[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

claucarlien

Re: M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 11:06

Super Uppojono!
Ik ben gister ook weer op pad geweest.
169 en 183.
Weer 1 erbij. Het punten verschil snap ik niet helemaal want ze liep redelijk constant.
Alles moet gewoon nog beter. Travers gaat thuis aardig maar in de ring niet scherp genoeg. Toch wat strak in haar lijf waardoor ik het niet goed kan afwerken.
Rustig door oefenen.

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 20:37

Daar ben ik ook weer eens haha. Erg druk gehad laatste weken dus niet veel op bokt geweest.

Wauw dat is nog eens een debuut Uppojono!! Gefeliciteerd!!

Ik heb vandaag mijn laatste punten behad :D Had 181 en 195 dus we zijn nu M2+11!! Helemaal op een roze wolk, ben super trots op Zico :) We gaan volgend weekend thuis nog M2 starten en het weekend erna rijden we mee met de chio-voorrondes voor verenigingen in het M2, daarna gaan we over :)

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 22:25

Goede resultaten zeg!

oneiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 10:00

Welkom Tsplendid!!

@Uppojono: wat een superdebuut! *\o/* Gefeliciteerd.

Ik heb gisteren ook wedstrijd gehad. Pffff, dat viel niet mee voor het eerst buiten. En ik reed voor het eerst (de eerste proef) uit mijn hoofd. -O- Hoewel ik mijn eerste proef slechter vond dan mijn tweede, waren de punten precies andersom; 182 en 170. Mijn paard had heel veel last van spanning en het was in de eerste proef moeilijk om die kwijt te raken omdat ik zelf ook veel spanning had, omdat ik veel te veel bezig was met het uit mijn hoofd rijden. Daardoor viel mijn paard bijv. terug in stap terwijl ik sb moest rijden. :( Doet ze anders nooit en is volledig mijn schuld.
De tweede ring lag pal naast de trailers. Ik had al snel iemand gevraagd om mijn tweede proef voor te lezen. Omdat een stalgenootje van mij ook moest rijden, waren de paarden naar elkaar aan het hinniken. Dat is niet echt handig als je travers in moet zetten. := Toch kon ik daar wel de spanning af laten vloeien, dus had ik een beter gevoel over mijn tweede proef. Helaas bleek dat dus niet uit de punten.
Ik heb in ieder geval weer veel geleerd en we gaan komende week goed oefenen, want volgend weekend hebben we de eerste selectie al. :oo

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:00

Fabienne_S schreef:
Daar ben ik ook weer eens haha. Erg druk gehad laatste weken dus niet veel op bokt geweest.

Wauw dat is nog eens een debuut Uppojono!! Gefeliciteerd!!

Ik heb vandaag mijn laatste punten behad :D Had 181 en 195 dus we zijn nu M2+11!! Helemaal op een roze wolk, ben super trots op Zico :) We gaan volgend weekend thuis nog M2 starten en het weekend erna rijden we mee met de chio-voorrondes voor verenigingen in het M2, daarna gaan we over :)

Wauw!
Jij bent ook snel gegaan zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:12

Jeetje meiden, ik ga me zo langzamerhand een beetje schamen :o , ik heb mij voor de 20e opgegeven na bijna 2 jaar wedstrijdstop. Ik ga eerst nog even M1 starten. Ben erg benieuwd hoe het gaat.

Iedereen goed gereden!! Gefeliciteerd *\o/*

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:18

[***] schreef:
Jeetje meiden, ik ga me zo langzamerhand een beetje schamen :o , ik heb mij voor de 20e opgegeven na bijna 2 jaar wedstrijdstop. Ik ga eerst nog even M1 starten. Ben erg benieuwd hoe het gaat.

Gaat je paard goed met je nieuwe zadel?
:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:21

Tinkels schreef:
[***] schreef:

Gaat je paard goed met je nieuwe zadel?
:)

Jaaaaaaaa *\o/* , ben er ontzettend blij mee. Ligt als een huis en het is net of ik nooit een ander zadel heb gehad. Heb hem verleden week woensdag gekregen.

