vonneke schreef:Dan is je doel toch het ZZL of wat dan ook?
En Z worden voor het hoedje? Lijkt me eerder dat het gaat om je paard steeds beter geschoold te krijgen.
Weet nog zo net niet of ik ooit naar het ZZL kom hoor, moet het meer hebben van hard werken en stug doorgaan dan van mijn talentTuurlijk wil je je paard steeds beter scholen, maar dat is een voortgaand proces. Je moet toch ook harde doelen hebben? Ik probeer me naast doelen als mijn zit beter voor elkaar krijgen, en impuls/lossigheid/verzameling te leren combineren, en exactere proeven te rijden toch ook wel doelen te stellen a la 'einde van dit jaar wil ik graag klasse X rijden met Y winstpunten' en 'het uiteindelijke droomdoel met dit paard is de klasse Q'.
Van oudsher is dat droomdoel voor veel mensen toch vaak het Z bereiken, de hoogste klasse van de basissport, de klasse waarin je verondersteld wordt echt wel wat te kunnen rijden, terwijl het toch de klasse was die een normaal gezond paard nog moest kunnen bereiken (dus moest haalbaar zijn), en daarbij hoorden de statussymbolen hoedje en stang en trens. Ik vind het dus jammer dat dat laatste verdwijnt, dat moge duidelijk zijn