Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 11:12

Zonde!

Als ik iets niet of nauwelijks kan beoordelen vanwege dat ik het niet kan zien (te donker/tegenlicht/niet geheel in beeld) gooi ik er in de meeste gevallen een zes tegenaan of een 6,5 als de kwaliteit beter is van de gehele proef. Hoger niet, want ik kan het niet zien. Maar ik zet het er altijd bij in het commentaar: Slecht te beoordelen, misschien wel beter uitgevoerd maar ik kan het niet goed zien. Dan weet de deelnemer gelijk waarom die zes daar staat.

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 11:14

daffodil schreef:
linn1502 schreef:
Is het al zeker dat online stopt na augustus ?

Nee hoor, is nog niets over bekend. Denk ook dat gezien de recente ontwikkelingen in Belgie (extra maatregelen bij wedstrijden) ze daar heel voorzichtig in zijn om iets definitiefs te gaan roepen. Dat duurt nog wel even en het zou mij niets verbazen als ze de termijn in eerste instantie gewoon verlengen. Maar ik verwacht daar op zijn vroegst pas in september bericht van.

Bedankt voor je antwoord. Thanks.

En het is hier vast besproken maar mij nog niet helemaal duidelijk. De winst punten tellen gewoon mee. Maar schijnt dat kwpn daar niet helemaal mee in stemt. Kun je mij misschien, wellicht per pb vertellen hoe dat zit?

Start met een Spanjaard en een kwpner namelijk

daffodil

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 11:20

Voor zover ik het begrepen heb, wil het KWPN deze punten niet mee laten tellen voor de sportstand en predicaten. Dat zou voor mij geen enkele meerwaarde hebben want ik fok niet en ben dat ook niet van plan.

Punten behaald op gewone wedstrijden tellen wel mee dus als je straks 1x start in de klasse waar je dan inzit, zou dat weer opgelost moeten zijn of misschien denk ik nu te simpel! Ik heb niet heel veel verstand van alles wat met fokken te maken heeft.....dat laat ik graag aan een ander over.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 11:37

B proef van 23 juli 22 juli ingeleverd, net de punten, 181.5, toch een winstpuntje! Terechte punten en commentaar :)

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 11:50

daffodil schreef:
Voor zover ik het begrepen heb, wil het KWPN deze punten niet mee laten tellen voor de sportstand en predicaten. Dat zou voor mij geen enkele meerwaarde hebben want ik fok niet en ben dat ook niet van plan.

Punten behaald op gewone wedstrijden tellen wel mee dus als je straks 1x start in de klasse waar je dan inzit, zou dat weer opgelost moeten zijn of misschien denk ik nu te simpel! Ik heb niet heel veel verstand van alles wat met fokken te maken heeft.....dat laat ik graag aan een ander over.

Ik heb een ruin.. en ook in het l2 op officiële wedstrijd winst behaalt. Dus als ik straks naar m ga.. en daar op officiële wijze winst haal is het ook goed?

Wat ik me nu wel afvraag wat doet het voor mij als ruiter. Stel heb straks met heide paarden winst in het M. Maar dat is online behaalt. Mag ik dan nog wel met een ander paard versneld starten die klasses daar onder,

Thanks voor je tijd en je antwoorden. Ze verhelderen wel iets

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 11:52

Ik vind het wel jammer van de predikaten, ik snap het wel, maar ik rij fokmerries en zou toch erg leuk zijn om die predicaten te kunnen halen :)

Maar alsnog hoop ik op online wedstrijden dat ze blijven lol

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 12:00

Die predikaten zijn dan ook toch alsnog snel te halen? Een keer op wedstrijd Z1 starten en je hebt voor je Gelderse het sportpredikaat binnen.

Het Z is momenteel nog niet voor punten online dus voor het sportpredikaat in de dressuurichting zal je dan alsnog de laatste 2 klasses ergens anders moeten rijden.

Loopt het nu tot september of tot en met september? Ik zou het fijn vinden als het op deze manier doorgaat. Misschien met een max aantal wp dat je online kan rijden per klasse. Maar ik zie absoluut voordelen.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 12:04

Ja dat is dus wat ik ook denk, al zou je nu het L en het M online doorlopen, daarna 1x op een wedstrijd Z starten en het is alsnog geregeld. Lijkt me dus ook niet echt een probleem.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 12:06

Dat is wel een goede inderdaad, ik zit alleen met het 'probleem' dat ik gewoon weer in de B moet beginnen.
Ik dacht trouwens dat Gelders rond M2+5 zat?

Maar zit er niet heel erg in hoor. Eerst maar mijn debuut rijden :+

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 12:14

Ik kan mijn jury agenda vullen tot het eerste weekend van september wat online wedstrijden betreft.

