De MAC RIDER CUP 2012 wie gaan ermee doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xalm

Re: De MAC RIDER CUP 2012 wie gaan ermee doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 00:08

Tja er zal altijd wat discussie over blijven want het lijkt me dat er genoeg mensen mee doen die geen wedstrijden starten en dus in het L starten (omdat er geen B is). Gewoon doen waar je je goed bij voelt! En het zien als een leuke leerzame ervaring

Daniella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 00:35

Horsea_nl schreef:
ik heb mijn stal ook opgegeven. 11 februari kan het op Stoeterij Horsea in Harlingen :)

heb mezelf ook opgegeven! :D

Hoii,

er staat op de site 12 februari bij jullie, hoe gaat het met de betalingen?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 00:42

Deelname is gratis.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 06:58

Pieteritus1 schreef:
Ik hoop dat de clinic-organisatoren bij het uitzoeken van het talent niet degenen eruit pikken die behoorlijke financiele middelen hebben om de lessen sowieso te kunnen volgen die de winnaar krijgt (of zet ik het er zo heel krom neer?).
Daarmee bedoel ik: liever een minder bekende en goede amazone met minder middelen, dan iemand die het zich sowieso al kan veroorloven om les te halen bij een bekende ruiter.
Hiermee wil ik ook niemand voor het hoofd stoten, maar ik denk dat dát juist de opzet van de MacRider Cup is?

Hier ben ik het absoluut niet mee eens! Ik Train wekelijks onder begeleiding van een bekende ruiter maar ik moet hier wel iedere week krom voor liggen om het te kunnen betalen... Daarnaast heb ik een heel talentvol paard onder mijn kont maar dit paard is wel super lastig en vooral op ander terrein. Maar jij zou dan dus vinden dat ik maar niet geselcteerd moet worden, ook al zou ik heel goed rijden, omdat ik al de middelen heb. Dat ik toevallig heel veel geld in de paardensport steek betekend nog niet dat wij het thuis super breed hebben. Waar een ander bijvoorbeeld 3 x per jaar op vakantie gaat, ben ik al 10 jaar niet op vakantie geweest... Dus ik heb er gewoon heel veel voor over en zou het dus juist niet eerlijk vinden als wij bij voorbaad er al uitgeknikkerd worden omdat
ik toevallig bij een bekende ruiter train...

Overigens is mijn reactie niet aanvallen bedoeld!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 08:26

Zoals hierboven al eerder werd gezegd: ik hoop niet dat het een Rabobank-vorm aan gaat nemen.
Verder moet iedereen de tekst interpreteren zoals hij/zij dat wil, ik uit alleen mijn eigen mening.

marillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 08:37

ik heb mezelf ook ingeschreven, maar mag je ook met twee verschillende paarden op twee verschillende locatie's mee doen in verschillende klasse's
zoja dan doe ik op 8 april mee in maarssen klasse m met bobijntje
en 23 april in bunschoten klasse L met dolce gabanna

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 09:04

Volgens de reglementen mag je op één locatie meedoen.

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 09:09

Ach.. ik start ook in het M.. terwijl we net 3 wedstrijden hebben gereden zonder winst. Mijn peerd kan ook nog niet echt travers, kw, en contragalop. Maar leek mij juist leuk om in het M mee te doen, voor de ervaring :)
Snap wel dat sommigen, als het M niet lukt, dat je L wilt gaan starten. Dat is ieders eigen keuze! ;)

Trouwens, over het financiëel goed voor elkaar hebben, lessen bij een 'bekende' ruiter.. maar dan niet door mogen gaan, beetje krom. Sommige mensen hebben het er voor over om ergens veel geld in te steken. Dus daar zou ik maar niet over gaan oordelen, van die mogen lekker niet, want...... :=

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 09:13

Ik ben al te oud voor de rabotalenten :)
En ik start juist hier een klasse hoger, dus in het Z. Paard kan het, ik kan het, startkaart heb ik tijdelijk even niet, maar ik wil wel kijken hoe het er met de training voorstaat. Doel is wel om weer gewoon te gaan starten.
En dit lijkt me gewoon leuk.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 09:18

Daniella schreef:
Horsea_nl schreef:
ik heb mijn stal ook opgegeven. 11 februari kan het op Stoeterij Horsea in Harlingen :)

heb mezelf ook opgegeven! :D

Hoii,

er staat op de site 12 februari bij jullie, hoe gaat het met de betalingen?

ik stel mijn bedrijf ter beschikking. verder heb ik er niets mee te maken :)

