[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nimber

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 12:38

Dr klopt ik heb het zzlicht, best spannend hoor!

Gave foto’s absq!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 20:52

AD: gefeliciteerd met 2x je winst! Op naar het ZZlicht! :D
En hele mooie foto's van allebei je knapperds :)

Kim, fijn dat de spuit geholpen heeft en je aan het rijden kon blijven :) En gaaf, hippiade jureren! Mooie foto's ook trouwens!

Urosa, dat lijkt idd een gekke regel, maar het kan, ik ken het stamboek natuurlijk ook niet. Ik moet me ook eens gaan verdiepen in zaken als IBOP en Elite enzo komend jaar _O-
Enne, ik ben je nog steeds dankbaar voor je enthousiasme over de kleine toen ;)
Lekker dat spelen met de wissels, idd fijn als het iig in zn hoofd gewoon normaal wordt/blijft. Dan kan je daarna verder met verbeteren.

Laura gister al gezien, maar echt zo blij voor je! Knap doorgezet en nu lekker dat laatste 1,5 puntje erbij, dat komt goed :)

DR, wauw, dat klinkt als een mega verschil idd. Benieuwd hoe hij onder het zadel is morgen, wordt ie gewoon nog knapper met een beetje mazzel :)

En grappig dat je dat zegt! Tot nu toe hoor ik vaak: "ze lijkt echt klein zo naast je", "ze moet nog wel in de stal groeien", "daar moeten zeker nog een paar cm bij"
Eh... ja, ze is 3 en onbeleerd, ze zal idd in hoogte en breedte nog gaan groeien ja :+ Dus dank je dat jij het tegenovergestelde zegt :D
Ze is ook smaller en anders dan de grote, dus lijkt al snel 'klein', maar met zadel op enz zie je ineens dat het reuze meevalt. Past gewoon oude zadel en singel van de grote ook, die overigens met 3 nog kleiner was dan zij nu :D

Wij hadden gister dan weer een wat teleurstellend resultaat. Tenminste, ik vond mn paard best grappig, alleen hij werd echt té gretig en ipv traag op de hulp werd dat in de wissels extreem scherp, wat hele bijzondere wissels als gevolg had (maar wel op de eerste hulp en in 1, dat is positief).
Snapte de rest van het protocol deels niet helemaal, dat was vooral jammer. Maar oké, paard was iig blij om weer met te zijn, dat was duidelijk

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 21:56

Fijn Nouk dat gevoel houden en de punten jammer toch!

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 22:35

Even ego post terwijl ik bijlees :o

We hadden natuurlijk al een paar keer op een meetmoment gestart, maar met een 4e & 5e prijs en (als we in NL zouden zijn) 2 winstpunten hebben we eindelijk ons officieel Z2 debuut overleefd. We kregen zelfs 9s voor de uitgestrekte stap en 8en voor het galop appuyement *\o/*
Helaas had ze zondag op haar tong gebeten en zijn we uiteraard uitgesloten, maar ben evengoed super trots op mijn klein raketje.
Het was nogal indrukwekkend voor haar om tussen de CDI paarden (& hengsten..) los te rijden, maar na een paar vliegende momenten was ze weer bij de les :')

Nu moet ik even uitzoeken hoe dat zit met een sportpredicaat aanvragen...

Afbeelding

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 08:21

Sw wat goed gefeliciteerd! Jammer dat ze op haar tong gebeten had. En stoer dat je tussen al die toppers gestart bent

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 15:31

SW knap joh!!!

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 15:50

Zo'n gaaf gevoel, het eerste paard dat echt van mij is en dan van 0 naar Z2 en meteen prijs... Ik zit nog steeds op mijn roze wolkje <3

Noukie- dat kleine valt inderdaad vaak best mee. Roz is maar 1.61 en ik ben 1.76, toch voel ik me echt niet te groot voor haar. In het begin was ze heel iel, maar toen de spieren en eenmaal waren is het een fijn formaat, vooral makkelijker te sturen in de ring ten opzichte van mijn vorige 1.84 kasteel :+
Fijn dat hij in ieder geval weer plezier had om mee te zijn :D

Leuke foto's Nimber!
Ik leer ze ook vaak eerst de wissels aan, maar dat doe ik vlak na inrijden als er nog niet zoveel balans is, al is dat voornamelijk voor de springpaarden omdat de "hunters" hier zonder wissels niet te verkopen zijn. Altijd leuk als ze op zoek zijn naar een 3/4-jarige, maar niet geinteresseerd zijn als er geen wissels op zitten... Koop dan een ouder paard :')

Leuke foto's AD! Jouw valkje is zo knap :+:

Nette punten Veertje! :D

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 17:11

SW, terecht op je roze wolkje echt super stoer en knap, gefeliciteerd!

