Hoi hoi! Mag ik mij hier misschien ook melden? Paardlief en ik hebben vorig weekend ons 10e winstpunt in het Z1 gehaald en nu zijn we dus aan de slag met Z2 proeven oefenen voor ons debuut! Op zich gaat het al vrij goed, alleen de wissels zijn af en toe nog een heikelpuntje. Het gaat al wel steeds beter dus ik hoop stiekem dat ik volgende week mijn Z2 debuut kan maken. Wat meer informatie over ons: Bright Star is een nu 7-jarige hengst van Krack C x Jazz. Ik heb hem gekocht als veulentje en vanaf 3 jaar zijn we rustig aan begonnen met zadelmak maken. Tot en met zijn 5e is hij niet de allerbraafste geweest, maar de afgelopen twee jaar heeft hij een omslag gemaakt en zijn we op de betere weg! Ik was al ongelooflijk trots dat we de Z1 hadden gehaald (het is het eerste paard dat ik volledig op eigen kracht van groen naar Z heb gebracht, mijlpaaltje dus!) dus de Z2 is nog meer trots voor mij! We blijven rustig doortrainen en we zien wel waar het schip strandt! Een fototje van ergens halverwege het zomerseizoen:
Welkom paarndenmiep! Kan me voorstellen dat je trots bent Leuk dat je hem al van veulen af aan hebt. Mooi paard
Succes met je debuut volgende week
paardenmiep
Geplaatst: 14-07-13 09:39
Dankjewel! Ik heb besloten de eerste keer HC te starten, hij doet de wissels nog niet altijd even lekker en ik weet niet in hoeverre dit afgestraft wordt, dus soort van oefenrondje En deze week oefenen tot we er bij neervallen! (niet letterlijk natuurlijk, voor ik half bokt op mijn dak heb.. )
Wedstrijd één is achter de rug, gisteren anderhalf uur gereden voor een proefje (hoezo gek?) en alhoewel met de nodige tegenslagen, toch weer twee wp te pakken. We begonnen super aan de proef, tot halverwege iemand het nodig vond om net achter de jurywagen op de beton ruzie te maken met haar paard die niet langs een frietkraam wilde, waardoor het een gekletter en lawaai was waar Sam zich rot van schrok, vier benen in de grond plantte en vervolgens op zijn achterste benen ging staan..... Weg fijn gevoel, weg aantal onderdelen tot ik hem weer bij de les had. Balen, maar gelukkig was de rest goed genoeg zodat we toch nog 61,96 % gescoord hadden en een derde plaats. Vandaag een nieuwe poging, stiekem hoop ik op een score boven de 63, dat is drie wp, dan zouden we de volgende wedstrijd de laatste punten moeten kunnen halen voor promotie naar de M10 (zeg maar ZZ Zwaar niveau).
Altijd fijn als zoiets gebeurt idd Maar gefeliciteerd met je winstpunten en derde plek! En veel succes vandaag
webster543
Geplaatst: 14-07-13 17:34
Ik ben ook weer online na een week verhuizen
welkom paardenmiep (grappige naam btw)
Jenny, als je zo'n punten had, dan ben ik toch wel benieuwd hoeveel je had gehad zonder die stakingsactie
Super Daisy!!
mavantos, proef ziet er goed uit!! Lekker soepel en makkelijk!
vur
Geplaatst: 14-07-13 18:49
Leuk paard Paardenmiep! 1,5 uur gereden voor een proefje, maar wel met resultaat Horseyfries. Gefeliciteerd met je winstpunten. Op naar de M10! Wel balen zeg van de storing door dat kabaal. Misschien had die ruiter toch even zich moeten bedenken voordat ie de strijd aanging tijdens jou proef. Zucht. Ben hier bezig om de vliegende wissels te bevestigen. Hij is beter gaan galopperen en moet even weer snappen dat ie dan ook kan wisselen. Het kwartje is nog niet helemaal gevallen.
Zooo ik ben best een beetje trots: Kringkampioen geworden in de Z2 Nu nog even een weekje doortrainen voor de quadrille en dan vol gas richting de regio!
Ja! Iedereen as zaterdag komen kijken op het NK dressuur! In de pauze van de LT kur op muziek finale mogen wij rijden (shar rijd ook mee) met de quadrille!
Vandaag weer drie winstpunten erbij, ik was vijfde in 65,96 dus mijn doel is gehaald. Over twee weken nog een keer om hopelijk de laatste drie winstpunten te halen en dan moet ik als een speer met stang en trens gaan oefenen want dat is hier verplicht vanaf de M10. Wel jammer want Sam loopt prima op een trensje, dus ik zou eigenlijk niet weten waarom ik een stang en trens in moet hangen....