Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
patos schreef:Uit naam van een paar bokkers stel ik even dit topic samen.
Het doel is dus om te protesteren bij het KNHS tegen de verplichting van de veiligheidshelm.
Bokker Suel heeft zich aangeboden om de handtekeningen, combinatienummers ed te verzamelen en vervolgens een brief samen te stellen om samen met de handtekeningen aan de KNHS te overhandigen.
Dus wie wil helpen bij deze actie: laat even een berichtje achter in dit topic. Dan weten we in ieder geval hoeveel mensen zin hebben om mee te doen. Geef ook even aan of je tegen:
1 De verplichting van de veiligheids helm in B t/m M2 bent,
of
2 De verplichting van de veiligheidshelm in Z1 t/m ZZ-zwaar
of
3 De verplichting van de veiligheidshelm in alle klasses
Jetta schreef:Ik lees hier toch echt, dat het doel is: protesteren tegen de verplichting van het dragen van een veiligheidshelm bij DE (leer schrijven) KNHS.Volgens mij heb ik het prima gelezen. Als ik het misschien niet goed begrijp, wil je je dan wat aardiger uitdrukken?
(ik ben nogal goed in lezen, heb daar ook veel ervaring mee!)
patos schreef:Maar je moet toegeven dat je wanneer je Z rijdt wel de nodige ervaring hebt met paarden en paardrijden. Iedere Z ruiter heeft een keer in de B moeten beginnen. En wanneer je veel ervaring hebt, kun je beter zelfd oordelen of een cap nuttig of minder belangrijk is.
Paljassofie schreef:elk paard kan uitglijden, schrikken ,.... en je mag dan nog zo goed kunnen rijden maar als je paard op de grond ligt, lig jij er ook !
Fitzroy schreef:0,45 % van alle paardrijongevallen bestaat maar uit hoofdletsel en daarvan is nog niet eens te zeggen dat die allemaal in de dressuurring gebeurd zijn.
Citaat:fabienne schreef:
Hmmm ik blijf toch zo'n helm een dom en lomp gezicht vinden.
Citaat:Pipo schreef:
Dom vind ik een zeer vreemde woordkeuze in dit verhaal. Slim en Lomp zou volgens mij een betere keuze zijn
fabienne schreef:
Voor mij blijft het onduidelijk of het dragen van die veiligheidshelm niet gewoon een verkapt idee van veiligheid geeft!!!!!
Citaat:Verder heeft u het over de kosten. Wij kunnen natuurlijk niet in de portemonnaie
van een ander kijken. Maar u kunt uw cap al voor EUR 7,69 omtoveren tot een
veiligheidscap door een captuigje aan te schaffen die u over uw huidige cap heen
kunt doen. Dan heeft u ook een driepuntsveiligheidssluiting. Een helm met de
norm EN1384 kunt u volgens onze bronnen al vanaf 39,95 euro aanschaffen.
Wij denken u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Linda Peeters
KNHS
Fitzroy schreef:Nee, maar wij vinden het wel prima dat iedereen met hoedje rijdt en dringen de niet Z-ruiters geen helm op, zoals jullie dat omgekeerd wel willen.
Argumenten zijn er genoeg, moet je het andere topic ook maar eens lezen.
0,45 % van alle paardrijongevallen bestaat maar uit hoofdletsel en daarvan is nog niet eens te zeggen dat die allemaal in de dressuurring gebeurd zijn.
Lijkt me reden genoeg dus om dit niet te verplichten, het is bijna een te verwaarlozen risico.
Lovely schreef:Dat is dus voor mij het meest belachelijke argument wat er bestaat.
Net zo goed als dat de sport ineens wel veilig is als je Z bent, net zo stompzinnig namelijk.
patos schreef:Maar je moet toegeven dat je wanneer je Z rijdt wel de nodige ervaring hebt met paarden en paardrijden. .
Kitty schreef:Dit bedoelde ik niet als argument mijnerzijds, maar het zou een reden kunnen zijn waarom voor deze scheiding gekozen is.
Paljassofie schreef:elk paard kan uitglijden, schrikken ,.... en je mag dan nog zo goed kunnen rijden maar als je paard op de grond ligt, lig jij er ook !
Lovely schreef:Eindelijk iemand die nadenkt en begrijpt dat de veiligheid van de helm maar een hele smalle bandbreedte heeft.
.