetje zoeken naar alles.

Zelf ben ik nu 36, moeder van een blij ei meisje, juf.

Als jullie meer willen weten, geef een gil :)
Afbeelding
Afbeelding

nikkietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 08:21

Welkom Michelle! Ik heb wel eens wat topics van je voorbij zien komen. Leuk paard heb je.
Is de breuk volledig hersteld?

Ik heb gister commaar voor het eerst weer echt een beetje opgepakt na zijn behandeling. Hij voelt wel fijn. Heeft nog een klein beetje moeite om echt te gaan zitten vooral in galop maar dat komt komende week wel weer goed.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 09:20

Michelle, welkom! Ik heb ook eerder op bokt foto's van jullie langs zien komen. Ik ben echt enorm fan van jouw paard, vind het zo'n wijs dier. Nooit geweten dat er zo'n verhaal achter jullie zit zegmaar. Hoe bevalt het moeder zijn? Vind je het makkelijk te combineren met paard?

nikkietjuh weer lekker aan de slag na de osteo. :)

Vorige week ons eerste wisseltje in de les gereden. Gister zelf maar even geoefend. We hebben er een stuk of 10 gesprongen. :+ Ik denk dat mijn pony het begint te snappen. :') nu nog verfijnen. Maar ben hier zoooo blij mee! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 09:45

Dat doe je knap in een korte tijd al zo fijn wissels springen!

Ik heb ook maar weer eens wat opgegeven. Ben echt veel te weinig weg geweest afgelopen jaar. Vorige winter een paar keer en de zomer nog minder. Nog paar keer Z2 en dan het ZZL eens proberen Te druk met van alles haha

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 10:11

Vec, fijn is wat anders. Moet nog genoeg aan gesleuteld worden. Maar ben voor nu al blij dat ze omspringt. Contragalop is bij haar fantastisch dus was erg bang dat ze niet makkelijk om zou springen.

Gaaf dat je straks ZZL gaat proberen! Hoelang ben je nu in het Z2 bezig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 10:41

Ben vorig jaar in september voor het eerst gestart. Ongeveer 10 proeven gereden door het jaar heen en 8 in Almelo. Had in een paar wedstrijden mijn winstpunten bij elkaar maar te weinig ringervaring om verder te gaan.
Hij heeft een groot looppatroon en heeft wat moeite gehad met doorsluiten en klein worden. Dat gaat nu echt veel beter.
Inmiddels loopt hij ook simpel wat wissels achter elkaar.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 20:31

@nikkietjuh, dank je! Voor zover we weten is het helemaal hersteld. Heeft 6weken op de wei gestaan. DA vond scannen niet nogmaals zinvol, als hij goed zou lopen was het in orde. Hij loopt eigenlijk heel fijn op het moment.

Wat voor behandeling heeft je paard gehad?

@absque, dank je! Ja zit wel een geschiedenis achter deze. Ik ben heel blij dat de eigenaar altijd un hem is blijven geloven en dat we het met elkaar aan hebben gedurfd. Het was echt wel spannend in het begin, hij heeft bij mij nooit iets gedaan, maar hij voelde wel zo. Opbollen, terugkomen. En dan was get wel oppassen. Jeroenvan Bokh heeft hem gereden en hij zei ook, ALS hij gaat, dan GAAT ie en moet ik alle zeilen bijzetten. Hij ging dan rustig uit galop, verticaal op zn voorbeentjes.... Maar door heel rustig vertrouwen op te bouwen is hij echt zoooo veranderd. Heb zelfs in mn zwangerschap gewoon gereden.

Het bevalt me zeker goed! Nou hebben we ook het ideale kind, lacht, is blij, eet, speelt, of slaapt. Maar het combineren is best lastig. In het begin nam ik haar mee en sliep ze in de wagen als ik reed. Maar in de buggy ligt ze minder lang te slapen en vindt ze het niet fijn. Dus neem haar niet meer mee en moet er dus omheen plannen icm schoonmoeder, schoonzusje en man. En het niet zomaar op kunnen staan en iets gaan doen is wel een dingetje haha

Wat fijn dat je pony het zo goed en snel oppakt de wissels!

@vec, wanneer ga je weer de ring in? Wel knap ik zo weinig proeven dan toch al over te mogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 20:57

Als het goed is start ik 6 oktober weer voor het eerst!

Hij had in 6 proeven zijn 10 wp binnen. Daarna werd hij wat te wijs in de proeven en wisselde de punten wat maar altijd nog tevreden.

Maar vooral mijn gebrek aan tijd maakt het zo moeilijk.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 21:18

Dat is wel lastig inderdaad dan. Vind zelf 1x per maand altijd wel fijn, liefst iets vaker. Maar het is nu ook wel iets moeilijker te doen. Manlief is scheidsrechter en is dus het hele voetbalseizoen elke zondag weg. Maar ook nu zal hij af en toe in moeten leveren. Als hij 1x niet gaat, 1x de kleine naar oma en 1x dat hij op zaterdag gaat, zijn we bijna 2 mnd verder. Ben benieuwd of het ook zo gaat werken.

Ik vind nl niet dat de kleine elke keer naar oma hoeft. Daar is ze al veel en, helaas voor hem, ook hij zal wat in zijn leven aan moeten passen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 21:21

Gelukkig wordt het met kids steeds makkelijker. Mijn tweeling gaat het liefst mee naar het hockeyveld. Lekker handig haha

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 21:30

vec schreef:
Gelukkig wordt het met kids steeds makkelijker. Mijn tweeling gaat het liefst mee naar het hockeyveld. Lekker handig haha

Dat is handig :)

Ze is nu 9,5 mnd, dus nu gewoon nog erg lastig :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 21:39

Die van mij zijn alweer 7. Gaan alweer bijna op kamers :')

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 07:36

Hahaha

Deze kruipt wel graag al de deur uit...

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 10:03

vec je bent dan toch heel snel het Z2 door gegaan zeg. En leuk 6 oktober weer starten, dat schiet al op.
Jouw kinderen met 7 bijna op kamers, die zijn vroeg. :')

Michelle77 dat lijkt me lastig plannen zeg, kan je niet op zaterdag op wedstrijd? Of is hij dan ook niet thuis om op te passen? Ben het met je eens dat ook hij zal moeten inleveren, en wat ik zo lees valt dat allemaal nog best mee.

Wij hebben gister de wissels weer geprobeerd, ook de lijn van X naar hoefslag appuyeren en dan wissel. En stukjes (arbeids)pirouette en daarna wissel. Pakt ze mega fijn aan. Ze kan alleen zo enorm heet worden met de wissel, en dan daarna dus keihard in rengalop gaan. := Nu weet ik dat meer mensen dat probleem hebben/hadden met de wissels, maar hoe zijn jullie daarmee omgegaan? Maar even laten gaan op standje gevaarlijk, of toch consequent terug nemen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 10:05

Na de wissel een volte van 10 meter rijden. Komen ze meteen goed terug op het achterbeen.
Als je ze door laat galopperen leer je ze het weglopen uit een wisselen.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 10:10

Wil dat inderdaad afwisselen. Maar er is niet veel op zaterdag. Dus 1x zaterdag, 1x oma en 1x hij niet.