Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 18:52

caro29 schreef:
Als iemand trouwens met peesbeschermers doorrijdt dan mag je stoppen met beoordelen en terugsturen. Ik heb -2 gedaan en dat was coulant volgens de Knhs. Wees alert op je beschermers

Nou dat ben je dan zeker! op normale wedstrijden is het ook niet toegestaan.

MyWishMax

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 19:03

Nee, maar op normale wedstrijden word je niet meteen uitgesloten. Daar krijg je nog de kans om ze af te halen als de jury het op tijd ziet. Dus eigenlijk is het nu strenger als je dus uitgesloten wordt bij zulke fouten. Het klinkt heel simpel om dan los te rijden zonder, maar als je ze met een reden om hebt laat je ze niet zomaar af. Bij mij zit dat ook gewoon in het riedeltje voor het starten. En bij online starten zet je het dan op het briefje om het niet te vergeten.

Maar helma, je hebt een wijzig knop onder je bericht. Dan kan je alle berichten die je wilt typen achter elkaar in 1 bericht zetten ipv allemaal losse ;)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 19:48

@ my wish max dat was mijn redenatie ook. Het is soms best lastig beoordelen. Zweep oogt lang maar ik kan niet nameten dus beoordelen en opmerking gemaakt. Hoorde dat er meerdere -2 deden en anderen het terugsturen

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 19:59

Snap ik Caro29 :j Het is heel lastig bij allerlei dingen. Waar ligt de grens tussen een opmerking, -2 en niet beoordelen? Een niet toegestaan hoofdstel niet beoordelen is wat anders in mijn ogen dan een zweep die net wel of niet te lang is. Beenbeschermers die vergeten worden gebeurt bij normale wedstrijden ook wel eens, maar dan kan jij als jury ingrijpen (en ik doe het als mederuiter of toeschouwer ook trouwens). Net als zweep wegleggen. Maar is een zweep niet weggooien bij het M dan weer hetzelfde als de beenbeschermers vergeten of is dat toch weer wat anders.

Ik ben ook nog nooit beenbeschermers of zweep vergeten weg te doen, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik echt wel een controlfreak ben wat dat betreft. Ik ga rustig 5 keer na of alles klopt :') Dat zou ik online dus ook doen, checklist met beenbeschermers weg, inzoomen, rondje enzovoorts.

Ik vind het knap van jullie, maar ook erg lastig. Iets terug sturen zonder te beoordelen bij zulke fouten is ook niet leuk voor jullie. Misschien nog wel vervelender als een filmpje terugsturen omdat het te slecht gefilmd is?

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 20:36

Ik vind dat wel wat anders, peeskappen of zweep. Van een zweep heb je over het algemeen echt een voordeel in de proef, van peeskappen niet (degenen die ingesmeerd zijn aan de binnenkant daargelaten). Maar ik stuur alle proeven met harnachementfouten terug. Dat is wel zo eerlijk.

Als ik echt ergens aan twijfel of vragen heb dan neem ik contact op met de KNHS. Ik had laatst een amazone waarbij ik de classificatiepas niet kon lezen, dus daarvoor heb ik even gebeld.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 20:46

Weet iemand hoe je een verticaal gefilmd filmpje horizontaal zet?

Op mijn mobiel is hij gewoon goed te zien maar op mijn computer staat hij een kwartslag gedraaid en ik zie nergens waar je hem kan draaien.
Echt zucht echt alles kan wel fout gaan bij zo'n filmpje.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 21:00

Anoeska27 schreef:
Ik vind dat wel wat anders, peeskappen of zweep. Van een zweep heb je over het algemeen echt een voordeel in de proef, van peeskappen niet (degenen die ingesmeerd zijn aan de binnenkant daargelaten). Maar ik stuur alle proeven met harnachementfouten terug. Dat is wel zo eerlijk.

Als ik echt ergens aan twijfel of vragen heb dan neem ik contact op met de KNHS. Ik had laatst een amazone waarbij ik de classificatiepas niet kon lezen, dus daarvoor heb ik even gebeld.

Daar heb je wel weer gelijk in, dat de zweep voordeel oplevert. :j

Een classificatiepas is toch waar de toegestane hulpmiddelen (ik kom niet op het juiste woord) op staan? Dus wel een zweep in de M bijvoorbeeld?

