[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LuffB

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 15:05

lekker dat je dat zo voor jezelf kan doen. Gewoon je plezier en voldoening daaruit halen en bezig zijn met de dieren.

ik ga zo weer naar tuck, hopen dat hij net zoals gisteren loopt of beter. :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 17:47

ambre schreef:
Als ze er goed uitziet dan is het prima samyoo.
De mijne viel wat in maar stond ook op een zandweide waar weinig voeding in zat.
Ik vind een kilo zelf te weinig ivm vitaminen en mineralen, dan voer ik vaak nog een handje vital complete bij van Pavo.

Ik heb nu alleen mijn 3 jarige pony, mijn andere Welsh die ZZZ liep heb ik geruild voor een 3 jarige merrie van 1.65.
Uit die ZZZ merrie heb ik nog een jaarling met als vader een NRPS hengst, Star vd Vreeburg.

Dus leuk weer aan de gang met 2 jonkies.Ik heb gelukkig verder nog 2 paarden om in de sport uit te brengen.

Durf je niet uit het hoofd te rijden Sjolvir?

WE en laaste keren M uit mijn hoofd gereden, maar was 1 proef en heb vanwege ongeluk echt geheugen als een zeef, thuis ken ik ze uiteraard helemaal, maar als ik dan proef rijdt ben ik zo bezig met het rijden dat ik als het niet perfect gaat halverwege echt niet meer weet waar ik ook weer heen moet. :+ En vond het nou wel leuk om bij mijn Z debuut nou niet meteen geheel Eigen koers te gaan varen.

Voeren, hmmm, Sjol kreeg in haar topsport jaren (reed toen endurance en Z1 en daarvoor in de kinderlessen en Z1) 3 kilo krachtvoer (sportbrok ook nog _/-\o_ :') in een fjord!) en Bergen kuil. Na pensioen zo ongeveer niets meer.

Heps is nu 6 krijgt gras, gras gras en gras... en pavo vital vitamine brokje en die stuiterd door het leven als het aan haar ligt. (En is moddervet)
Toobs krijgt idem en 2 kliene schepjes (zijn kleine bakjes) muesli op de dagen dat ie loopt en is te dik...
en doet het goed snelle wordt het toch nooit, heb er in het verleden granenmix, tripple P en what ever allemaal ingestopt en in de winter krijgt hij wel in de ochtend en avond brok, echter dan heeft hij geen beter doorzettings vermogen dan nu (hij vind zichzelf snel moe en zielig :Y) echte luiwammes en zal zich nooit doodlopen, die kleine en d'r moeder gingen wel door).
Voeren altijd feest om te bedenken wat er in moet, of juist niet...

ambre schreef:
Gewoon lekker voor mezelf.Ze gaan wel uiteindelijk allemaal wel weer weg maar ik ben slecht in verkopen.
Verder ben ik wel fulltime aan het rijden en lesgeven.

Heb Toobs week of 2 geleden te koop aangeboden, iemand zocht wat, goeiegrutten, wat een drama, dat wordt hem dus echt niet, ook al moet ik er eigenlijk 1 kwijt :o :( |( Dus ze blijven nog wel plakken.

Zwarte blijft een rare.. Ik wist uiteraard al vanaf dat ik hem had dat ie dit kon, omdat hij zich af en toe paar passen verried, maar kreeg het er met geen mogelijkheid uitgefietst en op de een of andere vage manier hebben we nu puzzelstukjes gevonden die passen en vinden wekelijks met bijna niet rijden weer stukjes, missen nog halve puzzel hoor, maar we gaan weer ergens heen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 19:35

Mijn meiden lopen 6x in de week op nul gram krachtvoer...

Eerste puntjes in de L1 binnen :) Vorige keer reed ik 169 en 171. Deze keer 190 en 191. Ik voelde niet veel verschil. Maar kan aan mij liggen.

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 21:16

gefeliciteerd met de punten veulen! mooie dikke winstpunten.

sjol; oh wat lastig als er eentje weg moet, zou niet graag in je schoenen staan.

ikzelf zou heel graag juist een paard/ pony erbij nemen, maar weet dat het eigenlijk niet echt een mogelijkheid is. maar het is familie van tuck en ik ben stiekem verliefd op zijn geweldige karakter die ze in zijn familie allemaal hebben

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 21:49

Gefeliciteerd veulen!

Ik moet er uiteindelijk ook 1 wegdoen.Om er 3 te hebben van mezelf om te rijden is ook teveel en te duur.
Mijn veulen staat nu ergens voor bijna niets op de wei.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 08:45

Mooie punten veulen, gefeliciteerd!

