[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cioccolato

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 11:15

Ah joh. Instructieweek gaat ook gewoon door

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 16:46

nou, de kring gaat ook niet door. Er wordt nu via een noodscenario mensen naar de regio gestuurd. Maar hoe dat noodscenario eruit ziet weet niemand.... Voelt niet goed. Lijkt wel een soort van bingo zo.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 17:33

-:(- het is geen weer om je druk te maken maar ik ben wel boos over hoe nu de afvaardiging tot stand komt.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 17:55

Wat vreemd Anne! Hoe hebben ze de afgevaardigden bepaald?

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 18:28

Noodscenario
Mocht in gevan van weers- en/of terreinomstandigheden het kringkampioenschap niet doorgaan dan wordt de afvaardiging naar de regiokampioenschappen bepaald aan de hand van de drie laatst verreden reguliere wedstrijden binnen onze kring.

Dat laatste is dus voor twee manieren uit te leggen. Of het gaat inderdaad om de laatste paar wedstrijden in de kring of het gaat om de laatste wedstrijden binnen de kring die je als combinatie gereden hebt. Daar zit nou net de crux. In het laatste geval zou ik met dressuur wel geplaatst zijn. mijn laatste resultaten op wedstrijden binnen de kring waren 1e, 1e en 7e. Maar de laatste outdoorwedstrijden binnen de kring heb ik niet gereden. Die waren of springen of dressuur en in een andere naastgelegen kring kon ik beide starten op die dagen dus daar ben ik heen geweest. Mijn dochter heeft helemaal geen wedstrijden in de kring gereden in het L maar wel alle wedstrijden die ze gestart heeft in de prijzen gereden.

Door dit noodscenario lijkt het alsof er ineens toch selectiewedstrijden waren terwijl dit juist niet zo is. Iedereen mag immers starten op de kring. Springen heb ik nooit gedaan binnen onze kring, dat is helemaal niet grappig. Baal hier gewoon ontiegelijk van.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 18:32

Ik heb geen idee of ik wedstrijden in mn kring heb gereden. Lekker boeiend ook haha. Maak me er niet druk om

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 21:24

Ik vind het heel sneu voor mijn dochter. Die werkt hier al maanden naartoe. Indoor was ze kringkampioen in de B. In het L gaat het super. Maar wedstrijden gestart buiten de kring omdat ze ook wil springen en niet alleen dressuur start. De meeste wedstrijden binnen de kring zijn toch of springen of dressuur. Paarden vaak op vrijdagavond, dat krijg ik met mijn werk niet voor elkaar.

Ben toch best teleurgesteld. Het voelt nu alsof we gestraft worden voor onze veelzijdigheid en dat is ontzettend balen.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 21:34

Even lijst naast mijn kalender gelegd; 9 mei, Vollenhove pony's; wij zijn in Ommen gestart, dichterbij en betere prijzenpot met de pony. Netjes in de prijzen gereden. Paarden was 8 mei, toen moest ik gewoon werken dus kon ik niet eens starten. 10 mei zelf naar Ommen geweest, met dressuur in de prijzen gereden.
16 Mei Steenwijk, tegelijk met cross in Markelo.
26 juni, gewerkt, weer vrijdag... 27 juni selectie Divozacup en Welshcup gereden ipv Urk. (kring) Hellendoorn was nog dichterbij ook.

De rest van de kalender is allemaal of dressuur of springen. Dat is leuk voor in de winter maar in de zomer start ik beide op dezelfde dag.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 22:25

Wat vervelend Anne_GTI, dat voelt dan idd niet zo eerlijk...

Concours waar wij heen zouden gaan gaat gewoon door zaterdag, begint alleen wel vroeg, maar dat is prima. Ik ga morgenochtend denk ik ook maar vroeg te paard, moe ben ik na vandaag toch al (ritje Utrecht met 5 man in een auto zonder airco aansluitend aan een werkdag kost wel energie) en dan doe ik rond de middag nog wel even een dutje voor mijn dienst uit :+

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 17:56

Ik ben blij dat er afgelast is hoor, had echt geen trek om die knol een uur op die snikhete trailer te zetten voor het achttal, drie uur wachten voor individueel, anderhalf uur voor parade, wisselen en volgende paard om daar tot zes uur mee te wachten. Die beesten hebben niet om mijn fanatiek gedoe gevraagd, dus bij heet weer mogen ze gewoon staan vreten.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 18:12

Vervelend Anne, ken nog iemand uit je kring en die vond het ook een rare oplossing.
Mijn concoursen afgelast voor zaterdag, luttenberg en ermelo. Wordt allebei verplaatst dus geen nood :)
Ik ga vanavond ook pas rond tien uur de paarden rijden, het is echt warm, ze mogen nu nog even de wei op..

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 18:22

Pff... Almelose... geen tijd gehad om te reageren...

