Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Re: Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 08:03

Omdat een startpas ongetwijfeld niet hetzelfde gaat kosten als een startkaart.
Maar idd kan er pas echt wat gezegd worden als de tarieven bekend zijn.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 08:21

KarinvdM schreef:
Wat is daar oneerlijk aan Miss_lizje?
Je bepaalt toch zelf hoevaak je start? En bovendien, je moet nog steeds gewoon inschrijfgeld betalen.
Ik zie het probleem niet hoor!

Helemaal mee eens. Wat een gemiereneuzel weer over waarschijnlijk de kleinste uitgave die je per jaar doet om te starten. Tel eens op wat je paard verder kost en vergelijk dat dan met de kosten van de startpas. De huidige startkaart is ook voor iedereen even duur. Of je 1 keer start of 100 keer, je moet je startkaart gewoon betalen.

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 08:28

Dat lijkt me echt een goede oplossing! Lijkt me een veel beter idee, dan altijd maar die coupons opsturen per post.

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 08:45

miss_lizje schreef:
@ l0esjj: die aanvulling, waar is die voor? Bedoelen ze hiermee inschrijven voor wedstrijden of inschrijven voor startkaart aanvraag?

Aanvulling op de post boven mij van Marinke, even goed lezen.
Er stond duidelijk dat je zo je inschrijving kunt e-mailen naar de wedstrijdorganisaties, dus inschrijven voor wedstrijden. Omdat blijkbaar het digitaal inschrijven op 1-1 nog niet zal werken

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 11:35

Volgens sommigen hier zal ik ook wel zeuren, maar wat ik niet netjes vind is; dat het er allemaal op zo'n korte termijn doorgedrukt lijkt te gaan worden..
Begin dit jaar heb ik bijv. voor 2 jonge paarden een startkaart aangevraagd met 1 en 2 sets coupons en meteen voor de andere paarden coupons erbij, door omstandigheden heb ik de ene helemaal nog niet gestart en de ander een paar keer, geld van de coupons is straks ineens weg, terwijl ik daar nooit rekening mee heb gehouden.

Nu moeten we tot eind oktober wachten om te horen hoe het verder gaat en wat het gaat kosten, de mensen die daar niet mee akkoord gaan en daardoor eventueel hun verenigingslidmaatschap op willen zeggen die hebben dan waarschijnlijk nog een paar dagen om dat allemaal te regelen.
En net of ze daar nu nog hard aan het rekenen zijn wat het moet gaan kosten, kom nou, dat weten ze allang en waarom maken ze dat niet gewoon bekend?

Door geen overgangsregeling in te stellen zet het KNHS zijn leden behoorlijk voor het blok, VIND IK!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 11:46

Jammer dat er zo gezeurd wordt. Aan de ene kant snap ik het wel, maar aan de andere kant..
Wat we ervoor terug krijgen is veel handiger :)

En voor degene die aan het begin van het jaar zoveel coupons besteld hebben, tsja, je hebt ze zelf besteld, er kan ook iets anders gebeuren waardoor je de coupons niet op kunt maken (paard verkocht, ongeneeslijke blessure oid) Dat weet je ook niet van tevoren

Ik denk ook dat ze allang weten wat het gaat kosten, ben errug benieuwd! Digitalisering scheel de KNHS ook veel geld, dus nu maar hopen dat het niet te duur wordt.

SparklingApp je kunt afmelden tot 30 november dus voor degenen die dat willen; dan heb je nog een maand nadat de prijzen bekend zijn.
Maar volgens mij kost dit de KNHS niet veel leden, wie wil starten start toch wel ;)
En wie nu al twijfelt twijfelde misschien daarvoor ook al om wel of niet door te gaan?

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 11:56

het zal ook allemaal wel handiger worden maar waarom moet dat op stel en sprong erdoor gedrukt worden. Het systeem is al jaren zo, plak en dat gewoon een half jaar of jaar overgang aan vast....

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 11:59

M_i_R schreef:
het zal ook allemaal wel handiger worden maar waarom moet dat op stel en sprong erdoor gedrukt worden. Het systeem is al jaren zo, plak en dat gewoon een half jaar of jaar overgang aan vast....

AMEN

Nu moet dit nog even bij de KNHS doordringen ...

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 12:31

Weet iemand naar welk adres je de coupons terug moet sturen? Volgens mij heeft het al ergens gestaan maar kan het niet meer vinden...

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 12:32

Sturen jullie je coupons nu al terug? Ik heb er nog wel 16.. 15 aan elkaar en 1 losse.
Maar, aangezien het nog niet 100 % zeker is, lijkt het mij nog niet verstandig die al op te sturen..

Ik vind de beslissing ook vrij snel hoor.. Het idee is natuurlijk super, maar geef je leden ook even de mogelijkheid om daar op in te spelen, toch? Een beetje klantvriendelijkheid kan ook geen kwaad.. (Scheelt volgens mij ook een hoop boze mail/brieven beantwoorden :)

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 12:34

berdien85 schreef:
Sturen jullie je coupons nu al terug? Ik heb er nog wel 16.. 15 aan elkaar en 1 losse.
Maar, aangezien het nog niet 100 % zeker is, lijkt het mij nog niet verstandig die al op te sturen..

