Dressuurproeven 2016

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 20:12

Tot op heden staat daar nog niets bij, als je willekeurig vraagprogramma's aan klikt.......

Tinkertje89

Re: Dressuurproeven 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 20:38

Net voor 2 wedstrijden in April opgegeven en daar word proef 9 en 10 gereden in de L1

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 08:57

Grappig dat iedereen zo blij is met de inspreek functie Ik doe dat al jaren! Vroeger nog op mijn mp3, nu gewoon op mijn telefoon

Ik ben wel blij dat de moeilijkemlijn uit de l2 is! Uit galop fxc wenden en dan voor c in draf... Constant springt mijn paard daar over

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 10:57

xxEvelynxx schreef:
Grappig dat iedereen zo blij is met de inspreek functie Ik doe dat al jaren! Vroeger nog op mijn mp3, nu gewoon op mijn telefoon

Ik ben wel blij dat de moeilijkemlijn uit de l2 is! Uit galop fxc wenden en dan voor c in draf... Constant springt mijn paard daar over

Ik vond die juist wel leuk :))

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 11:06

Zeepsop schreef:
xxEvelynxx schreef:

Ik vond die juist wel leuk :))

Ik vond die ook altijd leuk! En een goede voorbereiding op de M1!

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 12:16

Ik vind hem leuk om te oefenen maar in de proef ga ik hem niet missen

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 12:27

Ik vond dat ook een leuke oefening in de proef. Ook al hadden we er soms moeite mee. Maar is een goede voorbereiding op de klassen die volgen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 17:14

Vond ik ook een goede oefening. Als je die simpele lijn in het L2 niet beheerst, hoe wordt het M1 dan?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 17:43

Janine1990 schreef:
Vond ik ook een goede oefening. Als je die simpele lijn in het L2 niet beheerst, hoe wordt het M1 dan?

Dat wordt dan de L van Levenslang of de M van Middelmatig :D meer niet...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 17:45

listiglistje schreef:
Janine1990 schreef:

Dat wordt dan de L van Levenslang of de M van Middelmatig :D

Levenslang?
https://www.youtube.com/watch?v=91jqI657T9w
:D

Ik dacht trouwens meer aan de M van Muurvast...
Het zijn geen flauwe lijntjes meer van 5 meter :Y)

Irene_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 17:57

listiglistje schreef:
Janine1990 schreef:

Dat wordt dan de L van Levenslang of de M van Middelmatig :D meer niet...

Oh ik moest echt even hardop lachen op deze post!! Ik vond het ook een fijne lijn ☺️

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 18:32

Vanavond maar eens proberen proef 5 en 6 van de B te rijden, m'n vriend gaat mee dus hij spreekt het in.. Hopelijk gaat 't goed! :D Iemand nog tips voor 't inspreken?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 19:21

Ik vind een gebroken lijn in galop of zelfs een slangenvolte in galop anders simpeler dan dat lijntje in de L2 :P. Echt rechtstellen voor de jury zonder om te springen vond ik nog niet zo simpel.

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 19:30

veerledec schreef:
Ik vind een gebroken lijn in galop of zelfs een slangenvolte in galop anders simpeler dan dat lijntje in de L2 :P. Echt rechtstellen voor de jury zonder om te springen vond ik nog niet zo simpel.

Heb ik ook! Contra, gebroken lijn en slangenvolte gaat super! Maar tijdens dat lijntje valt hij of in draf of hij springt om..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 19:31

Dan heb je ze toch niet goed genoeg voor elkaar :Y) Het lijnte is ook een stukje controle ik neem dat ook veelvuldig mee in training. Ene keer een gebroken lijntje, dan een keer rechtstellen .

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 19:33

Yvank_ schreef:
Dan heb je ze toch niet goed genoeg voor elkaar :Y) Het lijnte is ook een stukje controle ik neem dat ook veelvuldig mee in training. Ene keer een gebroken lijntje, dan een keer rechtstellen .

