Vorige week tijdens de les nog even meegenomen en volgens instructrice springt hij ze voor 8en (tijdens training
) Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Alleen verder was de technische uitvoering niet om over naar huis te schrijven en was het ook niet bepaald gevraagd
Nog nooit eerder gedaan...
vibabu schreef:Hij springt ze meestal wat na m'n hulp. Hij is wat traag van begrip en soms in de knoop met z'n benen maar hij springt ze wel correct.
Vorige week tijdens de les nog even meegenomen en volgens instructrice springt hij ze voor 8en (tijdens training)
Janine1990 schreef:Die van mij sprong gisteren aan het eind van de diagonaal in uitgestrekte galop heel keurig van achter naar voor omAlleen verder was de technische uitvoering niet om over naar huis te schrijven en was het ook niet bepaald gevraagd
![]()
We hebben ook niet echt nog daar op geoefend. En dit was de eerste keer dat hij omsprongNog nooit eerder gedaan...
![]()
Beetje jammer dat ik hem terug moest nemen en herstellen eigenlijk...
vonneke schreef:Janine1990 schreef:Die van mij sprong gisteren aan het eind van de diagonaal in uitgestrekte galop heel keurig van achter naar voor omAlleen verder was de technische uitvoering niet om over naar huis te schrijven en was het ook niet bepaald gevraagd
![]()
We hebben ook niet echt nog daar op geoefend. En dit was de eerste keer dat hij omsprongNog nooit eerder gedaan...
![]()
Beetje jammer dat ik hem terug moest nemen en herstellen eigenlijk...
dan zou ik fijn contra doorrijden en later terugrijden.
En toen gaf de jury ook nog als commentaar dat ik wel moest herstellen. Ja joh, dat probeerde ik
Ging niet... Nou, jammer dan... vonneke schreef:vibabu schreef:Hij springt ze meestal wat na m'n hulp. Hij is wat traag van begrip en soms in de knoop met z'n benen maar hij springt ze wel correct.
Vorige week tijdens de les nog even meegenomen en volgens instructrice springt hij ze voor 8en (tijdens training)
maar als het na de hulp is dan is het toch voor 4en...
vibabu schreef:[naam] schreef:
maar als het na de hulp is dan is het toch voor 4en...
Waarom? Als de uitvoering op x gevraagd wordt, je springt een prima wissel op x alleen je geeft je hulp een galopsprong eerder.... wat is daar dan mis mee?
Janine1990 schreef:[naam] schreef:
dan zou ik fijn contra doorrijden en later terugrijden.
Nou het was een diagonaal MXK geloof ik, dan FA contra en bij A draf. Hij sprong echt 3 meter voor F om. Het was eigenlijk te kort om er over na te denken. Dus ik heb zsm getracht te herstellen, lukte helaas niet, allebei van ons aproposEn toen gaf de jury ook nog als commentaar dat ik wel moest herstellen. Ja joh, dat probeerde ik
Ging niet... Nou, jammer dan...
maar dan laat ik hem gewoon terugwisselen dat doet die dan wel. Maar dat is niet iets waar ik op train al, in training springen we nog geen wissels.
Ik heb de wissels nog even in de ijskast geparkeerd, hij snapt er echt de ballen niet van, vind het al heel wat dat hij nu voor springt direct op hulp en achter een pas of 3 later.(mits ik hem vanuit een keertwening rijd) In het begin deed hij helemaal niets namelijk... op een andere plek heb ik het nog niet geprobeerd, eerst het princiepe maar snappen en dan verder. Lithya schreef:Oh Janine, dat ken ik. Daar is die van mij ook een ster in. Die springt niet de wissels, die loopt ze. Weet niet hoe ik het anders moet zeggen.
Zondag mag ik weer. Ik zou echt zo ongelofelijk blij zijn eindelijk eens een winstpunt te te rijden.

vibabu schreef:Maar waarom wordt een niet correcte beenhulp van een schouderbinnenwaarts wel voldoende beoordeeld dan? Maar we gaan het (hopenlijk) snel zien.
Wil je jury dan zo duidelijk je hulp zien?
En ik heb ze echt bijna nooit lager dan een 6? 
galop-1 draf/stap pas-galop lukt wel..