[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 00:15

Anne ziet er goed uit, knap paard! En wat verbetering met de foto's die je laatst postte zeg :))

Myour wat een lekker beest heb je zeg, mooi relaxt, ontspannen en soepel beeld geeft het :j

Marielle, vanwege de enorme wind hebben we m'n les maar niet door laten gaan, ondanks dat ik m'n paard nog wel vertrouw zou ik toch niet kunnen rijden zoals ik normaal zou kunnen, dus dan vond ik het zonde van m'n geld eigenlijk. Gisteravond nog even diehard in het donker in de regen en wind gereden, ging eigenlijk erg lekker, waar we van de week het scherpe randje even kwijt waren was ze nu (wellicht deels vanwege de wind) eerder te scherp, maar kon d'r wel weer een stuk losser krijgen :) Morgenochtend weer les!
Hier ook alleen een buitenbak, maar heb het geluk dat we op zandgrond zitten en we (voor nederlands begrip) enigszins op een berg zitten met stal, waardoor die nooit lang nat blijft. Al zijn er echt wel bepaalde omstandigheden dat die toch echt wel te nat is hoor :D

Cheese

Re: [HK]L1 Debuut 14-09-2013 / Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:02

Marielle zolang ik zelf mijn mond houd op filmpjes vind ik het niet zo erg om terug te zien :P Maar jeetje als je jezelf hoort praten wat heb je dan altijd een rot stem haha. Van naar jezelf kijken leer je alleen maar toch?

Leuke foto's Anne! Is echt al super veel vooruit gegaan zeg :D Je houding komt vanzelf wel als je er wat zelfverzekerder op gaat zitten denk ik. ( En ik vind dat je paard nog wat meer los mag laten achter de kaak, zodat het 'knikje' er uit gaat en ze echt opbolt vanaf de schoft ) Niet bedoelt als commentaar hoor :P Je bent al zo veel verder dan een jaar geleden!

Inderdaad best wel irritant die harde wind. De binnenbak van onze club maakt me dan toch ook een herrie. Van die trillende lichtplaten op het dak. Kan mijn paardje zó schrikkerig van worden. Gister eerst maar grondwerk gedaan (ook leuk ;) ) Toen kwamen er gelukkig nog 2 paarden en ben ik er toch nog opgestapt. Met anderen er bij is ze in zulke situaties zóveel chiller.

Groot gelijk dat je de les dan afzegt Fleur. Als je er zelf niet lekker op kan zitten gaat je les ook vaak niet denderend. Succes met je les vanmorgen! We zitten hier in Friesland op vieze dikke kleigrond. Buitenbak? Wat is dat? Iedereen heeft hier een zwembad in z'n tuin tegenwoordig :') Rijke lui ook.

Maar niemand gestart dus dit weekend? Volgens mij doet iedereen het even rustiger aan of niet? :P

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:15

Hahaha fijn he om je eigen stem te horen :') Die les dat m'n instructrice me gefilmd had, zaten we hem te kijken en we hebben met lessen zo'n set met microfoon en oortje dus je hoorde het keihard, vond ze niet zo leuk _O-

Dankjewel Fleur en Marielle!

Dankje Lisa, daar zijn we inderdaad mee aan het werk! Ze komt steeds ronder dus dat gaat vanzelf wel komen! :j Jammer dat je paard daar niet zo goed tegen kan maar lekker dat je er toch nog even op kon!

Ja we hebben allemaal even pauze geloof ik :')

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:29

@ Marielle: die van mij is geschoren ja :) hij is normaal beetje oranje/rode vos.
Succes alvast met je tentamens!

@ Anne: en jij natuurlijk ook!

@ Fleur: thanks :D idd wel verstandig om dan geen les te nemen, was gisteren wel heel erg met de wind hoor. Had af en toe het idee dat de dakpannen weg zouden waaien.

