Myour, ik had het daar met m'n tante nog over vanmiddag en ik ben eruit wat het is Ik wil eigenlijk beginnen met rijden daar waar ik de vorige keer gestopt was. Ik wil er meteen op verder borduren en het moet meteen weer beter en meer meer meer. Nou werkt dit bij m'n paard voor geen meter want ze heeft een hele eigen willetje en elke dag moet je er blanco opstappen anders gaat het niet. En als het dan iets minder gaat dan de dag ervoor, zit ik meteen in een negatieve sleur en het is heel lastig om daar uit te komen... Dankjewel Jaa eigenlijk doen ze alleen hun eigen paarden nog op de wei in de winter maar gezien die van mij echt vreselijk rustig is op de wei, mag zij ook als het niet al te nat is Als de rest gaat rennen, rent ze een rondje mee en dan gaat ze weer vreten
Super dat het zo lekker ging zeg, jullie gaan volgens mij echt supergoed! Heel leuk inderdaad als ze die wissels al kennen Succes met je les morgen!
Iedereen nog de beste wensen! Op naar een sportief jaar!
Irritant is dat soms he, paarden die meer kennen dan jij. Dan doe je iets met je been en er gebeurt vanalles onder je. Haha. Gaan ze zo lekker zelf meedenken.
Ik ga aankomende week Mazou weer oppakken, ze heeft ff een relax weekje gehad. Krijg je met al die feestdagen he. Zaterdag L2 debuut!! Heerlijk de wei in, ook met het vuurwerk. Ze reageert daar helemaal niet op. Gisteren eindelijk de oude eigenaren ontmoet van Mazou. Die haar vanaf 6, toen ze net was ingereden tot 12 jaar hebben gehad. Zo leuk!!! Super leuke mensen ontmoet. Zo braaf als ze nu is, zo'n boefje was ze toen ze jonger was. Heerlijk om verhalen te horen over je paard, hoe ze vroeger was en de dingen die nu kenmerkend zijn aan Mazou, toen er ook waren.
Hier heeft paardlief ook al 4 dagen niks gedaan Rienie Inderdaad al die feestdagen ook! haha Ik zal zo die kant weer even op. Even heerlijk relaxed rijden zonder oefeningen te doen. Wat leuk dat je de oud eigenaren hebt ontmoet! Karakters veranderen niet snel. Was het ook je eerste paard? Niet raar bedoelt hoor hihi maar zelf zou ik nooit een paard ouder dan 6 kopen.
Hahaha die foto's van een jaar geleden Anne! Nou dan mag je echt wel trots zijn Van giraffe naar geldzoeker is immers echt al een super vooruitgang! Ik denk dat iedereen dat wel eens heeft. Dat ze balen als het slechter gaat dan de dag er voor. Maar wat dat betreft is paardrijden ook echt alleen mentale inzet. Ik betrapte me er laatst op dat ik geïrriteerd werd als mijn paardje weer eens schrok van niks. Direct de knop op moeten zetten en er om gaan lachen anders nemen ze op een gegeven moment een loopje met je.
Myour ik ben juist zo blij dat er eindelijk figuren e.d. in de galop komen Dat is echt onze sterkste gang waar we vaak een 7 of 8 of hebben. En dat terwijl ik vaak alleen maar stil hoef te zitten. Bij de draf is het juist werken en dan krijg ik een maar een 6je ofzo. Maar ik snap je probleem helemaal. Ze moeten echt goed in balans zijn om die KXC te rijden. Gelukkig weet jij al weer super snel waar het probleem ligt dus dat heb je vast ook zo weer opgelost En ohja, wij gaan denk ik in februari over. Ik wil nu een maandje lol met mijn knol en vooral niet te serieus rijden.
Spannend Rienie! Hier moet peerd deze 2 dagen wel aan de bak maar hoef ik niet M'n tante rijdt/longeert d'r en dat is ook weleens lekker moet ik zeggen. Oeeeh spannend, heel veel succes! Superleuk van de oude eigenaren! Ik heb ook een tijd geleden contact gehad met de vrouw die mijn paard heeft ingereden en die van mij is juist precies hetzelfde gebleven. Helaas reageert de vrouw niet meer op mijn e-mails Ik ben er ook achter gekomen dat ze al minstens 5 eigenaren heeft gehad, beest is 10 jaar nu... Arm ding.
Erg he Lisa Ja het is echt ontzettend lastig, maar het gaat vast wel een keertje komen
Van de week maar eens singelbontje en bontjes voor de teugels halen want mevrouw wordt echt helemaal kaal Gevoelig huidje helaas.
