Ik ben vandaag weer op het paard geklommen
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Zwartvosje schreef:Veel plezier Utixo! Klinkt ook lekker
Ik vind anderhalf uur ook wel erg veel als het gaat om actieve training in de bak
Ik rijd inclusief in en uit stappen meestal drie kwartier tot een uur en daarvan is dan tien minuten instappen en vijf minuten ongeveer uitstappen, en tussendoor stap ik ook regelmatig. Ik ben er van overtuigd dat regelmatig een korte stappauze inlassen positief inwerkt op de training. Heeft ze even de tijd om haar koppie leeg te maken en te verwerken wat ze zojuist gedaan heeft, voordat ik andere oefeningen ga rijden. Als ik dalijk weer kan rijden ga ik het ook weer iets anders aanpakken. Ik wil dan per training op een of twee oefeningen focussen en stoppen zodra die goed gaan. Dus dan zal ik misschien nog wel korter rijden. Ik wil dan wel vaker gaan rijden, en daarnaast blijf ik longeren met bijzet. Dus in totaal blijft ze in principe evenveel getraind worden, maar m.i. beter verdeeld.
OneAndOnlyx Ik zou dan inderdaad toch gaan denken in de richting van teveel druk in de mond, zeker als je zegt dat hij op een (te) lang teugeltje wel zijn mond dicht houd. Misschien een idee om goed te gaan oefenen op je balans, ook naast het paard! (Moet ik zelf ook)

Ik zit op de universiteit, dus ik heb niet altijd even veel tijd. Doordeweeks staat pony voornamelijk stil, eigenaar komt af en toe met zijn dochter. Die stappen dan alleen wat, want dochtertje is pas 5. Die kan dus nog niet alleen erop. 
Daarnaast blijf ik gewoon Deena rijden, aangezien mijn eigen paard dan toch op dezelfde stal zou komen te staan. Dunkeedoo schreef:Ik heb de hele middelbare school periode en tijdena mijn opleiding (havo en daarna HBO) altijd ergens tijd gevonden om te rijden, reed vaak 5x per week. Had een eigen paard die op de manege stond, dus zat niet ermee dat het te donker was. Heb de paarden nu bij opa en oma, is wel iets verder omdat we met de bus moeten maar bevalt veel beter.
Wel balen always dat je nu zo weinig tijd hebt voor raymond...
SusanH bij ons is het ook weer tijd voor de tandarts. Merk vooral aan mijn merrie wanneer het weer tijd is om die langs te laten komen.
Vanmiddag weer lekker rijden op mn paardjes, guus even wat rustiger aangezien hij donderdag naar de osteopaat gaat. Ben heel benieuwd wat die gaat zeggen.
Urielle schreef:Dunkeedoo schreef:Ik heb de hele middelbare school periode en tijdena mijn opleiding (havo en daarna HBO) altijd ergens tijd gevonden om te rijden, reed vaak 5x per week. Had een eigen paard die op de manege stond, dus zat niet ermee dat het te donker was. Heb de paarden nu bij opa en oma, is wel iets verder omdat we met de bus moeten maar bevalt veel beter.
Wel balen always dat je nu zo weinig tijd hebt voor raymond...
SusanH bij ons is het ook weer tijd voor de tandarts. Merk vooral aan mijn merrie wanneer het weer tijd is om die langs te laten komen.
Vanmiddag weer lekker rijden op mn paardjes, guus even wat rustiger aangezien hij donderdag naar de osteopaat gaat. Ben heel benieuwd wat die gaat zeggen.
Ik denk dat je je geboortedatum even moet aanpassen want je bent nu 14