Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kampioen2be

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 23:56

Hier eindelijk na maanden vandaag weer eens kunnen aanmelden. Door het weer de afgelopen tijd weinig kunnen rijden, maar afgelopen week weer goed kunnen oppakken. Dus 17-2 toch durven aanmelden, mochten we er niet klaar voor zijn zien we dit gewoon weer als een oefenronde om in te komen na al die maanden.
Met de andere ging ons debuut niet door door een blessure, die word nu rustig opgepakt. Misschien dat ik daar over maand online mee start, helaas worden er geen wedstrijden meer op stal georganiseerd en heb ik met hem geen trailer tot beschikking.
Nu hopen dat het weer beetje redelijk blijft en alle plannen niet weer in het water vallen (letterlijk)

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 00:16

Nog 1 vraagje over het hoofdstelnummer.. Er wordt aangegeven dat het de laatste 3 cijfers van het combinatienummer zijn.. Maar ik start op dit moment nog zonder startkaart (rassen/koudbloedwedstrijden), waardoor ik nog geen combinatie nummer heb.. Hoe zit dit?? :o?

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 00:28

Wat een pech lees ik allemaal! Y;(

Hier vanavond een oefen rondje springen gedaan. In Augustus waren we samen gevallen en sinds dien eigenlijk volledig het vertrouwen kwijt met springen -O- (van mij en Sterlyn) Vanavond 2 foutloze rondjes gesprongen in de 60cm. Erg blij mee dat langzaam het vertrouwen er weer is! Misschien kunnen we van de zomer weer meerijden in de 80cm zoals afgelopen zomer.

Komende zondag staat er nog een dressuur wedstrijd op de planning *\o/* laatste was alweer begin december dus erg benieuwd hoe het zal gaan.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 10:16

DJZ schreef:
Nog 1 vraagje over het hoofdstelnummer.. Er wordt aangegeven dat het de laatste 3 cijfers van het combinatienummer zijn.. Maar ik start op dit moment nog zonder startkaart (rassen/koudbloedwedstrijden), waardoor ik nog geen combinatie nummer heb.. Hoe zit dit?? :o?

Dat zal dan geen knhs wedstrijd zijn?
Anders heeft de organisatie daar wel een oplossing voor.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 10:22

Wat psvanlot zegt idd.
Onderlinge wedstrijden hebben hun eigen regels, dus zijn die nummers niet verplicht. En anders is of die klasse de uitzondering of de organisatie geeft je een nummer op de startlijst.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 12:37

Ik heb vandaag even proefje geoefend maar nu durf ik niet meer _O-
In m’n lessen loopt m’n paard echt mega fijn. Fijne aanleuning en netjes sturen op zit.
En als ik dan zelf rijd dan lijk ik alles wel vergeten :=
Dus ben benieuwd hoe het straks gaat :+

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 12:42

Wedstrijd net afgezegd, degene die mee gaat is net ziek geworden.
Jammer, maar het is niet anders.

Iedereen die start dit weekend erg veel succes!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 13:01

Alleen niet te doen?

Selina: gewoon proberen, toch?

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 13:15

PSvanLot schreef:
DJZ schreef:

Dat zal dan geen knhs wedstrijd zijn?
Anders heeft de organisatie daar wel een oplossing voor.

Dit is wel een KNHS wedstrijd, alleen ras gebonden. Maar ik zal de organisatie wel een mailtje sturen om te vragen hoe of wat :)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 13:47

Jeetje wat gaan jullie snel in dit topic haha

Wat goed Fleur! Zo fijn dat je echt weer een maatje hebt gevonden waar je alles mee kan doen.

Ik heb nog niets gehoord van hoofstelnummers bij ons.
Maar heb ze wel ergens liggen, dus zie het wel.
Ik heb helaas de wedstrijd van 10 en 11 februari af moeten zeggen.
Ik krijg een zenuwblokkade in mijn rug 2 daarvoor, dus dan mag ik niet rijden.
Nou ja, maart dan maar weer.