Myour
Geplaatst: 06-01-15 11:41
@ Anne: klinkt wel logisch idd, fijn dat je er nu uit bent wat het precies is heerlijk zo'n paard! Vervelend dat je paardje zo'n gevoelige huid heeft.
@ Rienie: nou haha, een meedenker is het zeker Spannend hoor zaterdag je debuut, succes alvast!!
@ Lisa: kan me voorstellen dat je blij bent met lijntjes in de galop als je zulke cijfers scoort met die gang en lekker kan zitten
Soms bedenkt ie weer wat nieuws om het zo maar te zeggen, soms is ie meer links en soms meer rechts maar daar prik je op zich makkelijk doorheen als je eenmaal weet wat het precies is. Gisteren echt heel erg fijn gelest Beetje aan van alles gewerkt, vooral activiteit en rechtheid in de galop. Van m'n lesgeefmens moest ik hem rechtsom in galop niet alleen wat schoudervoor zetten maar nog wat extra doorzetten in schouderbinnen en niet teveel buiging in de hals. Man man wat vond ie het moeilijk maar hij dééd het gewoon ook F-X-C meegepakt maar kon 'm deze keer gewoon scherp inzetten. Vandaag nog beetje doorwerken aan paar kleine dingetjes en dan heeft ie even twee rustige dagjes
Ach als ze jong zijn wisselen ze vaak heel snel van eigenaar toch Anne Vaak ben je als je ze op 3 of 4 jarige leeftijd koopt al de 3e eigenaar (veulen, enter en twenter, beleer-leeftijd). En zo lang ze overal een goed huisje hebben gehad lijkt het me geen kwaad kunnen Lekker een paar daagjes vrij!
Fijn dat je les zo goed ging Myour! Wanneer ga je weer starten? En waar blijft dat beeldmateriaal van jou nou? haha
Youtube is nu een filmpje van mij aan het uploaden van een tijdje terug. Les waarin we erg aan de basis hebben gewerkt. Volgt z.s.m.
Ben benieuwd Lisa! Paarden verwisselen in hun leven denk ik idd gemiddeld wel vaak van eigenaar. Cadiz heb ik van zn fokster gekocht vorig jaar
Haha nou zat er wel aan te denken om Focussed n keer te laten komen. Vind haar foto's erg mooi en ze zit hier dichtbij dus ook niet zoveel reiskosten. Maar aangezien t weer nog zo grauw blijft wacht ik er nog even mee. Wil wel dat t zonnetje schijnt, worden de foto's veel mooier van. Heb nu eigenlijk steeds om 16:00 uur les dus dan begint het al donker te worden en in de binnenbak is zelfs een filmpje niet echt goed te doen dan. Ben er zelf ook vaak in de namiddag zal eens kijken of ik mn wedstrijd over 2 weken kan laten filmen. Dat wil ik steeds al maar op de dag zelf ben ik zo bezig dat ik er dan niet aan denk hihi. Maar als ik eens materiaal heb dan zal ik het plaatsen.
Dat zou inderdaad leuk zijn! Ze worden natuurlijk veel mooier als er een zonnetje bij is! Hier staat er in het voorjaar een fotoshoot op het strand op de planning
fleur_yen
Geplaatst: 06-01-15 22:38
Vergeet het telkens te zeggen, maar gelukkig nieuwjaar nog inderdaad!
Anne wauw wat een veranderingen zeg! En wat super dat je een beetje tot een soort van inzicht bent gekomen, zal je vast een stuk meer rust geven En lekker inderdaad als iemand af en toe je paard voor je doet. Mijn paard heb ik rechtstreeks van mijn instructrice gekocht, die heeft haar ook gefokt, is wel lekker om de hele geschiedenis te weten, en m'n instructrice vind het ook nog heel leuk om op haar op deze manier nog mee te maken
Myour super dat je zo lekker hebt gereden, heerlijk zo lekker puzzelen en kijken wat het best voor jullie werkt En fijn dat jullie jezelf weer zo hebben kunnen verbeteren in de les! Fotoshoot is gaaf inderdaad, maar met wat beter weer geeft inderdaad wat mooiere foto's denk ik
Rienie wat leuk van de oude eigenaren, en volgens mij ben je lang niet de enige die even een weekje wat relaxter heeft gedaan, is af en toe toch juist ook wel even lekker voor ze!
