Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Re: Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 13:35

We wachten af, kleinvosje :D De prijzen zijn nog niet bekend, dus het is koffiedik kijken. Kan me voorstellen dat het voor handelspaarden ook fijner is om met gelimiteerde startpassen te werken. Even een Z-klassering rijden en dan heb je niet zo'n hele pas nodig.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 14:42

Maar...iedereen betaald nu toch ook voor een startkaart. Dat is toch ook een vast bedragk waarom voelen degene die 6 keer starten in het jaar nu ineens benadeeld? En is het niet bij heel veel dingen in het leven dat qls je ergens meer gebruik van maakt dat je dan goedkoper uit kan zijn? Net als de sportschool:maandelijks betalen maar sommigen gaan er 1 keer per maand heen...dát is ook een duur grapje. Terwijl iemand die elke dag relatief goedkoper uit is! Waarom gaan we nu dan ineens zeuren?

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 15:23

Als ik alles even op een rijtje zet;

-> Startpas vervang de startkaart én de coupons
-> Van de Startpas heb je een gelimteerde (voor 4 starts) of een onbeperkte
-> Inschrijvingen gaan allemaal digitaal (evenals uitslagen)
-> Coupons na 1 juli 2011 besteld kunnen per 16 teruggestuurd worden naar de KNHS (het geld krijg je dan terug).

Iemand die dit kan aanvullen en/of verbeteren? Evt. met de site's / artikel erbij? Misschien wel handig voor een overzichtje (sticky?) of voor in de OP! ;)

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 15:32

Aanvulling:
inschrijving voorlopig nog niet digitaal maar via inschrijfformulier die je via KNHS.nl kunt downloaden, en die kunt e-mailen naar de wedstrijdorganisatie

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 17:04

Bettine schreef:
Ik neem aan dat alleen startcoupons worden afgeschaft, en niet de protocollen...

Dan moeten ze misschien met een systeem gaan werken dat zo'n protocol alleen geldig is met stempel van de vereniging (om maar iets te noemen).

Toen ik destijds in Zweden startte waar ze al met een soortgelijk systeem werkten (in 2003/2004) kreeg je een protocol mee met een handtekening van de jury en een handtekening en stempel van de vereniging erop. Ook telden ze bij de meeste verenigingen de punten na op zo'n "boekhoudersrekenmachine" met een rol papier zodat je dus de hele berekening van je punten kon nazien. Die "kassastrook" werd aan je protocol vastgeniet.

In Zweden hebben ze trouwens al een prachtige en goed functionerende digitale database voor wedstrijden. ze zijn daar 10 jaar geleden al begonnen met ontwikkelen. Het lijkt me dat de KNHS niet zoveel in ontwikkelkosten hoeft te steken als het systeem gewoon gekocht kan worden. Kwestie van wat vertaalwerk en je bent er... Er zijn vast al meer landen om ons heen die al volledig digitaal werken, wordt daar niet meegekeken?

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 17:14

M_Vainqueur schreef:
Maar...iedereen betaald nu toch ook voor een startkaart. Dat is toch ook een vast bedragk waarom voelen degene die 6 keer starten in het jaar nu ineens benadeeld? En is het niet bij heel veel dingen in het leven dat qls je ergens meer gebruik van maakt dat je dan goedkoper uit kan zijn? Net als de sportschool:maandelijks betalen maar sommigen gaan er 1 keer per maand heen...dát is ook een duur grapje. Terwijl iemand die elke dag relatief goedkoper uit is! Waarom gaan we nu dan ineens zeuren?

Zoals ik het zie:
Huidige situatie:
Startkaart betaal je inderdaad. Maar of ik bijvoorbeeld 12 keer per jaar start of maar 6 keer wanneer je coupons op zijn moet je nieuwe bestelen en daar betaal je dan voor.