Ik vind de beslissing ook vrij snel hoor.. Het idee is natuurlijk super, maar geef je leden ook even de mogelijkheid om daar op in te spelen, toch? Een beetje klantvriendelijkheid kan ook geen kwaad.. (Scheelt volgens mij ook een hoop boze mail/brieven beantwoorden :)

In het laatste bericht zijn ze toch definitief? De eerste berichten waren allemaal mogelijk en misschien, maar wat ze van de week naar buiten brachten is imo gewoon definitief hoor...

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 12:53

Oh.. nou dan heb ik daar overheen gelezen.. (Ben een weekje weggeweest) kun je me een linkje oid daarvan toesturen? Want dat verandert de zaak natuurlijk.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 13:49

berdien85 schreef:
Oh.. nou dan heb ik daar overheen gelezen.. (Ben een weekje weggeweest) kun je me een linkje oid daarvan toesturen? Want dat verandert de zaak natuurlijk.

Geeft niet...ik heb daar ook op gewacht hoor, vond het ook nog wat voorbarig allemaal! Het bericht staat nu op de voorpagine van de knhs website en ook op bokt op overig nieuws. Titel is 'knhs gaat digitaal, startcoupon per 2012 verleden tijd'

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 13:57

de secretaris van mijn vereniging ging er vooralsnog vanuit dat de kosten gelijk blijven, maar als ik eerlijk ben heb ik daar een hard hoofd in... Heb iig een mail naar de knhs gestuurd met de vraag waar ik mijn officiele klacht kan indienen over de wijze waarop ze dit hebben aangepakt.

tisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 14:35

Heeft iemand een idee of je geld terug krijg als je je coupons (in hele sets) terug stuurt als je met ingang van 1-1-2012 naar een andere vereniging gaat?

Stel je hebt nog 2 hele sets liggen, en je was eigenlijk van plan om over te stappen naar een andere vereniging, maar je wilde de coupons eerst even op maken. Maar omdat je coupons per 1-1-2012 toch niets meer waard zijn, kun je net zo goed per 1-1-2012 overstappen naar die andere vereniging en je coupons terugsturen.

Hopelijk is het duidelijk zo..

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 14:40

ik hoop dat het niet veel meer gaat kosten..
ben benieuwd

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 15:53

tisje schreef:
Heeft iemand een idee of je geld terug krijg als je je coupons (in hele sets) terug stuurt als je met ingang van 1-1-2012 naar een andere vereniging gaat?

Stel je hebt nog 2 hele sets liggen, en je was eigenlijk van plan om over te stappen naar een andere vereniging, maar je wilde de coupons eerst even op maken. Maar omdat je coupons per 1-1-2012 toch niets meer waard zijn, kun je net zo goed per 1-1-2012 overstappen naar die andere vereniging en je coupons terugsturen.

Hopelijk is het duidelijk zo..

Misschien als je gewoon niet vermeldt dat je over gaat stappen, maar ik denk dat ze dat allemaal zullen checken. Ze hebben dat allemaal onder je combinatienummer in hun systeem staan!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 17:04

Voor de mensen die een overgangsregeling willen, wat stellen jullie je daar nu eigenlijk bij voor?? Zonder dat organisaties hier gruwelijk de dupe van worden..........

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 17:47

Een overgangsperiode is voor de wedstrijdsecretariaten niet te doen hoor.
Het idee dat de ene wel met coupons start de ander niet. De extra administratie die ja dan krijgt om bij te houden of mensen nog wel coupons gaan opsturen. Poeh ben juist blij dat we van die ellende af zijn.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 17:49

ponyparadijs schreef:
Een overgangsperiode is voor de wedstrijdsecretariaten niet te doen hoor.
Het idee dat de ene wel met coupons start de ander niet. De extra administratie die ja dan krijgt om bij te houden of mensen nog wel coupons gaan opsturen. Poeh ben juist blij dat we van die ellende af zijn.

Daarom...

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 18:21

Je zou er in dat geval voor kunnen kiezen dat mensen altijd digitaal opgeven, en dat mensen aangeven met coupon of zonder starten. Nu moeten de secretariaten tenslotte ook al bijhouden of ze de coupons binnen hebben of niet.

Mocht het KNHS de verenigingen hier niet mee willen belasten dan hadden ze er gewoon voor moeten kiezen dit gebeuren niet op stel en sprong te willen doorvoeren maar mensen een fatsoenlijke periode te geven om hun coupons op te rijden en tegelijkertijd kleinere pakketten gaan verkopen om te voorkomen dat mensen met een massa aan coupons zitten.

Als het KNHS dát ook niet wil, tja, dan moeten ze gewoon het geld teruggeven aan de mensen die nog een voorraadje hebben liggen voor bijv. de paarden die het afgelopen jaar gestart en nog in eigendom van persoon in kwestie zijn.

