DaisyB94 schreef:@horseyfries supergaaf! Is het land mooi of ga je alleen puur om te lesgeven niet sightseeing?
Het is een prachtig land, wel een enorme cultuurshock door de grote verschillen tussen arm en rijk en de manier waarop daar paardensport gedaan wordt(door de rijken), met grooms om de paarden te verzorgen, op te zadelen, rond te stappen in de bak tot mevrouw komt rijden, vervolgens wachten bij de rand van de bak mocht mevrouw iets nodig hebben, en vervolgens het paard weer aan de hand uitstappen en naverzorgen. Bij het lesgeven merk je dan ook duidelijk dat deze mensen niet gewend zijn om hard te werken...
.
Mijn laarsjes staan elke morgen gepoetst klaar voor mijn slaapkamerdeur, dus dat is thuis weer even wennen!
Ik heb Kaapstad en omgeving een vorige keer gezien, maar verder ben ik er eigenlijk altijd aan het werk dus zoveel heb ik nog niet kunnen zien, ben wel al op veel plaatsen geweest. Volgend jaar proberen we twee tot drie weken in te plannen dat mijn vriend ook meegaat en dan tussen de lessen door veel rondreizen en zien, de bucketlist afwerken. Zo hebben we dit jaar Australië gedaan en dat zijn echt supergave reizen.