Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

linda2008

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 17:58

Ohh allemaal al Punten van event van vandaag :oo wanneer hebben jullie ingestuurd?

En wat een mooie punten komen er voorbij! Gefeliciteerd!!

Annetje, zit je al langer op die +/-175 lijn? Ik zou persoonlijk dan die van 6 aug overslaan en dan eentje later weer meepakken? Dan heb je meer tijd om te oefenen, of heb ik dan een hele voorgeschiedenis gemist?

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 18:00

Sanet, dat moet ik nodig doen idd :D

Marjolein, heel herkenbaar hoor. Bij die van mij is z’n stap ook niet z’n beste onderdeel. Maar laatst met een meetmoment kreeg ik een 8 op m’n stap. Die keer erna online nog M1. Kreeg ik een 4 op m’n stap. En deze proef een 6.. :o

WenK, is er een klasse die je het leukst vind om te jureren? Of heb je niet echt een voorkeur?

Annette, ook heel herkenbaar. M’n 1e paar proeven online (hebben er 5 jaar uit gelegen) kwam ik ook niet boven de 175/178. Maar wel een paar keer fijne feedback gehad waar ik in m’n les weer mee bezig kon. Hopelijk heb je wat feedback gehad waar je wat mee kunt voor de volgende proef!

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 18:01

Dat is echt razendsnel.

Ik ben heel bang dat mn punten tegen vallen, zwaar afgestraft op allerlei kleine dingen, zoals bij mijn andere paard de vorige keer.

Misschien moet ik wel een nieuw filmpje inleveren ivm issue van het afgroeten...

Ga dit online wel rijden als het geen doorgang vindt

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 18:03

Nickeltje schreef:
Yep, ik ben de rijkste mens die er rondloopt, zo voel ik me in elk geval... Met drie generaties op het zelfde terrein om mee te werken en van te mogen genieten.
Fayah is overigens niet echt de makkelijkste, erg vurig, erg alpha en voor mij moeilijk om mijn rust te houden als zij zich druk maakt. En dan het bekende cirkeltje van remmen, sterk paard, vasthouden, boos paard... Daar zijn we enorm hard mee aan het werk (vooral verbetering van mijzelf, dan gaat zij daarna mee beter lopen) en deze L2 proef die ik nu ingestuurd heb is daar een volgende stap in.
Stukken gaan met ontspanning samen en dan meteen swingend en tof, andere plekken in de proef word ik weer strak en dat is meteen terug te zien in de oefeningen...

Klinkt wel alsof je lekker met haar aan het werk bent, en zo'n uitdaging is juist ook wel weer goed voor je eigen ontwikkeling! Ben benieuwd hoe de jury het gaat beoordelen.

Kincsem, fijn! Gefeliciteerd met je punten :D

Annetje: het is ook niet zeker wat ze met online starten gaan doen volgens mij. En natuurlijk ook nog afwachten hoe het straks verloopt met mogelijke tweede Corona golf. Wel echt leuk dat je zo lekker aan het meedoen en trainen bent!

WenK 4 juni :wow:

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 18:14

Ik heb ook mijn punten al terug, wij zijn ook een winstpunt rijker *\o/*

Echt heel jammer dat dit straks verdwijnt, ik heb er echt lol aan op deze manier!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 18:19

kaatje89 schreef:
WenK, is er een klasse die je het leukst vind om te jureren? Of heb je niet echt een voorkeur?

Nee, maakt mij niks uit eigenlijk. Iedere klasse heeft zn charme. Wat ik bijvoorbeeld heel leuk vind aan de B is dat je echt nog bezig bent met de basis, ik probeer mijn tips dan ook zo te geven dat de basis versterkt wordt. In de hogere klasses gaat het vaak meer om details, als ik daar nog veel tips over de basis moet geven is er ergens iets mis gegaan.
Overigens heb je in elke klasse de uitschieters zowel in positieve als negatieve zin. Dus wat dat betreft maakt het helemaal niets uit.

urosa schreef:
Wenk 4 juni :wow:

