Z2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

odenxia

Re: Z2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 12:03

IK schrik ook niet echt van de hoge bedragen. Wij hebben volgende week een clinic op stal van Leunus v Lieren. je rijd met zn 2en 3 kwartier en betaald 25 euro pp. Vind ik niet duur. Zijn zoon was een poepie duurder toen ik daar laatst een clinic van had.

Ik heb al bij veel mensen clinics gereden. Vooral toen ik met mn eigen merrie nog in de sport actief was. De leukste en degene waar ik in de clinic het meeste bij geleerd heb is Alex v Silfhout. Zijn manier van lesgeven paste precies bij mij. Helaas zit hij hier niet echt in de buurt anders zou ik graag eens per twee weken bij hem gaan lessen op aanvulling van mijn huidige instructie.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 12:28

Ik schrik er ook niet meer van. Ik ben zeer tevreden over mijn instructrice en heb het gevoel dat we samen nog ver door kunnen. Soms een clinic vind ik wel super leerzaam, zoals van Johan Hamminga, Bart Veeze en laatst van Wolfgang Mengers (duitser).

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 13:48

Ja ik ben ook tevreden over mijn instructie. Maar af en toe een andere visie vind ik wel fijn. Volgende week heb ik een clinic met zn 2en een uur voor 45 euro van Jenny Schreven. Het is jammer dat het allemaal zo prijzig is maar ik heb er altijd wel veel aan.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 14:19

Ik heb nog nooit in een clinic gereden.. Zou ik best eens willen. Een andere kijk kan heel goed doen.. Maar tja die prijzen he???

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 15:38

Odenxia ik les bij hem en ben er net als jij heel positief over. Voor mij is het een half uur met de trailer dat vind ik goed te doen.

Clinics heb ik nog maar 1 keer gedaan bij Hamminga was dat. Vond het erg geslaagd alles was mijn vos toen nog maar 4 jaar en errug stout, haha ik was meer bezig met blijven zitten en overleven daarboven dan met wat anders. Overigens kreeg ik van hem wel goede tips om door dat dolle gedrag heen te rijden. Maar ik zou ook wel vaker een clinic willen doen, lijkt me er leerzaam.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 16:41

Ik les bij Tineke Bartels, Johan Rockx en Alex van Silfhout, en ben daar ook een hele boel geld aan kwijt. Maar het is zeker de moeite waard, alle drie topinstructeurs en op hun eigen manier supergoed. Het sluit ook mooi bij elkaar aan en dat vind ik ook heel belangrijk. Ik ga wel alleen met mijn toppaard, een Fries die Grand Prix start, met de andere paarden les ik niet, dat moet ik zelf zien uit te zoeken en dat lukt ook wel.

romy46

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 17:31

Clinics zou ik ook wel willen rijden, maar er is hier maar weinig in de buurt, helaas.

De prijze lopen behoorlijk uiteen voor lessen bij verschillende personen!

Wij hebben morgen maar weer eens springles ( hebben we zelden), maar voor mijn paard is het goed voor dr lijf (op aanraden osteo, moet ze meer springen). Ik vind het wel spannend, technisch kan ze het best goed, maar ze is wat onzeker ermee, dus haalt ze af en toe aardige capriolen uit, hihi
Ik ben zelf afgelopen maandag voor t eerst bij de osteo geweest, en ik heb nog een lange weg te gaan, voordat ik gereset en hopelijk de verbeterde versie van mezelf ;)
Het een stap in de goede richting, maar je moet er ff wat voor over hebben... het heeft nogal wat na-effect.

Heeft er iemand ervaring mee?

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 09:33

Dit weekend komt een commesonair kijken, want hij zou wel eens kunnen passen bij buitenlandse klanten... Heb er slecht van geslapen, maar het is denk ik wel beter zo... En er loopt vast ergens een leuke 3/4 jarige voor mij rond, met voldoende uitstraling en beweging!

miranda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 09:31

Spannend Udo2001. Snap dat je er slecht van geslapen hebt zou ik ook doen.
Maar als dit beter is wat jezelf zegt dan is dat zo toch?

We hadden gisteravond ons DEBUUT.
Het was bij mij in de straat en paardlief is daar nooit fijn te rijden (alle wedstrijden die we daar gestart hebben is ze een en al spanning)
Het is maar een heel klein stukje in de trailer en dan weet ze al genoeg.
Ik vond het niet fijn gaan de proef, liever gezegd vond het een hele rit.
Maar de jury dacht er anders over en gaf ons 208.
De nummer 2 had ook 208, maar hij kreeg de prijs wij helaas niet.
Maar ben super trots, gaan lekker verder trainen we hebben de tijd.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 09:42

Gefeliciteerd Miranda!

Ik snap je gevoel Udo, sterkte.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 09:56

Gisterenavond voorgereden voor Amerikaanse vrouw, maar die had bezwaar tegen het licht franse voorvoetje! Kreeg wel een compliment over de manier van losrijden :D :o Want dat zien ze zelden!! Vandaag komt weer iemand anders kijken.. Ook voor buitenlandse klanten. Ben wel blij dat ze het een eerlijke en sympathiek paard vinden.

