[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 14:23

Anne_GTI schreef:
gomir schreef:
En ik vind mijn vak zo ontzettend leuk :D Bed nog niet gezien en die ga ik ook maar niet meer opzoeken voordat de dienst erop zit, maar ik ben wel lekker bezig ;)

Wel op jezelf blijven passen hè. :)

We hebben niet voor niets een 24-uurs dienstenstructuur ;) En vannacht was 1 van de nachten dat het ook echt niet zonder ervaren dokter aan boord kon en dus was ik wakker :j

Kom nu net uit bed, zo maar moed verzamelen om te kijken hoe het buiten is := paarden moeten er nog uit en moet alles nog klaarmaken voor concours van morgen.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 15:34

Hoorde ze er bij kaakchirurgie ook al over in Heerenveen. Nog niet vaak zoveel spoed gehad.

gomir

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 22:33

Ik had ook weer wat vanavond := Ed nog even uitstappen aan de molen, zodat ik vast de hoofdstellen kon poetsen. Komt hij eruit met achterijzer er bijna overdwars onder en de lip in zijn witte lijn. Met geen mogelijkheid los te krijgen zonder tang, hoefsmid nam niet op. Uiteindelijk via stalgenoot telefoonnummer van haar hoefsmid gekregen en die was zo vriendelijk om Eddie te komen verlossen! Nu kan hij dus gelukkig weer gewoon lopen :D Kostte natuurlijk allemaal wel super veel tijd dus morgenochtend vroeg de staartjes nog maar in zijn manen. Bella staat al netjes opgevlochten, dus als het goed is hoef ik daar alleen nog de voorpluk even te doen.

Half vijf de wekker gezet dus ik duik er zo maar in := :z

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 22:35

Och handig zeg haha. Gelukkig kon de smid er gauw bij komen!

Ik heb morgenochtend springles en dinsdagavond concour in Zutphen!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 22:37

Moest ook echt wel, want hij wilde er niet meer op staan. Lip zat heel ongelukkig in zijn voet :=

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 22:37

Succes allemaal. Ik doe morgen lekker helemaal niks, is nu nog 32graden en enorm benauwd laf weer dus we zien zondag wel weer.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 22:39

Hier was het om 22 uur al afgekoeld naar 23 graden Urielle!
Of ik mijn 4-jarige na het concours nog train morgen is wat anders, maar in de vroege ochtend op concours met twee fitte wedstrijdpaarden die de hele week al in de warmte getraind zijn moet wel kunnen :j

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 22:42

Ik ga morgen Vosje aan de longe gooien. Ze zal hoe dan ook moeten bewegen na zo'n intensieve week. S ochtends vroeg gaat helaas niet lukken, moet nodig slaap inhalen. Moet maar even zien wanneer ik het ga doen, maar peerd moet er helaas aan geloven :D

Ik kan lekker zonnebrand smeren. Heuj haha

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 22:54

Mij paard heeft verplicht twee weken 'vakantie' .Laatste werk week en week erop verhuizen staat zij even lekker in de wei .Niet erg met dit weer.

Voor diegene die wel iets gaan doen,succes!!

Ik heb bijna geen wedstrijden tot september dus kunnen totaal focussen op trainingen van conditie en sgw na haar vakantie :-)

Misschien toch es kijken of ik ergens een hartslag meter vandaan kan halen.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 22:58

Ooh dat is ook lekker Elke!

Nou ik heb in mn clinic geleerd dat een hartslag meter nog niet van toepassing is voor het B en L. Aangezien mijn ambitie niet verder lig, hou ik het lekker simpel haha! Scheelt weer!
Echt een toffe kerel was het ook. De vader van een internationale eventingamazone. Ik ben slecht in namen.
Ook kwam er natuurlijk vanuit het publiek het woord elektrolyten naar voren, ik weet nog steeds niet hoe je het goed typt. Hij stelde ook gewoon keukenzout voor, als goedkoop alternatief. Leuk om de overeenstemmingen te zien daarin. Ik had mijn zout dan ook mee afgelopen week, en dat was ook nodig! Regelmatig ook een appeltje in der waterbak gelegd. Ze dronk gelukkig goed!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 23:05

Moet ook nodig naar wedstrijden gaan kijken als ik terug ben van vakantie. Ik train daar mezelf wel, paard longeert mijn vader af en toe. Vanavond tegen 22 uur nog gesprongen en dat ging erg fijn. Hij trekt er weer mooi aan. Alleen ik ben niet zo van de levende hindernissen en kat ging er steeds onder liggen.

