[HK]Z2-debuut, wie nog meer? Deel 2!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 07:56

Gefeliciteerd, Anouk! En je mag best heel erg trots zijn ipv een beetje!

Welkom, Paardenmiep!

Ook jij gefeliciteerd, Jenny, met je punten. Wat jammer dat het verplicht is om s&t te gaan rijden. Hopelijk pakt hij het goed op en blijft hij fijn.

Bluemans heb ik ook weer twee keer gereden en hij was keibraaf op een aantal spookmomenten na. Vandaag weer longeren en morgen een dagje vrij. Al moet ik wel zeggen dat ik nog wel onzeker ben over zijn beentje. Misschien stom, maar ik heb het gevoel dat hij in het begin echt op eieren loopt en na het warm draaien er pas voor durft te gaan.

sharon_quiz

Re: Z2-debuut, wie nog meer? Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 09:46

Yeah Anouk echt super goed van je! Ook hier gefeliciteerd :)

Jenny jij ook gefeliciteerd met de punten. Die laatste drie zal je vast ook snel hebben ;)

Lizet vervelend dat je nog niet helemaal gerust bent op het been. Hopelijk is snel alles in orde en hoef je je er geen zorgen meer om te maken.

Gisteren heeft mijn zusje kringkampioenschap gereden. Ze had in beide proeven 191 punten en in de eerste proef een 2e plaats (vd 10). Ze is overall 3e geworden en geselecteerd voor de regiokampioenschappen. Super leuk!

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 10:10

Gefeliciteerd Anouk!

Vervelend lizet!

Hier weinig te melden...elk dag af te tellen tot naar de kliniek. Ben al wel heel druk bezig met revalidatie plan

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 10:31

Wooow, kringkampioen! Proficiat!

En ook proficiat aan Jenny. Fijn joh, gaat wel goed zo hé? Heb je wel niet zien rijden. Zat daar al van 10 u en na de prijsuitrijking om 17u ben ik direct naar huis gegaan. Ik was echt kapot.
Bono had wel 66% en 63% dus daar wel is best blij mee.

Gisteren heb ik ook echt fijn gereden met Soraya, ze blijft me verbazen.

miranda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 07:40

Iedereen gefeliciteerd met de behaalde resultaten zitten hele mooie tussen zo te lezen!!
Ik lees veel mee de laatste tijd, rij nog wel maar lang niet meer op niveau.
Het is meer hobbelen, doen nog wel wat schouderbinnenwaarts en travers enzo, maar ik kan moeilijk doorzitten op het moment.
Vliegende wissel probeer ik nog wel elke dag mee te pakken.
Kan helaas na een dag werken niet meer zo fijn rijden.
Ben vandaag vrij en dus wekker vroeg gezet om lekker voor de hitte te gaan rijden.

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 09:45

Bedankt Roosje!
Sharon gefeliciteerd met je zusje, knap hoor!
Ik snap best dat je voor die hitte gaat rijden Miranda, ik rij nu vaak ook na 8 uur 's avonds omdat het anders echt niet te doen is imo. Heel erg fijn die zomer in Nederland, begrijp me niet verkeerd, maar voor paardrijden had het wel wat minder gemogen, haha!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:58

Ja ik probeer nu ook 's morgens vroeg of 's avonds wat meer te doen en neem 's middags langer pauze, anders is het echt niet te doen.

Nog een paar filmpjes, kunnen jullie ook de Belgische proef eens zien:

http://www.youtube.com/watch?v=lrKniFbB4Zo

(Hij was een beetje bang voor de korte zijde bij de C vandaar de haperingen daar, en er is werk aan het appuyement naar rechts, maar verder ben ik eigenlijk heel tevreden met hoe hij momenteel loopt, achter erbij is, en vooral mij laat zitten want dat was vroeger echt niet te doen).
En stukje ereronde: http://www.youtube.com/watch?v=IEVgsmiAmLE
Guppie wordt groot!
Wedstrijdervaring is eigenlijk nog minimaal, denk dat ik nu aan een tiental wedstrijden zit.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 18:41

Die hoek was ook eng ook, ons Bono had er ook bang :D
Vind'm wel leuk Jenny, maar dat wist ik ook zonder dat filmpje :P

miranda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 08:08

Hele nette proef, maar zo anders als die in NL.
Wat een gestuur in een 20x40 bak. Knap gedaan hoor.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 08:18

Ja ik zal ook blij zijn als we naar 20/60 over kunnen gaan, het komt allemaal zo snel op elkaar dat je niet mooi kan voorbereiden.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 08:28

Leuke filmpjes, Jenny! Ziet er erg netjes uit!

