[HK]M1 debuut; wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vincy

Re: M1 debuut; wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 23:31

Gefeliciteerd iedereen met de mooie punten!!

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 23:42

Ik heb a.s. zondag mijn debuut. Op zich doet ie alles prima behalve linksom aangalopperen op de lange zijde. Dan wordt ie ook echt een beetje boos. Ben benieuwd of ik dat nog opgelost krijg.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 08:59

Nou ja als dat het enige is zou ik me echt niet druk maken hoor!
Springt hij ook verkeerd aan?

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 09:38

Merken jullie trouwens een groot verschil tussen de L2 en M1?

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 09:53

Ik vind het M makkelijker, maar dat is meer omdat mijn paard moeite heeft met wijken en de wisseling tussen lichtrijden en doorzitten.

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 12:27

ik heb zaterdag ook ons M1 debuut gehad ( na een paar onderlinge wedstrijdjes in het M1)
Ze was supernerveus. Ze kwam al kletsnat van de trailer af. het was weer een half jaartje geleden dat we op verplaatsing (buiten de lessen en de onderlinge) waren geweest. Dan kan ze zich zo enorm druk maken.
In de eerst proef was er dus echt veel teveel spanning maar wisten we toch nog 175 punten te scoren. Doordat ze zo gespannen was ben ik tijdens de middendraf ook het 2e stuk gaan lichtrijden. Een kwestie om het niet allemaal nog erger te maken.
De 2e proef was buiten en ging veel fijner. Dit was ook terug te zien in de punten. We waren 2e met 185 punten. Dus 1e WP is binnen. Die stress van haar is echt wel erg hoor. Ik probeer zelf er altijd rustig onder te blijven maar hoop dat ik het onbewust niet overdraag aan haar. We gaan zondag weer zodat ze even hier doorheen kan, hoop k toch. Maar k ben wel trots op mn streskipje met ons 1e wp in de M1.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 12:39

josje4 schreef:
Iedereen heeft het weer goed gedaan dit weekend, super! :D

Nadita dat zijn veel wedstrijden!
Bij ons is 3 per maand echt de max.

Het is bij ons om de hoek. Dus geen lange reistijden, anders had ik het ook niet gedaan hoor. Ik denk maar zo: ik moet toch rijden, of hij dan een proef loopt in de manege of ik rijd thuis. Maakt niet uit. Kwam deze maand zo uit.....

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 12:42

3timesmom; Gefeliciteerd, netjes!

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:18

3timesmom, Gefeliciteerd!!

Ik vind het M ook fijner, eindelijk van dat ellendige lichtrijden af :o
Daarnaast vind ik de oefeningen ook leuker en uitdagender.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:24

Goedemiddag!

Zou ik me hier ook mogen meekletsen? Mijn debuut in het M1 staat voor 13 april gepland (of ik moet as zondag toch al een oefenrondje gaan rijden, maar dat hangt nog even van het achterwaarts gaan af de komende dagen)

Ik zag een "bekende" voorbij komen uit een ander topic (tsplendid :D) en een aantal zieke paarden. Hopelijk knappen ze snel op.

Ik ben, heel verrassend, Michelle en ik rijd momenteel op Bogan, een grote reus van bijna 1.80. Superlief, werkwillend en leergierig. Vorig jaar spontaan naar Haaksbergen gegaan om voor de lol mee te starten in het L1. Echter ging dat zo ontzettend fijn, 3 proeven, 3 winst met hele nette plaatsing (terwijl we nog maar heel weinig hadden gereden samen) dat we besloten te blijven starten. In november verhuisd van stal, zodat we normaal konden blijven rijden en trainen.
In november weer een wedstrijdje gepakt in de regio, om eens te kijken hoe hij zich in een binnenbak gedroeg, aangezien we ook de selecties gingen rijden. En dat ging niet verkeerd, we hebben het oefenrondje gewonnen, alle vier de selectieproeven (207, 207, 205 en 198) en dus als kringkampioen naar de regio. Daar zijn we nét 4e geworden. Nr 3 had 1 punt meer, en de nummers 2 en 1 maar 3 punten meer. Helaas is het in het L1 geen NK, dus hier eindigde het voor ons in het L1. Hierna heb ik hem lekker thuis gehouden om door te trainen voor het M1.

Groetjes Michelle

MioEnTia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:31

Pfoe lang niet gemeld hier! Iedereen gefeliciteerd met de behaalde resultaten! Heb het topic ff vluchtig bijgelezen. Mijn debuut ging erg gespannen, geen winst maar toch trots! Ook een erg fijn en opbouwend protocol.

MioEnTia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:33

Welkom Michelle trouwens :)

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:37

wat heeft iedereen een goed weekend gehad. mooie resultaten allemaal.