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:44

Jeetje meiden jullie gaan hard! Gefeliciteerd hoor met de punten!

Hier de training langzamerhand weer lekker aan het oppakken en ze blijft eigenlijk behoorlijk fijn lopen! Heb voor 27 april alweer een wedstrijd staan, maar meer om ergens naartoe te werken weet ook nog niet of ik hem wel ga starten :)

claucarlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 13:55

Goed bezig allemaal!

oneiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 14:50

Oh Fabienne, ik had er helemaal overheen gelezen tot ik de reactie van Tinkels zag; M2 + 11! Goed zeg! Dat betekent dat je ons straks ook gaat verlaten....

@[***]: had je problemen door je oude zadel en wat voor zadel heb je nu?

@annika: dat zijn ook fijne geluiden! Gewoon lekker doortrainen en wanneer jullie er klaar voor zijn starten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 15:00

oneiros schreef:
Oh Fabienne, ik had er helemaal overheen gelezen tot ik de reactie van Tinkels zag; M2 + 11! Goed zeg! Dat betekent dat je ons straks ook gaat verlaten....

@[***]: had je problemen door je oude zadel en wat voor zadel heb je nu?

@annika: dat zijn ook fijne geluiden! Gewoon lekker doortrainen en wanneer jullie er klaar voor zijn starten.

Nee ik had geen problemen door mijn oude zadel hoor. Ik zal proberen om een lang verhaal kort te maken;

Ik had een hele fijne Daaleman, toen besloot ik dat ik eens iets anders wilde en heb mijn Daaleman ingeruild voor een nieuwe Stubben Maestoso, prachtig mooi zadel, maar ik kon er voor geen meter op zitten, dus die heb ik weer verkocht en weer een Daaleman aan laten meten, dit alles heeft toch wel een maand of 8/9 in beslag genomen.

Reden dat ik zo'n tijd geen wedstrijden heb gereden is, dat ik 2 jaar geleden besloot om eerst even door te trainen en dan na een maand of 3, M2 te starten, maar ja, dingen kunnen raar gaan in het leven, mijn broer (woont in Duitsland) werd ernstig ziek, mijn ouders zijn toen voor een half jaar bij hem in het bedrijf gaan helpen, hij is intussen hersteld, maar in dec 2013 moest mijn vader een bypass operatie ondergaan en op dezelfde dag viel mijn moeder van een trapje en brak haar knie (mocht 3 maanden absoluut niet lopen). Mijn man en ik hadden het in ene dus even "druk" :):) naast ons werk, eigen leven en hobby. Wedstrijden en trainen kregen dus een hele lage prioriteit :j .

Het lijkt erop dat alles nu weer in een iets rustiger vaarwater is gekomen dus ik ga het trainen maar weer eens serieus oppakken.

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 15:15

Jeetje wat een ''tegenslagen'' dan ineens! Hopelijk kun je idd weer oppakken en weer in de ring verschijnen!

oneiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 15:29

Jeetje [***]! Dat is een heftige tijd geweest. :oo
Dan heeft wedstrijden rijden idd geen prioroteit. Fijn dat je nu weer serieus kunt gaan trainen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 15:39

Ja zoiets kun je vooraf niet bedenken. Vader lag in het AMC in Amsterdam, moeder moesten we heen en weer rijden naar een ziekenhuis ruim 75 km verderop, vader mocht gelukkig na een paar dagen naar huis, maar moeder mocht alleen maar op de bank zitten en kon hem dus niet verzorgen :D . En aangezien mijn broer in Duitsland woont kon hij ook niet even komen helpen :) .

Mmmmm was "effe een gedoe", maar het gaat nu allemaal weer goed hoor +:)+ .

