AD: gefeliciteerd met 2x je winst! Op naar het ZZlicht! 
En hele mooie foto's van allebei je knapperds 
Kim, fijn dat de spuit geholpen heeft en je aan het rijden kon blijven
En gaaf, hippiade jureren! Mooie foto's ook trouwens!
Urosa, dat lijkt idd een gekke regel, maar het kan, ik ken het stamboek natuurlijk ook niet. Ik moet me ook eens gaan verdiepen in zaken als IBOP en Elite enzo komend jaar 
Enne, ik ben je nog steeds dankbaar voor je enthousiasme over de kleine toen
Lekker dat spelen met de wissels, idd fijn als het iig in zn hoofd gewoon normaal wordt/blijft. Dan kan je daarna verder met verbeteren.
Laura gister al gezien, maar echt zo blij voor je! Knap doorgezet en nu lekker dat laatste 1,5 puntje erbij, dat komt goed 
DR, wauw, dat klinkt als een mega verschil idd. Benieuwd hoe hij onder het zadel is morgen, wordt ie gewoon nog knapper met een beetje mazzel
En grappig dat je dat zegt! Tot nu toe hoor ik vaak: "ze lijkt echt klein zo naast je", "ze moet nog wel in de stal groeien", "daar moeten zeker nog een paar cm bij"
Eh... ja, ze is 3 en onbeleerd, ze zal idd in hoogte en breedte nog gaan groeien ja
Dus dank je dat jij het tegenovergestelde zegt 
Ze is ook smaller en anders dan de grote, dus lijkt al snel 'klein', maar met zadel op enz zie je ineens dat het reuze meevalt. Past gewoon oude zadel en singel van de grote ook, die overigens met 3 nog kleiner was dan zij nu 
Wij hadden gister dan weer een wat teleurstellend resultaat. Tenminste, ik vond mn paard best grappig, alleen hij werd echt té gretig en ipv traag op de hulp werd dat in de wissels extreem scherp, wat hele bijzondere wissels als gevolg had (maar wel op de eerste hulp en in 1, dat is positief).
Snapte de rest van het protocol deels niet helemaal, dat was vooral jammer. Maar oké, paard was iig blij om weer met te zijn, dat was duidelijk