Dat klinkt heftig Sjolvir.. Rottige vraag natuurlijk, maar zou Hepsi blijven als je moest kiezen? Wordt natuurlijk een hele moeilijke keuze als juist de kwartjes bij Toobs beginnen te vallen.

Drie van jezelf rijden is inderdaad erg veel ambre. Ik zie het aan mijn dochter. Naast haar werk kan ze niet die twee bijhouden, eentje erbij zou echt niet lukken.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 16:23

Sammyoo schreef:
Mooie punten veulen, gefeliciteerd!

Dat klinkt heftig Sjolvir.. Rottige vraag natuurlijk, maar zou Hepsi blijven als je moest kiezen? Wordt natuurlijk een hele moeilijke keuze als juist de kwartjes bij Toobs beginnen te vallen.

Drie van jezelf rijden is inderdaad erg veel ambre. Ik zie het aan mijn dochter. Naast haar werk kan ze niet die twee bijhouden, eentje erbij zou echt niet lukken.

Als er 1 weg moet wordt het wie er het eerst verkocht is... Kan toch niet kiezen aangezien ik ze geen van 2en kwijt wil, ze gaan ook echt niet voor een appel en een ei weg en ze komen tot nu toe niets te kort naar hun eigen idee, dus geen haast en hoop nog steeds weer keer heel te zijn, maar hoop wordt er niet groter op naarmate het langer duurt. Qua financieen hoeven ze niet weg en ze moeten er dan naar mijn idee ook nog op vooruit gaan, aangezien ze zichzelf momenteel prima vermaken.
Bijkomend nadeel van 1 weg, ik heb ze in de winter altijd gezellig samen staan overdag wel op heel klein stukje en dat gaat goed met hun tweeen, Toobs en Sjol ging ook, maar Heps en mamma Sjol bijvoorbeeld weer niet. Dus 1 weg, betekend ook minder kwaliteit van leven voor de ander, maakt het ook niet simpeler.

cecil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 20:19

Wat een gezelligheid hier! :j *\o/*

@ Ambre, leuke foto's!

@Sjolvir, Wahahaha wat een concours belevenissen op 1 dag _/-\o_ _/-\o_

@Punz, zelf ondertussen naastje bijrijder ook weer lekker gestart? :)

@Ambre, wat leuk dat je verkochte welsh pony het zo goed doet, fijn gevoel! :j

@Punz, ahhh lees het al, ondertussen zelf met goed resultaat gestart!
Gefeliciteerd *\o/*

@LuffB, leuke pony! :o

@Sjolvir, heerlijke veelzijdige paarden :)

@ Saskia, mooie foto's :j

@Samyoo, wat een leuke paardjes!

@Sjolvir, lastige keuzes betreft verkoop lijkt mij.
Gelukkig niet noodzakelijk :o

Zo pffff, aardige bij-lees gedaan :Y)
Hoop dat ik niemand ben vergeten :o

Mijn puppy du Bois pony gaat ook erg goed <3
Zal jullie binnenkort even amuseren met een fotosessie :+

Ingvild

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 21:29

.
Laatst bijgewerkt door Ingvild op 09-12-24 23:59, in het totaal 1 keer bewerkt

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 16:53

Als ze zich prima vermaken en het financieel niet nodig is kan je het voor nu toch gewoon laten zoals het is? Of is er een andere (medische) reden waarom het nodig is er uiteindelijk een weg te doen sjol?

Ben benieuwd naar je puppy paardje cecil. Hou oud is hij/ zij?

Oef Ingvild, dat zijn inderdaad moeilijke dingen om dan ook nog je plezier in het wedstrijd rijden te kunnen houden. Die jury die je niet eens meer onthoud vind ik super vreemd, maar 10 punten verschil ten gunste van een klote proef is ook heel bizar.
Tegelijkertijd zie je dat ook bij andere jury's. Mijn zus reed voor de kampioenschappen dezelfde proef met 2 jury's. Kreeg ze van de ene 173 en van de andere 195. De ene had er op de 9de plaats en de ander op de 3de. En dat is zelfs dezelfde proef... Ook alle punten voor gangen enzo waren anders.. Dus soms is het puur random

Tuck vandaag na 2 weken enkel 12 tot 14 uur weidegang en zaterdag aan het halster gelongeerd te zijn weer gereden. Geen probleem met opzadelen, opstappen of het rijden zelf. Voor een vierjarige pony die 2,5 maand onder het zadel is is hij zo knap en braaf. Hij voelde zelfs beter dan voor de vakantie en gaf iets meer impuls :)

cecil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 08:14

Ingvild, wat vervelend deze ervaringen op concours :(
Idd, lekker bovenstaan en lekker hervatten! :j
Maar begrijp dat je hierdoor even in een neerwaartse spiraal terecht bent gekomen....