Dan zou de rest ook moeite moeten kosten toch?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 19:34

Thuis ging het ook prima hoor :D. Maar op wedstrijd wil ik het dan toch te mooi doen, of ik ben bang dat ie overspringt en dan zit ik wat te krampachtig, en poef, mislukt. Ik zeg ook niet dat t onmogelijk is, maar wel dat ik t lastiger vind dan de M contra-oefeningen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 19:38

xxEvelynxx schreef:
Yvank_ schreef:

Dan zou de rest ook moeite moeten kosten toch?

In een slangenvolte of gebroken lijn kan je makkelijker sjoemelen dat je je paard eigenlijk niet gesloten en recht tussen je benen kan houden. Als je in galop rechtdoorgaat ipv af te buigen dan valt elk slingertje op.

Daarom wordt de oefening in één van de M1 proefjes ook een leuke, A afwenden in galop D draf X halt en groet. 2 keer een overgang kort na elkaar pal voor de jury.

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 19:42

veerledec schreef:
Thuis ging het ook prima hoor :D. Maar op wedstrijd wil ik het dan toch te mooi doen, of ik ben bang dat ie overspringt en dan zit ik wat te krampachtig, en poef, mislukt. Ik zeg ook niet dat t onmogelijk is, maar wel dat ik t lastiger vind dan de M contra-oefeningen.

Ik vind de m proef makkelijker In ieder geval.. De oude.. Heb de nieuwe nog niet gezien

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 19:44

Vanmiddag een L2-proef geoefend. Paard vond het maar vreemd dat ze maar een halve volte hoefde te hals strekken. Na een paar keer dit te hebben geoefend ging het al een stuk beter.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 19:55

Citaat:
In een slangenvolte of gebroken lijn kan je makkelijker sjoemelen dat je je paard eigenlijk niet gesloten en recht tussen je benen kan houden. Als je in galop rechtdoorgaat ipv af te buigen dan valt elk slingertje op.

Daarom wordt de oefening in één van de M1 proefjes ook een leuke, A afwenden in galop D draf X halt en groet. 2 keer een overgang kort na elkaar pal voor de jury.

Precies dit inderdaad. Mijn paard galoppeert van zichzelf in travers. Als je dan de voorhand voor de achterhand wil zetten (of de achterhand achter de voorhand) net na na zo'n bocht, dan is een foutje zo gemaakt. Na een gebroken lijn of slangenvolte kan je in de hoek weer corrigeren, indien nodig.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 20:29

FriesWytske schreef:
Vanmiddag een L2-proef geoefend. Paard vond het maar vreemd dat ze maar een halve volte hoefde te hals strekken. Na een paar keer dit te hebben geoefend ging het al een stuk beter.

Ja! Ik vind het halsstrekken maar heel kort. De galop is volgens mij ook ingekort. Ik vind dat wel jammer, maar ja.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 20:40

In proef 14 is het hals strekken langer. Dan moet je van de ene halve volte naar de andere. Galop is inderdaad ook ingekort. Nu is het korte zijde aanspringen volte en dan weer terug naar draf of op het rechte stuk of in de eerste hoek. Vind het wel lekker dat alles nu zo vlot op elkaar volgt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 21:29

veerledec schreef:

Maar dan is het toch heel simpel? Dan heb je je paard gewoon niet recht genoeg.

Een paard zal nooit recht worden, net als de ruiter. Maar als je daar veel mee bezig bent, kom je heel erg ver. Door spanning kan je een terugval hebben, dan is het zaak dat je als ruiter daarin te hulp schiet.
Maar dan moet je wel blijven rijden en voelen ;)

Yvank_ schreef:

Dat lijntje was me nog niet echt opgevallen. Leuk! Zaterdag nog een keer de oude proeven rijden en dan ga ik me focussen op de nieuwe proeven.

Helaas nog steeds de app niet... :\

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 22:30

Ik beweer ook nergens dat we alles perfect voor elkaar hebben :P. Ik geef alleen maar aan dat ik de M oefeningen makkelijker vond dan die L2 oefening.

Halsstrekken op de halve volte lijkt me ook kort. Het scheelt wel een hoop dat het niet meer zo diep hoeft.