Noukie, ik vind het stiekem ook wel leuk dat ik een aandeel heb gehad in de aanschaf :D En de IBOP zou wel leuk zijn! En ik vind de opmerkingen wat afgunstig overkomen :o dus lekker laten gaan en de komende jaren gaan jullie ze gewoon een poepie laten ruiken :') Jammer dat de jury er anders over dacht, maar belangrijkste dat je zelf tevreden bent! Wanneer ga je weer?

Nimber, stoere foto's weer! Heb jij telkens een fotograaf mee? Of geluk op wedstrijd dat er iemand is? En tof zeg jureren op de Hippiade, heel veel plezier!

Nouvel, nu kom ik wel heel betweterig over terwijl Z1 met Karel mijn hoogste niveau is :+ maar het voelt voor mij logischer om de wissel aan te leren zodra de arbeidsgalop in balans is en de volgende stap contra zou zijn aangezien je dan gebruik kan maken van de natuurlijke intentie die een paard heeft om te wisselen in plaats van dat je eerst contra aanleert en dat onderdrukt om dan vervolgens het weer te willen aanleren.

DR, ik denk dat onze instructrice het laatste handvat heeft gegeven. Maar het is echt een lange moeilijke weg geweest. Hij was zo stug en sterk.

Absque_dubio, gefeliciteerd met de winstpunten bij beide! Tof dat deze keer de wissels wel mooi gingen! En ook alweer van die mooie foto's zelfde vraag als aan Nimber, zelf fotograaf mee of geluk op wedstrijd? :')

Laura1982, mooie sprong gemaakt! En super fijn dat je zo tevreden bent :D

Ik zou vandaag rijden, maar toen waren ze ineens bezig met glasvezel voor ons huis en kon ik met de auto niet meer de oprit af. Vond het een beetje slordig dat ze geen briefje in de bus hadden gedaan of even aangebeld voordat er een greppel was gegraven. Maargoed, gelukkig geen paniek want we hadden geen belangrijke dingen staan en rijden is nu verplaatst naar morgen.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 21:38

Haha Urosa, nee eigenlijk nooit! Toevallig nu vorige maand de fotograaf die mij sponsor is en afgelopen concours was er een kennis die wat plaatjes had gemaakt. Super lief. Vriendlief gaat soms mee en die filmt dan nog wel eens.

De gaaf gevoel toch zo samen dit pad kunnen volgen en meteen prijs rijden

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 21:51

Haha sorry jongens. Maar mijn bijrijdster heeft een fijne camera. Dus ik maak foto’s van haar en zij van mij. :D zo blij mee. Maar over het algemeen is vriendje mee die naast voorlezen voor 0 beeldmateriaal zorgt.
Deze foto heeft vriendje gemaakt in een simpel moment, maar zulke foto’s zijn goud waard.

Afbeelding

Urosa vervelend zeg. Ondanks dat er niks belangrijks is wel irritant dat je je planning moet wijzigen.

SW blijf nog heerlijk op je wolkje zitten, je hebt het verdiend. <3

Noukie nogmaals flink balen, maar deze wedstrijd gewoon vergeten. We gaan jullie snel tegenkomen op wedstrijd oké :(:)

Dr volgens mij vroeg jij het ergens? Maar mijn beide pony’s zijn drachtig voor volgend jaar. Voor m’n bruine hoop ik op een merrie als opvolger (pas 4 jaar mee bezig :') ) aan de ene kant balen nu ze zo fijn gaat, maar aan de andere kant ook goed. Ze doet het super op regelmatig ‘baby-vakantie’. :)

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 13:42

Mooie foto A_d, en wat leuke beide pony’s drachtig, spannend!