Situatie zoals ik het nieuwe zie:
Je betaald of voor een limietstartpas of voor onbeperktstartpas. Maar bij onbeperkt is er geen verschil in prijs of je heel vaak start of zo vaak start dat limietstartpas te weinig is.

Het gedeelte van je betaald voor het aantal gereden wedstrijden valt dus weg, want je hoeft niet meer nieuwe coupons te bestellen want die vervallen. Echter kon je coupons wel bewaren als je ze over had voor dat jaar daarna. Met de startpas die zowel startkaart als coupons gaat vervangen valt dat stukje dus weg. Of je dan 6,7, 9 of meer dan 12 wedstrijden rijd zal dan niet uitmaken in de prijs. Dat is iets wat mij niet helemaal eerlijk lijkt. Maar correct me als ik het verkeerd zie.

@ l0esjj: die aanvulling, waar is die voor? Bedoelen ze hiermee inschrijven voor wedstrijden of inschrijven voor startkaart aanvraag?

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 17:21

Jeetje Miss_lizje (en germie), heb je ook zo'n instelling in de wat meer serieuze aspecten van je leven? Wat akelig voor je, lijkt me vooral erg vermoeiend.

Ze maken het juist makkelijker/voordeliger voor mensen die weinig starten :?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 19:04

Wat is daar oneerlijk aan Miss_lizje?
Je bepaalt toch zelf hoevaak je start? En bovendien, je moet nog steeds gewoon inschrijfgeld betalen.
Ik zie het probleem niet hoor!

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 20:20

Equimotion schreef:
Jeetje Miss_lizje (en germie), heb je ook zo'n instelling in de wat meer serieuze aspecten van je leven? Wat akelig voor je, lijkt me vooral erg vermoeiend.

Ze maken het juist makkelijker/voordeliger voor mensen die weinig starten :?

Wat voor instellingen ik heb in mijn leven heeft niemand hier wat mee te maken. Ik hoef je medelijden niet want die is nergens voor nodig.
Ik ga mijn punt niet eens meer proberen uit te leggen. Als wat ik denk waar blijkt te zijn, ben ik daar iedergeval niet blij mee.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 20:22

Maar even bloedserieus miss_lizje, wat als het uit blijkt te pakken zoals jij verwacht, en dan een negatief scenario, zoals ik zie... Wat ga je dan doen?

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 20:32

Afbeelding

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 20:39

:roll: Joh lekker volwassen zeg....

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 20:48

Misscien eerst maar even gaan afwachten wat het allemaal gaat kosten?
Kunnen we daarna massaal gaan klagen. :D

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 21:04

Gezellig topic zeg...

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 21:15

Dus Miss_lizje een rijbewijs zou voor iemand die 100.000 km per jaar rijdt duurder moeten zijn dan voor iemand die 10.000 km per jaar rijdt???

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 21:17

KarinvdM schreef:
Dus Miss_lizje een rijbewijs zou voor iemand die 100.000 km per jaar rijdt duurder moeten zijn dan voor iemand die 10.000 km per jaar rijdt???

Een rijbewijs is überhaupt een schijntje als je ziet wat je er voor "krijgt".... Of je nu 10 of 100 duizend rijdt...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 21:28

Misz Lisje heeft wel een punt, ik vind eerlijk gezegd dat jullie daar niet erg volwassen over doen.

Kijk, het maakt mij persoonlijk niet uit, maar ik ken zat mensen die alleen de wedstrijden bij hen thuis op de accommodatie rijden omdat ze bv. geen vervoer hebben en dat zijn er vaak maar 8 per jaar. Afhankelijk van de kosten zijn de kosten per wedstrijd dan uiteraard veel hoger dan voor iemand die standaard iedere week op wedstrijd gaat.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 21:45

Fitzroy schreef:
Misz Lisje heeft wel een punt, ik vind eerlijk gezegd dat jullie daar niet erg volwassen over doen.