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 12:25

Ok, dus dat houdt in dat je dat weekend nog de laatste online proefjes kunt beoordelen van 27 augustus, zeg maar de nabranders en de verzoekjes van de knhs

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 12:31

Anoeska27 schreef:
Ik kan mijn jury agenda vullen tot het eerste weekend van september wat online wedstrijden betreft.

Ik dacht eerst dat lijkt me logisch als je tot de laatste donderdag van augustus kunt starten/inleveren, maar dat eerste weekend van september is pas 1.5 week daarna.

Het geneuzel van de KWPN gaat alleen maar over predikaten en niet over klasseringen. Als een predikaat niet van toepassing is dan kun je die informatie volgens mij dan ook gewoon verder negeren.

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 12:39

Mag er nu trouwens wel of niet voorgelezen worden? Ik snap er vrij weinig van en kom natuurlijk echt als mosterd na de maaltijd maar wil toch die paar weken nog proberen

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 12:40

Je mag voorgelezen worden. Dat is al een tijdje zo

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 13:27

linn1502 schreef:
Hier 187, tevreden!!

Vanavond mogen beide heren nog 1 film rondje voor deze week. Daarna even pauze vanwege vakantie

Wel pak ik met de Spanjaard nog 1 normale wedstrijd mee zondag. Ben benieuwd.

Is het al zeker dat online stopt na augustus ?

Nee dat dacht ik niet

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 13:31

Vorige week zag ik toevallig, toen ik mn protocol van de week ervoor wilde laten zien, dat mn nieuwe punten er al op stonden. Toen had ik dus geen 'refresh plezier'. Maar deze week ben ik vanaf vandaag weer fanatiek bezig hoor :') Zondag ingeleverd, dus mag al wel een paar keer per dag kijken toch? 8)7

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 13:38

Linn1502@ Dat is wel een goede vraag!

Net Knhs geapp over of er al meer duidelijk is maar helaas nog niet. Ze vertelde wel dat ze de feedback meenemen in beslissing dus heb natuurlijk geappt wat mijn rede is en wat ik er van vind.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 13:59

Sterre98: bij Gelderse is het M1+5 dus dan zou je zeker als je in de B moet beginnen met de online events een mooie slag kunnen maken. Jij rijd zeker bij Cheyenne de merries?

Sweetvanille: gefeliciteerd met je winstpunt!

Hier toch ook al weer erg benieuwd naar mijn punten haha. Maar kijken heeft nog geen zin want pas gisteren ingeleverd.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 15:51

Mijn stand is wel bijgewerkt t/m de 23e. Ik heb al 2 keer gehad dat op hetzelfde moment dan ook de punten van de week erna er stonden. Ik heb vrijdagavond ingestuurd dus het zou in het meest gunstige geval kunnen.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 16:01

urosa schreef:
Sterre98: bij Gelderse is het M1+5 dus dan zou je zeker als je in de B moet beginnen met de online events een mooie slag kunnen maken. Jij rijd zeker bij Cheyenne de merries?

Sweetvanille: gefeliciteerd met je winstpunt!

Hier toch ook al weer erg benieuwd naar mijn punten haha. Maar kijken heeft nog geen zin want pas gisteren ingeleverd.

Ah kijk ideaal! Binnenkort toch maar inschrijven voor een wedstrijd dus :P

En ja klopt! Ik mag inderdaad haar leuke merries rijden <3

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 16:28

Marjolein schreef:
Mijn stand is wel bijgewerkt t/m de 23e. Ik heb al 2 keer gehad dat op hetzelfde moment dan ook de punten van de week erna er stonden. Ik heb vrijdagavond ingestuurd dus het zou in het meest gunstige geval kunnen.

Ik dacht precies hetzelfde en dat was bij mij de vorige keren ook zo :D. Nu op zaterdagavond ingestuurd dus ik dacht het kan zomaar ;)

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 16:41

Fleury schreef:
Marjolein schreef:

Ik dacht precies hetzelfde en dat was bij mij de vorige keren ook zo :D. Nu op zaterdagavond ingestuurd dus ik dacht het kan zomaar ;)

Oh dames, geef me niet nog meer hoop :))

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 16:46

Bij mij veranderde de volgorde van de twee paarden bij 'mijn klasseringen' spontaan, dus dacht ook even dat er punten waren of iets, maar helaas :')

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 17:46

_O- hier ook bijgewerkte klasseringen en ik dacht gelijk; dan moet alles bijgewerkt zijn :):)
Klopt ook! Tot 23-7, maar die punten wisten we al :')

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 18:06

Ik heb gewoon mijn punten al :oo en ik moest even 2x kijken maar gewoon 200 gereden :wow:

Echt super blij mee **\O/** we mogen nu dus M1 starten. Als ik straks rustig ben protocol maar even goed bekijken :):)