De overgang wat betreft oefeningen valt wel mee, wat wel zo is dat ze meer gewicht op de achterhand willen zien. Maar ach, ook al is dat nog niet 100 % voor elkaar dan kan je best een puntje rijden.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
 ,ach en als we 170 halen ook geen ramp gaan gewoon voor de oefening en trainen dan thuis wel weer verder!                                                         

Maar ik gun hem nog maar even een paar dagen rust, better safe than sorry! Het is zo maandag. Normaal zou ik het ook niet uithouden, maar omdat hij nu zo tierig is denk ik dat het wel goed zit.
                                                         femskie schreef:Marietje, hoe bedoel je dat ze het stuk voor haar schoft nog recht houdt? Misschien zijn de teugels ook wel wat lang maar anders wordt het een hangwedstrijd ben ik bang.
Dus over je paard is nog niet heel veel extra's te vertellen? Wat akelig, blessures.. Dan idd maar lekker beetje aandacht geven op een andere manier.
Yvank: succes morgen!

en dan zowel drafbalkjes die je kan varieren in afstand maar ook galopbalkjes. Ik moest gisteren ook met 2 galopbalkjes werken. Zat 17 m tussen en in arbeidsgalop was dat 5 passen ertussen. En dan dus proberen om met 6 te maken en met 4. Dan merk je ook direct of je verruimt of versneld.                                                         

, mijne sprong er eerst ook over. Paar keer laten halthouden voor de balk bijvoorbeeld. Keer extra verzamelen. Je vraagt geen sprong dus dan hoeven ze dat ook niet te doen 
  Maar het is wel een precair evenwicht: ik wil wel gas geven maar ze moet dan niet op de kop vallen, zeg maar. Paardrijden is echt moeilijk!
  hihi te laat met ophouding.. I'm always late! Een echte denker, dan ben je vaak te laat. Suf 

haha maar wel leuk!                                                         Yvank_ schreef:Dat is de leren, mijne sprong er eerst ook over. Paar keer laten halthouden voor de balk bijvoorbeeld. Keer extra verzamelen. Je vraagt geen sprong dus dan hoeven ze dat ook niet te doen
Ze gaan er wel gigantisch van sjouwen!
 , een tijd constant in middendraf als ze nog niet sterk genoeg zijn van achter resulteert dit meestal in gewoon versnellen en niet verruimen. 

Middendraf wordt in de B gevraagd, dus zo onmogelijk moet het niet zijn om hem daarin te blijven rijden 

, zal meestal resulteren over het tempo lopen ipv een mooie zuivere verruiming.
 , als een paard daarvan niet fijner wordt dan doet de ruiter meestal iets niet helemaal goed. Want als je correct timed en ze naar voren rijdt maar juist ook weer terug worden ze actiever in het achterbeen. Wat veel mensen vergeten is het terugrijden, naar voren jagen is vaak het probleem niet maar terug op het achterbeen komen en dan actief blijven wel.