Ik ga zondag weer op pad, kringkampioenschappen. Geen pauze hier dus, we zijn juist de afgelopen weken flink aan de bak geweest. Gisteren weer les gehad, zaten zeer fijne stukken tussen en we hebben proefje meegenomen. Deze keer niet gestopt met rijden maar lekker hoppakee en niet bang geweest om fouten te maken :) de oefeningen zelf gaan prima maar we kunnen nog wel wat winst maken op de afwerking en zo alles nog wat extra bijschaven. Donderdag gaan we daar nog extra aandacht aan besteden en dan hopelijk kunnen we gaan knallen op de kring, heb er zin in! :):)

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 13:42

Lisa grondwerk kan op z'n tijd ook heel leuk en zinnig zijn :) Maar toch handig dat de andere paarden erbij kwamen.

Fijn dat het zo lekker ging Myour, en top dat je er lekker aan door kon rijden +:)+ Spannend, kringkampioenschappen!

Ik heb een super les gehad net, ik was letterlijk nérgens meer droog, maar Burana liep ondanks de regen en wind erg fijn, was heel fijn aan m'n hulpen en erg fijn in de aanleuning, ze begint in draf nu zelf al stukjes oprichting aan te bieden, voor mij een fijne bevestiging dat ze van achter sterker aan het worden is :) Even wat aandacht voor het wijken genomen en dat doet ze nu eigenlijk gewoon super. Galop mist ze nog net wel wat kracht, en vooral in de middengalop is het lastig voor haar om laag te blijven. Dat is nog een trainingspuntje voor komende tijd, en is nu ook weer net wat minder geworden omdat ze een tijdje weinig heeft gedaan, vooral een kwestie van kracht. De bak werkte nu ook niet helemaal mee, vanwege de enorme regen werd die tijdens dat uur wel wat blubberiger, maar rijk genoeg voor een zwembad zijn we nog niet :)) Nog een proefje geoefend, zaten wel wat rommelige stukjes in, maar ook hele stukken die echt onwijs fijn vinden en waar we ook echt op kunnen scoren.
Kortom, erg tevreden! Nu vrijdag nog een extra lesje meepakken en dan hoef ik me denk ik niet te schamen om in de L1 rond te rijden :) Alleen nog even hopen dat ik het niet verpest met m'n eigen spanning :P

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:02

Super Myour! Kringkampioenschappen gaan vast helemaal goed komen :D

Fijn dat je training goed ging Fleur! Nu niet ziek worden na zo'n nat pak haha. Galop moet je inderdaad gewoon heel veel doen. Dan worden ze zoveel sterker van. Ben benieuwd naar je debuut.

Ik heb me zojuist opgegeven voor het JSP Fryslan. Ik mag nog nét meedoen. In maart zijn de selecties. Hopelijk zitten we er bij :D

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:19

Ik train weinig dus concours heeft zo ook niet zoveel zin. Het is geen bewuste pauze hier :P

Fleur fijn dat de les zo goed ging! Komt vast wel goed.
Myour eigenlijk hetzelfde, ook fijn kunnen oefenen! met jullie komt het ook zeker weten goed!
Lisa zijn er goede instructeurs bij jullie? Ik heb ook weleens meegedaan aan het JSP maar ik zou het persoonlijk niet weer doen. Maar ieder z'n ding! :D

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:42

Ja H.ergen van H.al geeft de lessen. Geen idee of je hem kent ;) Ik heb zoiets van, wie niet waagt... Doen veel mee aan de selecties.

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 18:36

Jahoor die naam is mij bekend genoeg! Heb geloof ik zelf ook weleens een clinic bij hem gereden, maar dat is wel heel erg lang geleden. Hier was de opgave altijd wel te doen en was eigenlijk altijd iedereen door :') Mijn regio is duidelijk in alles niet zo groot :D

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 14:34

Leuk en spannend Myour, de kringkampioenschappen! Zet hem op alvast :D

Lekker Fleur, die van mij loopt altijd super in de regen en wind :') "en dan hoef ik me denk ik niet te schamen om in de L1 rond te rijden :) Alleen nog even hopen dat ik het niet verpest met m'n eigen spanning :P " Het is alsof ik mezelf hoor praten := Komt vast goed!