Blue is ook weer back in business! Hij deed gisteren zo zijn best en dat om vijf uur in de middag met de warme zon op zijn lijf. Heb hem maar een half uur gereden, maar hij was zeiknat. Heb maar even gestapt en daarna snel naar binnen en heel lang onder de koude slang gehad. Hij stond helemaal te genieten! Maar hij echt heel fijn! Ik ben helemaal blij!
Vanmiddag is het nog erger, dan gaan we rond drie uur rijden... Maar morgen ga ik in de ochtend! Dan is het werken voorbij en kan ik gaan wanneer ik wil!

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 08:37

Mooie proef Jenny. De ereronde had ik op fb gezien gister. Stoer hoor.

Lizet wat leuk voor je dat het zo lekker gaat!

Vanquish is na maandag twee dagen vrij geweest. Hij had zo hard gewerkt en ik heb het gevoel dat ik hem een beetje tegen zichzelf moet beschermen, want hij gaat altijd maar door en door. In plaats van dat ie moe wordt, wordt ie juist steeds gedrevener. En met die warmte moet ik dan echt af en toe een vrije dag inlassen. Maandag was ie helemaal zwart, er was geen plekje dat niet bezweet was. Maar had er toen ook wel ruim anderhalf uur op gezeten met het oefenen voor de quadrille. Vandaag rijdt m'n zusje hem lekker in de ochtend, dan vrijdag aan de longe en zaterdag de quadrille uitvoering!! :D

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 11:08

Ziet er fijn ontspannen uit Jenny! En dat in zo'n 20x40 baan, kan begrijpen dat je niet kan wachten om over te gaan op 20x60 :p
Roosje succes met rijden vanmiddag, ben bang dat het nog wel eens bijzonder warm kan worden :=
Wij rijden met deze temperaturen vaak na 8 uur 's avonds, dan is het in ieder geval een beetje koeler en kunnen we wat langer trainen dan een half uurtje :j Zondag moet ik wel om 12 uur starten, en het weerbericht voorspelt rond de 30 graden voor Zondag, dus dat wordt wel even aanpassen :')

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 11:15

Ja we krijgen inderdaad zomerse temperaturen zondag! Jij hebt je debuut, toch paardenmiep?
Hoe gaan de wissels nu?

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 12:39

Leuk om te zien hoe de proeven in Belgie gereden worden. Ziet er goed uit ondanks het "gepriegel" in de 20X40 ring.
Dat wordt zweten zondag Paardenmiep. En Sharon_quiz zal zaterdag ook wel aan het zweten komen denk ik. Succes allebei dit weekend!
Het is wel erg warm om 's middags te moeten rijden. Fijn dat dat morgen niet meer hoeft Roosje.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 14:37

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 15:45

Leuk Maaike, hij blijft wel kalm he? Da's fijn!

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 16:10

Nouu, hij dendert erg door me heen. Hij blijft erg braaf (op het slaan naar me been na), maar word een soort tank.

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 17:07

Zondag heb ik mijn (hc) debuut ja! De wissels gaan af en toe erg lekker, maar kunnen een dag erna toch weer minder gaan, het is nog niet helemaal consistent. We trainen gewoon lekker door tot het steeds meer bevestigd wordt.
De wissels zien er al goed uit Mavantos! Bij die van mij werd standje tank vanzelf minder door veel oefenen en veel tempowisselingen, misschien bij die van jou ook? :)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 21:49

Ooh dat is al heel goed Mavantos!

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 09:12

Dat is niet op de film te zien Maaike, dat hij door dendert :) Maar het zal dan voor jou misschien anders voelen dan wat ik op de film kan zien.

Paardenmiep, het begin is er al ze af en toe wel goed gaan denk ik altijd maar!

luv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 10:06

Leuk om je proef te zien Jenny. Wat een mooie ring om in te rijden zeg! Dat heb ik hier nog niet eerder gezien.

Leuk om te zien Mavantos. Hij doet het al goed!

Succes Paardenmiep, komt vast goed! :D

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 12:15

Haha daar zijn de paarden het niet mee eens hoor, het staat bekend als de spookpiste! Weinig paarden die zich daar gewoon rond laten sturen, er loopt een weg achter de struiken en het juryhokje staat middenin de heg, paarden vinden het heel raar allemaal.

luv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 12:38

Dat geloof ik helemaal, maar het is wel mooi om te zien! :D

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 20:01

Jenny, wat een heerlijk paard! Het ziet er erg netjes uit, scheelde het veel met de eerste??
Prijsuitreiking, een arme ziel die applaudisseert... :P

Mavantos, komt volledig goed!

Straks aristo nog eens rijden, het is al bijna twee weken geleden... heb een echte dip met Aristo, wat moet ik toch met hem??? pffffffffff