Aangezien ze geen van allen gedaan hebben vind ik het nu niet meer dan logisch dat veel mensen dit een vervelende gang van zaken vinden. Er zijn in dit topic een aantal mensen die het blijkbaar niet vervelend vinden om een X bedrag in de prullenbak te gooien maar ik denk dat het nog altijd aan de mensen zelf is om te bepalen waaraan en hoe ze hun geld willen 'verspillen' en dat niet door de laksheid van een organisatie die beter zou moeten weten geld 'verdwijnt' zonder dat daar een goede grond voor gevonden kan worden.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 18:49

M_i_R schreef:
Je zou er in dat geval voor kunnen kiezen dat mensen altijd digitaal opgeven, en dat mensen aangeven met coupon of zonder starten. Nu moeten de secretariaten tenslotte ook al bijhouden of ze de coupons binnen hebben of niet.

Mocht het KNHS de verenigingen hier niet mee willen belasten dan hadden ze er gewoon voor moeten kiezen dit gebeuren niet op stel en sprong te willen doorvoeren maar mensen een fatsoenlijke periode te geven om hun coupons op te rijden en tegelijkertijd kleinere pakketten gaan verkopen om te voorkomen dat mensen met een massa aan coupons zitten.

Als het KNHS dát ook niet wil, tja, dan moeten ze gewoon het geld teruggeven aan de mensen die nog een voorraadje hebben liggen voor bijv. de paarden die het afgelopen jaar gestart en nog in eigendom van persoon in kwestie zijn.

Aangezien ze geen van allen gedaan hebben vind ik het nu niet meer dan logisch dat veel mensen dit een vervelende gang van zaken vinden. Er zijn in dit topic een aantal mensen die het blijkbaar niet vervelend vinden om een X bedrag in de prullenbak te gooien maar ik denk dat het nog altijd aan de mensen zelf is om te bepalen waaraan en hoe ze hun geld willen 'verspillen' en dat niet door de laksheid van een organisatie die beter zou moeten weten geld 'verdwijnt' zonder dat daar een goede grond voor gevonden kan worden.

AMEN

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 18:54

Hoe ze het ook doen het blijft altijd zo dat er mensen zijn die niet blij zijn met hoe het wordt gedaan.
Ik ben VOOR ineens 1 januari over naar de startpas. En ik zeg dat niet alleen als secretariaat maar ook als deelnemer. Overigens heb ik ook een heel stapeltje coupons liggen die niet worden terug betaald.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 19:51

M_i_R schreef:

Gezien hoe het gaat hier in het Noorden op concours, moeten de jury straks dus op twee verschillende manieren het e.e.a. gaan invullen. Daarnaast moet het secretariaat het ene natellen en het andere???? In ieder geval twee verschillende werkwijzen, terwijl het secretariaat al druk genoeg is.

M_i_R schreef:

De KNHS had het inderdaad zeker drie tot zes maanden eerder kunnen aankondigen. Echter ben ik van mening dat het zeer redelijk is van de KNHS om 1 juli als scheidingslijn te noemen voor het retourneren van coupons. Vanaf 1 juli zijn 16 coupons nog op te maken, heb je meerdere setjes besteld, dan kan je die setjes retourneren. Wat je voor 1 juli hebt besteld, wat veel te veel is. Tsjah... Er zijn veel redenen om (noodgedwongen) te stoppen met wedstrijden rijden, daar zou je ook rekening mee moeten houden. Ik vind het niet meer dan normaal dat de lijn bij 1 juli is getrokken.

M_i_R schreef:

Ehm, dit had bij bovenstaande gemoeten.

M_i_R schreef:

Zoals gezegd, wedstrijden rijden is een luxe product. Ik kan begrijpen dat er mensen zijn die ook al zitten ze behoorlijk in de slappe was, het zonde van hun centen vinden. En terecht ook. Maar nogmaals, een paard is een levend wezen. Dat is iets waar je maar beter rekening mee kunt houden in mijn ogen. Dus ook in het bestellen van coupons.
Overigens denk ik dat het in veel gevallen het geld alsnog 'zomaar' zou zijn verdwenen als de KNHS het ruim een jaar van te voren had aangekondigd.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 19:55

maar dan was het een eigen keuze geweest. Ik heb in mei coupons besteld, mijn paard heeft vervolges een blessure gekregen waardoor ik dit jaar in totaal zo'n 20 weken niet kan starten. Normaal is dit geen probleem qua coupons omdat je die het jaar erna nog net zo makkelijk kan gebruiken en heb ik dus helemaal niet veel te veel coupons besteld. Maar omdat de KNHS het ineens op de heupen heeft gekregen moet ik en maar genoegen meenemen dat dit de gang van zaken is? dit vind ik de omgekeerde wereld, ZIJ willen het anders dan hoeven WIJ hun administratieve problemen toch niet op te lossen?