Jup, ik denk dat die deelnemer (terecht) heel ongeduldig is inmiddels. Opnamedatum 1 juni, dus die wacht echt al ff.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 18:45

Super snel weer dit keer. Dinsdagmiddag opgestuurd, nu mn punten terug. Voor de 2e keer beoordeeld door WenK, mag wel een paar lesjes bij haar nemen ;)
Vorige keer nog net een winstpunt, nu niet. Vorige keer stond er vaak meer impuls op en nu niet :D, helaas wel ten koste van de aanleuning.
Volledig met protocol eens hoewel ik zelf wel vooruitgang zie terwijl de punten achteruit gaan.
Vorig jaar was haar aanleuning op wedstrijd ook veel stiller en haalden we veel hogere punten. Maar helaas zelf in de lappenmand en voordat het weer is zoals het was...
Maar bedankt voor al je tips en commentaar, ik ga er zeker wat mee doen!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 18:57

linda2008 schreef:
Annetje, zit je al langer op die +/-175 lijn? Ik zou persoonlijk dan die van 6 aug overslaan en dan eentje later weer meepakken? Dan heb je meer tijd om te oefenen, of heb ik dan een hele voorgeschiedenis gemist?

Ik zat er zelf ook aan te denken om eentje later pas te doen, maar mijn instructrice vindt het wel slim om een beetje ritme in de wedstrijden te houden. Ik kijk nog even wat ik precies ga doen.
We zijn 2 jaar niet op wedstrijd geweest, elke winter is er wel iets; bevroren bak, kuchend paard, zieke ruiter enz enz... Ik heb toen alleen b gestart en ben nu eigenwijs L1 gestart, maar het is het allemaal gewoon nog net niet. Ik heb nu gescoord: 171.5, 178.5, 177.5, 182.0 en nu dan 174.5

Urosa ik dacht dat het na augustus zou stoppen met de online wedstrijden? Is dat toch nog niet helemaal zeker?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 19:03

Ah ja dan is het maar net wat je zelf wilt natuurlijk. Ritme kan zeker goed doen! En ik vind het persoonlijk ook gewoon erg leuk dus als ik rond 178/180 zou zitten, zou ik zelf ook starten. Maar als ik steeds niet verder zou komen dan 170/175 tja dan nog maar even thuis door trainen.., maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Dat eigenwijs L1 starten ken ik maar al te goed ;) hihi

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 19:13

Annetje: het was wel de insteek. Maar een echt officieel bericht is er nog niet uitgegaan. Dus heb nog hoop :+

Fleury: leuk dat je al 2x door een 'bokt jury' ben beoordeeld! Ik volgens mij nog niet. Fijn dat je wel weer veel aan het commentaar hebt!

Tennan: gefeliciteerd met je winstpunt!

Ik heb net even 3 wedstrijden voor eind augustus voorgesteld aan de eigenaren van Karel. Kijken welke hun het beste past. Die durf ik dan al wel in de M1 op te geven :D wel zin om weer op pad te gaan. Wellicht voor die tijd nog even naar de manege oid omdat hij de vorige keer zo absurd uit zijn plaat ging op het losrijterrein.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 19:30

Fleury schreef:
Super snel weer dit keer. Dinsdagmiddag opgestuurd, nu mn punten terug. Voor de 2e keer beoordeeld door WenK, mag wel een paar lesjes bij haar nemen ;)
Vorige keer nog net een winstpunt, nu niet. Vorige keer stond er vaak meer impuls op en nu niet :D, helaas wel ten koste van de aanleuning.
Volledig met protocol eens hoewel ik zelf wel vooruitgang zie terwijl de punten achteruit gaan.
Vorig jaar was haar aanleuning op wedstrijd ook veel stiller en haalden we veel hogere punten. Maar helaas zelf in de lappenmand en voordat het weer is zoals het was...

Fijn om te horen dat je je er in kan vinden!
Soms is vooruitgang in het algemeen nog niet zichtbaar in je oefeningen van een proef. En soms gaat vooruitgang op het ene gebied even ten koste van het andere gebied. Alles aan elkaar rijden is ook een kunst op zich.
Als je behoefte hebt aan meer feedback mag je me PBen hoor.