Urosa, dank voor je uitleg over de wissels, prima toch als dit voor jou en je paarden fijn werkt!
Fijn als ze zo makkelijk de wissels aanleren trouwens zeg!

Balen dat je het huis niet uit kon zeg!

SW, super gaaf zeg, en wat knap! Gefeliciteerd!

Noukie, wat jammer van je teleurstellende resultaat… Maar fijn dat ‘ie blij was met zijn uitje!

Nimber, gave foto’s!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 11:58

Nouvel, hoe gaat het bij jullie met de paarden? Training fijn? Wanneer weer een wedstrijd staan?

Absque_dubio, ideaal dat jullie dat met de foto's ook nog kunnen delen! Super leuk dat je weer 2 veulentjes verwacht!

Mijn man gaat echt nooit mee, 1x per jaar ofzo verplicht ik het hem een soort van omdat ik het anders teveel desinteresse vind maar dat heb ik niet goed uitgekozen :')

Beide heren gingen gisteren fijn. Karel wordt steeds losser in de kaak en Lakaj sprong met de eerste poging en op de hulp een hele mooie wissel. Dat was tof dus toen ook direct gestopt. Als het goed is gaan we nu zondag of maandag met Lakaj voor het eerst naar vreemd terrein. Wel zin in!

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 12:11

Cool dar je wissel gelijk goed ging!

Hier eigenlijk zoals altijd, op en neer, zo gaat ‘ie weer even fijn en zo is het met hangen en wurgen…
Het is ontzettend lastig te voorspellen wanneer hij fijn zal lopen en wanneer niet en het is ook steeds vaker zo dat hij na een dag waarop hij flink heeft moeten werken, met name achterhand flink aan het heeft moeten spreken, een paar dagen duidelijk veel meer moeite heeft.
Het is constant nadenken en afwegen wat je doet en plannen met alles in de hoop dat het goed uitpakt.
En dat is wel eens vermoeiend…

Ik heb zondag weer wedstrijd hier op de verening.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 18:46

haha Kim, moet zeggen dat ik stiekem wel onzeker word als het zo anders is qua punten dan het voelde hoor. Zeker dingen als uberstreichen en halthouden etc, daar moet ik gewoon op kunnen plussen als het lukt en als dat dan zesjes of zelfs onvoldoendes worden dan krijg ik toch het gevoel dat ik echt niet kan rijden :+

SW, gefeliciteerd!! Onwijs knap met je heethoofd!
Enne, ook jij dank voor de opsteker mbt de maat van mijn merrie. Als ik zie hoeveel lol jij hebt van de jouwe kan de maat idd het probleem niet zijn!

Urosa, best lomp die werkzaamheden. Nu kon je niet rijden en das jammer, maar te overzien nog, maar wat als je echt weg had gemoeten? Wel lekker dat je later in de week alsnog fijn hebt kunnen trainen :)

Nouvel, succes morgen! Snap dat het wisselende veel energie kost. Dan kan je eigenlijk nooit zomaar even wat doen en kan een extra galopje op het strand al verkeerd vallen, terwijl hij t ter plekke wel aanbiedt. Dat vraagt wel wat van je ja..

Hier vandaag 20 punten juryverschil in 1 proef, want het kan natuurlijk nooit normaal _O- Deels verklaarbaar door de andere plek waar ze zaten, groot deel ook steeds net halve of hele punt verschil per onderdeel, wat onderaan natuurlijk wel een ander beeld geeft en daarbij ook wel dingen waar de een dan een 5 geeft "meer afdruk", terwijl de ander op een 6,5 zit "correct gereden". Dus daar leek de kwaliteit van het paard wel degelijk uit te maken.
Maar, iig bij 1 jury winstwaardig gereden :D En eerlijkheid gebied te zeggen: dit was dan weer geen winst vond ik. Hij kwam teveel terug en daarbij ging ik dom doen met de wissels. Beeld was wel heel oke, veel rust erin, maar qua gevoel was t niet onze beste.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 08:36

Waar heb je gestart dat je twee juryleden had?
Snap het hoor ik kan ook wel eens balen als een onderdeel erg goed gaat en dat maar een 6,5 of 7 is. Dan hoor ik graag wat ik moet doen voor de 8 of 9

Nouvel succes vandaag!