Leuk vooruitzicht Lisa, ben benieuwd! +:)+

Ik heb vanochtend al lekker gereden! Had m'n nieuwe sporen binnengekregen dus meteen mee gereden. Reed voorheen met sporen van plastic, superkort waren die. Nu gewoon normale, stompe van 30 mm en het is echt een wereld van verschil. Ik hoef m'n hak niet meer op te trekken, wat veel minder ruis geeft. Wijken ging ook echt top terwijl dat normaal een lastig punt is. Ook de galop geoefend. Ze blijft nu wel bijna heel de tijd laag, alleen trekt ze me echt uit het zadel waardoor ik de neiging heb om het met m'n hand op te lossen. Vandaag dus echt goed diep in m'n zadel gekropen, hand op dezelfde plek en been geven als ze eruit kwam. Ging lekker *\o/*

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 19:14

Toch ervoor gekozen om ook 24 januari te starten, en had me ook al ingeschreven voor 1 en 14 februari dus misschien dat we dan een beetje in de flow komen :') Lekker 1 à 2 keer per week lessen en dan moet dat wel lukken :D

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 19:15

Fijn dat je lekker gereden hebt Anne! Ik ben ook niet zo'n fan van die plastic sporen.
Ik heb nu gewone van 20 mm ;) Mooi dat het zoveel verschil maakt.
Als ze je uit het zadel trekt hangt ze dus te veel op de voorhand. Dit kun je inderdaad alleen maar oplossen door hopla paardje geen druk te 'geven' en lekker naar voren te rijden, super! :)

Vanochtend weer eens heerlijk kunnen rijden. Geen wind dus paardje was super relaxed.
Dan kan je tenminste weer normaal gaan rijden. Morgen blijf ik echter in mijn 'hol' zitten denk ik :')

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 19:29

Ahh stond er hier maar even een dagje geen wind :') Lijkt me heerlijk! Heel fijn, langs de kust wonen... Moet telkens m'n uitrijdeken maar af laten want als die zo hard gaat wapperen dan is het doeidoei paard _O- Lekker dat het goed ging, toppie :D

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 20:31

JSP zegt mij niks Lisa, haha :+ En ik ben niet ziek geworden gelukkig, het vervelendste van alles was eigenlijk nog dat toen ik heerlijk droog en warm was na het douchen thuis, ik nog op de fiets door de regen terug moest naar stal om d'r zweetdeken af te doen _O-
En heerlijk weer even een relaxt paard zonder wind :)

Anne fijn dat je zo lekker hebt gereden, en dat je nieuwe spoortje een positief effect heeft :) En super dat je zo bewust hebt kunnen rijden in die galop +:)+ En lekker even regelmatig starten, hoop dat je er dan lekker je ritme in kunt vinden :j En die stomme zenuwen he :Y)

Ik rij over het algemeen met een mini knopspoortje, heb nog een paar 30mm achter de hand, die gebruik ik wanneer ze net wat laf op m'n been is, meestal is het een kwestie van een paar keer met m'n lange rijden, en dan is ze ook weer heel fijn scherp aan m'n mini's.

Ik heb vandaag even simpel gelongeerd, was een intensieve les gister dus even lekker relaxt alle eventuele spierpijn eruit gelopen. Even kijken wat we morgen gaan doen, denk dat ik het een beetje laat afhangen van het weer :))

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 20:42

Ik hoop het ook, dat het harde werken beloond gaat worden haha :D Ach, als ik gewoon echt heb kunnen rijden in de proef dan ben ik al tevreden! Ik reed voorheen eigenlijk helemaal zonder sporen en zweep maar toen we eenmaal klaar waren voor het wijken toch maar gewoon gedaan, vind het veel fijner.
Longeren is ook even lekker ja! Ik ben ook benieuwd wat het weer morgen doet... :\

Iemand ervaring met proeven uit je hoofd rijden? Ik ga proberen om 24 januari m'n eerste sowieso uit m'n hoofd te rijden, even kijken hoe ik dat vind. Lijkt me voor mij ideaal zodat ik me alleen op mezelf hoef te concentreren!

