[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 20:26

Hij springt ze meestal wat na m'n hulp. Hij is wat traag van begrip en soms in de knoop met z'n benen maar hij springt ze wel correct.
Vorige week tijdens de les nog even meegenomen en volgens instructrice springt hij ze voor 8en (tijdens training :') )

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 20:28

Die van mij sprong gisteren aan het eind van de diagonaal in uitgestrekte galop heel keurig van achter naar voor om :') Alleen verder was de technische uitvoering niet om over naar huis te schrijven en was het ook niet bepaald gevraagd :')
We hebben ook niet echt nog daar op geoefend. En dit was de eerste keer dat hij omsprong :+ Nog nooit eerder gedaan... :')

Beetje jammer dat ik hem terug moest nemen en herstellen eigenlijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 20:30

vibabu schreef:
Hij springt ze meestal wat na m'n hulp. Hij is wat traag van begrip en soms in de knoop met z'n benen maar hij springt ze wel correct.
Vorige week tijdens de les nog even meegenomen en volgens instructrice springt hij ze voor 8en (tijdens training :') )

maar als het na de hulp is dan is het toch voor 4en...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 20:32

Janine1990 schreef:
Die van mij sprong gisteren aan het eind van de diagonaal in uitgestrekte galop heel keurig van achter naar voor om :') Alleen verder was de technische uitvoering niet om over naar huis te schrijven en was het ook niet bepaald gevraagd :')
We hebben ook niet echt nog daar op geoefend. En dit was de eerste keer dat hij omsprong :+ Nog nooit eerder gedaan... :')

dan zou ik fijn contra doorrijden en later terugrijden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 20:35

vonneke schreef:
Janine1990 schreef:

Nou het was een diagonaal MXK geloof ik, dan FA contra en bij A draf. Hij sprong echt 3 meter voor F om. Het was eigenlijk te kort om er over na te denken. Dus ik heb zsm getracht te herstellen, lukte helaas niet, allebei van ons apropos :') En toen gaf de jury ook nog als commentaar dat ik wel moest herstellen. Ja joh, dat probeerde ik :') Ging niet... Nou, jammer dan...

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 20:35

vonneke schreef:
vibabu schreef:

Waarom? Als de uitvoering op x gevraagd wordt, je springt een prima wissel op x alleen je geeft je hulp een galopsprong eerder.... wat is daar dan mis mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 20:37

vibabu schreef:
[naam] schreef:

Waarom? Als de uitvoering op x gevraagd wordt, je springt een prima wissel op x alleen je geeft je hulp een galopsprong eerder.... wat is daar dan mis mee?

Omdat het dan niet op de hulp is. Dat zie je als jury echt heel erg goed en wordt ook negatief beoordeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 20:38

Janine1990 schreef:
[naam] schreef:

Nou het was een diagonaal MXK geloof ik, dan FA contra en bij A draf. Hij sprong echt 3 meter voor F om. Het was eigenlijk te kort om er over na te denken. Dus ik heb zsm getracht te herstellen, lukte helaas niet, allebei van ons apropos :') En toen gaf de jury ook nog als commentaar dat ik wel moest herstellen. Ja joh, dat probeerde ik :') Ging niet... Nou, jammer dan...

haha jullie dachten allebei WHAAAAAAA wat is dit?!?! haha

Anoniem

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 20:40

Dat heeft mijn paard ook wel eens gedaan in contra ja := maar dan laat ik hem gewoon terugwisselen dat doet die dan wel. Maar dat is niet iets waar ik op train al, in training springen we nog geen wissels.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 20:41

Oh Janine, dat ken ik. Daar is die van mij ook een ster in. Die springt niet de wissels, die loopt ze. Weet niet hoe ik het anders moet zeggen.

Zondag mag ik weer. Ik zou echt zo ongelofelijk blij zijn eindelijk eens een winstpunt te te rijden.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 20:41

Vibabu als de jury het ziet is het commentaar niet gelijk op hulp en dus een 4...

Maar wbt wissels, die van mij sprint een keurige wissel, voor alleen wel te verstaan :') Ik heb de wissels nog even in de ijskast geparkeerd, hij snapt er echt de ballen niet van, vind het al heel wat dat hij nu voor springt direct op hulp en achter een pas of 3 later.(mits ik hem vanuit een keertwening rijd) In het begin deed hij helemaal niets namelijk... op een andere plek heb ik het nog niet geprobeerd, eerst het princiepe maar snappen en dan verder.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 20:42

vonneke schreef:
haha jullie dachten allebei WHAAAAAAA wat is dit?!?! haha

Jaaa zoiets wel ja... :')
Ik denk dat hij nog meer schrok dan ik :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 20:43

Lithya schreef:
Oh Janine, dat ken ik. Daar is die van mij ook een ster in. Die springt niet de wissels, die loopt ze. Weet niet hoe ik het anders moet zeggen.