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 21:53

Wat fijn als je goede uitleg krijg van jury _/-\o_

Mooie punten weer een hoop!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 10:17

fijn zeg als je zo uitgebreid tips hebt gekregen, daar hoop ik stiekem ook wel echt op :j

Urosa, haha pittig! Dan is nog even naar vreemd terrein voor die tijd niet zo'n gek idee :=

Wat is het hier verder stil.... Jullie gaven mij gister nog goede afleiding van die refresh-ziekte.... :P ;)

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 10:25

Ik kreeg gistermiddag nog een groep L2 en M binnen. Tot nu toe allemaal gisteren of eergisteren opgenomen. De uitslag gaat vandaag voor 12 uur weer terug.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 10:32

Dan zijn ze echt mooi bij en dan werkt het concept zoals het bedoeld was.

Is er al iets gecommuniceerd voor na september? Of alleen nog maar naar de juryleden?

Na mijn tegenvallende punten van gisteren, ben ik bloedfanatiek. Ik wil het liefst nu rijden en werken aan de verbeterpunten. Behalve de stap ben ik iets te slordig gaan rijden wat er voor zorgde dat ik ook geen 8en op het protocol had. Dus het is hopelijk een wakeupcall en we gaan het omzetten naar iets positiefs.

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 10:42

WenK schreef:
Fleury schreef:

Fijn om te horen dat je je er in kan vinden!
Soms is vooruitgang in het algemeen nog niet zichtbaar in je oefeningen van een proef. En soms gaat vooruitgang op het ene gebied even ten koste van het andere gebied. Alles aan elkaar rijden is ook een kunst op zich.
Als je behoefte hebt aan meer feedback mag je me PBen hoor.

Wat een fijne reactie!

Hier de punten terug van 16 juli, 192! Ik ben dr blij mee. We zijn dus echt wel constant in het L1. En het gaat dus ook elke week echt beter.

Komen voor de rest ook weer mooie punten voorbij! Goed gereden allemaal!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 10:58

Anoeska, wat fijn dat je er zo snel mee aan de slag kunt zeg! Dat zullen de deelnemers enorm waarderen!

Soms zie ik punten voorbij komen van 23 juli, dan heb ik gelijk weer goede hoop... en soms zie ik punten van 16 juli voorbij komen en denk ik; lieve help, ik zal nog geduld moeten hebben haha!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 11:15

Linda2008: ze komen vast vlot! Nu meer uitzondering als het langer duurt volgens mij. Nou echt, stapte op. Niks aan het handje. Komen we op het inrijterrein. Kan ik hem helemaal niet meer bereiken. Probeer nog wat eruit te draven, maar dat lukte niet. Ineens BAM. Rodeo. Kon echt maar net blijven zitten. En gewoon 2x doen! Schaamde me dood met 'mijn' 17! jarige paard :') (die dus mega veel wedstrijdervaring heeft, maar in zijn defense dus 4 jaar niet van huis was geweest) Ook amper normaal kunnen losrijden, maar in de ring was ie er gelukkig weer. Hele ervaring zullen we maar zeggen :+ Mijn instructrice zei, laten we het er maar op houden dat ie heel blij was om terug te zijn :')

Estell: fijn weer zulke mooie punten!

Marjolein: that's the spirit :D

Anoeska27: fijn voor de deelnemers dat je er zo snel mee bezig kan :)

Ik heb nu 26 augustus wedstrijd opgegeven in de M1. Voelt wel spannend. Ben ik nog nooit gestart, en heb officieel nog 2 puntjes nodig. Maar gezien hoe we scoren komt dat wel goed en het is ook nog even! Hopelijk lukt online M1 starten ook nog, dat zie ik dan echt als oefenrondje :)

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 11:22

urosa schreef:
Linda2008: ze komen vast vlot! Nu meer uitzondering als het langer duurt volgens mij. Nou echt, stapte op. Niks aan het handje. Komen we op het inrijterrein. Kan ik hem helemaal niet meer bereiken. Probeer nog wat eruit te draven, maar dat lukte niet. Ineens BAM. Rodeo. Kon echt maar net blijven zitten. En gewoon 2x doen! Schaamde me dood met 'mijn' 17! jarige paard :') (die dus mega veel wedstrijdervaring heeft, maar in zijn defense dus 4 jaar niet van huis was geweest) Ook amper normaal kunnen losrijden, maar in de ring was ie er gelukkig weer. Hele ervaring zullen we maar zeggen :+ Mijn instructrice zei, laten we het er maar op houden dat ie heel blij was om terug te zijn :')

Estell: fijn weer zulke mooie punten!