Springen gaat hij heel goed momenteel.
Als mijn instructrice een vrachtwagentje heeft gaat hij mee op concours.

Afbeelding

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 15:20

Ik heb vandaag even met hem gewandeld maar om in het wedstrijd thema van het topic te blijven. Ik heb al wandelend de 2 proefjes gelopen en dan in mijn hoofd van hier draf verruimen. Daar galopperen enzovoort :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 15:39

Nee, die wijzigingen gaan 1 april in zoals die hoofdstelnummers en geen stang en trens meer. Vaak hoor je dat pas ergens in maart wat alle wijzigingen zijn. Sowieso verstandig om dag elk jaar even door te nemen en überhaupt de reglementen iig een keer door te nemen. :j

Goed gedaan Melzazu :')

Ik heb benen geschoren en manen korter gemaakt. Dan kan het nog 2 weken bijtrekken voor de wedstrijd haha

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 16:34

Melzazu schreef:
Whahaha FleurSandro. Grappig plaatje.

Ja fijn hè Melis dat ze eindelijk weer hun energie wat kwijt kunnen. Ik ga vandaag eens even zien hoe die van mij zich aan de longeerlijn gedraagt.

Hoe bedoel je dat met het online starten en dat je kan doen en laten wat je wilt? Die snap ik even niet.

Tegenwoordig heb je op concoursen verplicht een toezichthouder. Met het online rijden ziet niemand wat jij met het losrijden doet, niemand zie of jij daadwerkelijk de proef rijd of dat je iemand anders op jouw naam de proef rijd etc.

Toch vind ik het ook wel ergens vreemd dat je nu ineens direct t/m M de cursus mag doen. Volgens mij is het veel beter dat je eerst wat ervaring op doet in de B/L.
Daarintegen wil ik al een hele tijd graag de M cursus doen, maar wordt ie nooit in het oosten uitgeschreven, ga er echt geen 2,5 uur voor rijden :+ En ik vermaak me met de B/L ook prima :)

Ik doe bij het maken van de startlijst voor de Bt/m 7,5 minuut en voor de Z 9 minuten. Dat gaat over het algemeen wel goed.

Hoofdstelnummers moest ik hier eind september voor het eerst bij een meerdaagse. Verder nooit eigenlijk. Vind het ook niet meer dan normaal dat je je even aanmeld bij de jury.

Ik laat de ruiters altijd wel even een rondje linksom/rechtsom door de baan. Toch wel zo fijn. Tenzij iemand echt bewust later de ring binnenkomt.

Selina gaat vast goedkomen, gewoon genieten :)

Balen Deempje.. Geen andere voorlezer kunnen vinden?

Hier weer fijn aan het rijden na de vorst :) Ze pakt het weer fijn op. Donderdag weer een les meegepakt, heerlijk kunnen werken :)
Morgenavond dan na 3,5 maand weer lekker op concours, zin in :)

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 16:43

ik ben vandaag vreselijk gematst :+

er zat een klein zonvlekje in de hoek rechts van de jury, dus dat was heel fel incl kledingstukken wit hekje... met even rondje erdoorheen niks aan de hand (toen jog volledig op zand) we starten, wenden netjes af c rechterhand en we staan stil :+
daarna weer door en semi nette middendraf jury vond het netjes opgelost maar in de buurt van die hoek kwamen we nietbdus dat kostte behoorlijk wat punten. 2e proef ietjes beter maar meh, jury liet me bij t plekje wel even rustig voltes draaien etc voor de 2e proef gelukkig
180.5 en 181.5, bijna alleen maar 6'en dus vond t nog redelijk netjes voor hoe t ging
kostte me iig wel veel punten, maar het is niet anders...

Ze rekenden overigens met 8 in een uur maar er viel iemand voor me uit dus moest sws ineens eerder hahaha

@melis succes morgen!

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 16:46

Succes iedereen die dit weekend start!

melis_93, is een toezichthouder verplicht? Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat op de wedstrijden waar ik gestart ben dus nog maar 1x gezien heb..

