[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 13:11

ukkiepuk schreef:
LuffB schreef:
Jaa ik kan me Zorro nog goed herinneren, dat vond ik zoo gaaf! Je welshje ziet er ook super uit, leuke combinatie. En een tof kleurtje.

Tnx! :o dat kleurtje speelde wel een beetje mee in de koop :D

Ik had 10 jaar geen wedstrijden meer gereden en was alleen de eerste wedstrijd zenuwachtig. Niet zozeer voor de proef maar meer hoe Donovan zich zou gedragen. Nu hebben we er alweer bijna 2 klasses opzitten en gaat het als vanouds!

Hoe hoog is Kentucky?

Wat fijn dat het zo goed gaat en zo positief! Ik hoop dat het voor ons ook zo mag zijn.

Hij is 144 en 4 jaar, dus met goed geluk blijft hij helemaal uitgegroeid mooi in de D maat. Moet zeggen dat ik er erg veel zin in heb om te gaan starten, op de een of andere manier staat er niet zoveel druk op voor me omdat ik gewoon ontzettend veel lol heb met hem.

Leuk dat zich zoveel mensen zich hier melden, en dat het wel mee lijkt te vallen met alle vooroordelen over pony's in de paarden klasses.

Succes zondag Ukkie

LuffB

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 15:39

Hihi naast 10 september onze eerste dressuurwedstrijd te hebben, heb ik Tuck en mezelf zojuist ook getrakteerd op wat leuke trainingen. Zo gaan we een springtraining doen olv lammert lasseur en wat later op de planning een beginners crosslesje meenemen.

Hoop echt dat hij alles zo lekker aan blijft pakken :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 19:00

LuffB schreef:
Hihi naast 10 september onze eerste dressuurwedstrijd te hebben, heb ik Tuck en mezelf zojuist ook getrakteerd op wat leuke trainingen. Zo gaan we een springtraining doen olv lammert lasseur en wat later op de planning een beginners crosslesje meenemen.

Hoop echt dat hij alles zo lekker aan blijft pakken :)

Oh, leuk!!

Ukkiepuk, wat een leuke pony! En misstaat niet aangezien jij zelf ook niet groot bent.

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 21:23

Dank je wel LuffB en Sjolvir!

Dinsdag meegedaan in de springles, dat werd zandhappen :') Maar weet nu hoe dat komt en wat ik er aan moet doen. Had nog nooit echt springles gehad. Veel geleerd in een half uurtje!

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 21:32

Leuk dat jullie ook het springen oppakken en dat jullie veel geleerd hebben. Niet hard gevallen hoop ik?

Vanavond met Tuck gesprongen, hij doet het toch zo goed. De hoogste sprong in het parcourtje was 70 cm en hij doet het met zoveel gemak dat ik me geen zorgen maak dat we over een jaar die meter wel moeten gaan halen. Maar alles lekker op zijn tijd.

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 21:57

Het L2 ben je ook zo door hoor ukkiepuk ! Ik vind persoonlijk, al zou je met een paard rijden, de overstap naar M1 wel wat 'grof'. Waar je in het L2 nog met een slordige overgang naar het halthouden of niet vierkant staan wegkomt, wordt je in het M1 direct gestraft. Wel terecht, maar werk daar dan meer naar toe in de jurering/punten.

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 23:57

Haha in mijn verleden met een paard tussen de paarden werd ik wel eens in de B al afgestraft omdat het paard niet vierkant stond... Ligt er misschien ook maar net aan wat voor jury je tegen komt..

even foto spam omdat ik zo trots op hem ben
Afbeelding

hij had deze vanaf de andere kant eraf gegooid, maar in het parcourtje moest hij nog een keer gesprongen worden. menner dacht zeker dat er spoken onder lagen nu haha
Afbeelding

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 00:57

Wat een knappe springfotos!
Paard hoeft tegenwoordig helemaal niet meer vierkant ;)
Wel in balans halthouden natuurlijk

Nu ga ik weer onder mn steen want alweer n hele tijd illegaal hier :=

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 15:26

Van mij mag je gewoon gezellig onder je steen uitblijven en mee praten hoor suus. opgedane ervaring kan ons hier en daar ook altijd helpen.

Ik ben zo vandaag heel enthousiast aan het knutselen geweest en met de hulp van mijn moeder en zwager wat leuke opvulling voor bij de hindernissen gemaakt (die ook als op zich zelf staande hindernissen zijn te gebruiken)

gelijke hoogte
Afbeelding

mini en maxi
Afbeelding

ga ze eerst in deze kleuren gebruiken en daarna pimpen zodat de paarden dan weer iets anders zien

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 23:43

Oo ben benieuwd hoe dat er in gebruik uitziet, heel gaaf!
En dankjewel.. mn nieuwe topper (een zwarte parel ;) ) is wel klein maar geen pony helaas haha

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 09:10

Ik kan ook niet wachten om ze te gaan gebruiken. Nu helaas zelf geblesseerd (lelijke, harde val op mijn stuitje gemaakt) maar zodra ik weer fit ben gaan we het eens zien.

Wat leuk dat je een nieuwe droom hebt suus! Lekker van genieten
(Ik knijp wel een oogje toe op die schofthoogte hihi)

Hoe is iedereen zijn wedstrijden gegaan dit weekend? Wat staat er komend weekend op de planning?

