De MAC RIDER CUP 2012 wie gaan ermee doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jeanneee_

Re: De MAC RIDER CUP 2012 wie gaan ermee doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 10:56

Misschien moeten we ons niet te druk maken om de oefeningen, maar gaat het meer om het geheel :)
Hoe je hem aan de loop hebt, en hoe je zelf met kleine 'probleempjes' omgaat

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 10:59

Men weet heus wel dat er Z1 en Z2 is. Ik vraag me af of er niet gewoon naar de basis gekeken wordt. Als die goed is, dan is het toch goed?
Ik denk dat ik naar stal Salva ga. (grappig, zie dat je ook ZZ-L en ZZ-Z kunt opgeven. Dat lijkt nog niemand gedaan te hebben? Lijkt me wel heel gewaagd om dat gewoon te doen, maar ik weet dat we nog niet op dat niveau zitten. En dat gaat ook niet lukken voor die tijd, dus doen we maar niet :P ).

Is er eigenlijk al bekend wie die clinics geven? En wie er beoordeelt? Dat vind ik eigenlijk wel belangrijk om te weten. Ik wil namelijk graag zeker weten dat er ook echt objectief beoordeeld wordt en niet naam of paard, oh, dat is toch al niets of die zijn wel goed.

Ik zal vanmiddag eens op stang en trens gaan rijden, spannend. Tja, we moeten toch wel iets aan voorbereiding gaan doen ;) . Wissels maak ik me niet druk om, lukt het tegen die tijd is het prima, en anders niet. De enkelvoudige wissel gaat gewoon goed. De rest van niveau vind ik ruimschoots in orde, dus we gaan er voor. Misschien toch weer eens een lesje voor die tijd (ik train voor mezelf als autodidact het laatste jaar, lessen zijn me even te duur momenteel, want ik neem liever geen les als slecht les, dus mijn instructeur is de dressuurspiegel :P).

En is er ook een mogelijkheid om je af te melden als je toch niet kunt? Ik zie alleen inschrijfmogelijkheden. En ik start het liefst zo dicht mogelijk bij stal. Op dit moment is dat denk ik stal Salva, maar deze locatie is nog maar net toegevoegd.

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 11:20

Ik ga denk ik in Heiloo kijken hoe het gaat. Ik doe zelf pas in april mee. Ben toch wel benieuwd!

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 11:35

S__L schreef:
Ik ga denk ik in Heiloo kijken hoe het gaat. Ik doe zelf pas in april mee. Ben toch wel benieuwd!

Dat was ook mijn idee, even kijken hoe het gaat! ;)

Ik doe zelf mee voor de ervaring en om iets te hebben om naar toe te trainen, want dat werkt voor mij het beste. Afgelopen jaar veel problemen met rijden gehad met mijn merrie, uiteindelijk erachter gekomen dat dit een medische oorzaak had en gelukkig opgelost. Nu eindelijk weer met plezier aan het rijden en wordt het ook steeds constanter. Maar ik heb niet de illusie dat we door gaan. Ik kom om lekker te rijden, wat te leren en voor de ervaring.

xalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 11:35

Als ik de site en het filmpje goed begrijp geven en jureren de Mac instructeurs de clinicus dus dan zou je mac rider kunnen e-mailen als je de namen wil hebben.P
Laatst bijgewerkt door xalm op 30-12-11 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 11:37

Tja wij willen mee doen in Heiloo en wil voor die tijd toch wel even kijken wat de bedoeling is.
Misschien dat we ons dan ook wat beter kunnen voorbereiden!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 11:38

Ja dat wil ik ook wel idd. Wat eerder kijken bij een andere dag!

ff snuffelen vdweek. Ik start trouwens gewoon M idd ook voor de "uitdaging" en om er iets van te leren.

Ze kent de meeste M oefeningen wel al. Alleen travers in draf is nog lastig.. een correcte travers dan.. verbogen in de hals en met te weinig lengtebuiging als ik te lang doorzet. Tis nog echt 2 passen en eruit. Maar dat mag de pret niet drukken vind ik :D

Puntjes op de i missen nog maargoed we moeten eerst nog L2 starten in januari en daarna lekker oefenen naar de M proefjes. Zodat ze de oefeningen iig wel begrijpt :D

Tis leuk als je verder komt.. maar ik vind het leuker om ook de ndere bokkers een beetje te ontmoeten :D

xalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 11:41

Trouwens het valt me op dat niemand van bokt in Flevoland mee doet? En dat er op de Mac site tot nu toe maar 1 stal in Flevoland meedoet..

siem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 11:42

Ik meld me ook even, ik start ook in Roggel met mijn 4 jarige. Niet voor de selectie maar puur voor de fun en ervaring! :) We hebben de laatste tijd nogal last van wedstrijdspanning en dit soort dingen vind ik dan ideaal om mee te pikken. Bovendien is het heel fijn om eens te horen wat iemand anders ervan vind. Ik hoop alleen dan wel dat de instructeurs ook echt wat aandacht voor ons hebben. Ik heb toen ook meegedaan aan die selectiedag van Laurens van Lieren en dat vond ik toen zo`n enorme aanfluiting. Ik heb me toen echt afgevraagd of Laurens me wel gezien heeft!!
Ik ben heel erg benieuwd naar de verhalen van mensen die me voorgaan volgende week _/-\o_ ..