@Luffb, wat leuk dat je pony het zo goed oppakt naar nog maar zo kort onder het zadel te zijn :D
Heerlijk gevoel moet dat geven! *\o/*
Ik ben ook in het bezit van een 4 jarige (ruintje) :j
Nu z'n ruim 3 maandjes in mijn bezit.
Caramel du Bois, geboren op stoeterij du Bois :j

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 10:19

Gave pony cecil!!

Het is inderdaad heerlijk dat hij het zo oppakt, heb hiervoor een paard gehad die gewoon echt gestoord was, als je aandacht ook maar een procent verslapte kon er van alles en nog wat gebeuren. Je moest dus echt telkens super alert zijn en dat is niet lekker ontspannen paardrijden. Tuck is echt het compleet tegenovergestelde.
Hij is nu wel al bijna 4 maanden bij ons gok ik zo, dus we nemen naast het trainen ook veel tijd zodat hij kan groeien en het allemaal kan verwerken en dat lijkt super bij hem te werken

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 12:19

Ooo caramel! Al ns voorbij zien komen, wat een beauty! :D
Balen ingvild :(

cecil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 16:11

@Luffb, fijn dat dit dan een heel ander paardje is dan jullie andere/vorige :j
Die van mij is ook erg jong in alles en heeft letterlijk nog niets van de wereld gezien.
Dus naast het trainen ohz zijn we ook vooral bezig met van alles en nog wat, wat maar voor kan komen in het dagelijks leven van een heuse sportpony :')

@Suus, dankjewel! :o :D
Zal het compliment aan Caramel doorgeven :+

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 21:53

Hoi, sorry dat ik zi binnen kom vallen! Maar zijn er hier ook mensen die met een c tussen de paarden starten? :)

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 22:08

Naomi_Haffie schreef:
Hoi, sorry dat ik zi binnen kom vallen! Maar zijn er hier ook mensen die met een c tussen de paarden starten? :)

Ik start met mijn C'tje tussen de paarden :) hij is 1.34m

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 22:42

wat gaag ukkie! heb je toevallig ook een foto van jullie als combinatie?

die van mij had ook nog niet zoveel gezien volgens mij, kam wel veel bij de fokker in handen om te knuffelen met de kinderen enzo, maar verder niets al te geks. hij heeft echter het geweldige karakter dat zelfs al laat je hem iets nieuws zien, hij dit 100% prima vind.
Hoe reageert caramel op nieuwe dingen?

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 08:15

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 09:22

Och wat leuk! En hoe groot ben je zelf ?

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 09:36

Ik ben 1.58m

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 10:41

Jaa ik kan me Zorro nog goed herinneren, dat vond ik zoo gaaf! Je welshje ziet er ook super uit, leuke combinatie. En een tof kleurtje.

De startkaart voor Tuck is officieel :D
Ga me voor 10 september en 27 september inschrijven :) de eerste locatie is op 10 min stappen van de stal en de tweede is een thuiswedstrijd. Makkelijk zodat ik geen trailer mee hoef te nemen.
Ben heel benieuwd hoe de pony het gaat doen en hoe ik met mijn zenuwen om kan gaan na 3 jaar geen wedstrijden meer te hebben gereden

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 22:03

LuffB schreef:
Jaa ik kan me Zorro nog goed herinneren, dat vond ik zoo gaaf! Je welshje ziet er ook super uit, leuke combinatie. En een tof kleurtje.

Tnx! :o dat kleurtje speelde wel een beetje mee in de koop :D

Ik had 10 jaar geen wedstrijden meer gereden en was alleen de eerste wedstrijd zenuwachtig. Niet zozeer voor de proef maar meer hoe Donovan zich zou gedragen. Nu hebben we er alweer bijna 2 klasses opzitten en gaat het als vanouds!

Hoe hoog is Kentucky?

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 22:47

Leuk dat je nu ook aan het starten bent ukkiepuk! Hier nog een c pony tussen de paarden, momenteel M1+6 als ik het goed onthouden heb :+ In september starten we weer

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 11:12

Toch leuk om te horen dat er meer zijn!

Ik rijd sinds kort een kleine c bij :)

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 11:27

LdJ schreef:
Leuk dat je nu ook aan het starten bent ukkiepuk! Hier nog een c pony tussen de paarden, momenteel M1+6 als ik het goed onthouden heb :+ In september starten we weer

In april zijn we begonnen en hoop zondag onze laatste 2 punten voor het L2 te rijden. We zijn de L1 doorgevlogen dus heb goede hoop voor de L2 :)