Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
xxEvelynxx schreef:Grappig dat iedereen zo blij is met de inspreek functie Ik doe dat al jaren! Vroeger nog op mijn mp3, nu gewoon op mijn telefoon
Ik ben wel blij dat de moeilijkemlijn uit de l2 is! Uit galop fxc wenden en dan voor c in draf... Constant springt mijn paard daar over
Zeepsop schreef:xxEvelynxx schreef:Grappig dat iedereen zo blij is met de inspreek functie Ik doe dat al jaren! Vroeger nog op mijn mp3, nu gewoon op mijn telefoon
Ik ben wel blij dat de moeilijkemlijn uit de l2 is! Uit galop fxc wenden en dan voor c in draf... Constant springt mijn paard daar over
Ik vond die juist wel leuk
listiglistje schreef:Janine1990 schreef:Vond ik ook een goede oefening. Als je die simpele lijn in het L2 niet beheerst, hoe wordt het M1 dan?
Dat wordt dan de L van Levenslang of de M van Middelmatig
Iemand nog tips voor 't inspreken?
. Echt rechtstellen voor de jury zonder om te springen vond ik nog niet zo simpel. veerledec schreef:Ik vind een gebroken lijn in galop of zelfs een slangenvolte in galop anders simpeler dan dat lijntje in de L2. Echt rechtstellen voor de jury zonder om te springen vond ik nog niet zo simpel.
Het lijnte is ook een stukje controle ik neem dat ook veelvuldig mee in training. Ene keer een gebroken lijntje, dan een keer rechtstellen . xxEvelynxx schreef:Yvank_ schreef:Dan heb je ze toch niet goed genoeg voor elkaarHet lijnte is ook een stukje controle ik neem dat ook veelvuldig mee in training. Ene keer een gebroken lijntje, dan een keer rechtstellen .
Dan zou de rest ook moeite moeten kosten toch?
veerledec schreef:Thuis ging het ook prima hoor. Maar op wedstrijd wil ik het dan toch te mooi doen, of ik ben bang dat ie overspringt en dan zit ik wat te krampachtig, en poef, mislukt. Ik zeg ook niet dat t onmogelijk is, maar wel dat ik t lastiger vind dan de M contra-oefeningen.
Citaat:In een slangenvolte of gebroken lijn kan je makkelijker sjoemelen dat je je paard eigenlijk niet gesloten en recht tussen je benen kan houden. Als je in galop rechtdoorgaat ipv af te buigen dan valt elk slingertje op.
Daarom wordt de oefening in één van de M1 proefjes ook een leuke, A afwenden in galop D draf X halt en groet. 2 keer een overgang kort na elkaar pal voor de jury.
FriesWytske schreef:Vanmiddag een L2-proef geoefend. Paard vond het maar vreemd dat ze maar een halve volte hoefde te hals strekken. Na een paar keer dit te hebben geoefend ging het al een stuk beter.
veerledec schreef:Ik vind een gebroken lijn in galop of zelfs een slangenvolte in galop anders simpeler dan dat lijntje in de L2. Echt rechtstellen voor de jury zonder om te springen vond ik nog niet zo simpel.
Yvank_ schreef:Daarom wordt de oefening in één van de M1 proefjes ook een leuke, A afwenden in galop D draf X halt en groet. 2 keer een overgang kort na elkaar pal voor de jury.
. Ik geef alleen maar aan dat ik de M oefeningen makkelijker vond dan die L2 oefening.