Kur Gal en Rath

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 00:45

easygoing schreef:
Maar ik ben wel wie ik ben en zit niet onder een schaduwaccount.

Ik ook niet en daarom durf ik ook te zeggen, dat ik je berichten af en toe graag wat respectvoller zou zien...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 00:45

Tendance schreef:
Gheghe...
Wat ben ik dan voor iemand... Ik ben verdorie een Nederlander, die ergens stiekem Rath al een beetje liever ziet dan Gal...

Ik ben neutraal _O- Ik zou eigenlijk eerlijker moeten kunnen oordelen dan de meeste hier _O- Adil is duits die gaat gewoon voor der land _O- *geintje he Adil*

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 00:46

Citaat:
Gheghe...
Wat ben ik dan voor iemand... Ik ben verdorie een Nederlander, die ergens stiekem Rath al een beetje liever ziet dan Gal...

Fantopic maken en dan net zo afgeschoten worden als hij in zijn gastenboek. Dan krijg je een band met je idool :j

easygoing

Pashon schreef:
Annet dat ontken ik ook helemaal niet. Andere landen profiteren al langer van de hollandse glorie.
Dan nog snap ik niet wat die "discussie" hier mee te maken heeft. maar om er toch nog even op door te gaan, ik vind het juist goed dat nederland en andere landen buiten hun grenzen zijn gaan kijken voor wat goed is om het stamboek te verbeteren. Op sommige vlakken moet je elkaar helpen, dat is ter bevordering van iedereen die maar iets met paarden te maken heeft op deze aarde.
Iemand zijn kur gebruiken weliswaar dan wel gespiegeld heeft niks te maken met "verbetering" dat is puur op safe spelen. Kan me opzich heel goed voorstellen dat Rath op safe speeld, maar persoonlijk had ik de combinatie langer thuis gehouden. Sorry maar mijn persoonlijke mening, ik vond de kur om te janken zo slecht.

Begrijp ook eigenlijk niet wat de rassendiscussie hiermee te maken heeft verder ben ik het ook geheel met je eens.

Tendance

Ayasha schreef:
Tendance schreef:
Gheghe...

Ik ben neutraal _O- Ik zou eigenlijk eerlijker moeten kunnen oordelen dan de meeste hier _O- Adil is duits die gaat gewoon voor der land _O- *geintje he Adil*

En ik ga voor mijn land!!! ADELINDE!!!!! *\o/*

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 00:47

Whinnylando schreef:
Citaat:
Gheghe...

Fantopic maken en dan net zo afgeschoten worden als hij in zijn gastenboek. Dan krijg je een band met je idool :j

Geen tiet veur

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 00:47

Adil schreef:
easygoing schreef:
Nee hoor maar Adil en ik hebben hier al vaker een discussie over gehad en toen heb ik ook al geen antwoord gekregen. Mijn punt toen al was dat elk stamboek ooit begonnen is met het kruisen van bepaalde rassen en types en omdat de duiste stamboeken toevallig veel ouder zijn dan bv het KWPN wil het niet zeggen dat de duitse paarden ineens 1000% raszuiver zijn en de KWPNers allemaal maar allegaartjes. Dat is mijn punt.

Bull, Easy, ik gaf je alleen niet het antwoord wat je wilde horen.

Wanneer je heeeeeeel concreet een antwoord wil hebben op je vraag krijg je hem nu: Google!

Lekker makkelijk Adil. maar het geeft niet hoor ik snap je wel :(:)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 00:48

Ayasha schreef:
Tendance schreef:
Gheghe...

Mijn vader was gewoon een fokker met verstand van zaken besloot het beste van het beste te nemen: Duits bloed! En ja, toen zag hij m'n ma in een rasechte Duitse Mercedes, toen wast raak :+

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 00:48

easygoing schreef:
Adil schreef:

Wanneer je heeeeeeel concreet een antwoord wil hebben op je vraag krijg je hem nu: Google!