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 21:28

JSP staat voor Jeugd Stimulerings Plan georganiseerd door de KNHS. Je rijdt een selectie en daar worden een aantal ruiters uit gekozen. Deze ruiters krijgen 12 lessen in 6 maanden tijd van een top ruiter uit de provincie. Dit om jonge ruiters te stimuleren en de combinatie naar een hoger niveau te krijgen, wat natuurlijk allemaal weer goed is voor de paardensport in het algemeen.

Haha ik heb niet eens een fiets meer Fleur :') dus door de regen fietsen komt nooit meer voor. Lang leven mijn auto! Morgen zou het gaan 'stormen' dus vandaar dat ik in mijn hol blijf zitten.

Ik leer de proef altijd uit mijn hoofd Anne. Maar ik heb er wel altijd een voorlezer bij. Mocht die iets te laat zijn o.i.d. dan weet ik zelf waar ik verder moet. Maar soms als mijn paardje gespannen is ga ik zo op in het rijden / haar rustig door de ring krijgen dat ik niet let op bij welke letter ik ben :P Fijn als een voorlezer je dan weer even helpt herinneren dat je in een proef zit haha.

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 21:42

Ah dat wist ik ook niet Lisa, leuk concept! Tss jij met je auto :') Nee hoor ik heb niks te klagen. Moet vaak heen op de fiets (4,5 km waarvan 4 km wind mee) en dan word ik opgehaald met de auto en dan gaat m'n fiets achterin _O-

Ja dat leek mij voor de 1e keer ook wel een strak plan, toch even een voorlezer erbij, stel je voor! :')

Rienie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 23:44

Duurt even voordat ik antwoord, druk druk.....

Ik heb afgelopen weekend wel gestart. :D
Helemaal leuk. 1ste keer L2 en meteen 2 winstpuntjes te pakken *\o/* Echt super gaaf!
181 en 185 punten. Het mag allemaal nog wat meer bevestigd worden, maar al super tevreden over dit resultaat.
Ook weer wat geleerd, moet tijdens het inrijden niet al te veel oefeningen doen, die in de proef voorkomen.
Mazou gaat dan teveel meedenken tijdens de proef, waardoor ze vanalles wil doen, terwijl ik dat niet bedoel.

Mag ik ff spammen? *D (is niet mega duidelijke foto, is met mobiel gemaakt)
Afbeelding

Ik weet niet precies wat ik doe, maar 4-kant stil staan kan ze wel _/-\o_

Heb ook alles lekker bijgelezen net, wat leuk meedoen met de JSP.
Lijkt me super spannend, maar wel heel gaaf.
Ik lees de proef voor de wedstrijd wel een aantal keer door en oefen hem ook een keer. Maar echt helemaal uit mijn hoofd, lukt mij niet.
Ik kan het op de 1 of andere manier nog niet onthouden, terwijl ik druk aan het rijden ben.
Vind het altijd super knap als mensen de proef uit het hoofd doen.

Ik ben blij met mijn autootje, maar moet zeggen, als het mooi weer is, probeer ik wel met de fiets naar stal te gaan, is zo ongeveer 5 km heen.

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 14:01

Super debuut Rienie en wat een stoer paard heb je! :D Wel leuk klusje om die schoon te krijgen op voor wedstrijd waarschijnlijk? :') Leuke wedstrijdset heb je ook.