Wat een rare regeling anne!! staat het daadwerkelijk zo in hun reglementen? ( of had je dit er al neer gezet?)
Het zit jullie wel mee... (Niet dus!) Wat naar van dat kindje zeg!

Weet even niet meer van wie de foto was, maar bij dat vosje kun je echt een bom afsteken!! wat een sukkeltje zo zeg!
Hoef ik echt niet te doen

Ik heb vanochtend wel gewoon gestart om 9 uur... maar als ik later had gemoeten was ik niet gegaan en zaterdag al helemaal niet!

Had zaterdag zelf ook luttenberg op de planning maar ben wel blij dat t niet doorgaat...
En kring hoef ik toch niet meer te rijden dankzij mn vrienden uit Marienheem...

Heb een top week in Almelo in elk geval...
Ons debuut in de L1 deze week, maandag 191, dinsdag 180/181, woensdag 193, vandaag 192/195
Dus de teller staat al op L1+7 :D

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 19:27

Hele rare regeling Anne.
Wauw wat hoed adrienne! Gaat dan hard in zo'n week !
Zolang je niet tussen 12 en 3 moet is t nog wel te doen denk ik gomir :p

Ik heb volgende week woensdag wedstrijd bij beukers. Hopen dat we ons kunnen herpakken en weer met een goed gevoel kunnen eindigen. Laatste twee keer niet gelukt helaas

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 19:59

Arianne wat een super week zo zeg!

Ik heb zondag weer wedstrijd, zonder ML want die heeft dienst. Moet ergens rond 10:30 starten, 95cm ben benieuwd hoe dat af gaat lopen.
Daarna paard lekker afspuiten, die is nu gelukkig rustig met afspuiten.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 21:10

Noh tussen 15 en 19 uur is het ook niet te. Doen hoor. Was hier nog vrolijk 30 graden gister om 19 uur. Ook niet gaan lessen.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 22:32

Hier was het eigenlijk goed te doen. Vanavond een tweede prijs in het M en een tweede prijs in het Z.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 22:48

Proficiat.

Ik kom net uit de bioscoop, auto geeft buitentemperatuur van 32• aan...

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 23:02

Aaggr ik haat onweer. *-:) :brr: het gaat er hier best hard aan toe..

Gefeliciteerd mirthe !!!

Bij mij was het

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 23:34

Zaterdag gaan ze vergaderen. Noodscenario is heel slecht gevallen. Ik hoop dat er een beetje eerlijkere oplossing uit komt. Zou zelf heel reëel vinden als ze de laatste 3 maanden de resultaten zouden middelen en degene met de hoogste gemiddelden door laten gaan. Maar dan niet alleen de resultaten uit de kring maar alle wedstrijden tellen.

Met deze oplossing gooi ik mijn eigen glazen voor springen wel in maar het is wel een eerlijkere oplossing.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 03:58

En ik vind mijn vak zo ontzettend leuk :D Bed nog niet gezien en die ga ik ook maar niet meer opzoeken voordat de dienst erop zit, maar ik ben wel lekker bezig ;)

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 07:50

Gefeliciteerd Mirthe en Adrienne!

Ik vind onweer prachtig! :D maar ben gisteravond gesloopt mijn bed ingekropen.
Koelsysteem op werk functioneerde niet naar behoren, pffff aanslag op je lijf haha.
37 graden in de auto toen ik vrij was, kon mijn stuur niet eens vasthouden zo heet :')

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 08:39

Ach, ik heb net 17 uur op rij gewerkt en ga mezelf nu dwingen om een paar uurtjes te slapen. Anders ben ik morgen uitgeput :o Heb het heel druk gehad vannacht, maar de klimaatcontrole is super voor elkaar daar! Weet na vannacht wel weer waarom ik 12 jaar heb moeten studeren om dit vak te mogen doen ;)

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 09:06

Gaaf hoor Gomir!
Mijn nicht heeft gekozen voor de psychiatrie. Ik vind het geweldig maar pfoeee zo lang studeren :')

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 09:16

gomir schreef:
En ik vind mijn vak zo ontzettend leuk :D Bed nog niet gezien en die ga ik ook maar niet meer opzoeken voordat de dienst erop zit, maar ik ben wel lekker bezig ;)

Wel op jezelf blijven passen hè. :)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 10:06

Nou in Ermelo ging het ook flink te keer. Foei. 5 uur was van de week het warmste moment van de dag. Wij mochten een eventing clinic meerijden van een bekende man, ging het me daar keihars tekeer.. helaas binnen normale hindernissen als cross hindernissen gebruikt om erbnog wat van te maken. En alsnog eawwat geleerd, maar dat was een baal momentje!
S nachts stonden we te soppen in de tent. Foei.. stroom viel uit, moesten verplicht de tent uit naar binnen :Y)