Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoeska27

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 10:59

Het online jureren is soms ook wel frustrerend, ik heb laatst iemand uit moeten sluiten waarbij ik live in had kunnen grijpen. Ze reed M en vergat haar zweep weg te gooien.

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 11:17

Dat lijkt me idd wel frustrerend

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 11:22

Daarom doe ik ook geen peesbeschermers om. Kan ik alleen maar vergeten.
Kijk je dan de hele proef niet of beoordeel je hem en sluit je hem daarna uit?

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 11:24

Anoeska27 schreef:
Het online jureren is soms ook wel frustrerend, ik heb laatst iemand uit moeten sluiten waarbij ik live in had kunnen grijpen. Ze reed M en vergat haar zweep weg te gooien.

dat is ook wel erg slordig zeg... dan ben je er niet echt mee bezig heb ik idee. 8)7

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 11:25

Marjolein schreef:

Ik rij nooit met peesbeschermers om(kan ik ook niet vergeten, en mijn paard heeft niet nodig)

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 11:30

helmab schreef:
Anoeska27 schreef:

dat is ook wel erg slordig zeg... dan ben je er niet echt mee bezig heb ik idee. 8)7

Als je het na inzet derde onderdeel pas waarneemt, dan mag de proef(met een -2) gewoon uitgereden worden.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 11:33

Marjolein schreef:

Ik heb tot het 4e onderdeel gekeken of hij nog weg gegooid ging worden en hem daarna uitgezet.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 11:34

CharleyT schreef:
Als je het na inzet derde onderdeel pas waarneemt, dan mag de proef(met een -2) gewoon uitgereden worden.

Maar zoiets zie je gelijk en niet pas na een paar onderdelen. Ze rijden recht op je af, dan moet of het beeld heel slecht zijn, of je ogen heel slecht om dat niet waar te nemen.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 11:44

Anoeska27 schreef:

Snap de frustratie maar nu vergeet ze het vast niet meer. Blijft toch eigen verantwoordelijkheid!

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 13:08

Hoe doen jullie (jury) het als de gehele neusriem ontbreekt? Zag laatst 1 in dr ouwe kloffie, vaal oud dekje en hoofdstel zonder neusriem. Is dat -2 of niet beoordelen?
(Daarbij snap ik dan echt niet waarom je meedoet, maar oke)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 13:11

SweetVanille schreef:
Hoe doen jullie (jury) het als de gehele neusriem ontbreekt? Zag laatst 1 in dr ouwe kloffie, vaal oud dekje en hoofdstel zonder neusriem. Is dat -2 of niet beoordelen?

Niet beoordelen.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 13:13

SweetVanille schreef:

Hetzelfde als op reguliere wedstrijden en dat is niet beoordelen.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 13:15

SweetVanille schreef:

Ik vind het enorm respectloos naar een jury. Iemand die z’n/haar best doet om je te beoordelen.
Iemand neemt de moeite voor mij als ruiter om dat filmpje te beoordelen, dus neem ik de moeite als ruiter om mn paard te wassen (schimmel) vlechten knotten en mezelf in (zomer) tenue te hijsen.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 14:35

Zou je wel zonder cap mogen rijden? Kan me de laatste keer dat ik dat deed niet herinneren, maar ik vroeg me af of het bij online starten mag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 14:37

Tuurlijk niet! Je moet je gewoon aan de regels houden en veiligheidshelm is daar 1 van. Wat een idee....

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 14:44

Je hoeft ook geen wedstrijdtenue aan, vandaar mijn vraag. Ik weet niet waar in de reglementen het verplicht een cap dragen staat. Vaak is dat ook locatie en daardoor verzekeringsgebonden.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 14:50

Als iemand trouwens met peesbeschermers doorrijdt dan mag je stoppen met beoordelen en terugsturen. Ik heb -2 gedaan en dat was coulant volgens de Knhs. Wees alert op je beschermers

_Gerdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 14:53

Marjolein schreef:
Zou je wel zonder cap mogen rijden? Kan me de laatste keer dat ik dat deed niet herinneren, maar ik vroeg me af of het bij online starten mag.