Lekker makkelijk Adil. maar het geeft niet hoor ik snap je wel :(:)

Wat wil je nou Easy, dat ik hier hele lappen tekst ga zitten tikken voor jou? Zo belangrijk ben je nu ook weer niet hoor.... :')

Annet555

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 00:49

Pashon schreef:
Annet dat ontken ik ook helemaal niet. Andere landen profiteren al langer van de hollandse glorie.
Dan nog snap ik niet wat die "discussie" hier mee te maken heeft. maar om er toch nog even op door te gaan, ik vind het juist goed dat nederland en andere landen buiten hun grenzen zijn gaan kijken voor wat goed is om het stamboek te verbeteren. Op sommige vlakken moet je elkaar helpen, dat is ter bevordering van iedereen die maar iets met paarden te maken heeft op deze aarde.
Iemand zijn kur gebruiken weliswaar dan wel gespiegeld heeft niks te maken met "verbetering" dat is puur op safe spelen. Kan me opzich heel goed voorstellen dat Rath op safe speeld, maar persoonlijk had ik de combinatie langer thuis gehouden. Sorry maar mijn persoonlijke mening, ik vond de kur om te janken zo slecht.

Daarom zei ik ook : GELUKKIG!

Tuurlijk heb je gelijk dat ze beter thuis wat meer konden trainen, maar waarschijnlijk heeft het een sportieve reden dat ze nu al starten, wat ik mij ook kan voorstellen, want km's maken op wedstrijd is ook belangrijk, dat is de keuze die zij maken en dat is prima m.i.

De kur op deze wijze gebruiken is ook m.i niets mismee, ze hebben hem wat aangepast door deze in spiegelbeeld te rijden, en laten we eerlijk zijn er zijn veel lijnen in die door Anky al eerder waren gebruikt, dus dan kun je meerdere mensen van kopieren beschuldigen, sterker nog een hele grote groep ruiters.

Ik vind het persoonlijk echter vrij ziek, dat iemand deze filmpjes naast elkaar heeft gezet en vervolgens heeft gepubliceerd terwijl je weet hoeveel emotie er rondom dit koppel zit. Dan geef je iemand geen eerlijke kans. Als Theo van Bruggen die niet had gepubliceerd had niemand het gezien en was er niet zo enorm over gesproken. Ik vind dat dit iets is om iemand enorm zwart te maken. En daar houd ik persoonlijk gewoon niet zo van. Edward reed super met dit paard, en geef nu de kans aan iemand anders. Het paard is gewoon verkocht en niemand die daar wat aan kan veranderen.

Ayasha
Blogger

Re: Kur Gal en Rath

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 00:50

Om er niet meer op in te gaan gaat het behoorlijk lang door :+

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 00:51

Maar jongens waar maken jullie je druk om... Nog een paar jaar en dan loopt mijn nu 4 jarige topper aan al die anderen voorbij... Totilas? Die mag het doen met de lucht van zijn wind!
Ghehge

KWPN 75%Gelders

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 00:53

Annet555 schreef:
De kur op deze wijze gebruiken is ook m.i niets mismee, ze hebben hem wat aangepast door deze in spiegelbeeld te rijden, en laten we eerlijk zijn er zijn veel lijnen in die door Anky al eerder waren gebruikt, dus dan kun je meerdere mensen van kopieren beschuldigen, sterker nog een hele grote groep ruiters.

Plus, dat je bepaalde onderdelen in een strakke tijd na elkaar moet rijden, dus op den duur blijven er niet zoveel variaties meer over.

Annet555

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 00:54

Tendance schreef:
Maar jongens waar maken jullie je druk om... Nog een paar jaar en dan loopt mijn nu 4 jarige topper aan al die anderen voorbij... Totilas? Die mag het doen met de lucht van zijn wind!
Ghehge

KWPN 75%Gelders

:D :D :D :D :D

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 00:54

Neeeeeee, mijn KWPN (Frans bloed x Duits bloed, maar KWPN) die volledig springgefokt is hakt Toot de pan in hoor! Die kleine witte hekjes hebben geen schijn van kans, daar kannie zo overheen...

Oh wacht, dat is dan weer niet de bedoeling he?