Ik had vrijdag gejureerd op de hippiade in t zzlicht. Dat vond ik best heel spannend want je wil het zo graag goed doen met zo min mogelijk verschil. Gelukkig ging het ook echt top en heb ik genoten van de mooie proeven!

Gister zelf gestart en het ging echt niet. Hij wilde helemaal niet lopen en sloot zich teveel af. Eerste proef overleefd en de tweede heb ik afgegroet.
Tot mijn verbazing de eerste proef gewonnen met 217.

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 16:38

Dank!
Eerste proef ging best fijn, tweede proef moest ik ‘m bijna aanduwen… het was best benauwd al en ik kreeg ‘m niet meer fijn aan het lopen. Hij is altijd al net aan van achter naar voren, nu had ik echt niks meer achter over, kon alleen maar been blijven geven, heel irritant… want er gebeurde bijna niks meer…
Had de eerste proef precies 204, bij een redelijk kritische jury, dus echt blij mee!
Tweede proef 199,5 dus ook lang nog niet dramatisch.
Het is jammer dat ik ‘m niet aan de gang kon houden maar ik ben voor nu prima tevreden.
Hij moest wel meer verzameld, bij elkaar en berg op volgens de jury, maar dat is bij hem ook wel het bekende verhaal.
Ze gaf me tips voor veel schakelen, overgangen galop, stap, halt, etc maar ik ben bang dat als ik daar teveel mee bezig ga hij weer stuk loopt op zijn spieren omdat ik hem dan voor zijn lijf te kort ga maken en teveel ga proberen te sluiten, dat blijft een ingewikkeld dingetje waar die grens ligt…
We kunnen in ieder geval iets gaan proberen die kant op, heel voorzichtig.
Het is gewoon zo jammer dat hij niet iets mee go van zichzelf heeft, vooral in de proeven valt hij dan nog extra terug…

Jeetje noukie wat een verschil zeg!
Bizar…

Leuk nimber, de hippiade jureren, en ook wel spannend inderdaad denk!
Wat jammer dat ‘ie in je proeven toch weer afsloot en niet wilde lopen zeg, dan ben je ook niet heel blij met je punten…

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 20:11

Noukie wat een verschil in punten was het een clinic of echt concours?
Hippiade dan had je Brit Dekker in de ring leuk!

Nouvel goed bezig en dat aanduwen klinkt bekend! Ja soms is het echt zoeken wat werkt jullie komen er wel.

Vandaag weer op concours geweest 1 proef gereden was alleen op pad proef uit mijn hoofd gereden geen paniek gehad hahaa. Voelde niet zo fijn als vorige week maar toch 202.5 punt we kruipen echt richting winst. Impuls lengtebuiging en meer zetten is het huiswerk komende tijd.

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 20:54

Jullie gaan snel met dit topic haha.

@SW, super goed van het sportpredicaat!
@Absque, mooie foto!
@urosa, fijn dat het rijden zo goed gaat met beide! Ben je al naar vreemd terrein geweest?
@noukie, dat is nogal een verschil in punten! Zo jammer altijd als dat gebeurt
@nimber, jammer van je tweede proef! Gefeliciteerd met de eerste
@nouvel, blijft altijd lastig om je paard fijn aan de gang te houden. Wel fijn dat je de tips mee hebt gekregen!
@laura, nog een paar puntjes erbij en je zit op winst! Super goed!

Vandaag met Donner de selectie voor de Welsh Cup gehad en we zijn door naar de finale :D Ook nog een mooie 2e plaats behaald van het M1/M2 dus enorm blij mee!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 20:55

Gefeliciteerd veertje!

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 06:53

Veertje gefeliciteerd!