Lisa maandje lol met je knol, heerlijk! Jullie zijn ook doorgevlogen natuurlijk, even alles laten bezinken en dan lekker rustig naar de L2 volgende maand Ben benieuwd naar je filmpje, ik zit ook al een tijd met het voornemen om m'n instructrice een keer m'n foon in d'r handen te duwen, vergeet het ook alleen telkens
Ik had vandaag weer een productieve les, moesten even een stapje terug doen, 2 weken haast niks doen inclusief koliek hadden haar niet erg goed gedaan, dus ze had toch wat last van haar lijf. Ze kan zich soms echt voor me afsluiten, dan lijken hulpen gewoon niet meer aan te komen, 't is dan zaak om haar daaruit te krijgen door d'r eigenlijk net een beetje boos te krijgen zodat we de activiteit weer terugkrijgen en d'r lijf weer fijn gaat gebruiken. Na oneindig veel overgangen, tempowisselingen etc en even weer heel consequent rijden hebben we het weer heel fijn kunnen afsluiten. Morgen even lekker longeren, en dan vrijdag hebben we weer een les.
Cheese
Geplaatst: 06-01-15 23:33
*knip* Stukje film Door youtube is het erg vaag geworden. Maar het geeft een idee. Steeds als ik van de camera weg rijd rechts in beeld, pak ik een stuk middendraf (daar gaat het commentaar van mijn instructrice over). Oja, succes met Fries verstaan Ik heb nog veel meer filmpjes maar deze was het kortst en jeutje wat duurt dat uploaden lang... Het getik wat je hoort is een beschermer aan de achterbenen die wat gek was gedraaid, maar doordat ik zo geconcentreerd was hoorde ik dat zelf met rijden niet
Leuk om een keer een fotoshoot te doen Myour. Moet je zeker doen Lijkt mij ook nog wel eens leuk om mooie rijfoto's te hebben. Ook interessant om dat vaker te doen per jaar. Dan kun je na een tijdje mooi de foto's naast elkaar leggen om de vooruitgang te zien.
Jammer dat je toch die terugslag in het rijden merkt Fleur. Hopelijk blijft je paardje nu gezond en kun je dit gevoel van vandaag weer lekker uitbouwen.
Laatst bijgewerkt door C_arola op 16-03-19 09:30, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:Link verwijderd op verzoek
fleur_yen
Geplaatst: 07-01-15 11:00
Je hebt haar lekker aan het lopen Lisa! Stukje verruimen op de andere lange zijde zag er ook erg fijn uit! Is nou niet zo heel groot of heb jij gewoon lange benen? Kon er weinig van verstaan alleen Zo'n halve echo in een binnenbak maakte het er ook niet makkelijker op haha. Moet trouwens zeggen dat ik helemaal niet weg ben van fries x kwpn kruisingen (heb even in je profiel gespiekt ) maar die van jou vind ik echt prachtig, die lijkt echt het positieve van beide rassen te hebben meegekregen
Ik ben er niet helemaal door uit het veld geslagen hoor dat terugvalletje, ik merk vaak toch dat we na zo'n terugvalletje juist een enorme verbetering doormaken in de les daarna. We hebben haar gister echt even moeten helpen om d'r weer goed los te krijgen, maar 't is niet zo dat ze in 2 weken volledig vast is komen te zitten natuurlijk. Zo'n les back to basic icm met even lekker longeren of een bosritje is meestal wel genoeg om haar weer los te krijgen. al moet ik niet té voorbarig worden natuurlijk
Ik heb voor volgende week ook maar even 2 lessen gepland staan aangezien ik me na gister nog niet helemaal klaar voel voor ons debuut over 1.5 week, en als het aankomende vrijdag niet zo lekker gaat zeg ik 'm desnoods nog af, maar daar ga ik eigenlijk niet vanuit
Wat een leuke reactie Fleur Thanks. Ik hoor alleen geen echo? Fries x Kwpn is vaak veel groffer gebouwd. Dat vind ik ook niet zo mooi En goed gezien! Freule is een e-pony van 1.54 (maar erg hoge schoft dus laten we 1.52 zeggen). Zelf ben ik 1.70 en gelukkig normaal postuur dus past prima! Tot nu toe doen we nog niet onder voor de grote paarden, in tegendeel zelfs
Even wat extra lessen voor een wedstrijd is altijd fijn om wat zelfvertrouwen te krijgen Ben benieuwd hoe het gaat.
Oh en als er meer mensen filmpjes hebben, kom maar op. Altijd leuk om te zien.
Wauw ziet er supernetjes uit! Je hebt echt een heeeel leuk paard Ik verstond er ook niet veel van jammer genoeg, Fries is niet m'n sterkste punt zegmaar
Komt vast goed Fleur, gewoon lekker rijden!
Hmm ik heb wel wat filmpjes van het rijden, weet alleen niet of ik dat aandurf
fleur_yen
Geplaatst: 07-01-15 17:36
Nee niet echt een echo, maar het galmt toch altijd een beetje in zo'n binnenbak bedoel ik, daardoor is het sowieso al iets lastiger te verstaan, welke taal of accent dan ook Ah dan zag ik het goed inderdaad, zo klein had ik het dan ook weer niet verwacht, maar je past er erg netjes op.