Miranda, gefeliciteerd *\o/*
Nog meer wedstrijdgangers het weekend? Het is zo rustig hier?

loveSaros

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 09:59

Gefeliciteerd met je winstpunt!
Ik vertrek zo wel naar wedstrijd, maar om te schrijven helaas.
Heb gisteren binnen kunnen trainen (eindelijk) en dat ging al weer een stukje beter :)
Mijn eerstvolgende wedstrijd is pas de 25e.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 10:49

Jammer voor degenen die net geen winst hadden en gefeliciteerd voor degene die wel winst had!

Jammer dat je gaat verkopen Udo,ik vind zelf dat het na het Z pas leuk wordt.
Zou dus ook nooit mijn paard verkopen tenzij hij op zijn top zit en je er een droombedrag voor kunt krijgen.

Ik heb gisteren een oefenrondje M1 gestart.In een baan waar ik vorige x haast niet rond kwam.
Zeker vooruit gegaan,kon haar nu rond krijgen met stelling en zonder kreupel te gaan.
Want zo hard maakt ze zich dan namelijk.
Toch maar besloten alles wat fout ging te corrigeren,want met halthouden kroop ze compleet achter het been dus steeds weer naar voren gereden en zo had ik nog wat andere dingen die ze door de spanning fout deed.
Maar al met al wel tevreden dus,nu mag ze weer wat vaker mee.

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 12:05

Gefeliciteerd Miranda met je debuut!

Netjes Ambre, zeker als oefenrondje is het altijd goed om te corrigeren!

Ik ben gister ook weer op pad geweest met m'n M-beest... Had 192 en 186 :) Niet heel lekker gereden, was beetje rommelig en bodem heel slecht waardoor ik soms volledig het ritme en tact verloor, maar ja, wel nette punten waar ik met een goede proef hopelijk nog ver overheen kan!

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 12:12

Haha!ik zit in het verkeerde topic,sorry.Moest bij de Z1 debuters zijn!
Vertrek weer,eerst de poown maar eens Z1 rond zien te krijgen....

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 18:00

hahaa @ambre maakt tog niet uit!

Super miranda gefeliciteerd!
@udo spannend! wel jammer dat je hem verkoopt.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 19:31

Gefeliciteerd Anouk!

Ambre van mij mag je blijven hoor :+

Ik had vandaag weer wedstrijd. Beide proeven gewonnen, eerste proef met 220 (tevens selectie) en tweede proef met 226. Zit nog even op een roze wolk..

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 19:34

Mag ook zeker! Prachtige scores Wanted! Jij slaapt vannacht als een roosje, hihi gefeliciteerd!

loveSaros

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 20:04

Wauw, goed zeg Wanted! Gefeliciteerd :)

romy46

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 20:33

Iedereen gefeliciteerd!!!

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 20:49

Gefeliciteerd allemaal!

miranda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 08:38

Zo wanted dat zijn echt dikke punten en ook nog voor een selectie top joh.
Gefeliciteerd!!!

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 08:47

Thaanksss :)

sunny44

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 09:03

Gefeliciteerd met de resultaten allemaal :)

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 11:01

Miranda gefeliciteerd met je punt tijdens je debuut. En dat terwijl het niet zo lekker ging voor je gevoel. Moet je nagaan hoe je kunt scoren als het wel goed gaat.

Wanted, woow! Wat een punten. Super knap.

Anouk, jij ook gefeliciteerd met je mooie punten. Jullie gaan lekker in het M1! Waar was je geweest?

Udo, ondanks dat het niet leuk voor je is om je paard te moeten verkopen, is het fijn dat je zulk positief commentaar krijgt van de kijkers. Hoe is het gisteren gegaan?

Romy, ik heb geen ervaring met een osteopaat bij mijzelf, wel bij mijn paard. Hij vindt het heerlijk om behandeld te worden en krijgt daarna (verplicht) een week vrij om aan zijn "nieuwe" lichaam te wennen. Hij is vaak heerlijk los daarna!

Nu ik volgens mij iedereen beantwoord heb, kan ik mijn eigen verslag doen.. Ik zit ook op een roze wolk, want ik heb gisteren twee winstpunten gehaald en ben een keer 2e geworden :D De teller staat nu dus op 11 en volgende week, na m'n korte vakantie deze week, ga ik aan de wissels beginnen. Ben benieuwd! Spannend!
Heb het Z1 voor m'n gevoel ook erg fijn afgesloten. Waar ik in deze klasse begon met 3-en voor m'n eenvoudige wissels, kreeg ik gister 5-en, 6-en en zelfs een 7!! We zijn dus erg gegroeid in de klasse zelfs en hebben uiteindelijk voor alle oefeningen ruime voldoendes weten te behalen.