Laura, wat goed, je bent echt alweer een heel eind op weg, top dat je zo hebt doorgezet!
Hier ook nog huiswerk zat…
Blijft lastig om hem voorwaarts te houden in de proeven, zodra de zweep weg gaat lijkt ‘ie wel af te sluiten en rij ik me een breuk…
Tip van de jury was om voorlopig maar 1 proef te starten, ik heb nu voor de komende wedstrijd weer 2 opgegeven maar misschien is dat wel een goeie voor ons, de tweede proef krijg ik ‘m meestal echt niet meer aan de gang…

Ik was overigens in het Z groepje de enige met winst zag ik later, dus dat was wel weer leuk!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 11:35

Nouvel, wat knap van jullie, gefeliciteerd met je winstpunt! Dat geeft een winstpunt gelijk nog meer waarde. En misschien dan niet zo verkeerd om even 1 proef te starten. Zo te lezen haal je zelf ook weinig plezier zo uit de 2de proef. Hoeveel punten heb je nu in de Z1? En met wat ik van jullie geschiedenis heb meegekregen zou ik ook voorzichtig zijn met dat advies. Voor sommige paarden is Z niveau gewoon al redelijk topsport, ze moeten wel heel blijven en lol eraan houden. Inderdaad voorzichtig eens kijken. Ik geef zelf regelmatig eens lange teugel met Karel zodat de spieren lucht krijgen, bij ons dan omdat bovenin blijven zwaar voor hem is. Mijn instructrice zei eens tegen mij (toen ik graag meer bergopwaarts wilde), nu mis je dingen in Karel, maar als je dan een ander paard gaat starten mis je weer dingen van Karel. Met elk paard heb je eigenlijk wel wat, perfecte paarden bestaan niet. Vond ik wel een goede!

Gefeliciteerd Veertje99, leuke foto's ook :D

Laura1982, knap dat je het alleen zo redde op concours en dan ook nog bijna winst, dat komt echt wel goed!

Nimber, fijn dat je zo genoten hebt! En snap dat het even spannend was, ook wel een eer daar eens te mogen jureren! Jammer dat het niet wilde, had je nu ook weer iets gebruikt voor de spanning? De jury kon je eerste proef dus nog wel waarderen, gefeliciteerd! Was je 2de proef dan echt geen winst geworden dat je hebt afgegroet? Of merkte je aan Ice dat het echt beter voor hem was?

Noukie, en ik vind het zo jammer voor je dat je nu geen winst hebt na al jullie harde werk! Hopelijk tref je die jury nog eens alleen en kun je dan ook weer fijner rijden zoals jullie ook kunnen.

Lakaj ging gisteren weer fijn, we gaan vanmiddag voor het eerst met hem naar de manege. Hij is 6 jaar niet van terrein afgeweest dus ben erg benieuwd, ook veel zin in. Karel heb ik gisteren mee gesprongen, kunnen nu iets op gaan bouwen in hoogte (denk vandaag zo'n 60 cm). Wil uiteindelijk naar de 80 cm, zodat we BB kunnen starten. En dat is het dan wel met hem, hij heeft echt geen techniek (basculeert eigenlijk niet, laat benen hangen :') maar vind het wel heel leuk) Lakaj liet vorig jaar met het vrijspringen wel een leuke sprong zien, dus daar wil ik binnenkort ook eens wat balkjes werk mee gaan doen.

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 11:48

@Kim; snap dat je het spannend vond maar je zat super dicht bij de andere juryleden elke keer :)
Jammer dat hij weer niet wilde blijven lopen tijdens je eigen wedstrijd. Al een keer HC met zweep erbij geprobeerd?
@Noukie; oh echt? Haha nou op de fotos die ik van haar heb gezien vind het anders stonen, maar misschien dat het in het echt anders is. Mijn ervaring is ook dat ze van 3-6 jaar echt nog wel flink groeien inderdaad. Jammer van je teleurstellende resultaat trouwens... ennn van je enorme punten verschil. Dat is altijd zuur, maar inderdad als de jury op andere plekken zit in de rijbaan heb ik daar ook nog wel eens last van..
@SW: gefeliciteerd, super leuk :D!
@Urosa; wat fijn dat je dan een instructrice hebt waarbij het gelukt is om dat lastige stukje op te lossen. Zul je echt veel baat bij hebben!
@AB; nou alleen maar fijn dat ze het zo goed blijven doen in de sport ondanks dat ze vaak drachtig zijn. Je merrie lubbert ook nog steeds niet uit zo te zien, ook best knap haha :')
@nouvel; wat jammer dat het zo wisselend gaat.. en van je wedstrijd. Wel een compliment dat jullie in ieder geval wel een winstwaardige combinatie waren :) Op naar de volgende keer!
@Laura; gefeliciteerd met je resultaat, komt steeds dichterbij nu. Vast lekker om in ieder geval weer een beetje in een ritme te zitten. En Illias gaat ook goed zag ik?!
@Gefeliciteerd Veertje!

