[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sunshinee

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 11:02

Gaaf daantjuh van je debuut!! En jammer dat er niks vaststaat..

Marietje,hopelijk gaat het snel weer de goede kant op..

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 11:33

Hoe stoer Daantjuh! Misschien toch eens google'n oid, vaak staan er fotograven aan de kant om hun portfolio uit te breiden. You never know! :)

Marietje, hopelijk wordt je paardje snel weer de oude!

Hier een grote kost gedaan, een nieuw zadel aangeschaft. Pijnlijk in de portefeuille, maar noodzakelijk!

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 11:34

Wat voor 1 is het geworden Zwieke?

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 11:39

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 11:42

zwieke schreef:
Hoe stoer Daantjuh! Misschien toch eens google'n oid, vaak staan er fotograven aan de kant om hun portfolio uit te breiden. You never know! :)

Marietje, hopelijk wordt je paardje snel weer de oude!

Hier een grote kost gedaan, een nieuw zadel aangeschaft. Pijnlijk in de portefeuille, maar noodzakelijk!

Was onderlinge en er stond niemand op het veld met camera! Maar dat maakt niet uit, we gaan het vast nog wel een keer doen.

Wel een mooi zadel!! Hopelijk kun je er fijn op zitten. Ik ben afgelopen jaar ook aan het martelen geweest om een goed dressuurzadel te vinden. Had ik er eindelijk 1 die goed op het paard lag, kreeg ik zelf dooie voeten tijdens het rijden... Maar we hebben er 1 nu!

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 11:51

Ja een goed zadel vinden is inderdaad moeilijk, ik vind er ook veel kwakzalvers tussen zitten die zelf niet weten hoe een zadel moet passen.... Maar ik als leek weet er helemaal niets van, dus ik ben goedertrouw. Nu was ik wel héél tevreden van Masara, ze neemt haar tijd en bekijkt/meet je paard uitvoerig (rug/schoft ed). Mijn "oud" zadel zat voor mij echt goed, helaas voor Lady niet (meer). Nu had ik dat zadel ook wel gekocht voor mijn vorig paardje.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 12:25

Wauw prachtig zadel! Ik heb toen ook gekeken naar MSFC, maar die dealers zaten helaas niet echt in de buurt. Wat voor paard heb je, Zwieke?

Ik heb uiteindelijk een Fryso gekozen, prachtig zadel, zit lekker en super service :)

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 10:59

Ziet eruit als een fijn zadel! Ik vind alleen de stiksels op het zweetblad niet zo mooi.

Mercury, heb je ook een fries? Ik heb vroeger toen ik nog geen eigen paard had een fries gereden, die had ook een Fryso. Zat echt heerlijk!

Die van mij is de boxrust inmiddels wel zat, zo braaf als hij het onderging, zo lastig is hij nu. Beetje energie overschot. Wel een teken dat hij kennelijk weer "fit" is. Heb nog niet gekeken hoe hij draaft, misschien vanavond maar eens doen. Hopelijk mag hij snel aan het werk want dit is geen doen voor langere tijd. :+

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 11:49

Haha nee, ik heb geen Fries! Maar wel een hele brede KWPN merrie :o

Gaat het wel een beetje met hem? Sneu is dat he, boxrust :(

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 12:14

@ Mercury : Lady is een NRPS.

@ Marietje : Je groot recht hoor! Ik vind de stiksels wel iets hebben. Nu ja, veel zie je er niet van als je er op zit! :+ Hopelijk mag je paardje snel weer aan het werk! :(:)

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 15:32

Leuke Appaloosa sportdag gehad met onze Skylger Roos. We zijn vanaf Terschelling naar Leusden afgereisd. Was toch wel een pittige reis hoor.. maar we zijn niet voor niets gekomen want we hadden een 3e en 4e prijs in de dressuur (1 wp) en een 3e prijs in de bestgaand rijpaard rubriek! Heel trots!

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 15:33

Afbeelding

Afbeelding

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 11:30

Wat een leuke foto's Femskie, plezier straalt eraf! Gefeliciteerd met je punten. +:)+

Valt me wel op dat ze nog wat diep loopt voor de M1, ze mag wat meer omhoog komen vanaf de schoft.

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 11:55

Thanks Marietje35! We hadden het ook erg naar onze zin en Roos wilde fijn meewerken :-)
Deze foto's geven wel een iets vertekend beeld want ze liep voor haar doen al aardig meer omhoog. Het is alleen nog erg moeilijk voor haar, sinds we pas een paar maanden daarmee bezig zijn. Maar je hebt dus wel helemaal gelijk hoor! Commentaar op protocol is dan ook vaak dat ze meer bergop moet lopen. Dat is echter niet 1,2,3 voor elkaar. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 11:56

Hoe is het nu met je paard Marietje?

Ziet er netjes uit die foto's :)

Ik heb gisteren nog weer les gehad, helemaal klaar voor ons M1 debuut we gaan het meemaken :))

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 11:58

@Zwieke: dat is wel een heel mooi zadel! Vooral belangrijk dat je er goed in zit en dat hij goed op je paard ligt maar mooi is ie ook.

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 12:01

Afbeelding
Afbeelding

Kijk, dit is ietsje meer zoals het denk ik zou moeten. Maar dan zit ik op foto 1 weer een beetje raar..

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 12:13

Daar lijkt het inderdaad beter, maar het stuk voor haar schoft houdt ze wat recht nog. Je teugels lijken ook erg lang.
Kost ook tijd zoiets. :j

Ik kan er weinig van zeggen, ik stap braaf 2 x daags en daarin is hij zo rad als het maar kan, maar goed ... dat was hij vorige week ook al :+ Ik heb hem nog niet gedraafd aan de hand, aan de ene kant wil ik het heel graag weten, aan de andere kant denk ik ik wacht wel tot maandag.
Gisteren heeft hij een grote wasbeurt gehad inclusief toiletteren, heeft hij toch lekker z'n aandacht.

Yvank, wanneer gaat het gebeuren?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 12:21

Mm lastig!

Morgen :=

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 12:23

Oh spannend :D Heb je er vertrouwen in?

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 12:25

Marietje, hoe bedoel je dat ze het stuk voor haar schoft nog recht houdt? Misschien zijn de teugels ook wel wat lang maar anders wordt het een hangwedstrijd ben ik bang.

Dus over je paard is nog niet heel veel extra's te vertellen? Wat akelig, blessures.. Dan idd maar lekker beetje aandacht geven op een andere manier.

Yvank: succes morgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 12:26

Mm hij kent alle oefeningen prima :) , hij kan alleen op die locatie vreselijk kijkerig zijn dus dat is even afwachten.

Wou eigenlijk pas later M1 starten maar deze reeks wedstrijden had ik al opgegeven en betaald voor L2 maar nu kan ik niet om het L2 tijdstip dus dacht ik dan maar M1 anders is het ook zonde van mijn geld :+

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 12:27

Ah dan komt het vast goed!

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 12:27

hahaha dat is pas echt een goede reden om te promoveren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 12:31

haha de sport is al duur zat :P en L2 was ik toch niet meer gestart hoor :) ! Dan had ik hem nog een poosje thuis gehouden. Dus heb nu zoiets van dan kan ik het mooi als oefening meenemen!

Hebben 13 sept voor eerst L2 gestart en zijn 12 Wp's , 3 eerste, 3 tweede en een derde prijs rijker dus het zal wel goedkomen :P

Of niet.. :') maar kan altijd nog afgroeten hahah