Kijk, het maakt mij persoonlijk niet uit, maar ik ken zat mensen die alleen de wedstrijden bij hen thuis op de accommodatie rijden omdat ze bv. geen vervoer hebben en dat zijn er vaak maar 8 per jaar. Afhankelijk van de kosten zijn de kosten per wedstrijd dan uiteraard veel hoger dan voor iemand die standaard iedere week op wedstrijd gaat.

Wat mij heel zeker lijkt is, dat de kans dat mensen stoppen met wedstrijden rijden maar heel klein is. En dat de KNHS die paar mensen prima kan missen.

johanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 21:46

ik ben het met een aantal mensen eens. Als je bijv maar max 8 keer in het jaar start en iemand anders bijna elke week of elke week. Vind ik het niet eerlijk om evenveel te moeten betalen. Dan bedoel ik ook als ik veel meer kwijt zou zijn als ik normaal in een jaar voor start. Soms zijn het er namelijk ook minder maar wel net wat meer als 4. Ik wacht gewoon nog de prijzen af. Maar het scheelt wel werk geen coupons meer opsturen enz. maar het klopt wel ik nam de helft mee naar het jaar erop.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 21:48

@Janine: Dus? Hun monopoliepositie is een vrijbrief om alles maar zo duur te maken als ze zelf willen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 21:50

Fitzroy schreef:
@Janine: Dus? Hun monopoliepositie is een vrijbrief om alles maar zo duur te maken als ze zelf willen?

Dat maak je er zelf van ;)

Ze weten zelf ook prima dat hun product elastisch is, wat dus inhoudt dat hoe duurder het wordt, hoe minder mensen het gaan consumeren, zeker in deze tijd.

Die 18,30 voor 16 coupons gaan ook niet volledig naar de KNHS. Dat papier moet ook gedrukt worden, geadministreerd, etc. Zijn ook mensen voor aan het werk.

Ik ben wel benieuwd naar een jaarverslag van de KNHS, zal binnenkort eens gaan spitten :)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 21:52

Dat maakte ik er van omdat jij in je post suggereerde dat de KNHS de mensen die met de invoering van de startpas zouden stoppen met wedstrijden best kan missen.
De KNHS is er voor de leden en niet andersom, hoewel dat m.i. wel eerder andersom lijkt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 21:57

Fitzroy schreef:
Dat maakte ik er van omdat jij in je post suggereerde dat de KNHS de mensen die met de invoering van de startpas zouden stoppen met wedstrijden best kan missen.
De KNHS is er voor de leden en niet andersom, hoewel dat m.i. wel eerder andersom lijkt.

Leden hebben de organisatie nodig voor het grote geld, de organisatie de leden om het grote geld te scheppen. Zo simpel is het. Zonder leden geen organisatie, zonder organisatie geen leden.

Nogmaals, elasticiteit, economie middelbare school.
De KNHS kan waarschijnlijk redelijk nauwkeurig berekenen hoeveel de prijs omhoog kan om het rendabel te houden.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 22:08

nou kan niet zeggen dat ik hier heel pleased mee ben, overgaan op een nieuw systeem ala maar de manier waarop.... heb ik mei nog volle sets besteld voor zowel springen als dressuur, vanaf juni heeft paardlief 9 weken stil gestaan met een blessure en ben ik nu nog altijd aan het opbouwen. Kom niet in aanmerking voor terugsturen en kan dus zo een aardig bedrag in de prullenbak kieperen. Knap waardeloos en dat voor zo'n grote organisatie. Om je de ogen uit de kop te schamen lijkt mij.....

Vrees met grote vrezen voor de prijs van zo'n kaart, zal vast niet goedkoop worden...

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 22:58

Fitzroy schreef:

Maar dat is nu toch ook al zo?
Waarom maakt niemand er nu een probleem van, en is het straks wel een groot probleem terwijl er nog niemand weet of het ook echt zoveel duurder gaat worden?