Zo amper 1 pagina gemist met reageren maar het was een drukke week voor iedereen zullen we maar zeggen haha ;)

Wij hebben gister ons Zz-zwaar debuut gehad in de stormende regen en onweer :+ Maar dat maakte gelukkig niets uit, Winando liep super fijn. Natuurlijk nog wel wat kleine foutjes en slingertjes maar voor de eerste keer ben ik super tevreden. We wonnen ruimschoots beide proeven met 64,286 en 63.071% :D

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 11:54

Dr gefeliciteerd met je debuut mooie scores!
Ja we komen in de buurt het gaat nog snel na 2.5 jaar niet starten nu in 4 weken op deze scores zitten.
Ja ilias doet het heel goed is een sensibel kereltje maar hij begint het echt leuk te vinden dus nog even bevestigen en dan hoop ik er ook een keer op te kunnen.

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 13:20

Wow DR super knap zeg, gefeliciteerd!

Urosa, dank je!
Ik ga het eens met mijn instructeur bespreken denk ook maar, wat wijs is qua 1 of 2 proeven starten, ik denk dat als het frisser weer wordt, het ook al wel scheelt.
En misschien toch ook een keertje een ander spoortje proberen ofzo.
En als hij het echt niet redt, dan gewoon niet meer, dan is de keuze duidelijk, dat wordt het 1 proef, of uiteindelijk geen proeven meer, het moet wel te doen blijven.
Ik was ook super blij met dat puntje, ook inderdaad omdat ik de enige was in het groepje, dat geeft dan wel weer een goed gevoel!
Ik heb er nu 8.

Succes bij de manege vanmiddag!
En leuk dat springen, stoer hoor!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 21:12

Kim, gave ervaring! Kan me voorstellen dat het spannend is, voor je gevoel kijkt toch iedereen mee ofzo. Maar goed gedaan en fijn dat je hebt kunnen genieten van wat je in de baan had!
Zuur dat Ice toch weer dichtsloeg, ondanks je punt/prijs, je komt dan niet blij thuis. Het is zo puzzelen zo'n paard.. En zo jammer gewoon omdat je weet hoe goed hij kan zijn.
Ik was in Soest trouwens, daar doen ze vaak Z en subtop samen, vandaar de 2 jury's.

Nouvel, gefeliciteerd! Zo'n punt is misschien wel extra mooi, zeker met al jullie inzet. Ik snap je afweging van of die manier van trainen wel bij m past. Zeker omdat je al vaker aangaf dat het zo'n puzzel is en je hem niet wil overvragen. Keertje 1 proef proberen is wel een optie, ik doe het ook eigenlijk altijd, want mijn tweede was echt nooit beter. Nu merk ik heel soms dat ik best nog een tweede had gekund/gewild qua gevoel wat hij geeft, maar vaak echt blij geweest met die ene.

Laura, ondanks dat zo dichtbij ook zo zuur is, toch goed gedaan jullie! Het komt echt!

Veertje gefeliciteerd met de mooie resultaten!

En DR ook! Echt knap, zeker zo snel na zijn blessure en jouw teleurstelling rond Tokio. Heb je even knap omgezet!

Urosa, lekker gesprongen :) En inmiddels begrepen dat Lakaj het heel goed deed op vreemd terrein. Jij gaat het nog druk krijgen met beide starten :D :D

Ik met mijn grote verhalen dat mijn merrie heus niet klein is. Ze heeft bitmaat 11,5 :+ _O-
Ze liep toch iets te klooien met t bitje wat ik had, vond m zelf ook teveel schuiven. Maat kleiner geleend en ja hoor, much better. Zelfs mijn laatste pony had 12,5 :')