Is dat natriumzout wat je geeft? Gewoon een scheut over het voer?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 23:08

Ik heb Elke gevraagd, en ik gebruik haar methode die zij vanuit de eventingschool heeft gekregen. Gewoon keukenzout en keukenzout met jodium. De eerste 2 tellen de andere 1 tel. Als ik het mag zeggen, Elke.

De man van de clinic gaf aan dat een theelepel zout al genoeg was. Hij had het dan ook gewoon over enkel keukenzout.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 23:52

Maar waarom natriumzout en jozo? En 2 tellen. De een telt sneller en houdt het potje schuiner. Dan krijg je grote verschillen.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 08:55

Ik denk theelepel?

*banjert even naar binnen*

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 09:00

Ik doe zelf een minimaal straaltje :)

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 09:42

Lithya schreef:
Maar waarom natriumzout en jozo? En 2 tellen. De een telt sneller en houdt het potje schuiner. Dan krijg je grote verschillen.

Volgens de mevrouw worden ze samen beter opgenomen . Ik heb net weer een artikel gelezen eronder van bit

http://www.bitmagazine.nl/artikelen/all ... ten/42402/

Daarin staat een eetlepel, dat komt wel overeen . Ik tel 21,22 en knijp er ook wel beetje in dus niet zuinig ofzo, potje op de kop. Maar er zit maar klein gaatje in anders komt er bijna nix uit. Tis ook groot paard.

We hebben nu een trainings programma gekregen, equilog. Super leuk om alles bij te kunnen houden . Wij zijn ook gelinkt aan die van Alice, dan kunnen we meekijken hoe zwaar en vaak zij traint.

Eva

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 10:08

Vanmorgen paard al even gelongeerd, vond het al behoorlijk warm hoor!

Sinds dat ik met zonnebrand creme aan het smeren ben is hij helemaal aan het verbranden.. Arm dier.. Maar geen zonnebrand creme meer op doen dus -:(-

Afbeelding

Succes voor degenen die op concour gaan!

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 10:26

Vanochtend les gehad, hij sprong alle slootjes en sprong wel goed. Paar weigeringen. Was heel warm maar nog te doen.
Vanavond laat maar de pony rijden, nu lekker zonnen!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 12:09

Oei, wT voor zonnebrandcreme gebruik je? Dit heb ik nooit gehad.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 15:05

Dat ziet er pijnlijk uit :o

Ik was gewend twee delen kaliumzout (= jodiumzout) en een deel natriumzout te geven, omdat paarden relatief meer kalium verliezen dan natrium. Sommige mensen gooien er ook nog basterdsuiker door, maar de reden daarvan is me nooit helemaal duidelijk geworden :n

Concours vanmorgen was top. Was heel goed te doen met de warmte en de paarden sprongen super!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 15:35

Suiker voor de smaak. Hoorde ik ook. Nooit doen zei de beste man

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 16:50

klinkt super zeg! Gomis, het kan best dat ik mij vergis... ik zoek het even op!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 17:06

Jozo groen heeft al 2:1 kalium:natrium

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 20:39

Ermelo hadden ze echt niet hoeven Aflassen. Hier vandaag 35graden en paarden kwamen hier allemaal goed de cross uit. Ik moest om 16:15 in de brandende zon. Gewoon goed en lang gekoeld (denk 30min met grondwater van rond de 15graden) en pas toen hij volledig droog en op temperatuur was naar stal gebracht.
Nu net nog een uur gestapt en hij liep alweer piafferend en springend naast mij.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 21:03

Denk dat jouw paarden beter getraind zijn dan de meesten die in Ermelo zouden starten Lautje.