Marjolein: that's the spirit :D

Anoeska27: fijn voor de deelnemers dat je er zo snel mee bezig kan :)

Ik heb nu 26 augustus wedstrijd opgegeven in de M1. Voelt wel spannend. Ben ik nog nooit gestart, en heb officieel nog 2 puntjes nodig. Maar gezien hoe we scoren komt dat wel goed en het is ook nog even! Hopelijk lukt online M1 starten ook nog, dat zie ik dan echt als oefenrondje :)

Dat is wel even “schrikken” dan als die ineens zo idioot doet als je dat echt helemaal niet verwacht!
Gelukkig was die er in de ring weer!

Dat zal inderdaad wel moeten lukken met de punten die jullie scoren!

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 11:29

WenK schreef:
Zo, hier weer een paar plukjes gejureerd gisteren en vandaag. Van alle klasses wel wat, maar voornamelijk B en L2. Zat er zelfs 1 bij van 4 juni nog (!), was ook een verzoekje of die meteen gedaan kon worden.

Wat leuk, ik denk dat jij mij gejureerd hebt :)

eergisteren ingeleverd en nu al punten. Super snel! Stijgende lijn en leuk commentaar. Ik ben weer tevreden :)

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 11:39

xRoossie95: leuk zeg! Wat waren je punten deze keer?

estell__: nou! Eigenaren zeiden ook dat ie dit echt nog nooit gedaan had. Wel wat druk alla dribbelen etc. Maar dit was next level :+ Dus hopelijk eenmalig haha. Heb ook niet de illusie dat je zoiets elke keer maar kan uitzitten.

Heb contact gehad met de manege die dichtbij zit, en we mogen daar zondag 16 augustus een proefje opnemen! Dus top. Nog keertje extra vreemd terrein voor de wedstrijd, en voordeel van een echte 20x40 baan voor het online event. Waar ik normaal in rij is net wat kleiner en daar ervaar je toch wel iets nadeel van.

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 11:45

Urosa, nu 170.5 :) uit de 160 haha *\o/* :+

Maar begin zelf ook echt vooruitgang te merken. Mijn eigen spanning begint ook af te nemen. Dus misschien komen we zo er ooit wel *D no rush

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 12:21

xRoossie95 schreef:
Urosa, nu 170.5 :) uit de 160 haha *\o/* :+

Maar begin zelf ook echt vooruitgang te merken. Mijn eigen spanning begint ook af te nemen. Dus misschien komen we zo er ooit wel *D no rush

Super! Mooi dat het zoveel brengt :D

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 12:26

xRoossie95 schreef:
WenK schreef:
Zo, hier weer een paar plukjes gejureerd gisteren en vandaag. Van alle klasses wel wat, maar voornamelijk B en L2. Zat er zelfs 1 bij van 4 juni nog (!), was ook een verzoekje of die meteen gedaan kon worden.

Wat leuk, ik denk dat jij mij gejureerd hebt :)

eergisteren ingeleverd en nu al punten. Super snel! Stijgende lijn en leuk commentaar. Ik ben weer tevreden :)

Dat zou kunnen hoor! 239990 is mijn persoonsnummer, dus als die erbij staat was ik het idd. Ook voor jou geldt, als je behoefte hebt aan meer feedback of een verduidelijking van mijn tips op je protocol mag je gerust een PB sturen.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 12:36

Ze zijn weer terug gestuurd. Leuke wisselende groep, zowel paarden als pony's. Eén uitschieter in de M, dat was echt genieten. Zowel van het paard als van het fijne rijden van de amazone.