Nou ja, dan doe ik gewoon een Gal-kür.....was solls... :')

Annet555

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 00:55

Adil schreef:
Neeeeeee, mijn KWPN (Frans bloed x Duits bloed, maar KWPN) die volledig springgefokt is hakt Toot de pan in hoor! Die kleine witte hekjes hebben geen schijn van kans, daar kannie zo overheen...

Je kunt ook die van Anky doen, die is gewoon op cd te koop. Al weet ik niet of die nog steeds te koop is na al die jaren.

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 00:56

Tendance schreef:
Annet555 schreef:

Plus, dat je bepaalde onderdelen in een strakke tijd na elkaar moet rijden, dus op den duur blijven er niet zoveel variaties meer over.

Kunnen we toch wel een berekening op losgooien? Gewoon voor de statistiek :D

Herstel: iemand ipv we
Laatst bijgewerkt door Whinnylando op 22-06-11 00:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 00:57

Adil schreef:

hahahahah

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 00:59

Whinnylando schreef:
Kunnen we toch wel een berekening op losgooien? Gewoon voor de statistiek :D
Herstel: iemand ipv we

Ik heb zelf mijn Z1 kur geschreven, maar dan kom je er ook op een gegeven moment achter, dat je bepaalde combinaties van oefeningen wel achter elkaar gaat doen (of moet doen) anders kom je niet uit met de tijd.
Dat is ook het lastige aan een kur maken.
Je aan de tijd en de oefeningen houden, maar toch iets speciaals en iets wat soepel loopt....

Annet555

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 01:01

Tendance schreef:
[

Ik heb zelf mijn Z1 kur geschreven, maar dan kom je er ook op een gegeven moment achter, dat je bepaalde combinaties van oefeningen wel achter elkaar gaat doen (of moet doen) anders kom je niet uit met de tijd.
Je aan de tijd en de oefeningen houden, maar toch iets speciaals en iets wat soepel loopt....

Ik denk dat veel mensen daaraan voorbij gaan. Het is allemaal niet zo simpel als dat bokt het voordoet komen.

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 01:02

Ik heb ergens nog een krantenknipsel van toen de eerste kur gereden werd. Volgens mij was dat op indoor brabant. De kritiek was niet van de lucht en een vrouw uit Rusland deed een pirouette in piaffe. Ongehoord! Owja en ene anky deed een kur op rockmuziek, dat sloeg nergens op :j

Moet je nu zien...
Laatst bijgewerkt door Whinnylando op 22-06-11 01:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 01:03

Annet555 schreef:
Tendance schreef:
[

Ik denk dat veel mensen daaraan voorbij gaan. Het is allemaal niet zo simpel als dat bokt het voordoet komen.

En dan denk je een hele mooie te hebben!!! Verdorie 30 seconden te lang!! GRRRR OPNIEUW!!!

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 01:24

jeetje hou eens op hier zeg! gaat alweer een paar pagina's door zo

doe dat lekker in een pb ofzo

gaat het hier echt nog over die kür van rat??

ik erger me gewoon echt aan dat excuus dat 'geen tijd' wat een bullsh*t zeg om dat te zeggen!

ze hebben dat dier al vorig jaar gekocht! hoe lang zou edward over deze kür hebben gedaan?? en wat zou hij er eigenlijk allemaal van vinden. Ik vind het iig sneu dat je dit doet. Zag ook aan de reacties onder het vergelijkingsfilmpje dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.

Citaat:
Don't just buy your main competitor's best horse but use the freestyle they created as well.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 01:46

Maar rath rijdt hem zo lang nog niet dus ... :+

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 01:59

dan nog
als je een paard op dat niveau krijgt
dan weet je dat er een x een kür aan zit te komen
ze hebben toch niet voor niets 'meer tijd' aangegeven laatst... nou die tijd leek mij mooi om een kur in elkaar te flatsen! (geld genoeg toch???)

echt waar. als hij dezelfde oefeningen in een andere volgorde met andere muziek had gekozen dan was het nog niet zo erg geweest
maar dit... té slecht