Envoy ging heel fijn dit weekend. hij deed alles. beginnende travers, appyement, keertwendingen. Ik heb zelfs mijn eerste vliegende wissels gereden. echt van het eerste moment in 1 keer :D.
gisteren maar wat gesprongen. in het begin heel goed. op een gegeven moment begon ik op de oxer te twijfelen op de afstand, na 5 x een misafstand ben ik er af gestapt en heeft mijn vriend nog 2x de oxer gesprongen op een perfecte afstand.
ik denk dat ik het toch maar bij de witte hekjes houdt. :D

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:55

Ik meld me ook :D

Zondag hebben Do en ik ons debuut gemaakt: 189 en 200 en twee 1e prijzen :D :D

Rijden hier ook bokkers in Noord Holland?

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 19:15

Vind zelf de M ook fijner als het L maar wel als het paard er klaar voor is uiteraard :).

Michelle77: Haha leuk welkom :D! Spannend, M1 debuut alweer!

TeeGee; Zow een mooi debuut gefeliciteerd!

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 19:51

Goed debuut TeeGee. Kom uit Zuid Holland, geen Noord :+

@Tsplendid, komen elkaar overal tegen zo haha
M1 alweer idd, gaat hard, had dat nooit gedacht toen ik vorig jaar bij Bo ging kijken voor het eerst. Is wel een voordeel dat hij al 7 was toen, dat ik qua leeftijd lekker door kan blijven rijden.

Ik vind het L2 normaal fijner dan het L1, al dat gewissel tussen lichtrijden en doorzitten, pfff, wat een gedoe. Ik kan het nu niet beoordelen met Bo of er een groot verschil zit tussen het L2 en M1, aangezien ik geen L2 heb gestart of ga starten met hem _O-
Laatst bijgewerkt door Michelle77 op 17-03-14 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 19:53

Haha ja idd zeg! Ja L2 is sowieso fijner als het L1, wat je zegt met lichtrijden-doorzitten haha.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 19:58

Tsplendid schreef:
Haha ja idd zeg! Ja L2 is sowieso fijner als het L1, wat je zegt met lichtrijden-doorzitten haha.

Sommige proeven kloppen echt niet. Dan moet je aandraven en lichtrijden, om dan precies bij de volgende letter te gaan doorzitten (gevraagd, of vanwege een overgang)

Maar goed, met Bogan was het toen puur voor de lol in Haaksbergen en was een L1 proefje al een ware uitdaging _O- dus was de keuze voor L1 en geen L2 snel gemaakt. Had zelf het liefste eigenlijk gewoon B gestart _O-

Vind vanaf het M het wel fijn dat je lekker kunt doorzitten, geen halsstrekken meer en geen wijken :+

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 20:58

Aranel schreef:
Nou ja als dat het enige is zou ik me echt niet druk maken hoor!
Springt hij ook verkeerd aan?

Ik zie het inderdaad wel. Hij springt dan of verkeerd aan, of passage of wissels om de pas of overdwars de baan door. Ligt r n beetje aan hoe woest ie is. Op de volte is er geen probleem dan krijgt ie hulp van de buiging.. maar recht aanspringen vindt ie heel moeilijk, zit vooral in zn linkerachterbeen. Sterker maken dus.

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 21:02

Welkom Michelle en TeeGee!

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 21:06

@yess, vervelend zeg! En als je 'm extra duidelijk schoudervoor inzet?
Bogan vind dat ook nog wel lastig, hij gaat regelmatig heel netjes een uitgestrekte draf doen ipv aanspringen.

Thanks Vicky!

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:57

Michelle77 schreef:
@yess, vervelend zeg! En als je 'm extra duidelijk schoudervoor inzet?
Bogan vind dat ook nog wel lastig, hij gaat regelmatig heel netjes een uitgestrekte draf doen ipv aanspringen.

Nee helaas niet. Hij is super lenig dus wringt zichzelf in 3 bochtjes. Gewoon 1000 keer herhalen. Soms springt ie aan maar dan super uit elkaar. Dat is voor nu ons accoordje. Ben allang blij als ie aanspringt. Naja we zien t zondag wel. Heb nog n paar dagen om die knop te installeren.

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 23:04

Ik ben erg benieuwd wat jazz gaat doen,
Vind schouderbinnewaarts nog best lastig, en met galop aanspringen tjaa... als jazz wat moeilijk vind is haar reactie..

Hee doe het lekker zelf ik ga eten zoeken ofzo.. *zoeeeeef..* :') :=
Best spannend haha

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 23:05

Ik start in noord holland!! :D

Erg mooi debuut TeeGee!

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 09:26

@yess hmm lastig, succes met de komende dagen puzzelen