[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tinkels

Re: M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 11:05

Wij hadden afgelopen weekend leuke punten in de M1, 194 en 190 met een 2e en 3e plaats..
Nu toch maar serieus aan de M2 denken :P

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:51

Allebei succes in het Z1!

Ik ga komend weekend voor de laatste keer M1 starten. Het weekend erna zal
ons M2 debuut zijn. Ben nu vooral bezig met de overgang galop-stap, dat blijft wat lastig.

oneiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 14:39

Zo, dat is een tijdje geleden. Ik heb tussendoor wel alle berichtjes gelezen, maar, omdat ik het wat druk had met de organisatie van onze ponyspeldag, niet gereageerd. Ik heb sinds begin deze maand ook geen wedstrijden meer gereden, dus geen nieuws van dit front. Gisteren 110 kids de hele dag beziggehouden, dus vanaf vandaag weer lekker trainen. Aankomend weekend weer wedstrijd...

Maar ik las wel allemaal goede berichten...
Van fijne nieuwe instructie, tot een 200 punten proef naar twee dames die de overstap gaan maken naar het Z1! Super, heel veel succes.

Ook oudere berichtjes heb ik gelezen, maar dat is vorige week en de week ervoor geweest en ik weet niet precies meer wat er allemaal instond, sorry.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 15:23

Wat een goede berichten allemaal, toppers!!!!!! *\o/*

Ik ga volgende week weer een poging doen, ben benieuwd!

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 16:31

vur schreef:
Goeie instructrice zo te horen Niobe. :j En je paard laten behandelen. Hij zal in het begin nog wel wat spierpijn hebben gehad van de behandeling neem ik aan?

Ja, dat was zeker wel het geval! Daarom ook rustig aan gedaan en toen ik haar weer mocht oppakken toch nog maar niet teveel doorgevraagd als ze wat tegenwerkte. Maar gelukkig was het ook wel gauw over.

Succes in het Z1 M_I_R en vur!! Hopelijk tot gauw in het Z1 topic *\o/*

Poeh Tamara heftig dagje, kan me voorstellen dat dat goed schrikken was! Maar alsnog zulke toppunten gereden, knap hoor!! +:)+

Dat zijn inderdaad leuke punten Tinkels, dat legt wel een mooie bodem voor het M2, denk ik zo :j

Spannend Uppojono! En die overgangen van galop naar stap zijn inderdaad wel lastig, gaat het al wat beter in de training bij jullie?

Dat is ook een behoorlijke uitdaging oneiros, 110 kinderen bezighouden := Was ook vast wel erg leuk denk ik?

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 19:08

Bedankt allemaal. Hopelijk inderdaad tot ziens in het Z1-topic. Jullie ook allemaal succes verder. ;)

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 19:13

Zo ik ben eventjes niet geweest en wat gaan jullie hard! Een hoop naar het Z topic gaaf hoor!

Hier even een update morgen heb ik voor het eerst weer les na ruim 4 maanden, gewoon op B niveau maar samen met instructrice even kijken hoe we er voor staan, ook hebben we deze week een bel afspraak met de kliniek en in principe mogen we dan weer terug naar het M2 trainen eindelijk!

claucarlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 22:03

Ook een tijdje niet geweest en weer heel wat bij te lezen zie ik.
Succes in de Z1 M_I_R en vur.
Soms kan een nieuwe instructie heel verhelderend werken.
Verder weer goeie punten zie ik.
Jammer van je glijpartij.
Ik loop op dit moment tegen het probleem aan dat die van mij zich in de galop er echt uit drukt.
Het beeld schijnt dan nog wel aardig te zijn maar ze maakt naar mijn idee net niet dat laatste knikje.
Zal wel weer komen.
5 april weer starten. Ben benieuwd.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 08:12

Ik ben gisteren voor het laatst M1 gestart. Eerste proef ging niet fijn, tweede proef wel. Ik had 184/189 en een 3e en 1e prijs. Ben heel benieuwd of we een beetje mee kunnen komen in het M2. Dat debuut wordt waarschijnlijk 19 april en gaat tevens mijn andere paard voor het eerst na 7 maand weer mee in het L2.

oneiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 10:30

Goedemorgen allemaal! Ik hoop dat jullie allemaal een mooi weekend hebben gehad?! {:} Ik in ieder geval wel!