Zondag mag ik weer. Ik zou echt zo ongelofelijk blij zijn eindelijk eens een winstpunt te te rijden.

Jawel joh, gewoon lekker binnen rijden en fijn rijden. Dan heb je al veel gewonnen.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 20:46

Maar waarom wordt een niet correcte beenhulp van een schouderbinnenwaarts wel voldoende beoordeeld dan? Maar we gaan het (hopenlijk) snel zien.

Wil je jury dan zo duidelijk je hulp zien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 20:52

De jury ziet liever geen hulp... maar de meeste vliegen van links naar rechts of andersom met de benen en zit, dan valt het nogal op dat je je hulp al gegeven hebt en je paard een galopsprong later de oefening pas loopt.

Wat is in schouderbinnenwaarts een niet correcte beenhulp?

als je het paard leert een schouderbinnenwaarts te lopen dmv wat voor hulp dan ook zal het een voldoende zijn.
Als je het paard leert om een wissel te springen door hem met 2 benen de schoppen en hij springt hem goed dan krijg je een voldoende. springt hij hem op die manier niet goed dan krijg je een onvoldoende.

Ook voor een wissel zijn er geen correcte of niet correcte hulpen. Al zijn er natuurlijk mooie en minder mooie manieren.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 20:53

vibabu schreef:
Maar waarom wordt een niet correcte beenhulp van een schouderbinnenwaarts wel voldoende beoordeeld dan? Maar we gaan het (hopenlijk) snel zien.

Wil je jury dan zo duidelijk je hulp zien?

Ik zou me er nog niet al te druk om maken. Heb ooit naar het z2 zitten kijken en bijna iedereen sprong alle wissels 1 galoppas na. En deze hadden er allemaal een voldoende voor.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 08:13

Ugh... gisteravond z proeven gefilmd, het was zooooo slecht! Ik snap niet eens hoe ik mijn punten in het M2 heb gekregen. Diep teleurgesteld in mezelf en mijn gevoel.

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 08:21

Nouuuu Janine... Niet zo negatief over jezelf! :(:) Waarom ging het niet goed dan? Waren het oefeningen die niet goed gingen of was je gehele gevoel niet fijn?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 08:56

Nou Ja het gevoel dat ik had was veel beter dan het beeld. Het ziet er gewoon echt niet goed uit. En dan baal ik dat mijn gevoel me in de steek laat. Op gevoel train ik en dat moet ik nu omzetten. Dat is gewoon zo balen. Daarbij is de lengtebuiging echt ruk, maar voelt het in de appuyementen minder ruk dan het er uit ziet. En het ziet er gewoon uit als wijken. Dat kan echt niet... :/

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 09:04

Vliegende wissels worden hier in de regio streng beoordeeld.

Wat mij wel altijd opvalt... de keertwendingen in stap }:0
Ik heb vaak dat die niet goed gaat, laat het speelbeen staan, komt te veel terug, gaat een soort piaffe gevalletje er doorheen gooien :') En ik heb ze echt bijna nooit lager dan een 6? :?
Voor de punten wel lekker natuurlijk... maar slaat verder nergens op

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 09:23

Nou ben ik wel heel benieuwd naar het beeldmateriaal Janine, maar snap ook als je ze niet wilt delen.

Oh de keertwendingen... Drama haha! Thuis gaan ze bij mij best oke, zeker niet perfect maar een 6.5 zeker wel. Op wedstrijd? Alsof ik ze nog nooit met der geoefend heb :') en waar het nou aan ligt?!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 09:38

Wil ze via pb wel delen hoor, misschien hebben jullie nog goede tips! Maar wordt niet eerder dan vanavond.

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 09:44

Als je wilt, ik ben wel heel benieuwd ook omdat ik beetje op hetzelfde punt zit als jij nu met wel/niet overstap naar het Z.

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 10:11

Hier ook al fanatiek bezig met wissels, hij springt ze keurig op de hulp. Die naar rechts wil hij nog wel eens voor mij aanspringen als ik mijn heup perongeluk iets laat zakken naar links, maar dat is mijn eigen lichamelijke probleem.. we zijn hier ondertussen begonnen met een serie, wat ik vooral heel lastig vind, misschien iemand tips? Ik heb vooral moeite met het op tijd recht maken na de wissel voor de volgende.. waardoor hij hem dus daarna wel op de 2 hulp springt. We zijn al wel bezig met vluggere series, dus met tig sprongen ertussen gaat goed maar zodra ik 3/4 springen ertussen heb krijg ik moeite

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 10:13

De mijne springt nog geen wissel.. tips zijn welkom! Contra zit er zo goed in dat ik er gewoon geen wissel uit krijg. :+ galop-1 draf/stap pas-galop lukt wel..