zetpoint schreef:Ninx uhm meen je dit serieus?
Dit is natuurlijk sarcastisch bedoelt.

@Ninx: echt grappig geschreven hoor, geniaal!!!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ninx schreef:Twiggy2008 schreef:Whahahaaaaa, Ninx, prachtig beschreven!!!! Ik zou dit graag onder bepaalde typjes hun neus willen douwen.
![]()
Meest trieste is natuurlijk dat dit een opsomming is van alle argumenten die ik in de loop van de jaren op dit forum heb gelezen.....
vivianw schreef:Nixs, ik ben opgegroeid op een enorme fokstal, met erg veel sportpaarden, en de beste dekhengst gaat echt uit zijn dak als hij de wei in mag. dat paard, Rubus B, weet wanneer hij naar buiten mag. als ik met hem richting de wei loop, draait hij rondjes om me heen, dravend, en als ik de sleutel van de wei laat vallen ofzo, en ik wil hem oprapen, probeert hij me te bijten! als ik het hek openmaak, is hij meestal al met halster en touw weg! hij is niet sloom, als je hem sloom noemt... AL zijn nakomelingen zijn weidegangers. ik weet niet hoor, maar jij noemt een sportpaard iets anders dan een gewoon paard, maar dan zit je er flink naast

en hebben ze een betere doorbloeding in de benen, waardoor ze minder snel blessures hebben.
Slofje schreef:Pff Gypsy dat kan écht niet, je paard vind het hartstikke fijn om een stang en trens in te hebben, daar kan hij lekker op kauwen. Of wat dacht je van een pessoabit met tongboog?
@Ninx, is dat op je avatar nou een ijsco?
Johanna59 schreef:Elk paard vindt het in de wei natuurlijk heerlijk.
Maar, ik kan me voorstellen, dat je je hart vast houdt, als een sportpaard echt gek gaat doen.
Ik wel in ieder geval. Vooral onder deze weersomstandigheden. Ze glijden zo door op de natte ondergrond.
En een blessure betekend vaak lang niet trainen. En dan de kosten van de dierenarts.
Ze hebben zo wat. Sportpaarden in de wei. Natuurlijk. Maar met beleid. En toezicht.
Johanna59 schreef:Elk paard vindt het in de wei natuurlijk heerlijk.
Maar, ik kan me voorstellen, dat je je hart vast houdt, als een sportpaard echt gek gaat doen.
Ik wel in ieder geval. Vooral onder deze weersomstandigheden. Ze glijden zo door op de natte ondergrond.
En een blessure betekend vaak lang niet trainen. En dan de kosten van de dierenarts.
Ze hebben zo wat. Sportpaarden in de wei. Natuurlijk. Maar met beleid. En toezicht.
Solleke_Noah schreef:Johanna59 schreef:Elk paard vindt het in de wei natuurlijk heerlijk.
Ik hou mijn hart ook vast als mijn recreatiepaard gek doet in een natte weide hoor... zelfs als mijn pensioenpaard waar ik niet meer mee rij gek doet in een natte wei... ze glijden even gemakkelijk en de DA kosten zijn dezelfde en ik rij ook graag gewoon wanneer ik zin heb, ipv maanden met een blessure te moeten tobben.
Maar bedoelde het ook meer algemeen.