[HK] B-debuut in 2016

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 14:52

Dunkeedoo schreef:
Oops mijn zusje heeft oit dit account aangemaakt maar deed er niks meer mee dus heb ik het overgenomen. Ben toch echt 21 XD

Ik dacht al niet dat je op je 14e hbo had gevolgd hahaha

Maar moet je wel even een eigen account aan maken, die van je zusje mag je niet gebruiken. Niet als modje hé, gewoon in het algemeen.

dunkindonut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 15:30

Urielle schreef:
Dunkeedoo schreef:
Oops mijn zusje heeft oit dit account aangemaakt maar deed er niks meer mee dus heb ik het overgenomen. Ben toch echt 21 XD

Ik dacht al niet dat je op je 14e hbo had gevolgd hahaha

Maar moet je wel even een eigen account aan maken, die van je zusje mag je niet gebruiken. Niet als modje hé, gewoon in het algemeen.

oops sorry :+ ik zal een eigen aanmaken :D

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 16:11

Patty14 schreef:
Shelly21 schreef:
Lekker veel plezier vanavond !

Ik ben vandaag weer op het paard geklommen :x

Hoe ging het? Nergens last meer van?

Ik heb vandaag m'n eerste wedstrijd opgegeven. 17 januari mogen we :D

Ja wel goed, zaterdag heeft hij even een rodeo show weg gegeven met mij erop. Ik dacht het gaat wel, weekje stil gestaan staat wat lager in het voer. Maar helaas dat ging niet door. Vergeten te longeren dus. Zondag even gelongeerd en kon hij zijn energie kwijt, toen erop gestapt en was er niets aan de hand. Vanavond gaan we voor het eerst weer springen, oefenparcoursje, want van het weekend hebben we clubkampioenschappen.

Qua tijd, ik ben door de weeks ook altijd in het donker op stal. Maandag en dinsdag maak ik dagen op school van half 9 tot half 6 en andere drie dagen stage van 7 tot half 4.

AlwaysH

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 18:59

Tja, ik mag nou eenmaal niet in het donker door de weilanden terug fietsen van mijn ouders, waarna ik nog in de trein moet, dus dan houdt het snel op.

Vijf uur vinden mijn ouders niet erg maar 18:00/19:00 gaat ze te verx)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 19:00

Hoe ver moet je naar Raymond reizen dan als je ook nog met de trein moet?

Ik ga zelf vrijdag een paard bezichtigen, ben heel benieuwd. De staleigenaar heeft voor de zekerheid al een stal vrij gehouden voor mij :j Dus heel misschien start ik volgend jaar wel met 2 paarden in de B :))

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 19:07

Ik kom uit school, even een voorbeeld wanneer ik meestal ga:

14:15 uit
14:42 trein
14:55/57 in Castricum
15:10 ongeveer op stal
Rond 17:00/17:30 klaar
Trein van 17:26 of 17:56, hangt er vanaf welke ik red.
18:00 in Uitgeest, is maar een station.
18:12 overstapten
18:22 op thuisstation
18:30 thuis.
Meestal eten we rond zes uur maar aik mag wel later eten als ik later thuis ben. Heb alleen in de avond vaak andere activiteiten.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 20:47

Ik heb ze aan huis maar ik ga ook niet in het pikkedonker in de blubber pionieren hoor. Straks kerstvakantie en als ik werk heb na mijn studie lampen en de bodem aanpakken!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 21:04

Ondanks dat we op stal ook prima in het donker terecht kunnen heb ik er een hekel aan om in het donker nog op pad te gaan. Kan mezelf ook moeilijk motiveren dan. Scheelt dat ik vooral late diensten draai doordeweeks, dus vaak heb ik in de ochtend tijd als onze dochter naar school is. Dan is het ook lekker rustig op stal.

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 21:30

Ik heb er geen problemen mee om in het donker te gaan. Ik moet een paar minuten door een stikdonker bos gaan, maar ik bel dan mijn ouders en klets dan totdat ik uit het bos ben en in de wijk ben.
Op stal ben ik toch bezig dus dan denk ik er niet aan dat het donker is, ookal ben ik meestal alleen.

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 22:34

Ik vind t ook vreselijk om in het donker te gaan. Helaas momenteel weinig keus. Op zich Is t prima verlicht op stal maar vind t gewoon echt niet leuk xd

Ik heb t echt druk momenteel, maar ik doe bijna niets. Heb een project waarmee ik achterloop, toetsen deze week... En ik zit alleen maar een dom spelletje te spelen of tv te kijken. Ik zit in een zeer hardnekkige ontkenningsfase.
Zit zowieso niet heel lekker in mn vel, veel dingen die gewoon niet gaan zoals ik wil, en perfectionistisch als ik ben heeft dat enorm veel invloed op mn humeur. Ben gestrest, gefrustreerd, moe en een beetje angstig... Denk daardoor ook mn studie ontwijkend gedrag... Beetje een vicieuze cirkel. Nog twee dagen school, waarvan morgen een praktijk toets en een theorietoets en een daarna een dag volop management vakken en dan: twee weken vakantie!! Kan ik een inhaalslag op het project doen hopelijk. Daarna nog een week toetsen en daarna begin ik met stage. Kan niet wachten :oo

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 23:04

Ik vind het in de avond juist veel lekkerder op stal! En wij hebben dan nog wel een overdekte bak dus je bent ook echt buiten. Gelukkig kijkt die van mij ook nergens van om dus dat is wel fijn. Ik moet ook wel in de avond. Loop stage tot 6 uur.