Zaterdag een heerlijke buitenrit gemaakt en gisteren hebben we de laatste binnenwedstrijd van het seizoen gereden. Het was ontiegelijk warm en zowel mijn paard als ik waren halverwege de tweede proef op en super bezweet, maar we zijn wel officieel M2 nu!!! *\o/* We hadden voor beide proeven 188 punten. De keertwendingen waren in de proef nog niet goed genoeg, maar we hadden wel voldoendes voor de travers en de overgangen galop-stap. Er moet nog veel getraind worden, maar dit is een mooie start.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 11:24

Gefeliciteerd Oneiros. Dat zijn nette punten!

claucarlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 14:05

Gefeliciteerd Oneiros.
Dat is zeker een goed begin!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 11:14

Ik breek even in maar is er iemand in de buurt van Haarlem die zin en tijd heeft om voor te rijden op de M jurycursus op donderdag 17 april? We zoeken nog twee M2 voorrijders, het gaat om proef 19.

Sorry voor het storen :D

oneiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 13:35

Ooooh Daffodil, dat is superleuk, maar helaas veel te ver weg. Ik had graag geholpen... |(

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 14:13

Voor mij helaas ook te ver weg ;)

Afgelopen weekend wedstrijd gehad, nog geen wp, mar dat komt wel, ik moet er echt wat ingroeien :) Zie het helemaal zitten!

oneiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 15:58

Ik groei ook meestal in een klasse, Nibbit. Had je wel naar je zin gereden?

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 16:15

Precies, ik rij nu ook voor t eerst M2, en ik had mss langer in de M1 kunnen blijven maar dan blijf ik wat 'laks'rijden, nu heb ik een stok achter de deur :P

Ja mn eerste proef ging best goed, wel wat aandachtspuntjes (dingen die nog niet helemaal bevestigd zijn) maar verder wel heel erg tevreden :j
De 2e proef was pas n kwartier later, en toen was het scherpe er wat af. Ik heb nog wel fijn gereden maar het was voor de M2 echt niet genoeg qua impuls, snel in de overgangen etc

Jij had wel superpunten trouwens *\o/*

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 18:39

@oneiros; gefeliciteerd! Dat zijn nog eens nette punten op je debuut :)

@nibbit; Dat had/heb ik ook hoor. Je moet echt ff door hebben hoe en wat ze precies willen zien.
Daarnaast heb ik nog te maken met de spanningen van mijn paard op wedstrijd.

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 19:04

Joehoe ik kom me weer wat vaker laten zien :D Hebben gister groen licht van de kliniek gehad en we mogen weer alles doen, wel rustig opbouwen en als ik een dag zwaar getraind heb de volgende dag rustiger aan naar B/L, maar ja eigenlijk deed ik dat altijd al :)

Vandaag dus meer na het losrijden even alles knopjes ''aangetikt'' en ze pakte het super fijn op, tuurlijk alles moet losser, fijner maja het begin is er :)

claucarlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 20:47

Dat zijn goeie berichten annika_s
Komt vast allemaal goed.

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 22:10

Hallo allemaal, mag ik me hier ook melden?

Mijn M2 debuut staat gepland op 30 mei met U.fo, moet het nog opgeven aangezien er nog geen vraagprogramma is maar heb er zin in :)!

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 07:57

Ik heb gisteren toch mijn M2 debuut gehad. Stond op wachtlijst, maar kon er toch nog bij. Ik was, hoewel er nog voldoende ruimte is voor verbetering van
mijn kant, heel tevreden en trots op mijn paardje. We hadden 190/185 en een 1e en 3e prijs.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 08:15

Gefeliciteerd, wat een super debuut!! :)

RoosMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 08:16

@Uppojono: super hoor!
Ik ga ook binnenkort naar de M2! Ik rijd een 5-jarige (wordt 6) Welsh D pony. Op zich zitten alle oefeningen er in, maar alles moet toch weer een tandje beter. Ben al hartstikke trots dat we samen nu al M2 startgerechtigd zijn. In ruim een halfjaar van de B naar dit niveau gekomen :D

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 08:45

Wauw wat een superdebuut Uppojono! Gefeliciteerd :D