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 13:32

Wij zijn L2 startgerechtigd :)F Hij liep niet heel fijn, maar toch de laatste 2 puntjes gereden. 184 en 189,5 met een 2e plaats.

Dit weekend gaan mijn dochter (6) en nichtje (12) een wedstrijdje rijden op onze oude stal.
Volgend weekend is ons L2 debuut.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 15:40

O dat is naar zeg! Hoop dat je snel hersteld!
Gefeliciteerd ukkie!

Even n fototje van mijn topper, een 6jarige friese hengst
Afbeelding

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 16:37

Suus, leuk!!! Knap dier.

Ukkiepuk, gefeliciteerd.

Luf, autsj.. beterschap en die hekjes kan je inderdaad leuk later kleurtje geven.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 16:52

Gefeliciteerd ukkiepuk!

Leuk Suus!Je eigen paard of rij je voor een eigenaar?

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 20:09

Rij ik voor iemand :)
Geen eigen paard tijd en centjes naast mijn grasmaaier ;)
Leuke is dat hier nog erg weinig mee gedaan is.. lekker mee prutsen en als ie er klaar voor is de ring in

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 01:00

gefeliciteerd met de punten voor de l2 uk! en wat fijn sat donovan niet alleen een leuke wedstrijd pony is, maar ook nog eens een super gezins pony.

suus, leuk dier zeg! ben normaal niet zo van de friezen maar deze mag je wel vaker spammen hoor (dan doen we gewoon net of ie gekrompen is ;))
en lekker dat je van de eigenaar er zo vrij mee om mag gaan. dat zijn de betere projectjes.

sjol, idee is om ze na de natuurlijke kleur allemaal wit te doen (lekker in your face) en daarna in verschillende kleuren er patronen op te maken. zo heb je er nog langer plezier van.

hier mijn week overzichtje
zondag stuitje ongeluk
maandag uitgestapt op tuck (zeer pijnlijk)
woensdag ingestapt en paar pasjes gedraafd (nog altijd pijnlijk)
vrijdag uitgestapt wat goed ging, toen gedraafd wat haast geen pijn deed (tenzij hij even uit balans is, dan veel au) en zelfs een haast pijnloos galopje...

de reden dat ik dit mezelf aandoe (naast dat ik me paardje niet kan missen..) hopelijk zondag pijn vrij zijn om met een springclinic mee te kunnen doen..

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 09:23

Gister heb ik met mijn 2 pony's ( oefen ) wedstrijd gereden. Heb ''gesprongen'' met mijn D pony en een proefje gereden 189.5 punt en met springen foutloos en 6de.

Met mijn bonte E pony die voor het eerst mee was ging het eerste proefje niet heel lekker. Ze wou niet naar achter in de ring richting de springweide. 176 punten. Het tweede proefje ging erg lekker en we kregen 187,5 punten. Super trots omdat ze voor het eerst mee was en we al heel wat problemen hebben gehad samen. Mijn dag kon stuk :P
Afbeelding
Huppeltje waarvoor ik al doodsangsten uitstond :P Pony vond alles eng behalve de hindernissen. Zodra e moet gaan, is ze alle angst vergeten.

Afbeelding
Knappe vosje <3

Afbeelding
Knappe bonte <3

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 10:44

wat leuk ashaa mooie resultaten! vind vooral je vosje erg leuk!

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 11:12

Dankjewel LuffB. Ben zo ongelooflijk trots op het stel <3

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 15:05

ik kan me die trots maar al te goed voorstellen. lekker mee blijven pronken!! zijn er ook plannen om officieel wedstrijdjes te gaan starten of hoe je het liever voor de lol?

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 15:48

Ik wil zeker officieel gaan starten straks het nieuwe jaar. De pony heb ik al vaker mee gehad naar wedstrijden van het stamboek, maar haar hebben we nu drachtig dus starten met haar laten we wachten tot ze volgend jaar van haar veulen af is ( loopt nu ook een veulen bij )

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 16:25

Leuk allemaal zeg! Lekker genieten van de onze pocket edition paarden.

Vandaag officieel B gesprongen met Gio, super trots met 73,5 aan punten en 1 balkje! Toch uitdagend genoeg hoor, een B parcour met eeen D pony. Maar hij deed super zijn best dus ik ben heel tevreden

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 16:42

MysticRider netjes toch? Voor je eerste officiele paarden rondje.

Aaschaa, wat heb je toch leuk stel zo samen. En je moet ergens beginnen met springen toch?

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 01:20

leuk dat je wilt gaan starten asha! verstandig om idd nog even te wachten met veulens enzo, zodat jullie optimaal voorbereid de ring in kunnen verschijnen.

mysticrider; gaaf zeg dat je het gedaan hebt. hoe heb je het verder ervaren? werd er ook figuurlijk op je neer gekeken of werd je leuk verwelkom? en toch ook super dat je mooie stijl punten hebt ook al is het wat lastiger de lijnen passend te krijgen tussen de paarden.

sjol; hoe staat het met jouw z debuut?

goed nieuws van mijn kant. Met een aspirine op kan ik weer (bijna) pijnloos en probleem loos paardrijden. dat betekend dat ik de clinic van morgen dus lekker zelf kan gaan rijden. Ik hoop op tips om een jong paard goed te begeleiden in afstanden en dat we een aantal lekkere sprongen mogen doen :)