Het is mooi weer en ik heb er ook echt weer zin in, dus we gaan lekker aan de slag. Verder ben ik nogal een "controlfreak" dus dat starten gaat ook nog wel even een "dingetje" worden. Maar goed, door de pech en het ziek en zeer in de familie, ben ik ook wel iets anders tegen bepaalde dingen aan gaan kijken. Mogelijk kan ik nu iets makkelijker met wedstrijd spanning omgaan! Heeft het ziek zijn van vooral mijn broer (kanker) toch ook weer iets positiefs opgeleverd *\o/* . Maar voor de veiligheid ga ik toch eerst nog even M1 starten :o

Doerakje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:19

Mag ik me ook melden? Heb vorige week mijn laatste M1 wedstrijd gereden, en op 19 april gaan we voor het eerst M2 :D

Heb alleen de laatste paar pagina's gelezen, en ik zag goede punten voorbij komen zeg! Geeft me wel wat hoop voor mn eigen debuut :+

Heftig [***]! Zo ineens realiseer je dan weer wat er echt belangrijk is in het leven. Wel fijn dat de situatie nu wat rustiger is.

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:22

Bedankt allemaal!! Ja we zijn inderdaad erg snel gegaan, heb 8 wedstrijden gereden (16 proeven) en 11 winstpunten. Had ik echt nooit verwacht van tevoren! Heb komend weekend afgezegd, neem liever een extra les voor dat geld. Ga de 21e nog 1x M2 starten voor de chio voorrondes voor verenigingen en de week erna gaan we Z1 starten! Ben benieuwd haha!

Jeetje heftig [***]!!! Snap dat je na zo'n tijd nog eerst even M1 gaat starten, weer even inkomen. Succes alvast!

Welkom Doerakje :)

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 20:54

Gefeliciteerd Fabienne
OW nou heel veel succes weer met jullie comeback [***]
Welkom doerakje

Ik zal wel t langst in dit topic blijven hangen nu haha

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 20:57

Gefeliciteerd iedereen met de wp :)

En andere gefeliciteerd met het Z1 startgerechtigd

Welkom nieuwelingen :)

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 20:58

pitbullgup schreef:
Gefeliciteerd Fabienne
OW nou heel veel succes weer met jullie comeback [***]
Welkom doerakje

Ik zal wel t langst in dit topic blijven hangen nu haha

Haha nee hoor ik ook! Door de blessure heb ik er ook bijna 5 maanden uitgelegen ;) dus ik zit hier ook nog wel even denk ik :)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 21:01

Ik ook hoor :) Ik rijd altijd elke klasse (bijna)helemaal uit dus ook deze klasse weer :)

Iedereen moet doen wat zij zelf het fijnste vinden maar ik blijf liever wat langer in een klasse en rijd eerst graag bovenaan mee met wat gemiddeld hogere punten en ga dan pas over naar de volgende klasse.
Zodat ik mezelf niet tegen te kom met moeilijkheden die ik in de klasse ervoor nog niet helemaal 100% voor elkaar had.

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 22:50

Ik ga meestal met 10-15 wp over, alleen in de M1 ben ik wat langer doorgereden. Ik vind 'normale' wedstrijden starten zonde geld om langer door te rijden, ik blijf alleen doorrijden als ik aan een competitie oid mee doe in een bepaalde klasse.
Dat wil overigens niet zeggen dat ik gelijk door ga hoor, ik vind het prettig om trainings- en wedstrijd perioden af te wisselen. Soms ga ik veel op wedstrijd, soms doe ik rustiger aan en train ik thuis door.
Ik heb volgende week nog een wedstrijd in het M2 en daarna gaan we over. De z1 oefeningen zitten er redelijk in en vind de proeven prettiger in elkaar zitten, je hebt veel meer tijd en ruimte dan in de M2 proeven vind ik :)

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 08:59

Afgesproken dan ;)
Eerst die baby er uit en dan hopelijk eind aug sept weer op wedstrijd als we dan allebei weer in vorm zijn :P

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 09:07

Ik ben hier ook nog wel even denk ik :D

Doerakje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 12:19

Ik ben hier ook nog wel even verwacht ik zo :+
Ga zelf niet over bij een bepaald aantal punten, maar wanneer ik vind dat het goed genoeg bevestigd is. Ik wissel inderdaad ook de trainings- en wedstrijdperiodes af. Ik merk dat mijn paarden het toch nog een hele onderneming vinden als ze mee op stap gaan.