Jullie nog wat kunnen doen gister?
Ik kon wel alles doen maar had zelf even behoefte aan ontspanning dus heb grondwerk gedaan in de regen (wat overigens echt super ging!) en even met d'r gespeeld, vindt ze altijd geweldig. Dan gaat ze superleuk lopen, die arrogante kop de lucht in en blazen joh _O-
Afbeelding

Voor vanmiddag even iemand gestrikt die m'n proef voor kan lezen zodat ik even kan oefenen, ben benieuwd!

Rienie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 23:06

AnnevM schreef:
Super debuut Rienie en wat een stoer paard heb je! :D Wel leuk klusje om die schoon te krijgen op voor wedstrijd waarschijnlijk? :') Leuke wedstrijdset heb je ook.

Jullie nog wat kunnen doen gister?
Ik kon wel alles doen maar had zelf even behoefte aan ontspanning dus heb grondwerk gedaan in de regen (wat overigens echt super ging!) en even met d'r gespeeld, vindt ze altijd geweldig. Dan gaat ze superleuk lopen, die arrogante kop de lucht in en blazen joh _O-
[ Afbeelding ]

Voor vanmiddag even iemand gestrikt die m'n proef voor kan lezen zodat ik even kan oefenen, ben benieuwd!

Dankjewel!
Ja, ik hoef deze dame ook niet een dag van te voren te gaan wassen, dan is ze op de dag van de wedstrijd weer helemaal smerig.
Ben momenteel met mijn wedstrijdset aan het wisselen, heb nieuwe cap gekocht en krijg nog nieuw dekje. Nieuwe dekje word donker blauw glimmend met een roze bies! Zo leuk!! <3

Heerlijk is dat he, lekker kunnen spelen met je paard. Ze kunnen soms zo arrogant kijken! _O-
Hoe is het gegaan met je proef oefenen? Ging het goed?

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 23:09

Rienie gefeliciteerd!!

Ik ben kringkampioen L2 geworden :D *\o/* :D *\o/* echt heel erg blij!!!!

Rienie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 23:19

Myour schreef:
Rienie gefeliciteerd!!

Ik ben kringkampioen L2 geworden :D *\o/* :D *\o/* echt heel erg blij!!!!

Wow!! *\o/* *\o/*
Wat goed!! Gefeliciteerd!! *\o/*

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 09:48

Gefeliciteerd Myour! :D
Maar wel een vraagje :P Hoe werkt dat bij jullie dat je na 1 wedstrijd al kringkampioen kan zijn?
Hier in Friesland moet je 5 wedstrijden rijden waarvan de beste 4 meetellen dacht ik.

En ook Rienie gefeliciteerd met de eerste punten in de L2!
Super leuke foto ook ;) Als ik jouw was had ik nog wel een plastron gekocht met mooie roze accenten. (Speciaal voor jouw gemaakt) dat zou het denk ik wel helemaal afmaken.
Ik woon écht op het platteland en alle winkels e.d. zijn zo'n 10 a 15 minuten rijden in de auto. En aangezien al mijn luchtwegen ruk zijn heb ik hier gewoonweg geen fiets nodig :')

Hier was donderdag helemaal geen storm dus ik snapte de ophef niet zo Anne :P Vrijdag waaide het zelfs nog harder. Hoe ging je proef oefenen?

Ik zal zo ook weer even met paarlief op pad :D

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 10:08

Heb je wedstrijd Lisa?

Hier in Noord-Holland heb je niet zo'n systeem. Dan heb je inderdaad 1 kringwedstrijd waarvan het gemiddelde van de twee proeven telt voor kringkampioen. Gemiddeld gezien mogen de beste 2 of 3 door naar de regio :):)

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 10:36

Wat is het hier in Friesland dan streng geregeld :P Maarja dat is ook een grote provincie met alle eilanden er nog bij. Leuk dat je nu ook naar de regio mag Myour :D dat is altijd super gezellig.

Nee gaan gewoon even rijden. Maar ik moet altijd 'op pad' met trailer om naar een bak te gaan ;)