[HK] B-debuut in 2016

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shelly21

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 17:08

Lekker veel plezier vanavond !

Ik ben vandaag weer op het paard geklommen :x

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 19:19

wat was die van mij stout tijdens les, volgende week gaat mijn instructrice er eens op zodat ze zelf ook een beetje een idee krijgt van hoe en wat. gelukkig had ik ook fijne stukken en ben ik opzich ook wel tevreden!

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 20:01

Ik weet niet wat er was, maar ik had een bommetje onder m'n kont. Pff, was echt heel druk. Uiteindelijk wel fijn kunnen afsluiten.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 20:02

Zwartvosje schreef:
Veel plezier Utixo! Klinkt ook lekker :P

Ik vind anderhalf uur ook wel erg veel als het gaat om actieve training in de bak :oo
Ik rijd inclusief in en uit stappen meestal drie kwartier tot een uur en daarvan is dan tien minuten instappen en vijf minuten ongeveer uitstappen, en tussendoor stap ik ook regelmatig. Ik ben er van overtuigd dat regelmatig een korte stappauze inlassen positief inwerkt op de training. Heeft ze even de tijd om haar koppie leeg te maken en te verwerken wat ze zojuist gedaan heeft, voordat ik andere oefeningen ga rijden. Als ik dalijk weer kan rijden ga ik het ook weer iets anders aanpakken. Ik wil dan per training op een of twee oefeningen focussen en stoppen zodra die goed gaan. Dus dan zal ik misschien nog wel korter rijden. Ik wil dan wel vaker gaan rijden, en daarnaast blijf ik longeren met bijzet. Dus in totaal blijft ze in principe evenveel getraind worden, maar m.i. beter verdeeld. :Y)

OneAndOnlyx Ik zou dan inderdaad toch gaan denken in de richting van teveel druk in de mond, zeker als je zegt dat hij op een (te) lang teugeltje wel zijn mond dicht houd. Misschien een idee om goed te gaan oefenen op je balans, ook naast het paard! (Moet ik zelf ook O:) )

Jij zegt het ik doe het. Vanmiddag heerlijke les gehad op een val na(hij schrok van een knal :p). Hele mooie aanleuning. Hij moest wel even zoeken en deed zijn mond wel open toen ik hem te strak pakte maar dat had ik gelijk door. Op lichte druk doet hij het het beste. Hij schuimde helemaal lekker toen we thuis kwamen.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 17:23

Oef, dat niet drinken gisteravond ging niet helemaal goed. Ik drink zelden, afentoe een wijntje thuis en daar blijft het bij. Maar gister had iemand roze spul bij haar, dat smaakte naar die Fireballen die je vroeger had. Was erg lekker in ieder geval.

Vandaag 193 en 188, eerste proef ging lekker, ze mocht alleen wat vlotter. Dit overdreef ik een beetje, dus 2e proef was wat te slordig.
Vanaf volgende week starten we L1

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 17:25

Mijn vorige proefje wilde ik net als jij ook wat vlotter, dus mijn pony ging rennen ipv draven...

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 17:34

Succes Utixo!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 17:45

AlwaysH schreef:
Mijn vorige proefje wilde ik net als jij ook wat vlotter, dus mijn pony ging rennen ipv draven...

Het zijn de details hè :+.

Dank je Maaike, in principe komt alleen de 5 meter wijken en middengalop erbij, dus moet te doen zijn.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 17:56

Jij gaat lekker Utixo :))

Hier vandaag ook weer gereden, ze had er echt geen zin in volgens mij want ze liep echt te poedersuiker. Beetje gek doen met haar hoofd en dribbelen, raar beest. Uiteindelijk best prima kunnen rijden en na 20 minuten afgestapt want ze kwam bijna niet meer vooruit.. We moeten echt wat meer conditie gaat trainen, want als dit in januari nog zo is dan kan ik niet gaan lessen :P

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 18:01

@Ghostattack, conditie is bij Raymond ook zo slecht...
Het moet echt weer worden opgebouwd want als je paard fijn loopt kan ie de bak alweer uit.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 18:04

Ja precies, die van mij is nog een jonkie dus ik wil niet te veel vragen, maar dit is ook niks natuurlijk. Probleem bij mij is dat ik doordeweeks niks kan doen, dan zit ik namelijk in Amsterdam. Ik ben er alleen vrijdag t/m zondag. Voortaan maar proberen elke vrijdag te longeren en zaterdag of zondag rijden.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 18:06

Wat is je schema nu dan?

Raymond is 17, dus zijn conditie gaat wel eerder achteruit dan jongere paarden. Ondanks dat merk ik wel dat als ik hem drie keer per week beweging geef hij veel soepeler is.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 18:10

Schema is nu wat mij op dat moment uitkomt :+ Ik zit op de universiteit, dus ik heb niet altijd even veel tijd. Doordeweeks staat pony voornamelijk stil, eigenaar komt af en toe met zijn dochter. Die stappen dan alleen wat, want dochtertje is pas 5. Die kan dus nog niet alleen erop.

Dit weekend heb ik alleen gereden en verder niet veel, geen tijd gehad om te longeren namelijk. Volgend weekend wil ik wel gaan longeren en ook weer rijden. Tijdens het rijden pakken we de galop nog niet eens echt mee, toevallig vorige week een galopje gedaan. Vandaag niet, daarvoor was ze te vervelend. Dan ga ik liever in stap en draf aan het werk. Maar mijn pony is pas 3.5 jaar oud, is op 3 jaar ingereden en heeft van augustus tot eind november eigenlijk zo goed als 'stilgestaan'. Sinds een week of 2 zijn we begonnen met iets serieuzer rijden.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 18:14

Klinkt best wel als Ray.
Af en toe geeft hij een bok als ik aangaloppeer, en de vorige keer sloeg de andere pony in de bak daardoor op hol...