Lijkt me niet. Alleen een staart in je haar is ook niet voldoende volgens paardrijden.nl
Een knot/vlecht/haarnetje.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 14:56

Marjolein schreef:
Je hoeft ook geen wedstrijdtenue aan, vandaar mijn vraag. Ik weet niet waar in de reglementen het verplicht een cap dragen staat. Vaak is dat ook locatie en daardoor verzekeringsgebonden.

Het is denk ik meer vanzelfsprekend dat een cap verplicht is. Net als laarzen of chaps, ivm veiligheid. Je gaat ook niet met je gympies een proefje filmen.

Edit: oh dit staat gewoon op paardrijden.nl, dat een goedgekeurde cap verplicht is. Logisch ook.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 15:16

Ik was de eerste keer in vol wedstrijdtenue, maar vergeten mijn haarnetje in te doen. Reed ik ook met een staart. Vreselijk :+ overigens niks van gehoord toen. Nu doe ik hem thuis al in zodat ik het niet weer vergeet :')

Vandaag echt fijn gereden <3 wel nat geregend maar je moet er wat voor over hebben haha. Echt stukken dat hij rees in het front en op de loodlijn liep en zelfs iets er net over #goals

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 15:33

Haarnetje en plastron vind ik echt de meest vreselijke dingen die er bestaan... knot duwt altijd mn cap naar voren (hoe laag ik hem ook doe) en plastron krijg ik het benauwd van. Dus ik vond het echt een verademing om met een vlechtje en simpele polo te mogen rijden <3 :D

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 15:40

Linda een plastron is sowieso niet verplicht. Je haren in een vlecht staat wel in de bepalingen van de online events, maar ik dacht niet in die van de normale wedstrijden? Ik deed het eerst altijd in een donut en dan iets er omheen, nu is mijn haar daar te kort voor.
En rijden zonder neusriem... tja, ik vind het raar dat het niet mag. Mijn eigen paard heeft een mega tong en hij heeft de neusriem nooit fijn gevonden. Ik heb op wedstrijd toen altijd alleen een hoge neusriem om gehad en die dan erg los, maar voor hem was zonder waarschijnlijk fijner geweest.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 18:06

Gefeliciteerd Linda, nette punten.

Ik heb vanmorgen gereden. Uiteraard waren ze bij de buren net balken op het dak aan het vastnieten met van die machines. Man wat kwam daar een lawaai vanaf. Leek wel vuurwerk.. je hoort het op de film ook goed dus hoop voor de jury dat die niet met koptelefoon met het volume op 100 gaat kijken want dan krijgt diegene spontaan een gehoorbeschadiging :+
paard vond het niet heel leuk maar was wel braaf. Daardoor toch een beetje spanning waardoor twee grote fouten (sprong om en daarna voor het volgende onderdeel ook te laat en tegen de hand met terugnemen). Maar verder heel tevreden dus accept. Vind het heel knap van paard want denk dat het gemiddelde dressuurpaard dit niet zo braaf had gedaan.
Heb het net opgestuurd en mezelf gepunt. Ik kom op 187,5 uit dus ben benieuwd wat een echte jury ervan maakt :) dus als er hier een jury een donkere vos krijgt met een ruiter met een groen jasje: zet je geluid niet te hard _O-

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 18:49

friesam schreef:
SweetVanille schreef:

Ik vind het enorm respectloos naar een jury. Iemand die z’n/haar best doet om je te beoordelen.
Iemand neemt de moeite voor mij als ruiter om dat filmpje te beoordelen, dus neem ik de moeite als ruiter om mn paard te wassen (schimmel) vlechten knotten en mezelf in (zomer) tenue te hijsen.

Vlechten hoeft niet..

vind wel dat je er gewoon netjes uit moet zien. Zelf heb ik wit dekje en witte broek verder sport shirt(lange mouwen en in donkerblauw) alles gewoon netjes op elkaar afgestemd.. Vind het anders wat respectloos ja

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 18:50

Marjolein schreef:

Tuurlijk niet! mag op geen enne wedstrijd toch :')