M'n meest recente filmpje is van april vorige jaar, die overigens erg wazig is, vandaar dat ik mezelf toch echt wel weer wil laten filmen, als ik iets heb, zal ik het ook laten zien hier
Anne ik ben wel benieuwd hoor! Als je het aandurft om 'm te laten zien tenminste Maar volgens mij ben jij veel te kritisch op jezelf als ik je posts zo lees
Ik denk dat ik wel wat filmmateriaal wil plaatsen vanmiddag! Vandaag heeft m'n instructrice gereden en daarna heb ik het super afgemaakt. Ondanks dat er af en toe windstoten langskwamen van 90 km/u gedroeg ze zich prima! Helemaal tevreden
AnnevM
Geplaatst: 10-01-15 15:45
Helaas krijg ik met geen mogelijkheid de filmpjes op m'n laptop dus ik heb maar even screenshots gemaakt
Dit was rechtstellen na schoudervoor, ik vind het lastig om m'n benen lang te houden
Inzet schoudervoor, hier vindt ze het lastig om op het achterbeen te blijven en komt ze aan de voorkant dus weer omhoog
Beetje uit een rare hoek genomen Maar wel een bevestiging voor mij dat ze echt wel laag kan blijven in galop!
Ik weet van mezelf dat ik m'n been lang moet houden en dat ik rechtop moet blijven zitten. Niet als een excuus maar qua rechtop zitten kom ik echt van heeeeul ver, dit is echt al een hele verbetering Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
Myour
Geplaatst: 11-01-15 18:32
@ Fleur: jij weer goede les gehad, erg fijn!
@ Lisa: fijn filmpje, en leuk paard heb je ook onder je kont. Heel mooie binnenbaan trouwens ook
@ Anne: whaha van elke les materiaal, ik blijf filmpjes zo confronterend vinden echt een leuk beest daar, vind donkerbruin altijd wel erg gaaf (jaja vraag me niet waarom ik dan een vos heb ). Fijne foto's
Nou helaas nog geen materiaal van ohz maar heb vandaag heerlijk even zonder gedoe gelongeerd en hij was zo lekker relaxed ondanks het weer buiten hihi. Hij biedt het dan allemaal zelf aan
Ja moet zeggen dat ik er af en toe ook niet heel vrolijk van word Maar daar leer je juist alleen maar van! Dankjewel, ik vind ook dat ze steeds mooier wordt Toen ik d'r net had dacht ik af en toe weleens van mijn hemel wat een lelijk beest
Ah ziet er lekker ontspannen uit zeg! Superleuk paard Die van mij is juist een ezel als het op los longeren aankomt. Al moet ik zeggen dat ze wel steeds vaker stukken durft te zakken.
Marielle_93
Geplaatst: 12-01-15 21:49
Hallo! Ben zelf met name door het weer niet echt actief aan het rijden, vind dat echt niet prettig die harde wind. Maar morgen komt er zoveel regen dat ik bang ben dat de bak dat niet aan kan en dan is het helemaal prut. Vanaf volgende week ook tentamens, altijd leuk.
Zie mensen het over beeldmateriaal hebben en het plaatsen, ik vind het vaak verschrikkelijk om mezelf terug te zien Leuk van de mensen die het wel doen! Anne bijvoorbeeld, leuk om te zien. En ach die houding, sommige mensen hebben daar wat meer moeite mee..rechtop zitten is ook bij mij een puntje. Lisa met een trainingsfilmpje, leuk en stoer beest is het inderdaad Komt Myour aan met haar vos..haha nee grapje, maar ikzelf val ook wel wat op donker en heb hier thuis dus ook een vossenclub, zelfs de shetlander is vos Is die van jou geschoren of is hij zelf zo licht van kleur? Fleur die druk gaat trainen voor het debuut, hoe was de les? Zie je het een beetje zitten inmiddels? Rienie heb jij nou ondertussen je L2 debuut al gehad?
Vreselijk die wind he. Lang leve een buitenbak Morgen vrees ik hier inderdaad dat de bak blank staat... Succes met je tentamens, mijn toetsweek begint morgen
Marielle_93
Geplaatst: 12-01-15 22:32
Ja gelukkig kan die van ons veel hebben, maar als er hier daadwerkelijk de voorspelde 20 mm gaat vallen..er liggen nu geen plassen maar de bodem is redelijk verzadigd dus er staat zo water in. En dankjewel, jij ook succes!