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 09:40

Mijne kan ook nog geen kw. Travers wel redelijk en een stukje contra gaat ook wel. Ik start juist in de M (ben hier nog niet in gestart) om tips mee te krijgen. Het wijken en een pasje aw kan ie in princiepe wel dus heb je meer aan de M omdat je daar meer moeite mee hebt en meer kunt leren. Heb je ook meer aan de clinic en kun je er verder mee komen in je training. Althans, zo denk ik het ;)

IndyVanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 10:07

Hebbesje schreef:
Mijne kan ook nog geen kw. Travers wel redelijk en een stukje contra gaat ook wel. Ik start juist in de M (ben hier nog niet in gestart) om tips mee te krijgen. Het wijken en een pasje aw kan ie in princiepe wel dus heb je meer aan de M omdat je daar meer moeite mee hebt en meer kunt leren. Heb je ook meer aan de clinic en kun je er verder mee komen in je training. Althans, zo denk ik het ;)

Zo denk ik ook idd :j
Ik ben ook nog geen M1 gestart, M1 oefeningen kan ze wel, maar M2 echt nog niet. Ik ga er ook gewoon heen om lekker tips mee te krijgen enzo!

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 10:13

Aukelizzy schreef:
Pieteritus1 schreef:
Ik hoop dat de clinic-organisatoren bij het uitzoeken van het talent niet degenen eruit pikken die behoorlijke financiele middelen hebben om de lessen sowieso te kunnen volgen die de winnaar krijgt (of zet ik het er zo heel krom neer?).
Daarmee bedoel ik: liever een minder bekende en goede amazone met minder middelen, dan iemand die het zich sowieso al kan veroorloven om les te halen bij een bekende ruiter.
Hiermee wil ik ook niemand voor het hoofd stoten, maar ik denk dat dát juist de opzet van de MacRider Cup is?

Hier ben ik het absoluut niet mee eens! Ik Train wekelijks onder begeleiding van een bekende ruiter maar ik moet hier wel iedere week krom voor liggen om het te kunnen betalen... Daarnaast heb ik een heel talentvol paard onder mijn kont maar dit paard is wel super lastig en vooral op ander terrein. Maar jij zou dan dus vinden dat ik maar niet geselcteerd moet worden, ook al zou ik heel goed rijden, omdat ik al de middelen heb. Dat ik toevallig heel veel geld in de paardensport steek betekend nog niet dat wij het thuis super breed hebben. Waar een ander bijvoorbeeld 3 x per jaar op vakantie gaat, ben ik al 10 jaar niet op vakantie geweest... Dus ik heb er gewoon heel veel voor over en zou het dus juist niet eerlijk vinden als wij bij voorbaad er al uitgeknikkerd worden omdat
ik toevallig bij een bekende ruiter train...

Overigens is mijn reactie niet aanvallen bedoeld!

Ik snap jou heel erg goed hoor, ik vind dat ze gewoon naar talent moeten kijken en niet naar geld of je het wel hebt of niet hebt.

Ik start ook met twee paarden, de ene is van mij en daar heb ik echt lang voor moeten sparen voor ik die kon kopen, de tweede lease ik en betaal ik per maand een lease bedrag voor, maar ik had anders nooit de kans gehad om zo'n paard te mogen rijden. Ik heb een eigen zaak en tja,,, zit in de paarden dus dat levert niet altijd super veel op. Ik train dan ook niet bij een bekendere ruiter maar naar mijn mening wel een hele fijne instructrice die er kijk op heeft. En ik doe zo veel mogelijk mijn best om mezelf en mijn paarden te verbeteren.
Of ik dressuurmatig echt buitensporig talent heb, dat weet ik niet. Maar ik heb zeker wel feeling met paarden en mijn paard waar ik L mee ga rijden is wel echt een zogenoemd " probleem paard " waar ik al meer dan een jaar mee aan het trainen ben om hem weer goed in zn koppie te krijgen... Dus het is nog maar de vraag hoe dat zal gaan. Maar ik wil het wel proberen en als het dan goed gaat dan hoop ik dat ze kijken naar het algemene plaatje.

Ook als je niet veel te besteden hebt kun je er voor zorgen dat je er tip top netjes uitziet en dan gewoon goed je best doen.

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 10:17

Laten we de sfeer leuk houden. Snap ieder zijn standpunt maar schieten we nergens mee op. We moeten afwachten met de eerste verhalen/beelden die volgende week hun eerste selectie hebben.

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 10:30

Ik denk dat iedereen die keuze voor zichzelf moet maken, wij hier op bokt zien jouw niveau natuurlijk niet, jijzelf weet dat het beste.

