Michelle77 schreef:@yess hmm lastig, succes met de komende dagen puzzelen
thnx. Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Citaat:Nee helaas niet. Hij is super lenig dus wringt zichzelf in 3 bochtjes. Gewoon 1000 keer herhalen. Soms springt ie aan maar dan super uit elkaar. Dat is voor nu ons accoordje. Ben allang blij als ie aanspringt. Naja we zien t zondag wel. Heb nog n paar dagen om die knop te installeren.
Caro_MarjaH schreef:Die van mij deed dit de laatste tijd ook, helemaal om mijn rechterbeen naar binnen gebogen en alsnog links aanspringen, woest kun je ervan worden. Twee weken geleden in de les heel erg bezig geweest om met mijn rechterbeen die buik weer naar buiten te drukken en dat thuis ook doorgetraind. Nu heb ik wielsporen en tot mijn grote schrik kwam ik er een paar dagen later achter dat ik zoveel spoor had gegeven om die buik naar buiten te drukken, dat ik haar gewoon een schaafwond had gereden (schaamschaam, ik baalde daar echt vreselijk van). Van nood daarna weer met stompe sporen gaan rijden. En wat gebeurde er: gewoon normaal aanspringen, geen buik meer die naar buiten gedrukt moet worden. Conclusie: overmatige reactie op de wielsporen. Nu rij ik weer gewoon met stompe sporen en het gaat hartstikke goed.
Kan dit mogelijk een reden bij jou paard zijn?
Princesj schreef:Kun je hem niet iets meer op de buitenteugel pakken Yess? Bijna schoudervoor en dan aanspringen?
Yess schreef:Met schoudervoor kan ie ook rechts aanspringen.. best lenig. Of k m nou heel licht gebogen of heel schuin heb. Zo heb k wel de meeste kans dat ie t goed doet maar dan dus wel geheel uit elkaar. Voor nu niet zo erg maar gaat dus lang niet altijd goed. Op de volte kan ik er meer aanzitten dus daar los ik het op als ie echt woest is. Nu doe ik aanspringen en dan steeds linksom rechtsom afwisselen op een 8-je van tien meter.
De plek maakt niet zoveel uit, heb nu nog echt de buiging van de volte nodig. Rechtsom trouwens: op n dubbeltje, voor een 8.
Raar paard
Yess schreef:Haha heel herkenbaar! Als hij ook maar denkt dat het geen tijd is voor sb terwijl k die wel inzet begint ie te stuiteren: "oh nee galop"
Citaat:Die van mij heeft met alleen links ook moeite. Maar ik denk dat dit door mij komt, dat ik der op een of andere manier in de weg zit waardoor ze moeilijk goed kan aanspringen