Dressuurproeven 2016

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xlisza

Re: Dressuurproeven 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 08:11

Gisteren heb ik een voorlichting over de proeven gehad, waarbij de proeven ook werden voorgereden. ik moet zeggen het zag er niet eens zo heel ingewikkeld uit. Zelfs de M2 proeven waren wat mij betreft prima te doen, ze vragen geen verzameling meer en de lijntjes zijn overzichtelijk.

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 16:14

Ben ik de enige die het kopje "verzorging" mist bij alle proeven? :+

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 16:39

Bij de b zit dat nog in

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 18:08

jesss_amigo schreef:
Ben ik de enige die het kopje "verzorging" mist bij alle proeven? :+

Als kiespijn!

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 18:58

Ik snap echt niet waarom dat eruit is gehaald.. Ik vond het "netjes maken" al een heel gedoe voor die ene punt maar straks krijg je dus helemaal niks meer voor al je tijd en moeite..

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 19:01

jesss_amigo schreef:
Ik snap echt niet waarom dat eruit is gehaald.. Ik vond het "netjes maken" al een heel gedoe voor die ene punt maar straks krijg je dus helemaal niks meer voor al je tijd en moeite..

Voortaan gaat het om de rijderij ipv een standaard cadeaupunt :7

Maar ik neem aan dat je er sowieso netjes uit wil zien in de ring?

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 19:06

jesss_amigo schreef:

Dat hoord er toch gewoon bij? Ik vind dat juist altijd leuk om voor wedstrijd paard helemaal klaar te maken

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 19:09

listiglistje schreef:
jesss_amigo schreef:

Voortaan gaat het om de rijderij ipv een standaard cadeaupunt :7

Maar ik neem aan dat je er sowieso netjes uit wil zien in de ring?

Ik snap je punt. Tuurlijk gaat het om hoe je rijd maar ik ben meestal langer bezig met mijn paard klaar maken voor wedstrijd dan de hele wedstrijd zelf. Dan is het toch leuk er een punt voor te krijgen. Hoewel de meeste jury's eigenlijk standaard wel een 7 of 8 geven.

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 19:10

Tinkertje89 schreef:
jesss_amigo schreef:

Dat hoord er toch gewoon bij? Ik vind dat juist altijd leuk om voor wedstrijd paard helemaal klaar te maken

Het klaarmaken vind ik ook nog wel leuk. Lekkere afleiding. Alleen het eruit halen na de wedstrijd niet :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 19:13

Waarom zou je daar in vredesnaam een punt voor moeten krijgen? Je moet je punten verdienen en niet krijgen.

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 19:30

Als ik een dag van tevoren al aan het wassen en poetsen ben vind ik die punt verdient en niet gekregen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 19:34

Maar daar was je mee opgehouden als je M bent? Dan kreeg je immers geen punt meer :+ , met springen maak je je paard ook netjes dan krijg je ook alleen maar in de B daar een punt voor. Ik zie totaaaal niet in waarom je dan een extra punt zou moeten krijgen. Nee hoor blij dat het weg is , ga er maar voor rijden :)

Je punten verdien je op basis van de gereden proef en niet om hoelang je gewassen oid hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 19:36

Ben heel benieuwd wat er gebeurt als ik haar niet netjes meer maak. Heerlijk lijkt me dat om haar zo uit de wei te trekken, borstel eroverheen en rijden maar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 19:38

Ik snap niet eens dat je dat zou willen :o

Sorry maar ik vind dat het erbij hoort. Toen ik M ging starten dacht ik echt niet, zo vanaf trek ik hem uit de modder, vlecht ik niet meer en ga ik er in een oud kloffie opzitten.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 19:39

MariekeB schreef:
Ben heel benieuwd wat er gebeurt als ik haar niet netjes meer maak. Heerlijk lijkt me dat om haar zo uit de wei te trekken, borstel eroverheen en rijden maar

Dat doe ik al jaren zo :+ witte benen wat krijt/talkpoeder en knotten heb ik in 10 minuten erin zitten!