Zelf vind ik het ook lastig mijn paard op een niveau in te delen. Hij loopt succesvol L2, maar (door allerlei factoren) nog lang niet klaar voor de M.
Heb hem eerlijkheidshalve wel voor de M opgegeven, omdat we qua punten binnenkort ook echt wel overmoeten :)
En dat is direct een goede duw in de rug voor mij om daaraan te werken!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 10:34

Ga er maar van uit dat ze echt wel naar uitstraling van het paard kijken. Maar ja, dat is het nadeel van dressuur, gewoon echt objectief beoordelen kan helaas bijna niemand.

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 10:35

Bedoel je uitstraling als combinatie of alleen puur paard. Denk meer het eerste wat het gaat om de ruiter, niet het paard.

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 10:37

Ik denk dat het een combinatie is van jou en je paard. Het is helaas zo dat de dressuur toch wel graag een paard met uitstraling ziet.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 10:42

Ik heb het over het paard ja. Je wilt niet weten hoe vaak ik gewoon vanwege uitstraling van het paard al benadeeld ben. Ik heb mijn prachtige eerlijke merrie ooit gestart op de pavo cup. Niet omdat ik er verder mee zou komen, maar gewoon voor de ervaring. Nou, een commentaar wat ik gehad heb, wat ik met zo'n paard daar te zoeken had. Eh, ik heb netjes inschrijfgeld betaald, ik ben door de jury eerlijk beoordeeld, maar er moeten altijd bokkers zijn die menen dat je met zo'n paard er gewoon niet hoort te zijn. En dat recht had ik wel en ik vond dat ik goed gereden heb gezien de omstandigheden. En dat het paard het super gedaan had. Ik heb een paard wat het Z aankan, maar ze mist front. Tja, het is een superspringpaard, maar ik rij er ook dressuur mee, cross ermee door het bos en ze loopt ook voor de wagen, oh ja, en ze fokt ook nog eens super. Maar ze is geen stermerrie. Ze heeft niet de dressuurhals zoals dressuurpaarden tegenwoordig wel moeten lijken te hebben. Ze is neerwaartser gebouwd. Maar daarom zeker niet minder intelligent of talentvol.
Een mooie ruiter op een mooi paard lijkt natuurlijk veel beter dan een mooie ruiter op een middelmatig paard. Maar dat wil niet zeggen dat die ruiter op dat middelmatige paard minder talent heeft.
Ik ben dus bang dat er hier ook net als altijd ook naar het paard gekeken wordt. Het is gewoon jammer dat je niet al die ruiters gewoon op 1 en hetzelfde paard kunt zetten om werkelijk het talent te beoordelen.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 10:43

Ja, waar ik eigenlijk aan zat te denken. Ik ben pas Z1+3 , maar klasse Z (Z1 en Z2) zijn bij elkaar gevoegd?? Hoe zit dat dan???

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 10:46

Ik weet het niet hoe ze dat doen, ik start gewoon in het Z en rij M2 met winst. Paard kan het, ik kan het, dus waarom niet gewoon eens doen? Ook een goede oefening om eens te kijken hoe het gaat op stang en trens. En waar ik nu sta. Enige wat m'n paard nog niet goed beheerst is een vliegende wissel, maar appuyementen e.d. kan ze wel. Dus ik ga het gewoon proberen. :P

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 10:48

Udo goede vraag. Die van mij is Z1 +1 de knoppen van de Z2 zitten er echt nog niet op.
Maar de Z1 is aardig bevestigd. We hebben al bijna een half jaar niet gestart vanwege een blessure. En hopen eind januari weer te starten. Maar als er verwacht wordt dat er Z2 oefeningen worden gereden dan vallen we waarschijnlijk buiten de boot.
Gaat er iemand bij de eerste dag kijken? Het is voor mij nog een uur rijden naar de eerste locatie. Daarnaast weet ik niet of ik een auto ter beschikking heb. Maar ben wel benieuwd wat nou de bedoeling is.

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 10:51

Daar ben ik ook benieuwd naar inderdaad, mijn paard beheerst amper de M1, laat staan het M2..

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 10:52

Wisseltjes ben ik wel mee bezig, maar goed gaan deze nog niet.. Hoop dus wel dat ze wat gaan schiften en kijken welk niveau je dus rijd. Want het is nogal een verschil Z1 of Z2... Maar dat is in alle klasse's....
Laatst bijgewerkt door Udo2001 op 30-12-11 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 10:52

Ik ga toch eens kijken of ik een auto kan regelen om naar de eerste dag te gaan.