Ik hoop maandag weer op te kunnen stappen, m'n rug gaat intussen wel wat beter als is het bij lange na nog niet als vanouds. Durf het vandaag nog niet aan en morgen heb ik geen tijd.

Balen dat je niet door de hoek kon komen Enzo_Ollie, maar voor hoe het ging hele nette punten! Fijn dat de jury je voor je 2e proef even de tijd gaf :)

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 17:53

Ojee Enzo, fijn is dat altijd als ze ineens zo bevriezen op een vlekje :+ Gelukkig ben je niet voor niks weg geweest én het is ook weer een leermoment :)

Melzazu, dat doe ik vaak ook maar dan met los stappen :D

Mijn enkel gaat gelukkig ook goed. De zwelling is al een heel eind weg en daarmee ook de pijn *\o/* Morgen rijlaars passen <<)
Vandaag met een vriendin naar Epplejeck in Den Bosch geweest en eindelijk m'n groene wedstrijdjasje kunnen scoren. Gelijk ook maar 2 wedstrijden opgegeven :D
<3
Afbeelding

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 18:16

Wat onwijs fijn dat het al beter gaat Noisy, hopelijk kun je er snel weer op! Heel gaaf jasje ook :D

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 19:02

Toezichthouder is inderdaad verplicht, maar veel verenigingen gaan daar soepel mee om. Die zetten bijvoorbeeld de toezichthouder ook gelijk in als ringmeester/secretariaat. En nog wel wat andere creatieve oplossingen om het zo maar te zeggen.

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 22:40

De wedstrijdorganisator en bestuur mag geen officialtaken uitvoeren en dus ook geen toezichthouder zijn. In mijn geval kan ik dus als wedstrijdsecretariaat geen toezichthoudersrol vervullen.

Hier aan het trainen voor het L2. Maar dat achterwaarts, meeeeennn wat gaat dat knudde zeg...

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 22:41

Bowo schreef:
Toezichthouder is inderdaad verplicht, maar veel verenigingen gaan daar soepel mee om. Die zetten bijvoorbeeld de toezichthouder ook gelijk in als ringmeester/secretariaat. En nog wel wat andere creatieve oplossingen om het zo maar te zeggen.

Zo doen wij het dus ook.

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 23:10

PSvanLot schreef:
Bowo schreef:

Zo doen wij het dus ook.

Maar dan wel een eigen verenigingslid die toezichthouder is neem ik aan?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 23:31

Charmaine schreef:
De wedstrijdorganisator en bestuur mag geen officialtaken uitvoeren en dus ook geen toezichthouder zijn. In mijn geval kan ik dus als wedstrijdsecretariaat geen toezichthoudersrol vervullen.

Je mag als organisator geen jury taak uitoeren, maar toezichthouden mag wel. :)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 23:33

Charmaine schreef:
PSvanLot schreef:

Zo doen wij het dus ook.

Maar dan wel een eigen verenigingslid die toezichthouder is neem ik aan?

Organisator is ook toezichthouder.

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 10:27

Hmmm dat biedt wellicht dan toch mogelijkheden voor ons...Tot nu toe wil geen enkel verenigingslid de opleiding doen namelijk. Als het bestuur en wij wél mogen, mss dat het dan wel lukt.

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 15:16

Enzo Ollie wat jammer! Toch nog netjes 2 wint, maar zuur als je weet dat er meer in zit..

DemiSisa het is inderdaad verplicht, alleen gebeurd het lang niet altijd.
Gelukkig gaat het beter met je rug!

Mooi kleur jasje Noisy! <3

Charmaine toezichthouder mag wel als bestuurslid, heb ik destijds nagevraagd bij de KNHS. Jureren mag inderdaad niet, maar toezichthouder wel. Ik doe het bij de dressuurwedstrijd van de vereniging ook vaak 1 of 2 dagdelen zodat we niet alles extern hoeven te regelen.