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 10:01

jeetje AlwaysH ga je altijd met de trein naar je paard? :o

Ik ben ook altijd in de avond op stal, maar dat is meer omdat ik geen zin heb om in het donker door de polder te moeten op mn scootertje hahah.. Ik ga dus eigenlijk altijd met de auto.

Maandag springlesje gereden met Esprit, ze vind het lastig maar doet zo goed haar best :D

Chabliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 21:07

Hoi, ik ga ook starten in 2016! :D Tenminste, als het goed gaat. Wil het liefst zsm in 2016 starten, en als het niet zo lekker gaat dan wacht ik in ieder geval tot na mijn tentamenweek, dus dan word het eind januari.

En met ver reizen, ik zit een klein uurtje op de scooter naar mijn bijrijdpaard lol

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 21:47

Welkom!

Ik mag van mijn ouders in m'n eentje niet in het donker fietsen, dus ik fiets met m'n broertje of m'n moeder brengt me. M'n moeder rijdt even fanatiek als ik (en is af en toe nog fanatieker haha) dus ze vindt het niet erg om mij te rijden met de auto.

Ik denk dat ik m'n B-debuut nog even uitstel ivm eindexamenjaar en m'n vermoeidheid. Vandaag weer een pittige les gehad, gaat steeds beter, maar wil er wel de tijd voor nemen.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 21:52

Mijn moeder heeft tegenwoordig een pet met een lampje eraan dus die ga ik mooi gebruiken voor het rijden in het donker :+ .

Ik wil iets meer weten over FNRS officieel starten. Wie kan mij daar iets meer over vertellen? Ik ben namelijk individueel lid van de FNRS en er is me vertelt dat je dan ook officieel kan starten.

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 21:59

Wil je een manegestartkaart aanvragen? Met een manegepaard starten?

Anders heb je niks aan de FNRS. Ik ga mijn FNRS lidmaatschap opzeggen, KNHS is imo veel handiger. En ik rijd al maanden niet meer op een FNRS stal ;)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 22:29

Dat bestaat niet meer, manegestartkaart.

Fnrs is dan idd goedkoper, staat wel eea over in het topic over al die wijzigingen.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 22:31

Met een Manege startpas ben je niet combinatie gebonden maar persoons gebonden. Je kan dan met ieder paard dat jou ter beschikking staat starten.

Houd er wel rekening mee dat ook de winstpunten enkel op naam van de ruiter geregistreerd worden. Daarnaast mag je niet hoger dan L1 starten met een manegestartkaart

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 22:32

ynskek schreef:
Met een Manege startpas ben je niet combinatie gebonden maar persoons gebonden. Je kan dan met ieder paard dat jou ter beschikking staat starten.

Houd er wel rekening mee dat ook de winstpunten enkel op naam van de ruiter geregistreerd worden. Daarnaast mag je niet hoger dan L1 starten met een manegestartkaart

Dit systeem bestaat vanaf 2016 dus niet meer.

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 22:33

Urielle schreef:
Dat bestaat niet meer, manegestartkaart.

Fnrs is dan idd goedkoper, staat wel eea over in het topic over al die wijzigingen.

Ooh dat is nieuw voor mij! Wat is de vervanging daarvan dan?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 22:45

Die dagpassen, weekpassen of de gelimiteerde startkaart.

Chabliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 23:21

dankje! Ik rij dus nu ook terug naar huis in het donker, is weliswaar wel op de scooter maar alsnog vele stukken in het pikkedonker.. NIET leuk als je dan fietsers zonder licht tegenkomt, (heb zovaak bijna iemand aangereden) en nog erger zijn wielrenners(of andere fietsers) met een MEGA felle lamp..

Over die startpassen, ik ben aangemeld bij de fnrs, en heb laatst me aangemeld op de mijnknhs site, toen ik inlogde stonden al mijn gegevens eral; ben ik nu ook "automatisch" lid van de knhs aka mag ik dan wedstrijden rijden? Of moet ik (nog) apart lid worden van een knhs vereniging?

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 23:24

Ik ga door de weeks altijd 's avonds, omdat het niet anders kan met school en stage. In het weekend wel overdag. Nu heb ik de auto kapot op het moment dus moet ook langs hele donkere wegen.

Vandaag dressuurmatig gereden en ging eindelijk weer goed! Hopelijk gaan we shinen op de clubkampioenschappen dit weekend!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 06:54

Chabliss schreef:
Over die startpassen, ik ben aangemeld bij de fnrs, en heb laatst me aangemeld op de mijnknhs site, toen ik inlogde stonden al mijn gegevens eral; ben ik nu ook "automatisch" lid van de knhs aka mag ik dan wedstrijden rijden? Of moet ik (nog) apart lid worden van een knhs vereniging?

Nee, je bent dan lid via de vereniging waar jij je fnrs lidmaatschap hebt. Dus hoeft niet via een knhs vereniging.

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 11:32

Hoi! Zou ik me hier ook mogen melden? :D
Eigenlijk heb ik vorig jaar al m'n B-debuut gehad, maar uiteindelijk maar heel weinig dat jaar gereden.
Begin januari hebben we onze eerste B selectie voor het FK! Ik heb een 4,5 jarige ruin van de hengst Zhivago.
Afbeelding

Afbeelding