Fleury, kan je hem openen in een bewerkingsprogramma? Of in welk programma bekijk je het op de pc? Dan kijk ik even of ik je kan helpen.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 21:19

Klopt. Op de classificatiepas staat in welke grade je bent ingedeeld en welke dispensaties er van toepassing zijn.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 21:26

Mwm:ik kijk hem in vlc media player, verder geen bewerkingsprogramma op mn computer staan.
Bij hem nu naar mn vader aan het sturen, misschien dat die er nog wat mee kan.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 21:33

Dispensaties dus :+ Zo, ik kwam er echt niet op. Maar dat is ook wel een belangrijke om te kunnen lezen, ja. Maar daarvoor kon je dus wel de KNHS bellen en hoefde je de film niet terug te sturen dus? Dat is wel fijn dan.

Fleury: Hoofdmenu, tools: effecten en filters. Dan opent er als het goed een venster dar aanpassingen en effecten heet. Daar ga je naar video effecten en dan naar tabblad geometrie. Dan vakje transform aanklikken en dan roteren met 90 graden selecteren
https://videoconverter.wondershare.com/ ... g-vlc.html

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 21:34

Voorbeeld van een pas:
Voorkant
Afbeelding
Achterkant

Afbeelding

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 22:59

Fleury, vervelend is dat! Ik had een keer dat mijn telefoon hem ook had gedraaid terwijl hij wel goed was gefilmd. Gelukkig heb ik Windows Movie Maker nog op de pc dus was zo gedraaid.

Ik moet ook nog een keer gekeurd worden voor classificatie. Maar hik er tegenaan. Aan de andere kant heb ik wel veel nadelen van mijn MS tegenover gezonde mede ruiters en zou stemhulp, zweep en niet altijd hoeven doorzitten voor mij ook een uitkomst bieden. Kijk wel even hoe het straks in het M gaat :o

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 23:06

Heb je een Android telefoon, Fleury? Als je Google photos gebruikt als backup dan kun je daar je video openen en draaien zonder dat je beeld vervormd.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 23:31

Pfoeh ik heb wel respect voor de juryleden die in deze “ongewone situatie” beslissingen moeten nemen over dat soort zaken (peeskappen, zweep, etc.) _/-\o_

Filmpjes draaien en dispensatieregelingen kan ik niet bij helpen, sorry.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 09:29

Linda2008: heb je de Hoefslag al gezien? Staan we beiden in met een stukje haha

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 09:46

urosa schreef:
Linda2008: heb je de Hoefslag al gezien? Staan we beiden in met een stukje haha

Wat leuk!!! :D

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 09:50

Caritas schreef:
Heb je een Android telefoon, Fleury? Als je Google photos gebruikt als backup dan kun je daar je video openen en draaien zonder dat je beeld vervormd.

Goede tip! Kun je ook vanuit daar het filmpje uploaden? Het draaien is me iig gelukt daar.

Maar het was me ook gelukt gisteren met een speciale app. Dus toen heb ik hem opgestuurd maar normaal duurt dat bij mij zeker 45 min en nu was hij met 8 min al klaar. Ben dus bang dat de kwaliteit heel erg achteruit is gegaan en reed zelfs ook nog in een binnenbak.
Kun je ergens checken of de kwaliteit nog voldoende is om te beoordelen of dat ik alsnog moet proberen om op bovenstaande manier het filmpje te sturen?
Kan dat het beste via de filmcheck of via de servicedesk of gewoon niets doen en afwachten? (dat laatste ben ik erg slecht in, ik wil graag de juryleden ergernis besparen)
Sorry voor de vele vragen.

Urosa: je wordt wel bekend zo met alle interviews! Kun je het hier ook plaatsen?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 09:55

45 minuten normaal? :oo dat heb ik gelukkig niet gehad! 8 minuten was het bij mij ook ongeveer, of misschien zelfs 5 minuten. Het comprimeren duurde langer dan het uploaden. Ik heb niks gehoord over de kwaliteit dus ik ga er van uit dat het goed was :j

Wij gaan vandaag weer een proefje opnemen. Helaas ging de training gister écht beroerd dus ik ben bang dat het ons debuut niet gaat evenaren... Maar ik vind het ook wel goed om te weten wat onze punten doen op mindere dagen dus we gaan er gewoon voor :)