Als ik Ray een beetje te druk vind doe ik het ook niet.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 18:18

Ik heb die van mij nog nooit zien bokken of steigeren, alleen geeft ze de paarden in de kudde af en toe een harde trap. Ze is de kleinste en jongste, maar wel de baas :))

Ze doet bij mij ook niks als ik aangaloppeer, ook niet als ze zo vervelend is. Maar als ze zo loopt te kloten, dan ga ik liever bezig in stap, dan kan ik haar aandacht er beter bij houden. Conditie opbouwen gaan we nu dus echt doen, want ik wil vanaf januari ongeveer gaan lessen en dat zal toch een half uur zijn.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 19:15

Shelly21 schreef:
Lekker veel plezier vanavond !

Ik ben vandaag weer op het paard geklommen :x

Hoe ging het? Nergens last meer van?

Ik heb vandaag m'n eerste wedstrijd opgegeven. 17 januari mogen we :D

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 20:13

Ik had dit weekend m'n b debuut, had m'n startkaart sinds oktober maar er kwam steeds wat tussen. Ik had 186 met een 3e prijs en 184 en een 4e plek

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 20:35

Goed gedaan @Tinkertje!:)

Ik heb op dit moment alleen maar zin om alleen bij Raymond te zijn. Zonder belasting fysiek en mentaal en ook geen mensen die perse tegen me moeten praten. Alleen ik die tegen Ray praat...

Ik kan de hele week niet door projectweek... Morgen pas 16:10 uit, als ik dan naar stal ga ben ik er rond 17:00, is het dus donker, moet ik gelijk naar huid omdat ik nog hondentraining heb...

Woensdag moet ik bij een vriendin logeren ivm school.

Donderdag ben ik naar Dusseldorf en pas 19:00 terug in Alkmaar, dan ga ik weer bij die vriendin slapen en vrijdag mag ik heeeeel misschien als mijn ma me oppikt want dan kunnen we langs stal. Zaterdag dus pas weer sws.

Haat aan projectweek.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 08:57

Herkenbaar hoor, tijdens mijn middelbare schooltijd en helemaal tijdens mijn studie had ik veel minder tijd voor paardrijden. Hing heel erg af van het rooster. Ben uiteindelijk maar op een manege gaan rijden toen ik ook stage moest lopen, omdat ik dan in ieder geval eens per week kon rijden. Maar zelfs dat moest ik wel eens afzeggen ivm drukte, tentamens oid.

Tinkertje: netjes hoor! Gefeliciteerd met je prijs :)

Wij hebben gisteren de paardentandarts erbij gehad. Vasthouden op rechts werd de laatste dagen steeds erger. Bleek wel nodig hij had flinke haken. Hopelijk loopt hij straks weer een stuk fijner.

dunkindonut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 11:21

Ik heb de hele middelbare school periode en tijdena mijn opleiding (havo en daarna HBO) altijd ergens tijd gevonden om te rijden, reed vaak 5x per week. Had een eigen paard die op de manege stond, dus zat niet ermee dat het te donker was. Heb de paarden nu bij opa en oma, is wel iets verder omdat we met de bus moeten maar bevalt veel beter.
Wel balen always dat je nu zo weinig tijd hebt voor raymond...
SusanH bij ons is het ook weer tijd voor de tandarts. Merk vooral aan mijn merrie wanneer het weer tijd is om die langs te laten komen.

Vanmiddag weer lekker rijden op mn paardjes, guus even wat rustiger aangezien hij donderdag naar de osteopaat gaat. Ben heel benieuwd wat die gaat zeggen.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 11:23

Hier gelukkig ruim genoeg tijd doordeweeks, alleen op dit moment te lui om op en neer te reizen omdat het niet mijn eigen paard is. Gekke ik heeft ondertussen wel bedacht om toch rond te gaan kijken voor een eigen paard O:) Daarnaast blijf ik gewoon Deena rijden, aangezien mijn eigen paard dan toch op dezelfde stal zou komen te staan.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 11:24

Ik rijd altijd in de buitenbak en deze heeft gene verlichting, ook mag ik niet in het donker terug naar het station fietsen...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 11:28

Dunkeedoo schreef:
Ik heb de hele middelbare school periode en tijdena mijn opleiding (havo en daarna HBO) altijd ergens tijd gevonden om te rijden, reed vaak 5x per week. Had een eigen paard die op de manege stond, dus zat niet ermee dat het te donker was. Heb de paarden nu bij opa en oma, is wel iets verder omdat we met de bus moeten maar bevalt veel beter.
SusanH bij ons is het ook weer tijd voor de tandarts. Merk vooral aan mijn merrie wanneer het weer tijd is om die langs te laten komen.

Vanmiddag weer lekker rijden op mn paardjes, guus even wat rustiger aangezien hij donderdag naar de osteopaat gaat. Ben heel benieuwd wat die gaat zeggen.

Ik denk dat je je geboortedatum even moet aanpassen want je bent nu 14 :+

dunkindonut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 12:12

Urielle schreef:
Dunkeedoo schreef:

Ik denk dat je je geboortedatum even moet aanpassen want je bent nu 14 :+

Oops mijn zusje heeft oit dit account aangemaakt maar deed er niks meer mee dus heb ik het overgenomen. Ben toch echt 21 XD

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 12:24

Account van een ander overnemen is ook niet de bedoeling ;)

Merkte gelijk verschil vanmorgen met rijden. Heb het op advies van de tandarts rustig aan gedaan. Hij was gelijk lekker los, inbuigen ging ook weer lekker soepel. Even kort gereden en daarna lekker lang en laag uit laten draven.