Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Zonnetje81 schreef:Ja is ook misschien wel zo! Maar goed we zullen zien. Bij ons in de kring rijden er al 2 jaar mensen in het Z1 mee die amper tot nooit een wp halen...is toch demotiverend?
Zonnetje81 schreef:Hoeveel mensen rijden nou de sterren vd hemel en krijgen de wissels er niet op???
bertie schreef:Fitzroy schreef:Of als je een paard hebt, die de wissels naspringt, probeer het dan maar eens af te leren.
Bij de meeste paarden die de wissels naspringen heeft de galop niet voldoende sprong. Je ziet het vaak al van tevoren aankomen.
listiglistje schreef:[/quote]Maar goed de verblijfsklasse Z1 is misschien erg gezellig voor de wekelijkse sociale contacten
voor die ruiters die nooit een wp rijden, wellicht is het voor hun een uitje
judithh schreef:bertie schreef:Klopt! Weinig sprong en activiteit van achter uit geeft nagenoeg altijd nagesprongen wisselsBij de meeste paarden die de wissels naspringen heeft de galop niet voldoende sprong. Je ziet het vaak al van tevoren aankomen.
bertie schreef:Bij de meeste paarden die de wissels naspringen heeft de galop niet voldoende sprong. Je ziet het vaak al van tevoren aankomen.
bertie schreef:judithh schreef:Klopt! Weinig sprong en activiteit van achter uit geeft nagenoeg altijd nagesprongen wissels
Waarom weten maar zo weinig mensen dat?
Met andere woorden: waarom zien we het zo vaak? Waarom weten die ruiters niet dat het een basisprobleem is?
bertie schreef:Met andere woorden: waarom zien we het zo vaak? Waarom weten die ruiters niet dat het een basisprobleem is?
Fitzroy schreef:bertie schreef:Met andere woorden: waarom zien we het zo vaak? Waarom weten die ruiters niet dat het een basisprobleem is?
Ik ben het echt niet met jullie eens. Ik heb zelf een voorbeeld gehad, die zelfs door profs gereden niet goed te krijgen was. Dat was dus geen basisprobleem, want verder liep ie de sterren van de hemel. Alleen de wissels waren niet goed te krijgen.
Aamandaaa schreef:Veranderingen per klasse
In de dressuurproeven zelf worden slechts kleine veranderingen gemaakt. In de klassen B tot en met M1 worden wat minder voltes gereden. In de klasse L1 komt er wat meer rust in de wisseling tussen doorzitten en lichtrijden. In de klasse M2 worden de keertwendingen minder snel na elkaar gevraagd. Voor de Z1 ruiters zijn er geen specifieke veranderingen. In de Z2 gaat het aantal galopwissels naar maximaal vier per proef.
Fitzroy schreef:bertie schreef:Met andere woorden: waarom zien we het zo vaak? Waarom weten die ruiters niet dat het een basisprobleem is?
Ik ben het echt niet met jullie eens. Ik heb zelf een voorbeeld gehad, die zelfs door profs gereden niet goed te krijgen was. Dat was dus geen basisprobleem, want verder liep ie de sterren van de hemel. Alleen de wissels waren niet goed te krijgen.