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 13:51

Het gaat momenteel hartstikke snel volgens mij met de scores als ik een en ander lees. Wij hadden vorige week zondag een proef opgenomen en ingestuurd, dinsdag al het resultaat. Helaas geen winstpunt, ook niet zo gek gezien de spanning van mijn paard en de hoeveelheid medicijnen die ik had ingenomen om mijn klachten te verminderen. Toch nog 177,5, eigenlijk nog best knap achteraf. Nu wel besloten om het online event van komende week te annuleren. Ik heb weer ernstige klachten van een hernia en kan nog wat rondlopen met krukken met behulp van een dosis morfine. Vrijdag krijg ik weer een injectie in mijn rug en hopelijk kan ik daarna weer vlot in het zadel. Meestal is dat wel het geval, dus ik hoop nog het laatste online event mee te kunnen rijden. Ik blijf wel mee lezen in dit topic, omdat ik het erg leuk vind om jullie ervaringen te lezen. Ondertussen hard duimen dat de online events mogen blijven bestaan. Veel succes allemaal!

kincsem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 14:15

Akke_sSpring: wel dicht bij een puntje. Hopelijk de volgende keer met betere omstandigheden winst.

Succes met filmen Linda2008!

Ik wilde gisteren filmen, maar helaas ijzer eraf. Nu kijken welk ander moment kan.

Ik hoop ook dat de online events blijven. Volgens mij bereikt de knhs er meer leden mee en ze hebben al geïnvesteerd in infrastructuur. Ongetwijfeld zijn er verbeterpunten, maar ik hoop dat het (wellicht met aanpassingen) wel blijft bestaan.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 14:49

kincsem schreef:
Ik hoop ook dat de online events blijven. Volgens mij bereikt de knhs er meer leden mee en ze hebben al geïnvesteerd in infrastructuur. Ongetwijfeld zijn er verbeterpunten, maar ik hoop dat het (wellicht met aanpassingen) wel blijft bestaan.

Dat denk ik ook. Als ze het online aan blijven bieden zullen er veel meer startpassen verkocht worden denk ik door mensen die je nu niet bereikt.

En balen van je ijzer, gelukkig heb je nog een aantal dagen.

En beterschap akke spring. Knap dat je alsnog best hoog hebt kunnen scoren maar hopelijk na een kleine pauze weer met winstpunten :) succed en sterkte!

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 15:38

Dank je wel. Ik had gehoopt begin augustus de overstap te mogen maken naar het L2, dat zit er nu niet meer in. Hopelijk gaat het snel beter en lukt het misschien eind van de maand.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 16:23

Akke, aan je verhaal te lezen zijn die punten nog super netjes!! jeetje zeg, dat is niet niks.... neem vooral even rust, gezondheid staat voorop! Sterkte!! :(:)

Wij hebben vandaag weer een proefje opgenomen, we hadden echt flinke storingen! Vooral in het wijken en de rechtergalop. Toch heb ik besloten om hem gewoon in te gaan sturen. Slechter dan dit, is het namelijk nooit. En op ander terrein is de kans groter dat we zo door de baan gaan dan zoals vorige week (toen ging het gewoon heel fijn!). Dus dan weet ik gelijk hoe onze punten zijn als we zo rijden. Ook wat kleine onnodige slordigheidjes zoals de laatste lijn naast A-C enzo, echt niet meer nodig! Maarja alleen voor dat puntje ga ik niet opnieuw opnemen. Bovendien is mijn pony nog revaliderende, dus ik ga ook geen 2 proeven achter elkaar doen :o ik ben gewoon weer trots hoe ze altijd dr best doet :j <3

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 18:01

Hey even een vraag
Ik heb de 30ste een wedstrijd op locatie en zag dat er voor de 30ste ook nog een online event is.
Als ik die opneem op een andere dag dus op de 28ste ofzo mag dit dan ?
Ik kan het niet zo goed vinden.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 18:21

Kady1 schreef:
Hey even een vraag
Ik heb de 30ste een wedstrijd op locatie en zag dat er voor de 30ste ook nog een online event is.
Als ik die opneem op een andere dag dus op de 28ste ofzo mag dit dan ?
Ik kan het niet zo goed vinden.

Er staat bij “filmen 24 - 30 juli” dus ja dat mag :j