Ik heb alles klaar binnen 3 kwartier, gevlochten, alles gepoetst, ingepakt, aangekoppeld en geladen :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 19:41

Hahah ik ook :)) , ik kan in een kwartier vlechten. Maar dat neemt niet weg dat hij wel netjes voor de dag komt :) !

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 20:12

Dat de verzorging eruit is vind ik niet zo heel erg. Dat was toch voor iedereen n standaardpunt of n 7 of n 8 lag aan de jury. Dus qua klassering maakt het niets uit, en nu kunnen er toch halve punten gegeven worden. Dus ik denk dat het voor de hoogte van je punten ook niets moet uitmaken. Je moet er gewoon voor rijden en dan komt dat vanzelf wel denk ik. Ben echt benieuwd hoe de outdoorwedstrijden verlopen, ook qua uitslagen met die halve punten etc.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 20:38

Moeten we anders ook een punt krijgen voor het opzadelen? :+ Nee dat verzorgingspunt vond ik sowieso al onzin hahaha.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 22:32

Zeepsop schreef:
Moeten we anders ook een punt krijgen voor het opzadelen? :+ .

Ja!! Want anders zou je ook zonder zadel kunnen gaan rijden, scheelt weer poetsen maar dat mag niet volgens de reglementen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 23:06

Yvank_ schreef:
Ik snap niet eens dat je dat zou willen :o

Sorry maar ik vind dat het erbij hoort. Toen ik M ging starten dacht ik echt niet, zo vanaf trek ik hem uit de modder, vlecht ik niet meer en ga ik er in een oud kloffie opzitten.

Ik was niet heel serieus, maar het lijkt me wel ontzettend grappig als iemand dat echt zou doen. Ik ben er te ijdel voor :o
Verder vind ik het goed dat het eruit is. Als je dat nodig hebt om je winstpunten te halen dan loop je onherroepelijk vast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 23:21

Ik poets mijn spullen en toiletteer mijn paard niet omdat het moet of hoort maar omdat ik het verschikkelijk vind om niet netjes op concours te gaan. Heb een vos met 4 witte benen en een grote bles. Deze worden voor concours standaard geschoren en gewassen. Tussen de wedstrijden in ook vaak genoeg.

Gelukkig zie ik in de ring maar weinig onverzorgd combinaties als ik jureer.

wessjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 09:05

Vind het wel netjes dat het in de B nog wel staat. Het is toch een stukje opvoeding van de wedstrijdruiter.

Als het er netjes uitziet aan ieder een gelijk cijfer geven is terrecht, zoals eerder genoemd gaat het er niet om hoelang je bezig bent als het er maar netjes en verzorgd uitziet. Je moet geen winst rijden op de "looks".
Daarintegen vind ik wel dat het afgestraft mag worden als je je niet aan de wedstrijd etiquette houdt, en dan bedoel ik dus met een vies uit de wei getrokken paard met de modder nog overal op z'n lichaam.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 09:14

Nou met de schimmel die ik voorheen startte vond ik dat verzorgingspunt meer dan verdiend, dat was uren wassen voor een wedstrijd. Nu met mijn donkerbruine met weinig wit is dat een stuk eenvoudiger, maar inmiddels sowieso M. Uiteindelijk wil je er toch wel netjes uitzien. Totaalplaatje moet wel gewoon oke zijn voor mijn eigen gevoel.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 09:18

Ik heb altijd de instelling... Loopt het niet, toont het toch! :D haha

Ik vind het altijd heerlijk om alles klaar te maken. Ik kan er bijvoorbeeld niet bij dat een vriendin klaar staat om te gaan losrijden en dan nog bedenkt haar laarzen nog te moeten doen. Doekje erover haalt en klaar!

Niets voor mij.

Wij hebben zaterdag ook info dag voor de proeven. Ik mag een L1 proef voor rijden. Ben benieuwd... Zag alleen dat het ook nog een bijscholing is geworden. Dus wsl aardig wat extra mensen/juryleden...

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 09:24

Helemaal mee eens Michelle, het beeld opzich doet al veel. Als iemand met n stoffig paard etc aan komt, ziet dat er net allemaal wat minder uit.