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 11:51

Ik doe ook mee om er wat van op te steken en als het leuk gaat dan ga ik ook weer eens een startkaart aanvragen.
Heb 15 jaar geleden voor het laatst wedstrijden gereden dus ik verwacht er niets van. Zeker ook omdat ik geen les heb doordat ik op heel onregelmatige tijden rijd ivm kinderen en werk.Voor mijn paard wel een hele goede oefening want ze heeft een hekel aan binnenbakken en vindt lopen op vreemd terrein erg spannend. Ik doe mee omdat het in clinicvorm is dus je hoeft niet in een momentopname te laten zien wat je kan. Dat heeft voor mij de doorslag gegeven. Hier steken we altijd wat van op en we zijn weer een dagje van de straat :D

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 12:42

SaskiaKur schreef:
Laten we de sfeer leuk houden. Snap ieder zijn standpunt maar schieten we nergens mee op. We moeten afwachten met de eerste verhalen/beelden die volgende week hun eerste selectie hebben.

Dat vind ik zeker een goed advies. Mijn berichtje was ook niet aanvallend bedoelt.
Ik hoop gewoon dat iedereen een eerlijke kans krijgt. Dan heeft niemand iets om over te klagen.

Ben wel benieuwd of ze meteen na de Clinic laten weten of je door bent, of zouden ze daar mee wachten tot dat iedereen geweest is? Of misschien krijg je schriftelijk bericht ofzo...

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 12:45

Er gaat er toch één per klasse door? Ik denk dat ze het na de klasse wel bekend zullen maken.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 12:46

S__L schreef:

ga ik mee :))

is er al wat informatie over die juniorcup? kan er op de site eigenlijk niks over vinden

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 13:39

Jeanneee_ schreef:
Daar ben ik ook benieuwd naar inderdaad, mijn paard beheerst amper de M1, laat staan het M2..

Heb ik ook, maar kan de pret niet drukken! Ga gewoon leuk dagje uit ervan maken en hoop er in ieder geval wat van op te steken.

CharlotteMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 13:51

Ik ben ook heel erg benieuwd! Ik heb er wel zin in.
Ik denk dat ik mee ga doen in Velsen Zuid.
:j

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 13:53

Ik denk niet dat er wordt gekeken naar wie heeft er centen en wie niet hoor, bij de pony's en jongere kinderen kun je vaak wel aflezen wie er ''verwender'' is maar bij de paarden betaald denk ik iedereen zijn eigen spul en heeft het ook een deel te maken met wie wat belangrijk vind etc. Sowieso weten zij toch niet bij je wie je traint?

Donna93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 15:52

Ik heb me opgegeven voor 16 maart in Harich in het L! ben benieuwd! :D

Bocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 16:22

Ben ook heel erg benieuwd inderdaad wie de clinic gaan verzorgen en wie er gaan kijken wie er door zijn en wie niet. Kijk nu al uit naar de eerste verhalen!! Iedereen succes iig!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 16:37

Mijn paard is al ver afgericht, maar zelf heb ik tot 2011 nooit hoger dan L1 gereden. Nu ben ik in 9 maanden van het L1 naar het M2 gegaan en tegen de tijd dat ik in maart aan de MR-cup meedoe, hóóp ik mijn punten voor het Z bij elkaar te hebben. Dat is hoog gegrepen, maar moet wel te doen zijn. Nadeel van een talentvol/goed paard is wel dat mijn doelen steeds hoger worden en dat ik mijn doelen sneller wil bereiken.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 17:24

Katja schreef:
Er gaat er toch één per klasse door? Ik denk dat ze het na de klasse wel bekend zullen maken.

Lijkt me erg weinig om in de selectie rondes 1 per klasse door te laten gaan. Maar miss heb je wel gelijk hoor

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 17:45

Volgens dat filmpje is dat inderdaad wel het geval, dat er 1 per klasse per selectie door mag. Dus stel dat de hele klasse vol zit is je kans 1 op 20. Maar met een beetje ''geluk'' rijden er maar 7 mee en heb je al meer kans. Denk dat het anders ook wel erg moeilijk wordt voor ze om uit te pluizen wie wel en niet door gaat, nu kunnen ze gewoon meteen aan het einde van de klasse bekend maken.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 18:07

ok :) ik heb het filmpje niet helemaal af gekeken vandaar :D

Anthonia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 18:11

in dat geval kan ik beter een andere locatie zoeken :') in st. Johannesga ben ik er vrij zeker van dat er wel 20 in de L zitten :')

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 18:14

Haha kom op Anthonia, je kunt het :D!

Op mijn locatie staan nog maar 2 ingeschreven.. Jammer dat je de klasses niet kunt zien!

Anthonia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 18:20

hehe jaja _O- ik hoef ook alleen maar de Fries kampioen van afgelopen outdoorseizoen te verslaan en nog 18 anderen _O- appeltje eitje :D

hmm dat is nog wel weinig ja, kan Leonie niet mee doen met Landess ofzo? haha